Highslide for Wordpress Plugin

G. Metallinos şi D. Tselenghidis – mărturisitori ai Ortodoxiei

Prof. Dimitrios Tselenghidis, Sunt eterodocşii membri ai Bisericii?

Pr. Prof. G. Metallinos, Creştinii ortodocşi şi realitatea contemporană

Pr. Prof. G. Metallinos, Mărturisesc un botez (carte scanată)

Ascultaţi şi conferinţa celor 2 profesori susţinută în 2010 la Constanţa (mp3)

6 comentarii la „G. Metallinos şi D. Tselenghidis – mărturisitori ai Ortodoxiei”

  1. În cartea "Mărturisesc un botez", pr. prof. G. Metallinos demonstrează că romano-catolicii trebuie (re)botezaţi, iar primirea (doar) prin Mirungere este greşită. Conform Canoanelor Apostolice, Botezul care nu se face prin întreită afundare nu este valabil. Romano-catolicii nu fac botezul prin afundare, iar neo-protestanţii afundă o singură dată. Forma Botezului însă este la fel de importantă ca şi "formula (trinitară)"…

  2. "Conform Canoanelor Apostolice, Botezul care nu se face prin întreită afundare nu este valabil. "

    S-a mai discutat acest subiect pe acest blog, dar as vrea sa mai concretizez odata. Unii preoti ortodocsi nu boteaza copilasii prin afundare, ci prin afundare pana la gat, apoi preotul ia apa cu mana si da/toarna pe capul copilului. Sa-nteleg ca nu este valabil astfel de botez? Daca nu e valabil, ce sa faca parintele care vrea sa-i fie botezat copilasul prin afundare?

    Multumim

    • 1. Romane, forma descrisă de tine deja este afundare, chiar dacă nu una completă. În principiu, această formă a botezului este considerată canonică.
      2. Nu se acceptă botezul când doar se toarnă sau se stropeşte puţină apă pe cap, fără nici un fel de afundare.
      3. Didahia (cap. 7) acceptă botezul prin turnare doar atunci când nu este suficientă apă. În caz contrar, afundarea este obligatorie.

  3. Nu ştiu de ce playerul nu vrea să mai redea acele fişiere, chiar dacă linkul este corect.

    Tocmai de aceea am reeditat textul, dând link direct la sursă. Acolo le puteţi asculta fără probleme. 

Comentariile sunt închise.