Corect ati mentionat de lentile,numai ca lentilele par a fi de culoare roz.Chiar si in dezbatere interconfesionala ieromonahul Petru Pruteanu a zis ca fara icoane si moaste omul se mantuie.Daca ortodoxia poate fi inteleasa doar de inauntru cum ortodoxsii pot intelege ceea ce e inafara lor?Insasi denumirea topicului imi pare prea exagerata:rolul icoanei in mantuire.Chiar credeti ca icoana va acumuleaza puncte in cer?(serios intreb)Se rasfrange asupra rasplatirii?Doriana,
ca să înţelegi rostul Icoanei trebuie să trăieşti ortodox, să priveşti prin lentile ortodoxe căci numai astfel vei putea vedea drept, corect.
Dar şi aceste discuţii ajută, pune mintea la lucru , deci spor la scris .
Întru totul de acord.Chiar si in dezbatere interconfesionala ieromonahul Petru Pruteanu a zis ca fara icoane si moaste omul se mantuie.
Pentru că au cunoscut plinătatea adevărului de credinţă, iar cele din afara ortodoxiei pălesc de la distanţă în faţa ei.Daca ortodoxia poate fi inteleasa doar de inauntru cum ortodoxsii pot intelege ceea ce e inafara lor?
Păi nu e exagerat: dicutând ajungem să tragem concluzii (care anume este locul şi rolul ei în mântuire), deşi ea a fost dată de pr. Petru Pruteanu şi subscrisă şi de mine, probabil şi de alţi ortodocşi, dar nu pot vorbi în numele lor.Insasi denumirea topicului imi pare prea exagerata:rolul icoanei in mantuire.
Ce aberaţie mai e şi asta... vedeţi că nu înţelegeţi drept .Chiar credeti ca icoana va acumuleaza puncte in cer?(serios intreb)Se rasfrange asupra rasplatirii?
Maria_andreea, multumesc...Doriana,
ca să înţelegi rostul Icoanei trebuie să trăieşti ortodox, să priveşti prin lentile ortodoxe căci numai astfel vei putea vedea drept, corect.
Dar şi aceste discuţii ajută, pune mintea la lucru , deci spor la scris .
Dar cine vorbea de lipsuri şi lucruri de îndreptat pt că în privinţa asta eu chiar sunt primul care ar trebui să pună osul la muncă!? Eu spuneam doar că trebuie să trăieşti ortodoxia şi multe taine ale ei se vor descoperi (de ex. Nils Holgesson pt a călători prin lume pe gâscan a trebuit să se facă pitic )Doriana, ca să înţelegi rostul Icoanei trebuie să trăieşti ortodox, să priveşti prin lentile ortodoxe căci numai astfel vei putea vedea drept, corect.
Dar şi aceste discuţii ajută, pune mintea la lucru , deci spor la scris .Maria_andreea, multumesc...
Am multe lipsuri si locuri in care trebuie sa ma indrept.
Se spune că (virgulă) crinii pustiei se ofilesc dacă sunt văzuţi, deci cum îi veţi vedea .Insa te asigur ca in ziua in care voi vedea un orthodox il voi cunoaste.
Tocmai, discuţii cu folos vă doresc, însă am simţit să fac o precizare vis-avis de icoane ca să nu pară că am amuţit în faţa "acuzaţiilor".Pana in ziua aceea insa, discutam...si e destul de greu, caci fiecare are lentilele lui de care spune ca sunt cele mai drepte. Asa ca facem si noi ce putem.
Nu au cum sa se ofileasca. Vorbim de oameni cu adevarat credinciosi, in care locuieste Hristos, lumini in lume, nu domnisoare timide. Orthodoxul adevarat are autoritatea de a sta in fata unor multimi si de a castiga lupte; nici vorba de ofilire.Se spune că (virgulă) crinii pustiei se ofilesc dacă sunt văzuţi, deci cum îi veţi vedea .Insa te asigur ca in ziua in care voi vedea un orthodox il voi cunoaste.
Nici prin cap nu mi-ar trece ca ati putea amuti, mai ales ca, in ce ma priveste, nu e foarte interesant sa faci oamenii sa amuteasca.Tocmai, discuţii cu folos vă doresc, însă am simţit să fac o precizare vis-avis de icoane ca să nu pară că am amuţit în faţa "acuzaţiilor".
Spune te rog dar celor ce nu cinstesc icoanele ce le aminteste de Dumnezeu?Oare tot ce inconjoara nu este o amintire mai mare de existenta sa?Dar cuvantul?Discutam cu unii membri ai mitropoliei Moldovei si ei imi ziceau ca e greu fara icoane ,e greu oamenilor de crezut.Pai cum credeau oamenii inainte?Asa de puternica credinta inseamna daca au nevoie de icoane.În veacul al VIII-lea al erei creştine a fost, printre altele, o mare luptă pentru icoane. A trebuit un sobor ecumenic, ultimul sobor, al VII-lea, să apere cinstirea sfintelor icoane. Atunci erau iudeii care pârau icoanele la împăraţi, precum că sunt chipuri cioplite şi închinare la lemne. Deşi atunci s-a pus capăt răutăţii şi multe veacuri icoanele au fost în cinste, astăzi iarăşi le se găseşte vină. Atunci li se zicea că-s o închinare greşită Lui Dumnezeu. Azi vina lor e că amintesc de Dumnezeu.
Din scrierile Pr. Arsenie Boca.
Că a fost Om şi s-a întrupat pt răscumpărarea nostră.Spune te rog dar celor ce nu cinstesc icoanele ce le aminteste de Dumnezeu?
Este şi asta, acum dacă e mai mare pt ei nu ştiu.Oare tot ce inconjoara nu este o amintire mai mare de existenta sa?
Este şi cuvântul, dar trebuie să-şi amintească şi cei analfabeţi cumva de Răscumpătorul lor.Dar cuvantul?
Cei inalfabeti trebuie sa invete sa citeasca.Icoana nu reprezinta cuvantul lui Dumnezeu.Pune un eterodox in fata icoanei si vei vedea daca iti va spune ce-a insusit de acolo(tare mi-ar fi interesant).Off chiar crezi ca suna convingator asta???Este şi cuvântul, dar trebuie să-şi amintească şi cei analfabeţi cumva de Răscumpătorul lor.
Nu, dar poate fi un mijloc de amintire.Off chiar crezi ca suna convingator asta???
In toate secolele enumerate de tine gasim picturi si gravuri.Mai multe detalii la LEONID USPENSKY-Teologia icoaneiAm inţeles că primele imagini cu sfinţi sunt pictate în catacombe şi datează din primele secole (?).
1. Cam ce ar însemna "primele secole"? Sec. I, II, III, IV?
Dacă pentru secolele II şi III există serioase dubii, este de-a dreptul aberant să afirmăm că într-un secol acoperit în mare parte de iudaismul de sorginte veterotestamentară ar fi existat reprezentări ale sfinţilor şi încă în scop de închinare (icoane)!In toate secolele enumerate de tine gasim picturi si gravuri.Mai multe detalii la LEONID USPENSKY-Teologia icoaneiAm inţeles că primele imagini cu sfinţi sunt pictate în catacombe şi datează din primele secole (?).
1. Cam ce ar însemna "primele secole"? Sec. I, II, III, IV?
Cu câțiva ani în urmă s-au descoperit la Ierusalim locuințe datând chiar din perioada apostolică, precum și din perioada imediat următoare ei. Pe pereții acestor locuințe erau prezente (desenate, gravate, etc.) cruci. Pentru mai multe detalii pot fi contactați profesori de teologie specializați în acest domeniu, precum Pr. Vasile Mihoc de la Facultatea de Teologie Ortodoxă "Andrei Șaguna" din Sibiu . Eu am primit informația aceasta (cât am mai reținut din ea) în 2009 de la Pr. Constantin Necula, coleg cu Pr. Vasile Mihoc la aceeași facultate.Dacă pentru secolele II şi III există serioase dubii, este de-a dreptul aberant să afirmăm că într-un secol acoperit în mare parte de iudaismul de sorginte veterotestamentară ar fi existat reprezentări ale sfinţilor şi încă în scop de închinare (icoane)!In toate secolele enumerate de tine gasim picturi si gravuri.Mai multe detalii la LEONID USPENSKY-Teologia icoaneiAm inţeles că primele imagini cu sfinţi sunt pictate în catacombe şi datează din primele secole (?).
1. Cam ce ar însemna "primele secole"? Sec. I, II, III, IV?
Foarte posibil. S-au descoperit cruci gravate pe pereţi şi cu 1.000 de ani înainte de perioada apostolică (în special în Egipt), însă nu văd ce legătură ar avea aceasta cu "icoanele" apostolilor şi mai ales cu închinăciunea adusă lor.Cu câțiva ani în urmă s-au descoperit la Ierusalim locuințe datând chiar din perioada apostolică, precum și din perioada imediat următoare ei. Pe pereții acestor locuințe erau prezente (desenate, gravate, etc.) cruci.
Cred că mult mai util ar fi pentru domnii ortodocşi un topic Biblismul pentru ne-biblici.Cât despre închinarea la icoane, domnii protestanți (și neoprotestanți) ar trebui să mai citească Biblia. Sunt suficiente exemple acolo care să le arate cât de nebiblică este doctrina protestantă cu referire la acestea.
Înapoi la “Ortodoxia pentru ne-ortodocşi”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori