Tu şi urmaşii tăi din neam în neam să păziţi legământul Meu. Iar legământul dintre Mine şi tine şi urmaşii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziţi, este acesta: toţi cei de parte bărbătească ai voştri să se taie împrejur. Să vă tăiaţi împrejur şi acesta va fi semnul legământului dintre Mine şi voi.(...)Iar cel de parte bărbătească netăiat împrejur, care nu se va tăia împrejur, în ziua a opta, sufletul acela se va stârpi din poporul său, căci a călcat legământul Meu Facerea 17,9-14unde mai este libertatea de alegere a copilului cu care ne-a inzestrat Dumnezeu ? Daca Dumnezeu nu trece peste acest drept si peste vointa noastra, cum putem noi sa "abuzam" de acest lucuru ?
In primul rand vad ca e bun si Vechiul Testament (dar doar atunci nu mai sti cum sa o scoti la capat), de care voi va deziceti ca aveti niste probleme cu el pe acolo. In al doilea rand legamantul acesta este facut intre Dumnezeu si poporul Israel. In al treilea rand .........diferenta dintre botezul pruncilor si botezul prin scufundare, la maturitate, e urmatoarea: pentru botezul pruncilor nu aveti argumente din Biblie, doar niste texte scoase din context care credeti voi ca de fapt se refera la acesta.Tu şi urmaşii tăi din neam în neam să păziţi legământul Meu. Iar legământul dintre Mine şi tine şi urmaşii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziţi, este acesta: toţi cei de parte bărbătească ai voştri să se taie împrejur. Să vă tăiaţi împrejur şi acesta va fi semnul legământului dintre Mine şi voi.(...)Iar cel de parte bărbătească netăiat împrejur, care nu se va tăia împrejur, în ziua a opta, sufletul acela se va stârpi din poporul său, căci a călcat legământul Meu Facerea 17,9-14unde mai este libertatea de alegere a copilului cu care ne-a inzestrat Dumnezeu ? Daca Dumnezeu nu trece peste acest drept si peste vointa noastra, cum putem noi sa "abuzam" de acest lucuru ?
Dar aici, unde mai este libertatea de alegere a copilului?
Copilul nu stie sa se opuna voluntar vointei Dumnezeiesti. De aceea Mantuitorul ii compara cu ei pe noi toti cei "copti" la minte. Si tot din acest motiv ii asteapta pe pici chiar daca cei "copti" ii impiedica (pasajul din Biblie este FOARTE clar in toate aceste aspecte).Am totusi o intrebare la care n-am primit raspuns: unde mai este libertatea de alegere a copilului cu care ne-a inzestrat Dumnezeu ? Daca Dumnezeu nu trece peste acest drept si peste vointa noastra, cum putem noi sa "abuzam" de acest lucuru ?
Nu confunda aducerea la Dumnezeu cu supunerea lui Dumnezeu. Botezand pruncii noi ii aducem la El. Nu asteptam pana vor sti sa se supuna Lui - cine garanteaza ca vor sti sa o faca cu adevarat vreodata?De acord, cei mici nu stiu sa se opuna voluntar vointei lui Dumnezeu, dar nu trebuie obligat nimeni sa se supuna lui Dumnezeu.
Copilul botezat intr-o familie cuvioasa (de acord, nu sunt multe) cu varsta va intelege la ce bun s-a nascut "a doua oara". Mai mult, isi va da seama ca anume in pruncie s-a daruit exemplar lui Dumnezeu - si va duce acest "datum" pe care nu l-a ales (ca si nasterea biologica) ca un punct de referinta prin care - si prin iubire - va intoarce cinstea parintilor si inchinaciunea lui Dumnezeu.Trebuie invatat, sa fie constient de alegerea pe care o face, sa stie cerintele si obligatiile acestui legament, de aceea consider ca botezul trebuie facut la maturitate, pentru ca oamenii sa stie care le sunt responsabilitatile.
Pentru ca cand era Prunc nu se boteza nimeni. :PLa a doua intrebare n-a incercat nimeni sa dea un raspuns: De ce Hristos - modelul desavarsit de vietuire - a ales sa se boteze la maturitate ?
Ma chinuaim sa intelg de ce, si simtiam ca argumentul atit de des invocat de protestanti va ramine fara raspuns, dar Dumnezeu e mare si lumineaza minitile daca avem o rivna sincera . Raspunsul e evident, la suprafata si atit de simplu, ma mir cum domnilor protestanti nu v-ati gindit la asta, daca intr-adevar aveati dorinta de afla asta.La a doua intrebare n-a incercat nimeni sa dea un raspuns: De ce Hristos - modelul desavarsit de vietuire - a ales sa se boteze la maturitate ?
Exact, în timăul Apostolilor cînd se zicea botezul casei, se avea în vedere toţi, şi maturi şi copii. Iar să nu fi faost copii acolo nu se putea, fiindcă ştim că în timpurile acelea o famile care nu avea copil se credea a fi blestemată/pedepsită de Dumnezeu. Deci se practica botezul de obşte. Şi nu e exclus că se botezau cei ai casei şi copii mici de tot, care erau încă inconştienţi de ceia ce li se făcea, asta dacă nu în cazul lui Pavel şi celor botezaţi de el, în cazul altora."Şi o femeie, cu numele Lidia, vânzătoare de porfiră, din cetatea Tiatirelor, temătoare de Dumnezeu, asculta. Acesteia Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel.
Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi. Şi ne-a făcut să rămânem." Fapte 16:14-15
"Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată." Fapte 16:33
"Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." 1Corinteni 1:16
Poti presupune ca acolo erau si copii, dar nu e scris si poti doar presupune. Erau multe vaduve in timpul acela, iar cand face referire la casa ei...........poate acolo erau copii de peste 12 ani. Incercati sa va amagiti singuri. Ioan nu a botezat niciun prunc te asigur. Incearca sa intelegi ce inseamna sa te nasti din nou. Ce inseamna botezul prin scufundare, nu prin stropire sau cum vrei tu. v-am mai zis eu.......voi stoarceti textele.....dar nu aveti demnitatea sa recunoasteti ca botezul din Biblie nu e cel la care va ganditi. Asa se intampla si cu Sabatul si altele............unii am vazut ca au totusi demnitate sa recunoasca. In rest traditia.........nu ma intereseaza.Exact, în timăul Apostolilor cînd se zicea botezul casei, se avea în vedere toţi, şi maturi şi copii. Iar să nu fi faost copii acolo nu se putea, fiindcă ştim că în timpurile acelea o famile care nu avea copil se credea a fi blestemată/pedepsită de Dumnezeu. Deci se practica botezul de obşte. Şi nu e exclus că se botezau cei ai casei şi copii mici de tot, care erau încă inconştienţi de ceia ce li se făcea, asta dacă nu în cazul lui Pavel şi celor botezaţi de el, în cazul altora."Şi o femeie, cu numele Lidia, vânzătoare de porfiră, din cetatea Tiatirelor, temătoare de Dumnezeu, asculta. Acesteia Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel.
Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi. Şi ne-a făcut să rămânem." Fapte 16:14-15
"Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată." Fapte 16:33
"Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." 1Corinteni 1:16
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 50 vizitatori