Despre asta s-a scris aici.Blajinii cine sunt? Multumesc.
De obicei, parastasele se fac a doua zi de hram, în special pentru ctitori, dar pentru că unora (mai ales la parohii) le este lene şi chiar dificil să slujească şi a doua zi de hram, au transferat pomenirea morţilor în ziua hramului, ceea ce nu este corect. În mai multe mănăstiri din BOR se menţine şi astăzi practica corectă.Avem un temei pentru a sluji parastasul in ziua hramului? Nu umbrim prin aceasta bucuria praznicului?
La Athos chiar aşa se face. Este vorba despre un scurt "Trisaghion".Ar fi gresit să se facă litia mică pt morţi(ctitori) intre rugăciunea după amvon şi Fie numele Domnului binecuvântat...
Nu sunt de acord ca după Liturghie să se mai facă vreo slujbă, pt că Liturghia trebuie să culmineze toate. Şi-apoi, dacă am spus "Cu pace să ieşim", cât mai avem de gând să ne reţinem în biserică? Cât putem să ne minţim pe noi înşine şi pe Domnul?...iar după Sf Liturghie Acatistul sărbătorii?
Litia mică pentru morţi. Despre asta este un subiect aparte. Căutaţi vă rog...Ce cuprinde mai exact acest Trisaghion?
Dar nu v-aţi pus întrebarea ce caută condacul "Apărătoarei Doamne..." la sfârşitul Ceasului 1? Acolo se obişnuia să se cânte Acatistul Buneivestiri.Dacă facem utrenia de dimineaţă, putem pune după aceea acatistul apoi Sf Liturghie? Unii aleg această variantă deoarece preoţii invitaţi la hram ajung mai târziu. În felul acesta se mai trage de timp...
Înapoi la “Laudele bisericeşti. Istorie şi rânduială”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori