Mă așteptam, mă așteptam, pentru ca nimănui nu-i convine ca diaspora sa devină patriarhii independente si autocefale.Apropo, a fost publicat şi textul despre DIASPORA ORTODOXĂ. E cel mai slab dintre toate. Nu spune nimic. Doar reglementează practica Conferinţele episcopale locale şi nimic mai mult.
Pentru foarte multi totul este o dogma.Sinodul nu are pe agendă abordarea a careva probleme dogmatice.
Forma de ecumenism pe care am văzut-o la Sf. Vasile cel Mare, Ioan Gură de Aur ş.a. îmi place foarte mult şi cred că ea trebuie să existe şi în prezent. Orice exagerare, fie de dreapta, fie de stângă, cred că este străină Evangheliei.Pr. Petru citesc scrierile dumneavoastră de mai mult timp,însă nu prea am văzut o părere despre ecumenism
La Soborul Arhieresc din 2-3 februarie nici nu s-au discutat documentele aprobate anterior la Chambesy de către întâi-stătători. S-a făcut doar o dare de seamă. Ele vor fi dezbătute la Sinodul Parortodox. Nu puteau episcopii ruşi să discute ceea ce au aprobat alţi patriarhi. Procedural nu-i corect.chiar credeţi că documentele aprobate sau mai bine zis ,,impuse" de P.Kiril la sobor referitor la Sinodul Panortodox şi votate de toţi arhiereii fără ca cineva să aibă macar vreo obecţie n-au un duh şi caracter ecumenist?
Corect! Cei care nu se pricep să tacă!Se zvoneşte prin tîrg că ep.Petru de Hînceşti a încercat ceva să riposteze însă nu prea i-au permis, ştiţi ceva despre asta?
Cred că ştiţi ce spun Canoanele şi nu-i cazul să mă verificaţi dacă sunt de acord cu ele sau nu. Eu tot timpul am fost de acord cu Canoanele, dar nu sunt de acord cu unele interpretări sau aplicări ale lor!Ce părere aveţi referitor la toate întîlnirile şi slujirile împreună a Pat.Bartolomeu cu eretecii,a mitr.Ilarion Alfeev,a Pat.Kiril şi alţi arhierei ortodocşi,sînt destule temeiuri ca să-i considerăm eretici şi pe ei. Ce spun Sf. Canoane despre această situaţie?
Este un ieromonah pe lîngă Chişinău care a zis exact aceleaşi cuvinte pe care li-a scris mitropolitul Athanasie şi după asta s-a întrebat "oare de ce din cei aproximativ 400 de episcopi prezenţi la Sinodul Bisericii Ruse n-au putut sa ia o astfel de decezie şi au votat-o unanim", poate de frica că pot pierde scaunele, iar după declaraţia comună a Patriarhului cu Papa a zis că nu va mai pomeni la slujbă Patriarhul, respectiv pe toţi cei din comuniune cu el (mitropolitul, episcopul) care susţin asemenea idei pînă ce nu se vor pocăi, iar la slujbă va folosi sintagma "pe tot episcopul ortodox".
Ce studii are şi câtă ascultare a făcut la viaţa lui?Este un ieromonah pe lîngă Chişinău
Nici nu s-a pus la vot nimic. Nu există sinodalitate şi voturi. Sinoadele sunt doar pentru decor."oare de ce din cei aproximativ 400 de episcopi prezenţi la Sinodul Bisericii Ruse n-au putut sa ia o astfel de decezie şi au votat-o unanim"
Asta în primul rând, pentru că în Biserica Rusă patriarhul poate muta orice episcop după propriul plac. Aşa-i sistemul. În alte Biserici Ortodoce Locale nu există aşa ceva, de aceea episcopii au mai multă îndrăzneală.poate de frica că pot pierde scaunele
Recitiţi primele întrebări. Eu nu văd motive, chiar dacă anumite puncte ale declaraţiei sunt interpretabile...iar după declaraţia comună a Patriarhului cu Papa a zis că nu va mai pomeni la slujbă Patriarhul
1. Trimiterea la exemplele Sf. Maxim Mărturisitorul sau Teodor Studitul ar fi mai mult decât exagerate.respectiv pe toţi cei din comuniune cu el (mitropolitul, episcopul) care susţin asemenea idei pînă ce nu se vor pocăi
1. Poate să inventeze orice, dar în cazul acesta Liturghia nu va fi valabilă! Oricum slujeşte pe un antimins dat de un quasi-eretic, că doar nu are de unde lua un alt antimins.iar la slujbă va folosi sintagma "pe tot episcopul ortodox"
Schismă poate fi. Diavolul şi-o doreşte foarte mult. Dar la moment eu nu văd temei să precedeze aşa.Poate fi numită o ruptură de la Biserică (raskol), sau are toate temeiurile să procedeze aşa?
Mie treaba aceasta mi se pare inadmisibila.Interesant!
Conform regulamentului viitorului Sinod, limbi oficiale ale Sinodului sunt considerate: greaca, rusa, engleza şi franceza. Ca limbă de lucru se va accepta şi araba. Doar în aceste limbi se va face traducere sincronizată a discuţiilor şi doar în aceste limbi vor fi editate şi semnate documentele finale. După aceea deja fiecare îşi traduce textele în limba lui.
Înapoi la “ASPECTE ŞI PROBLEME CONCRETE DIN VIAŢA BISERICILOR ORTODOXE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori