numararea omerului,
ce relevanta are? si chiar daca a coborat la Cincizecime duminica, de ce nu scrie acest aspect, ca toti crestinii sa stie importanta ca Duhul s-a coborat intr-o duminica? nu avem nimic de acest gen! deci ziua saptamanii in care a cazut Duhul, nu are importanta, nefiind consemnata.
E consemnata mai jos duminica cu numele si e consemnata si acolo dar na poftim cultura, asteapta recolta
Eu cred ca tu nu vrei sa vezi sau sa asculti. Apare consemnat in Fapte 20:7.
ce sa ascult, domnule? apare consemnat la Fapte 20:7 ca fiecare duminica trebuie celebrata si este zi de odihna? asta scrie acolo?? ma indoiesc!
Ce sa iti scrie tie ? Praznuirea duminicii era un lucru dat si stiut in toata diaspora.. 20 de ani a existat comunitatea crestina fara ca nici macar o singura carte din Noul Testament sa fi fost scrisa. Si Scriptura a fost adresata acelei comunitati care stia cum stau treburile. De aceia si in Evrei 6, Pavel zice nu mai trebuie sa vin din nou la voi sa pun temelia invataturii despre botezuri, punerea mainilor, s.a.m.d (Evrei 6:1-2). Ce crezi ca au facut crestinii 20 de ani? Primele scrieri crestine sunt epistolele Pauline, care apar in anii 50 e.n. Scriptura vorbeste despre celebrarea ceremoniala a Noului Testament in Evrei 4:7-9 , care era un lucru viu in acea vreme si care era duminica, dupa cum si Fapte 20:7 arata. De fapt si Hristos arata ca cei ce nu vor tine "σαββατισμὸς " lui nu vor avea parte de vederea Lui(divina) dupa cum zice "Nu ma ve-ti vedea pana nu ve-ti zice Binecuvantat este cel ce vine intru Numele Domnului" facand aluzie la duminica Floriilor (Intrarii in Ierusalim) fapt ce istoric de asemenea a avut loc duminica si in care evrei l-au celebrat pe Hristos ca pe Mesia, cu Osanale, cantari, prostari , ramuri de finic si aruncandu-si hainele in fata Lui. "Binecuvantat este cel ce vine intru numele Domnului" se refera la celebrarea lui Hristos si bucuria in El , la celebrarea duminicii lui, ziua cand a fost celebrat si cand a Intrat in Ierusalim si ziua cruciala a crestinismului dupa cum si Pavel zice "daca Hristos nu a inviat zadarnica credinta noastra" , fiind si ziua in care se arata Apostolilor dupa Inviere mananca cu discipolii si ii invata si de altfel ziua in care a trimis si Duhul Sfant la Cincizecime. Ziua in care a trimis toate darurile ceresti, prin initierea Patimei lui prin Intrarea in Ierusalim duminica, prin Invierea Sa, prin comuniunea Sa post-resurrectio cu discipolii lui in ziua duminicii si prin trimiterea Duhului Sfant in zi de duminica la Cincizecime. Tot aceasta zi, a opta a fost aratata si in Vechiul Testament in nenumarate feluri, prin intrarea in legamantul lui Avraam prin taierea imprejur a fiilor lui in ziua a opta, prin sarbatoarea corturilor si altele ca aceasta peste care nu am rabdare sa mai patrund si sa caut acum. Deci fara celebrarea lui Hristos nu e har , nu e vederea Lui, dupa cum el zice si aceasta celebrare e aratata ca avand punct de referinta Duminica, zi aratata atat in VT cat si in NT, si zi elevata de Hristos insusi si referita de Pavel in Evrei 4:7-9. Deci ce sa iti scrie tie, aceste lucruri au fost aratate pe viu si apar in Scriptura dar celor care nu au obiectul Scripturii si nu stiu sa citeasca Scriptura, in zadar... Unii ca acestia sunteti voi biblicistii letaristi fundamentali. Si voi AZS faceti parte din primele 2 MARI erezii condamnate direct chiar de Apostoli si anume Iudaizarea si Docetisto-Gnosticismul, adica Gnosticismul cu privire la natura fiintei lui Hristos si Intruparea Lui.
Problema intampinata in secolul 1 si nu numai a fost tranzitia de la Vechiul Testament si Legea Veche a slovei, la Noul Testament si la Legea Evangheliei si a harului lucru mentionat si de Hristos.
Luca 5
36. Le-a spus lor si o pilda: Nimeni, rupand petic de la haina noua, nu-l pune la haina veche, altfel rupe haina cea noua, iar peticul luat din ea nu se potriveste la cea veche.
37. Si nimeni nu pune vin nou in burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; si se varsa si vinul si se strica si burdufurile.
38. Ci vinul nou trebuie pus in burdufuri noi si impreuna se vor pastra.
39. Si nimeni, band vin vechi, nu voieste de indata de cel nou, caci zice: E mai bun cel vechi.