Dacă are voie să aibă icoane, înseamnă că are voie să aibă şi sfinte moaşte. Dpdv teologic, valoarea lor sacramentală şi harismatică este aceeaşi (cf. Hotârilor Sinodului VII Ecumenic).Un crestin are voie sa aibe in casa sfinte moaste?
Sincer, oare asta ne lipsea ?Necktarios scrie:Un crestin are voie sa aibe in casa sfinte moaste?
Dacă are voie să aibă icoane, înseamnă că are voie să aibă şi sfinte moaşte.
Dacă în trecut aceasta arăta poate şi evlavie, acum astea se fac mai mult pentru bani.1. De ce trebuie să se ferestruiască la nesfîrșit falangele martirilor mai vechi și mai noi ?
Nu cred că una-i onorabilă, iar alta anostă, ci mai degrabă una-i bogată şi alta-i săracă. Iar dacă e vorba şi de onoare, atunci aceasta-i una omenească, bazată pe marketing religios şi pe exploatarea sentimentelor şi chiar superstiţiilor bietului popor.2. De ce o biserică, cu cît deține mai mulți sfinți, cu atît este mai onorabilă ? Iar una fără moaște este anostă din start ?
Cred că nu. Mai degrabă invers...3. Ne aduc aceste vizite ale Sfinților de peste hotare mai multă credință ?
Din fericire nu. Şi-apoi de ce nu înţelegem că însuşi cuvântul "moaşte" nu înseamnă altceva decât oseminte. E un cuvânt slav, citit în versiunea bulgară. Şi în greacă "ta lipsana" înseamnă "oseminte". În trecut ele erau îngropate sub Sfânta Masă sau Sfânta Masă era zidită deasupra mormântului. Asta-i practica cea mai bună şi mai sănătoasă.4. Este acest exhibiționism o trăsătură importantă a Ortodoxiei din toate timpurile ?
Ce faceți dacă primiți în dar așa ceva ?când vezi peste tot fărâmituri mici de moaşte, mă apucă groaza şi zic "Doamne iartă-i că nu ştiu ce fac!".
Acum nu am, dar când eram în MD le păstram într-o cutiuţă mică (ca o raclă) pe Sf. Masă. Oricum, aşa daruri nu se dau şi nu se primesc la tot pasul. Şi asta-i bine...Ce faceți dacă primiți în dar așa ceva ?când vezi peste tot fărâmituri mici de moaşte, mă apucă groaza şi zic "Doamne iartă-i că nu ştiu ce fac!".
Există mulţi traficanţi cu moaşte, care chiar n-ai nici o jenă de a fi super-ecumenişti şi în acelaşi timp de a face bani pe seama moaştelor. Deci lucrurile nu sunt aşa de simple...A primi in Biserica Sfinte Moaste ne-ar fi de mare folos sufletesc, fie si prin exemplul pe care ni-l dau spre pastrarea Dreptei Credinte, si poate, de ce nu, prin jena/rusinea noastra cand ne gandim sa inovam ceva din Credinta pe care acestia au aparat-o asa cum au primit-o.
Citiţi viaţa Sf. Maria Egipteanca şi explicaţi-mi cum puteau să ajungă moaştele ei la Bucureşti.sfintele Moaste ale Mariei Egipteanca se afla la biserica sfinta Treime din cadrul Spitalului de copii Grigore Alexandrescu
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori