Din intrebare reiese clar confuzia in care se gasesc p/np.Poate preotul sa-ti ierte/dezlege pacatele ?
- Stiu ce scrie in Matei in legatura cu asta , dar eu cred ca doar Isus poate ierta pacatele, si cand ne spune sa ne marturisimi pacatele uni altora , se refera la marturisirea aceluia cui i-ai gresit si la Dumnezeu un om orice pozitie ar avea el in bisireci nu poate sa-mi ierte pacatele.
Multumesc
Cu respect Tudor P. Irlanda, Dublin
De ce să Se pogoare Hristos, când a lăsat Duhul Sfânt să ne asigure de iertarea oferită de El? Mai este nevoie de un intermediar al Mediatorului lăsat de Mijlocitor? Iată unde este confuzia!Din intrebare reiese clar confuzia in care se gasesc p/np.
Eu sunt curios, la dansii se pogoara insusi Hristos sa-i ierte de pacate?
Ne puteti da ceva versete din Sf Scriptura care sa va sustina cele afirmate?De ce să Se pogoare Hristos, când a lăsat Duhul Sfânt să ne asigure de iertarea oferită de El? Mai este nevoie de un intermediar al Mediatorului lăsat de Mijlocitor? Iată unde este confuzia!
Desigur, doar să-mi spuneţi la care afirmaţie doriţi confirmarea scripturistică:Ne puteti da ceva versete din Sf Scriptura care sa va sustina cele afirmate?De ce să Se pogoare Hristos, când a lăsat Duhul Sfânt să ne asigure de iertarea oferită de El? Mai este nevoie de un intermediar al Mediatorului lăsat de Mijlocitor? Iată unde este confuzia!
Da, confuzia o văd şi eu, numai că în altă parte.De ce să Se pogoare Hristos, când a lăsat Duhul Sfânt să ne asigure de iertarea oferită de El? Mai este nevoie de un intermediar al Mediatorului lăsat de Mijlocitor? Iată unde este confuzia!
Atunci pentru ce a mai avut nevoie Domnul de apostoli?- că nu mai este nevoie de intermediari/mediatori/mijlocitori umani în procesul mântuirii noastre?
Păi staţi aşa olecuţă că nici n-am vrut să indic diferenţele, chiar dacă am folosit sinonime, era aşa... doar pentru estetica frazei. Şi apoi, să avem iertare... ştiţi... eu sunt cu Sola Scriptura, nu cu Sola DEXu'...Da, confuzia o văd şi eu, numai că în altă parte.
Demonstraţi pe baza DEX-ului care-i diferenţa dintre "mediator" şi "mijlocitor"
Adevărat, însă se spune dincolo:şi cum sincronizaţi asta cu textul biblic care spune că Hristos este singurul Mijlocitor/Mediator? Despre Duhul Sfânt nu se pune nimic acolo...
Mă întrebaţi pe mine, ori pe Dumnezeu?Atunci pentru ce a mai avut nevoie Domnul de apostoli?
La ce bun ?
Va intreb pe dv. Astfel dupa afirmatiile dv atunci la ce rost aceasta fraza?Mă întrebaţi pe mine, ori pe Dumnezeu?Atunci pentru ce a mai avut nevoie Domnul de apostoli?
La ce bun ?
Asta mă întrebam şi eu... Postaţi nişte versete şi-mi cereţi mie socoteală ca şi cum eu le-aş fi scris...Va intreb pe dv. Astfel dupa afirmatiile dv atunci la ce rost aceasta fraza?
Ştiţi foarte bine că textul nu se referă nicidecum la spovedania în rit ortodox, dacă vreţi pot da amănunte semnificative. Dacă nu, vă rog nu-mi mai puneţi întrebări retorice ca mai apoi să mă acuzaţi că nu răspund la ele.Mărturisiţi-vă deci unul altuia păcatele şi vă rugaţi unul pentru altul, Iacov5,16
M-am bucurat să văd aceste versete. Deci Hristos nu este SINGURUL Mijlocitor. Este şi Duhul Sfânt, dar şi sfinţii în care Acesta sălăşluieşte şi se roagă cu suspine negrăite. Aici am vrut să ajungeţi. Iar acum revenim la subiect..."Copiii mei, acestea vi le scriu, ca să nu păcătuiţi, şi dacă va păcătui cineva, avem mijlocitor [παράκλητον] către Tatăl, pe Iisus Hristos cel drept." (1 Ioan 2,1)
"Şi Eu voi ruga pe Tatăl şi alt Mângâietor [παράκλητον] vă va da vouă ca să fie cu voi în veac"(Ioan 14,16)
"De asemenea, şi Duhul îi vine slăbiciunii noastre într'ajutor; că nu ştim să ne rugăm cum trebuie, dar Duhul Însuşi mijloceşte pentru noi cu suspine de negrăit;"(Rom.8.26)
V-aţi bucurat puţin cam repede, trecând cu vederea ce v-am întrebat (legat de "paradoxul trinitarian")...M-am bucurat să văd aceste versete. Deci Hristos nu este SINGURUL Mijlocitor. Este şi Duhul Sfânt
Mă îndoiesc că chiar aici aţi vrut... sfinţii nu sunt Unici (nici măcar gramatical nu se potriveşte) Dumnezeu şi Mijlocitordar şi sfinţii în care Acesta sălăşluieşte şi se roagă cu suspine negrăite. Aici am vrut să ajungeţi.
Da, acum putem reveni...Iar acum revenim la subiect...
Mă iertaţi că insist, dar văd că tot evitaţi chestiunea aceasta. Aveţi vreo problemă în a accepta că Tatăl e Unul Dumnezeu şi Fiul e Unul Dumnezeu şi Duhul Sfânt e Unul Dumnezeu? Nu ştiu exact cum se formulează în Dogmatică, am folosit terminologia Bibliei Ortodoxe. Dacă aveţi o opinie separată de Biserica Ortodoxă în ce priveşte Sfânta Treime, vă înţeleg şi chiar putem reveni la firul principal al topicului...N-aţi înţeles capcana în care singur aţi căzut, dar asta e... La neoprotestanţi asta-i regulă.
Când vouă vă convine, invocaţi textul de la Timotei şi spuneţi că singurul Mijlocitor este Hristos, iar când nu vă convine spuneţi că şi Duhul Sfânt e Mijlocitor.
Acum, pentru că am revenit on-topic şi pentru că aţi ridicat şi această problemă, îmi permit să vă atrag atenţia asupra unui aspect ce încurcă lucrurile. Anume că: preoţii nu sunt apostoli, iar apostolii nu erau preoţi. Şi cu asta am intrat în cea mai delicată problemă a subiectului "Preotul poate dezlega păcatele?"Hristos a suflat asupra apostolilor (persoane concrete) Duhul Sfânt, aceştia primind puterea iertării/dezlegării păcatelor. Apostolii şi cei care au fost sfinţiţi de ei au această putere de la Hristos şi, în aceli timp, ei mijlocesc (!) la Dumnezeu (pentru că-L au pe Duhul!) pentru iertarea păcatelor. În acest sens şi preoţii sunt mijlocitori spre iertarea păcatelor, dar nu pentru că ar avea o putere personală, ci una dată de Hristos prin Duhul Sfânt.
Şi atenţie! - puterea n-a fost dată celor 5000 de oameni în pustie sau altor mulţimi, ci numai apostolilor (bărbaţi).
De fapt ceea ce pari ca propui tu aici se numeste Modalism, erezie anti-trinitariana contestata de Biserica Ortodoxa.Mă iertaţi că insist, dar văd că tot evitaţi chestiunea aceasta. Aveţi vreo problemă în a accepta că Tatăl e Unul Dumnezeu şi Fiul e Unul Dumnezeu şi Duhul Sfânt e Unul Dumnezeu? Nu ştiu exact cum se formulează în Dogmatică, am folosit terminologia Bibliei Ortodoxe. Dacă aveţi o opinie separată de Biserica Ortodoxă în ce priveşte Sfânta Treime, vă înţeleg şi chiar putem reveni la firul principal al topicului...N-aţi înţeles capcana în care singur aţi căzut, dar asta e... La neoprotestanţi asta-i regulă.
Când vouă vă convine, invocaţi textul de la Timotei şi spuneţi că singurul Mijlocitor este Hristos, iar când nu vă convine spuneţi că şi Duhul Sfânt e Mijlocitor.
Nu cunosc eu prea bine aceste lucruri dar mi se pare ca si Apostolii au fost preoti, adica au slujit la mese.Acum, pentru că am revenit on-topic şi pentru că aţi ridicat şi această problemă, îmi permit să vă atrag atenţia asupra unui aspect ce încurcă lucrurile. Anume că: preoţii nu sunt apostoli, iar apostolii nu erau preoţi. Şi cu asta am intrat în cea mai delicată problemă a subiectului "Preotul poate dezlega păcatele?"Hristos a suflat asupra apostolilor (persoane concrete) Duhul Sfânt, aceştia primind puterea iertării/dezlegării păcatelor. Apostolii şi cei care au fost sfinţiţi de ei au această putere de la Hristos şi, în aceli timp, ei mijlocesc (!) la Dumnezeu (pentru că-L au pe Duhul!) pentru iertarea păcatelor. În acest sens şi preoţii sunt mijlocitori spre iertarea păcatelor, dar nu pentru că ar avea o putere personală, ci una dată de Hristos prin Duhul Sfânt.
Şi atenţie! - puterea n-a fost dată celor 5000 de oameni în pustie sau altor mulţimi, ci numai apostolilor (bărbaţi).
De fapt ceea ce pari ca propui tu aici se numeste Modalism, erezie anti-trinitariana contestata de Biserica Ortodoxa.
Apostolii au fost... apostoli, nu preoţi; iar cei ce slujeau la mese se numeau diaconi.Nu cunosc eu prea bine aceste lucruri dar mi se pare ca si Apostolii au fost preoti, adica au slujit la mese.
Am facut eu corectia pentru tine.Apostolii au fost... apostoli, nu preoţi, iar cei ce slujeau la mese se numeau diaconi si ApostoliNu cunosc eu prea bine aceste lucruri dar mi se pare ca si Apostolii au fost preoti, adica au slujit la mese.
Nu, Doamne fereşte. Ci folosindu-mă de ocazie, am vrut să scot în evidenţă următoarele:Aveţi vreo problemă în a accepta că Tatăl e Unul Dumnezeu şi Fiul e Unul Dumnezeu şi Duhul Sfânt e Unul Dumnezeu?
- Şi-atunci de ce apostolii mai hirotoneau episcopi şi preoţi?preoţii nu sunt apostoli, iar apostolii nu erau preoţi
Apostolii hirotoneau pe prezbiteri (numiţi şi episcopi), dar ca să hirotonească preoţi n-am citit aşa ceva în Scriptură. Ar fi şi incorect spus, căci pe vremea aceea preoţii se ungeau, nu se hirotoneau.- Şi-atunci de ce apostolii mai hirotoneau episcopi şi preoţi?
Aceasta e o întrebare serioasă şi mă văd puţin în încurcătură... Mă gândesc că fie "puterea iertării păcatelor" are alt sens decât cel comun; fie că în Biserica Primară existau anumite aspecte nemaîntâlnite astăzi. Aş propune spre reflecţie: a avea toate de obşte, vorbirea în limbi şi însăşi existenţa unor martori ai lucrării lui Hristos numiți apostoli. Poate mai sunt și alte aspecte ce nu-mi vin acum în minte...- La ce bun să se dea puterea iertării păcatelor la un număr atât de restrâns de oameni şi ea să fie îngropată odată cu moartea ultimului apostol? Oare nu tot ce a dat Dumnezeu apostolilor a dat de fapt Bisericii care este aceeaşi de atunci şi până la sfârşitul veacurilor?
Înapoi la “Ortodoxia pentru ne-ortodocşi”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori