Dacă e considerat ca o regulă, atunci nu e valabil, iar dacă acest tip de botez se rezumă la careva excepții izolate, (doar) prin iconomie, Biserica îl acceptă.Si despre botezul facut prin stropire cum s-a practicat in Ardeal, ce parere aveti?
Ma refer la perioada comunista, cand in general toti copiii erau botezati in acest fel, botez care e recunoscut prin iconomie, majoritatea credinciosilor, si a preotilor inclusiv au fost botezati in acest mod!Dacă e considerat ca o regulă, atunci nu e valabil, iar dacă acest tip de botez se rezumă la careva excepții izolate, (doar) prin iconomie, Biserica îl acceptă.Si despre botezul facut prin stropire cum s-a practicat in Ardeal, ce parere aveti?
Nu ştiu dacă perioada respectivă (că nu vreau nici să o numesc) a fost motivul pentru asemenea abateri. Ca dovadă, ele continuă şi acum...Ma refer la perioada comunista, cand in general toti copiii erau botezati in acest fel, botez care e recunoscut prin iconomie, majoritatea credinciosilor, si a preotilor inclusiv au fost botezati in acest mod!
Bun si in aceste conditii este valid botezul, eu spre exemplu am fost botezat prin stropire... (asta se intampla in '84)Nu ştiu dacă perioada respectivă (că nu vreau nici să o numesc) a fost motivul pentru asemenea abateri. Ca dovadă, ele continuă şi acum...Ma refer la perioada comunista, cand in general toti copiii erau botezati in acest fel, botez care e recunoscut prin iconomie, majoritatea credinciosilor, si a preotilor inclusiv au fost botezati in acest mod!
Sinodul BOR recunoaşte astfel de botezuri, dar să nu spuneţi niciodată la vreun grec cum aţi fost botezat că imediată vă aruncă în mare...eu spre exemplu am fost botezat prin stropire... (asta se intampla in '84)
Eu cred că ar putea să stea aceste 40 de zile acasă; şi dacă tot facem apel la noile tehnologii, mama poate asculta sau chiar privi Liturghia la Radio sau TV.Atat femeile care au menstruatie, cat si cele refacute dupa nastere pot sa asculte slujba in pridvor? sau mai nou cu aceste statii de amplificare pot asculta Liturghia si afara.
S-a discutat aici.Ce parerea aveti despre practica savarsirii Tainei Botezului si a Cununiei la Manastire? Observam ca in ultimii ani in special, aceasta practica s-a generalizat tot mai mult, existand oarecum o preferinta din partea credinciosilor de a savarsi cele doua taine in cadrul asezarilor manastiresti. Este canonica aceasta practica, si daca nu, totusi in ce conditii se poate se poate savarsi acolo?
E foarte bine, dacă este un călugăr bun şi cât de cât şcolit, care să înţeleagă modul de viaţă al mirenilor şi să nu le pună poveri mai mari decât se pot duce în lume.O alta problema ar fi, daca un credincios isi poate avea duhovnicul la o manastire?
Am răspuns aici.Referitor la botezarea copiilor in aceasi apa, exista vreun impiediment ca cei doi sa se poata casatori mai apoi, putem vorbi de o inrudire spirituala?
Nu ştiu dacă se poate spune că-i greşit, dar nu văd rostul. Decât poate de a-i da naşului senzaţia că nu dă bani degeaba...Dar ar fi gresit daca s-ar rosti de trei ori, de fiecare dintre nasi, care vor deveni astfel garanti pentru cel botezat?
Eu cred că e bine să-şi manifeste această dorinţă prin educarea ortodoxă a pruncului şi prin rugăciuni pentru el. Astea îl vor ajuta mai mult pe prunc decât implicarea în unele rânduieli liturgice ale Botezului.Nu este deloc vorba de acest lucru, ci de dorinta sincera de a boteza acel copil, dorinta care vine din partea mai multor persoane de buna credinta. Stiu ca in mod normal ar trebui sa fie un singur nas (asa cum ai un singur parinte sau un singur nas de calugarie).
Iniţial, aşa cum arată vechile manuscrise, rugăciunea de îmbisericire era făcut exclusiv înainte de Botez şi ea avea doar două sensuri:Explicati va rog contextul rugaciunii de imbisericire a pruncului, atat timp cat copilasul este botezat anterior. Semnificatie si istorie?
1. Prezentarea pruncului ca jertfă lui Dumnezeu, de aceea pruncii (indiferent de sex) erau duşi în altar, pentru că orice jertfă se duce la altar. La nevoie pot detalia...
2. Introducerea în prima treaptă a catehumenatului pt pruncii născuţi din creştini. Din acest moment ei putea sta la Liturghia pt catehumeni.
(Cu timpul a apărut şi al treilea sens:)
3. S-au adăugat 2 rugăciuni în faţă (care iniţial nu existau) pt curăţirea femeii, ca să poată de acum intra în Biserică şi a se împărtăşi cu Sf. Taine.
Altfel nici nu se poate. Ce întrebări mai pot fi?Deci, imbisericirea astazi se mai poate face inainte de botez? Vedeti vreun rost real pentru aceasta practica?
Ei, toate la timpul lor. Mai faceţi şi voi sau să facă alţii, că eu nu reuşesc şi nici sănătatea nu-mi permite...Randuiala a Sf. Botez fara aceste greseli ne furnizati si noua va rugam ?
Sigur că o recomand şi nu atât eu, ci e vorba de versiunea oficială a Patriarhiei Moscovei, tipărită cu binecuvântarea patriarhului Alexie II, elaborată de un grup de liturgişti ruşi.Am vazut ca ati pus pentru download si Liturghia baptismala. O recomandati pentru slujire?
După rânduiala din Molitfelnic, numai că înainte de Botez, nu după. E foarte simplu să verificaţi acest lucru după Molitfelnicele mai vechi...Pai si atunci cand ar trebui facuta imbisericirea? Si dupa ce randuiala?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori