Se stie ca subdivizarea spatiului launtric al bisericii in "altar" si "naos" (prin intermediul "iconostasului") este o inventie relativ tarzie in istoria liturgiei bizantine.
...........
Da, Parinte, cred ca e foarte bun acest indiciu. Putem dezvolta un pic aici, daca ne amintim de argumentul de capatai al Icoanelor, anume cel ca ele AFIRMA si CONFIRMA Intruparea lui Dumnezeu, si ca atare, prezenta lor se poate echivala cu prezenta tainica a Mantuitorului. In asa fel, Catapeteasma din fata prestolului este Insusi Hristos care ne invita la Cina cea de Taina - momentul culminant al Liturghiei.e mai degrabă o "fereastră spre cer" şi nu zid despărţitor între cler şi mireni. Mistagogia liturgică răsăriteană, acolo unde este, a ştiut dintodeauna să facă această deosebire destul de sensibilă.
În parte este adevărat ce spune dl (co-)Administrator, iar în parte - nu.Daca s-ar face ce spui tu, s-ar pierde caracterul de taina al jertfei euharistice. Apoi nu ar mai avea rost rugaciunile facute "in taina"; nu m-ar mira ca apoi cineva sa inceapa sa faca acasa o liturghie pentru ca stie tot ce si cum se face!
Văd că vă place să fiţi ridicol...Când am citit partea cu "sf. voastră" m-am întors să văd unde este episcopul.
Înapoi la “Generalităţi legate de cultul liturgic ortodox”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori