1Se poate să fie 2 "duhuri" diferite ce se pogoară peste aceiaşi penticostali?
2Dacă şi aceia vorbesc în limbi ca şi dvs.(că doar de aceea îşi spun penticostali), ar fi interesant să faceţi un comentariu în complexitatea situaţiei.
3 El vorbeşte de darul vorbirii în limbi, ca avându-l. Dovediţi-ne că penticostalii din America (ce fac subiectul celor 3 clipuri) nu-l au, şi atunci voi constata o diferenţă!
Apropo, înţelegeţi ce spuneţi când vă vorbiţi în limbi, sau aveţi nevoie de translator şi pentru tine însăţi?
4 -Iată scopul darului vorbirii în limbi:
"Cretani şi arabi, îi auzim pe ei vorbind în limbile noastre despre faptele minunate ale lui Dumnezeu!" (FA.2:11) Acelora li se binevestea în limba lor Evanghelia, deoarece nu ştiau altă limbă bine (toţi), decât cea maternă.
"Şi erau uimiţi toţi şi se minunau zicând: Iată, nu sunt aceştia care vorbesc toţi galileieni?"(FA.2:7)
Ca galileeni, ce puteau vorbi decât ceva greceşte ori latineşte? De arabă,etc. ce să mai vorbim! Cei de la adunările penticostale sunt de naţionalităţi diferite, vorbind limbi diferite, ca glossolalia să fie singura soluţie pentru a primi descoperirea Evangheliei?
5 Apoi, dacă dvs. nu înţelegeţi ce spuneţi (vorbind o limbă necunoscută atât înainte cât şi după), cum veţi mai putea dialoga în aceeaş limbă?
6 Noi ştim că Apostolii dialogau în aceeaş limbă cu cei cărora le binevesteau.
Deci sunt vreo 6 puncte pe care ar trebui să ni le lămuriţi, spre a ne convinge că Acelaşi Duh care a lucrat în Apostoli glossolalia, lucreză şi în penticostali.
Dacă mă înşel îndoindu-mă că ar lucra Duhul Sfânt glossolalia la penticostali, îmi veţi putea dovedi dvs. ori alt penticostal, răspunzând la cele 6 puncte de mai sus, în acest sens.
Iertati-ma dar incercati sa scrieti mai coerent mai ordonat si mai concis.
A trebuit sa editez textul dumneavoastra pentu a intelege ceva.
Cele sase puncte de mai sus pot fi si ele sintetizate. Primele
trei puncte sunt de fapt un singur punct: Cum se explica diferentele dintre penticostalii romani si penticostalii americani.
Raspuns la intrebarile 1,2,3: Cum se explica diferentele dintre penticostalii romani si penticostalii americani?
a) -
exista diferente culturale. Dansurile, bataile din palme sau alergatul prin biserica si altele manifestari de acelasi fel nu caracterizeaza penticostalismul romanesc. In Romania crestinii penticostali au trait sub opresiune si prigoana. Au fost persecutati aproape 30 de ani inainte de comunisti cand erau in ilegalitate si au fost restrictionati si opresati in timpul comunismului. Cultura infuenteaza intr-o anumita masura manifestarile credinciosilor in timpul slujbelor. Aceasta se intampla si in biserica ortodoxa. Dau ca exemplu un articol in care scria ca in Africa credinciosii ortodocsi merg in timpul Sfintei Liturghii leganandu-se in pasi de dans pentru a-si lua Sfanta Impartasanie. Daca intr-o biserica ortodoxa din Romania cuiva i-ar trece prin cap sa mearga dansand spre altar cred ca ar fi considerat nebun.
b) -
exista grupari extremiste. Din pricina nevegherii crestinilor, in orice confesiune apar grupuri extremiste. In penticostalism sunt unii care se lasa prada unui emotionalism bolnavicios si incep si tremura sau cad la pamant. Si in ortodoxia romanesca sunt o sumedenie de astfel de grupari marginale care sustin manifestari sau idei deplasate: ba ca Romania este Ierusalimul, ba ca au primit Cuvantul lui Dumnezeu la Pucioasa, ba altii ca daca nu tii un anume calendar nu esti ortodox, ba altii ca patriarhul Romaniei este eretic si mason. Grupari extremiste cu idei si practici dubioase. Majoritatea filmuletelor cu penticostali de pe youtube sunt postate cu reavointa tocmai cu aceste manifestari.
c) -
exista lucrarea satanei. In orice biserica crestina si mai ales in cele vii, puternice, dinamice, diavolul vine si el sa-si faca lucrarea. In general imita lucrarea curata a Duhului Sfant. Un teolog scria ca este „maimuta lui Dumnezeu”. Unii, care se numesc penticostali, sunt calauziti de duhuri rele. Asa cum unii care se numesc ortodocsi sunt calauziti de duhuri rele. Insa, atentie:
nu sunt doua duhuri diferite care se pogoara peste
aceiasi penticostali cum cu ironie incercati sa insinuati dumneavoastra.
Raspuns la intrebarea 4 -
Scopul darului vorbirii in limbi.
In primul rand trebuie sa va spun ca plecati de la o premisa gresita si de la un studiu scriptural insuficient.
Despre vorbirea in limbi nu este scris doar in pasajul din Fapte 2. Ci si in Fapte 10, in Fapte 19, in 1Corinteni 12 si 14.
Daca studiezi un singur pasaj poti ajunge la premisa gresita pe care o prezentati dumneavoastra: „scopul vorbirii in limbi este descoperirea evangheliei”. Aceasta este o afirmatie gresita prin faptul ca este incompleta. Cand citim toate pasajele Bibliei referitoare la vorbirea in limbi ajungem la urmatoarea concluzie:
Scopul vorbirii in limbi este descoperirea evangheliei SI rugaciunea.
De fapt daca suntem fideli Scripturii vorbirea in limbi a fost mai mult rugaciune decat predicarea evangheliei.
Raspuns la intrebarea 5 -
cum dialoghezi cu cineva daca nu stii limba?
Este o lucrare a Duhului Sfant nu a omului. Nu e ca si cum ai stii engleza si dialoghezi cu el pentru ca tu ai invatat engleza.
In cazul unui presupus dialog tu, fara sa fi invatat si fara sa stii ce spui, pronunti cuvintele in limba lui.
Dar in Biblie NU exista nici un caz de astfel de dialog.
Raspuns la intrebarea 6 -
Noi ştim că Apostolii dialogau în aceeaş limbă cu cei cărora le binevesteau.
Nu stim de nicaieri asa ceva. Nu exista nici in Biblie si nici in vreun document al Istoriei Bisericii vreo atestare cum ca vreun apostol ar fi dialogat cu cineva prin intermediul darului vorbirii in limbi.