Nu poti sa ii faci sa inteleaga ca este pacat, sunt foarte incapatanati. Numai Dumnezeu ii mai poate intoarce, dar unele persoane nici de El nu mai asculta, si nu vor sa vada greselile pe care le fac.Pana la 1700 toate Bisericile Botezau pruncii ca sa poata intra in rai. Pe la 1700 cand cei botezati plateau taxa, unii s-au gandit sa nu mai plateasca si s-au botezat ca si adulti. Dupa aia au rastalmacit niste versuri si uite asa nu si-au mai botezat copii si ASTA E GRAV caci scrie:
Intrarea in rai sau intrarea in imparatatia lui Dumnezeu
Ioan 3:3. Răspuns-a Iisus şi i-a zis: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva de sus, nu va putea să vadă împărăţia lui Dumnezeu.
Ioan 3:5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu.
Marcu 16:16. Cel ce va crede şi se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.
Deci s-ar parea in intelegerea mea ca nu botez, nu rai dar intelegerea completa e la Dumnezeu.
Sa faca bine protestantii sa-si boteze copiio ca sa ajunga in rai . Altii au renuntata la Botez de tot
Stie cineva de vreun document istoric care arata ca inainte de 1500+, cand a aparut INVENTIA Protestanta, ca nu trebuie botezati pruncii sau ca trebuie botez la maturitate? Ce te faci cu cei bolnavi mintal care nu au intelegere toata viata sau cu protestantii care si la 60 de ani Nu AU INTELEGERE CA SUNT IN EROARE si ca oprind pruncii de la botez ii pot opri din rai fie si la judecata primara?
Dar botezul lor nu are valoare mai mult decât un scăldat - cu sau fără botez tot nu intră Rai (Ef.4:5).Sa faca bine protestantii sa-si boteze copiio ca sa ajunga in rai . Altii au renuntata la Botez de tot
Dacă tot v-aţi pus în postura de judecător, făcând selecţia cine intră şi cine nu în Rai pe baza Scripturii (Efes.4,5); remarcaţi că se pun în discuţie două botezuri: cel al adulţilor şi cel al bebeluşilor. Scriptura dând doar exemple de botezuri ale adulţilor, pe cale de consecinţă, conform versetului specificat, botezul bebeluşilor nu poate face parte din acel "un botez" validDar botezul lor nu are valoare mai mult decât un scăldat - cu sau fără botez tot nu intră Rai (Ef.4:5).
Aveți "orbul găinilor"? Andreea2012 a spus ceva mai sus, din Ioan.3 și Mc.16. Vă lipsește argumentația prin care ați putea împăca învățătura celor două texte biblice din Ioan.3:3;5 și Mc.16:16. Ori preferați mutilarea Scripturii de dragul părinților (Luther, Calvin, E.G.White, etc.)?Dacă tot v-aţi pus în postura de judecător, făcând selecţia cine intră şi cine nu în Rai pe baza Scripturii (Efes.4,5); remarcaţi că se pun în discuţie două botezuri: cel al adulţilor şi cel al bebeluşilor. Scriptura dând doar exemple de botezuri ale adulţilor, pe cale de consecinţă, conform versetului specificat, botezul bebeluşilor nu poate face parte din acel "un botez" validDar botezul lor nu are valoare mai mult decât un scăldat - cu sau fără botez tot nu intră Rai (Ef.4:5).
Că tot vorbiţi de "mutilarea Scripturii", ce aţi zice să împăcaţi învăţătura întregii Scripturi, nu doar a două texte luate selectiv? Aveţi curajul să luaţi toate textele privitoare la botez, dar mai ales să le respectaţi?Aveți "orbul găinilor"? Andreea2012 a spus ceva mai sus, din Ioan.3 și Mc.16. Vă lipsește argumentația prin care ați putea împăca învățătura celor două texte biblice din Ioan.3:3;5 și Mc.16:16. Ori preferați mutilarea Scripturii de dragul părinților (Luther, Calvin, E.G.White, etc.)?
În postarea mea nu m-am referit specific la dumneavoastră, ci era un răspuns la acuzaţia ce ni s-a adus că am "mutila" chipurile Scriptura prin administrarea botezului. Întrebarea aceasta eu trebuia s-o pun...Ce text scripturistic cu privire la Botez încalc eu, de exemplu?
Încă o dată: nu era nicio acuzaţie, era o simplă întrebare pe care o puteţi prefera retorică. În schimb acuzaţie era faptul că aş avea "orbul găinilor" şi că aş "mutila Scriptura de dragul părinţilor". Poftim, pentru a rezolva problema, o să fac abstracţie de acestea...Acuzaţia era cu referire la ortodocşi.
Botezul copiilor mici..NICAIERI in SCRIPTURA nu scrie sa botezi copii nou nascuti..scrie in MAT 28,19-20...Sa mergi ca invatator al Bibliei sa inveti pe altii sa PAZAEASCA TOT ce este scris pt ca DOMNUL IIsus este cu tine sa dai invatatura LUI..Ce text scripturistic cu privire la Botez încalc eu, de exemplu?
Da, dar în Scriptură scrie că:Botezul copiilor mici..NICAIERI in SCRIPTURA nu scrie sa botezi copii nou nascuti..
Nu-i trec cu vederea. În momentul în care se decid să se nască din nou [din apă şi din duh], li se dă curs solicitării lor. Observaţi că chiar Hristos spune că cineva "se va naşte", nu că "va fi născut". Referitor la naşterea naturală, firească (la care face El referire ca analogie a botezului) noi nu alegem să "ne naştem", ci suntem născuţi. Spre deosebire de această primă naştere (firească), naşterea de sus este una prin alegere, căci se face prin Duh, nu prin legea firii. Acest lucru aparent nu l-a înţeles nici Nicodim (întrebând cum ar putea un bătrân să intre din nou în pântecele maicii lui spre a se naşte); de ce trebuie să mai problematizaţi şi dvs.ca şi cum nu aţi înţelege?Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu." Ioan.3:3;5
Cumva, p/np nu-i consideră oameni pe copii de-i trec cu vederea atunci când citesc aceste cuvinte ale Domnului?
Comiteţi o triplă greşeală:În Mc.10:14-16, ni se spune că unii aduceau copiii la Domnul ca El să-i binecuvinteze iar alții îi opreau (așa cum fac azi p/np, invocând Mc.16:16 când vine vorba de Botez).
Și cum vedeți mântuirea pruncilor, ori a celor retardați, etc. în contextul afirmației Mântuitorului: "De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu." Ioan.3:3;5? Cum puteți împăca nevoia mântuirii cu afirmația fără echivoc a Domnului?3. În Mc.10:14-16 nu e vorba de botez, ci de binecuvântarea copiilor. Hristos i-a botezat pe acei copii, ori i-a binecuvântat?
Deci cum e până la urmă? Hristos a botezat, ori doar a binecuvântat pe acei copii?Și cum vedeți mântuirea pruncilor, ori a celor retardați, etc. în contextul afirmației Mântuitorului: "De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu." Ioan.3:3;5? Cum puteți împăca nevoia mântuirii cu afirmația fără echivoc a Domnului?3. În Mc.10:14-16 nu e vorba de botez, ci de binecuvântarea copiilor. Hristos i-a botezat pe acei copii, ori i-a binecuvântat?
1. "Algoritmul" este cel pus în discuție de mine: anume, valoarea unui act spiritual săvârșit asupra unui imatur (imaturitate/iresponsabilitate datorată vârstei, bolii, etc.) la inițiativa altora. Faptul acesta face ca întrebarea dvs. să fie lipsită de obiectivitate.Deci cum e până la urmă? Hristos a botezat, ori doar a binecuvântat pe acei copii?
Mântuirea pruncilor, a retardaţilor, etc. este la latidudinea lui Dumnezeu şi este o impietate să gândim că în locul Lui o face o apă magică dreasă cu busuioc.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori