In nici un caz nu am sugerat asta. Talibanii, cat si crestinii nu dau doi bani pe viata altora. Consideri omorul un lucru bun, daca este la ordinul lui Dumnezeu. Nu este demagogie, chiar tu ai zis asta. Si daca asculti talibanii, o sa spuna acelasi lucru: Daca zice Dumnezeu, atunci faci, orice ar fi.Biserica Ortodoxă nu este de vină pentru lamentabilele atacuri extremiste ale urmașilor Islamului.
De ce faci totul sa-l scoti bun? Asta ma deranjeaza cel mai mult, ca daca Dumnezeu stie ce face, cumva ar avea sens. Si daca nu conteaza? Si Hitler stia ce face, a zis de nenumarate ori ca vrea sa faca un bine Europei si poporului german. Culmea, nu a intrat in istorie pentru intentiile lui bune, ci pentru faptele oribile. De ce nu-l judecam si pe Hitler cu exact aceeasi masura? Ce-mi pasa mie ca unul e om si cellalt e zeu? Actiunile sunt aceleasi si daca tot am moralitatea prefer s-o folosesc si sa nu ma las cumparat cu promisiuni de mantuire.Repet, Dumnezeu nu este un om, un criminal oare care, El știe ce face și de ce o face.
De asta zic, ca voi crestinii puteti sa vorbiti despre moralitate numai dupa ce condamnati aventura lui Avraam si crucificarea. Fara astea, promovati sclavia si tortura. Vai, fara Dumnezeu nu ai fi nimic, si pentru asta o sa fi de acord cu tentativa de omor asupra unui copil? Este dezgustator! Tii atat de mult la mantuirea ta, incat esti dispus sa sustii o crima.
Sunt cam multe lucruri ce nu poate sa faca Dumnezeu, nu-i asa? Se intampla mult prea multe lucruri fara vointa lui, nu-i asa? Si daca permite, automat il face complice. Copii sunt din nastere rai, egoisti si narcisisti. Prin educatie devin mai buni. Se putea educa, se intampla zilnic.Se pare că și copiii erau răi. Dacă puteau fi educați și dați la brazdă Dumnezeu o făcea
E foarte ciudat cum Dumnezeu a ucis si animalele. Nu este cam ciudat? Sa doresti uciderea animalelor, care nu putea sa participe la rautatea oamenilor.
Nu se putea ca oamenii rai pur si simplu sa dispara de pe planeta, iar animalele si copii sa ramana?
Normal ca nu. E nevoie de sadism. Iar pe tine nu te duce mintea sa gandesti "ba, eu oare cum as fi rezolvat mai bine", asa ca zici "Si eu i-as fi ucis pe toti, oricum erau rai." De remarcat ca in biblie nu scrie in ce fel erau oamenii rai, dar scrie in Epopeea lui Gilgamesh. Varianta originala a potopului. Vei vedea la ce se refera cand zice ca erau oamenii rai, si nu e la ce te astepti.
Inca odata descrii un zeu incapabil. Adica el nu stia cum este sa fi om, pana nu a fost si el unu? Iar daca stia, ce rost avea?A vrut să mântuiască lumea printr-o chenoză, și la fel cum noi suferim, a vrut și El să sufere, și la fel cum noi plângem, a vrut și El să plângă, și la fel cum noi murim, a vrut și El să moară, și toate acestea pentru noi, din iubire.
Nu-mi pasa ce a vrut el, resping tortura.
In plus, el nu a murit, nu-i asa? In mod normal, cand cineva moare, ramane mort. Insa el a fentat propria jertfa, a anulat tot prin inviere. Nu a fost jertfa reala, a fost doar o mare bataie de joc, iar tu te astepti sa apreciez asta? Nu pot.
Si aici vine partea interesanta: eu practic sunt destinat "iadului", pentru ca resping atrocitatile vechiului testament si crucificarea. O fac din preocupare fata de ce este bine. De ce sa ma supun uni zeu care face asa ceva? Numai pentru ca este stapan, eu trebuie sa trec cu vederea orice, si sa zic ca poate eu nu inteleg? Mi se pare absurd.
Exact depsre asta vorbeam: nu va pasa de viata altora. Ce daca a murit, nu conteaza, doar eu sa mai traiesc un pic.Ce anume rau li s-a intamplat ? Daca traiesc in continuare bine merci o viata vesnica ?
Hai sa aplicam logica ta in realitate. Eu ca parinte, as dori ca sa-i ofer tot ce-i mai bun copilului meu. Asa ca, tare bine ar fi, sa-i garantez trecerea in viata vesnica. Daca copilul traieste, poate devine ca mine, sau poate pacatuieste prea mult si pierde aceasta sansa.
Insa daca-l avortez sau il omor cat este in scutece... Eu ajung in iad, dar garantez lui mantirea.
Asta e momentul sa-ti arati ipocrizia.