Rugăciunea este în regulă, numai că ele trebuie citite afară şi carnea tb binecuvântată DOAR afară.Parinte, voiam sa va intreb de rugaciunea de binecuvantarea a carnii care se foloseste la Paste, este in regula? Se binecuvântează carnea in Biserică?
De ce doar afara. E adevarat ca exista doar in cartile romanesti?Rugăciunea este în regulă, numai că ele trebuie citite afară şi carnea tb binecuvântată DOAR afară.Parinte, voiam sa va intreb de rugaciunea de binecuvantarea a carnii care se foloseste la Paste, este in regula? Se binecuvântează carnea in Biserică?
Animale vii şi mai ales moarte nu se admit în Biserică. În NT se aduce doar jertfă nesângeroasă.De ce doar afara.
Din câte ştiu eu, nu.E adevarat ca exista doar in cartile romanesti?
Athoniţii spun că deshumarea se face doar din raţiuni practice, mai ales că în multe regiuni din Grecia practica deshumării nu există.Parinte cum se impaca pecetluirea gropii cu deshumarea la 3 sau 7 ani? De ce se prefera la Athos osuarul...doar din ratiuni practice?
Păi ziceai că-L cunoşti! Iar dacă te simţi neîmplinit acolo la Penticostali, te înţeleg foarte bine şi sunt gata să te ajut, numai că prefer în acest caz o discuţie privată, mai ales că nici topicul nu e potrivit. Aici e vorba despre rânduielile de cult ale Bisericii Ortodoxe.Am si eu o intrebare cum pot creste in spiritual, sa-L cunosc mai mult pe Dumnezeu?
Nu mai este nevoie de nici o rugăciune. Totul e în regulă...Părinte Petru, vă rog mult să explicați ce să facem dacă botezul unui copil săvîrșit cu 25 ani în urmă, mamei nu i sa citit molitfa ( copilul a fost adus acasă de către nașă ) . Mama sa împărtășit de mai multe ori și acum sa trezit că nu i sa citit molitfa, se mai pune acum sau nu?
După mine ar fi ca nu trebuie, fiindcă sa împărtășit iar în „molitfă” se cere ca „să se învrednicească de împărtăsire” !!! Aș vrea să aflu părerea sfinției Dvs
Nici vorbă de aşa ceva. Problema se pune altfel: în perioada Triodului şi Penticostarului, dacă în duminici nu sunt sărbători de Sfinţi fără Polieleu, slujbele lor se pun la Pavecerniţa de vineri seara sau "când va voi cel mai mare"; adică la Pevecerniţa dintr-o altă zi sau suprapunându-o cu slujba Sfântului de sâmbătă sau luni. El poate chiar să transforme slujba Sfântului respectiv în una cu polieleu şi să o pună duminică (dar fără a diminua fastul duminicii). În nici un caz slujba dintr-o zi de rând nu poate fi transferată pe duminică. Nu la asta se referă acea indicaţie tipiconală.Parinte as vrea sa stiu cum se muta in general praznuirile unor sfinti dupa cum vrea cel mai mare? Am doar franturi de idei despre aceasta tema.Eu am inteles ca mai marele poate hotarî lucruri de acest fel dacă nu este in sensul scurtarii slujbei sau daca exista intr-un alt tipic valabil undeva acesta randuiala.Nu prea stiu cum sa ma exprim sa pun intrebarea asta.Incerc si prin exemple: a) se poate muta o slujba a unui sfant semi-cunoscut(ex.Sf.Nectarie, Sf. Luca) la parohie/catedrala in duminica? b) cand cad doi sfinti amandoi importanti pt comunitate(Sf. Ioan Max., Sf. Stefan cel Mare) se poate muta slujba unui ziua in urmatoare? - stiu ca se pot praznui si impreuna.
De ce ar face lucrul asta? Sau va referiti doar in Postul Mare?El poate chiar să transforme slujba Sfântului respectiv în una cu polieleu şi să o pună duminică (dar fără a diminua fastul duminicii)
Am zis că e vorba doar de perioadele Triodului şi Penticostarului.De ce ar face lucrul asta? Sau va referiti doar in Postul Mare?El poate chiar să transforme slujba Sfântului respectiv în una cu polieleu şi să o pună duminică (dar fără a diminua fastul duminicii)
Se pot aduce aceste crengi si in Altar? Se pot pune pe Sfanta Masa?Parinte Petru, de unde s-a luat obiceiul de a se împodobi biserica cu crengi de tei sau nuc la sărbătoarea Cincizecimii?
Alte Biserici locale au şi ele acest obicei?
Am înţeles, dar nu cred că cei care au introdus acest obicei s-au gîndit la acest simbolism, pentru că multe elemente din cultul ortodox au apărut din raţiuni practice şi abia mai tîrziu li s-au dat interpretări simbolice.Pai este simplu, frunzele de nuc seamana cu niste limbi verzi, unde nucii sunt mai rari sau unde teiul miroase mai frumos se foloseste tei. Daca pe Sfanta Masa se pun bilete la loto cum am auzit inseamna ca se pot pune si frunze deastea, daca nu, - nu.Garantat!
Înapoi la “Generalităţi legate de cultul liturgic ortodox”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator