Dacă e să facem o ierarhie omenească, atunci am avea ceva de genul: 1) Maica Domnului, 2) Cetele îngereşti, 3) Ioan Botezătorul [cu ceilalţi proroci], 4) Apostolii, 5) Ierarhii, 6) Mucenicii, 7) Cuvioşii...De ce Sf. Evanghelisti si Apostoli (toti!) nu sunt cu Cruce Rosie in calendar? După parerea mea sunt cei mai importanti sfinți după Fecioara Maria!
Da, şi nu prea. De fapt în primul mileniu el nu era cunoscut ca Post al Sf. Apostoli, ci ca postul de după Rusalii.Postul Sfintilor apostoli este tinut in cinstea tuturor apostolilor
Trimiteri bibliografice, vă rog.La 29 iunie ( rasaritenii au schimbat data lor de praznuire imprumutand-o pe aceasta de la apuseni ) se serbeaza si ceilalti apostoli nu doar Pavel si Petru ( 2 Sfinti care nu au fost omorati in aceasta zi , nici macar in acelasi an ).
Eu cred că posturi în cinstea Sfinţilor, fie chiar şi în cinstea Maicii Domnului, nu ar trebui să existe. Pot exista şi alte fundamentări, mult mai TEO-logice.Nu este corect ca acest post sa tina mai mult ca al Adormirii Maicii Domnului deoarece singura Maica Domnului intrece in slava pe toti ceilalti sfinti
Cândva avea şi eu astfel de idei (inclusiv pt acest caz concret). Şi nu mi-au dispărut, doar că sunt convins că lucrurile niciodată nu se vor schimba. Deci nu sunt persimist, ci un optimist bine informat.Daca postul Pastelui incepe si se termina cu data schimbatoare logic ar fi ca si postul Sfintilor apostoli sa inceapa si sa se termine la data schimbatoare, adica ar incepe intr-o luni dupa duminica tuturor sfintilor , ar tine 13-14 zile si s-ar termina intr-o duminica a Sfintilor apostoli, daca tot avem o duminica a mironositelor si a Tomei.
Toate calculele sunt greşite, pentru că pornesc de la un calendar care nu ar trebui să existe: aşa numit calendar mixt, cu Pascalie pe vechi şi cu sărbătorile fixe pe nou. În realitate (!) postul tot timpul este mai lung, între 11 şi 40 de zile, aşa cum aţi scris în mesajul precedent. Oricum, matematica mai puţin contează. Logica-i clară, doar că nu-i realistă din cauza ierarhiei, dar şi a prostiei din popor. Că ierarhia ar schimba ea, dar gândiţi-vă cum ar fi primiţi ierarhi români, dar mai ales cei ruşi, atunci când s-ar întoarce de la un Sinod Panortodox unde au votat pentru astfel de reforme.Posturile Sfintilor Apostoli tin ca suma 314 zile (din 2013 pana in 2037) deci o medie de 12 zile pe an . Vreau sa fie stabil si marit la 14 zile . Este o prostie mai mare ca postul sa tina 4 zile ( in 2013, 2024 si 2034 ), 2 zile ( 2016 ) si o zi (in 2021, 2027 si 2032). Daca se schimba calendarul cu 15 zile postul apostolilor ar fi inceput la o zi dupa sarbatoarea tuturor apostolilor , pe 30 iunie si ar fi tinut.......
apostolii au vorbit şi au scris, dar masele nu au nevoie de asta, ci de sfinţi care să le împlinească cât mai repede cererile. Şi auzind de la o babă că s-a rugat la Sf. Nicolae şi a ajutat-o, toate babele au făcut la fel... Iar preoţii, pentru că nici eu nu le au cu mesajul apostolilor, nu le-au explicat babelor că nu Sf. Nicolae ajută, ci Singurul Dumnezeu.
Eu cred că posturi în cinstea Sfinţilor, fie chiar şi în cinstea Maicii Domnului, nu ar trebui să existe. doar că sunt convins că lucrurile niciodată nu se vor schimba.
Părinte, chiar și pe mine mă scandalizează aceste afirmații. Aici nu-i vorba despre pesimism sau optimism, ci despre o abordare realistă. Dacă știm că aceste date ale Bisericii nu se vor schimba niciodată, atunci hai să lucrăm cu ele fără a le discredita, și mai ales fără a-i disprețui pe cei care se țin de ele. În fond, este mai bine să urmezi aceste rînduieli decît să urmezi calendarul UEFA.Logica-i clară, doar că nu-i realistă din cauza ierarhiei, dar şi a prostiei din popor.
Vreți să spuneți că abordarea 1) este eretică ? Dar cum veți demonstra asta, căci aproape întreg cultul sfinților urmează această abordare.există 2 abordări, dintre care una este ortodoxă şi alta eretică. Stabiliţi singuri care şi unde se încadrează:
1) noi ne rugăm sfinţilor, iar ei lui Dumnezeu;
2) noi împreună cu sfinţii ne rugăm lui Dumnezeu.
Cred că sf. voastră aveţi ceva de demonstrat. Şi puteţi să o începe cu Biblia.aproape întreg cultul sfinților urmează această abordare.
Eu cred că v-aţi grăbit să interpretaţi lucruri foarte exclusivist. Atunci când noi cerem rugăciunea Sfântului, noi de fapt nu ne rugăm lor! Noi cerem rugăciunea lor şi împreună cu ei ne rugăm lui Dumnezeu. Asta-i doctrina ortodoxă.Părinte, orice tropare, sedelne, stihiri din slujbele în cinstea sfinților cuprind această solicitare ca ei să se roage pentru noi către Stăpînul, ca prin rugăciunile lor să aflăm milă. Dată fiind această realitate omniprezentă, dacă sf. vs. o numiți eretică, atunci tot sf. vs. trebuie să ne explicați de ce este așa.
La 29 iunie ( rasaritenii au schimbat data lor de praznuire imprumutand-o pe aceasta de la apuseni ) se serbeaza si ceilalti apostoli nu doar Pavel si Petru ( 2 Sfinti care nu au fost omorati in aceasta zi , nici macar in acelasi an ).
Am gasit informatii doar in "Cele doua extreme... " de Epifanie Teodoropulos la paginile 32 si 76 , nu stiu daca sunt adevarate dar le-am transmis mai departe.Trimiteri bibliografice, vă rog.
Eu m-am grăbit pentru că noi mereu ne adresăm sfinților : ”rugați-vă pentru noi”, dar n-am auzit să spunem ”rugați-vă împreună cu noi”. Nu m-am gîndit că , de fapt, prima invocație o implică pe a doua.Eu cred că v-aţi grăbit să interpretaţi lucruri foarte exclusivist. Atunci când noi cerem rugăciunea Sfântului, noi de fapt nu ne rugăm lor! Noi cerem rugăciunea lor şi împreună cu ei ne rugăm lui Dumnezeu. Asta-i doctrina ortodoxă.
Părinte, roagă-te pentru mine. Şi-ţi cer asta pentru că te ştiu purtător de Duh Sfânt, atât prin Botez-Mirungere, cât mai ales prin Hirotonie.Cum am putea explica unui protestant aceste lucruri ? Eu odată i-am spus unuia că ne rugăm sfinților pentru că sunt purtători de Duh Sfânt, iar el a spus că atunci ar putea să-și îndrepte rugăciunea către alți creștini, că toți cei practicanți sunt purtători de Duh.
Interesanta ideea, pentru ca si eu cred ca nu putem sa ne rugam sfintilor ca ei sa ceara ceva lui Dumnezeu, pe motivul ca noi nu am fi vrednici sa-I cerem Lui direct. Intr-adevar, sfintii raman mijlocitori, dar asta nu exclude rugaciunea noastra direct adresata Lui.ajungem să ne rugăm împreună cu sfinţii Unicului Dumnezeu.
Înapoi la “Sărbători şi perioade liturgice. Slujbe specifice”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori