Natura BISERICII

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox
Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 19:09

Dar sa continuam! Dupa ce terminam cu sensul asta trecem si la Sf. Maxim Marturisitorul! Acolo e deja ....altceva.
ASADAR: Biserica e chemare+intrunire-sinaxă si DINCOLO de a fi o institutie in sensul sordid, uman are ca miez Euharistia care aduce înnoirea vietii şi se constituie la Cincizecime.
+ Aici, la Cincizecime, nu se intemeiaza o institutie... ci se naste creatia cea noua a Harului, posibilitatea vietii nemuritoare, daruita de Dumnezeu omului. De-aia Cincizecimea nu e un eveniment care s+a implinit odata pt . totdeauna ci evenimentul care CONTINUU si totdeauna constituie si formeaza Biserica
- Deci spuneam ca BIserica e o Cina; pt. a fi datatoare de viata, aceasta mancare si bautura , pe care le primim la Cina, presupun LUCRAREA de viata datatoare a Duhului Sfant. La fiecare Euharistie Biserica invoca (keama) Sf. Duh pt a savarsi aceasta transformare existentiala. DAr aceasta transformare nu priveste NICi obiectele in sine si NICI persoanele in sine, ci relatia persoanelor cu obiectele, relatie care se transforma in mod de existenta - adica transforma relatia persoanelor si a obiectelor in comuniune euharistica cu Dumnezeu
+ ceea ce se transforma nu este NATURA oamenilor sau a lucrurilor ci modul de existenţă al naturii

IAR acum sa vedem extremele. MAi intai la un loc:

- in general APUSUL crestin nu a reusit niciodata sa exprime viata si lucrurile adanci duhovnicesti cu un limbaj eliberat de scheme mentale... adica nu s-a putut desprinde de realitatile obiective. A refuzat dinamica vietii si a ramas atasat de obiectivitatea notiunilor. Adica n+au putut niciodata sa inteleaga cum 2 substante (sau naturi) diferite (cea creata si cea necreata) pot sa aiba un mod de existenta comun.
+ Ce inseamna asta_ inseamna ca ei nu pot pricepe, nu pot vedea-intelege EUHARISTIA ca fapt existential, ca transformare a modului de existentă, care nu presupune si schimbarea substantelor sau a naturii

iar acum separat:
CATOLICII:
+ vorbesc de transubstantiere a painii si vinului euharisticş natura lor se transforma, isi schimba esenta.... in timp ce trasaturile caracterisitce exterioare raman numai paarent aceleasi, transformate in accidente exterioare (accidentia).
- aceasta transf. substantiala n+are nici o legatura cu evenimentul existential, cu peripetia umana a vietii si a mortii.... adica nu atinge si nu lumineaza modul de viata. Este o schimbare supranaturala (definibila rational si credibila l anivel afectiv) a firii sau naturii obiectelor... dara, atentie, tot supranaturala (in cele din urma magica) este inteleasa si mantuirea omului care se impartaseste cu painea si vinul transsubstantiate.
- Adica nu transforma MODUL de EXISTENTA al omului... nu-l aduce din modul individual in cel eclesial, treimic, de existenta.
-+- de caeea, si aici revenim la Biserica, catolicii nu identifica Biserica cu Euharistia (mai degraba cu papa :lol: ) si cu Imparatia.
Pt. ei BISERICA = cadru institutional in care individul isi insuseste transubstantierea supranaturala. Ce rezulta de aici? O religioyitate individualista dar si o separare intre cler si laici/mireni; nu mai spun de identificarea Bisericii NUMAi cu ierarhia bisericeasca administrativa. Contradictie flagranta cu adevarul apostolic despre Biserica.
URMAREA? catolicii au incercat cu mari eforturi sa... subţieze ... cat mai mult posibil darurile aduse la euharistie pt. a indica si m. mult transsubstantierea (simbolic, adica). Painea euharistica nu mai e painea cea din fiecare zi... ci e OSTIA, o azima aproape transparenta... ca niste chipsuri de-alea cu cartofi :lol:

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 19:14

PROTESTANTII: (aici e si pt. Doriana - :D )

- astia, protestantii, au respins de la bun inceput transsubstantierea... DAr nu au facut-o oricum, ci tipic occidental (cu aceeasi insistenta asupra obiectivitatii substantelor sau naturii);

Ce inseamna asta? Inseamna ca pt. protestanti (si sa intervina sa ma contrazica daca nu e asa) nu este posibil ca substanta sau natura materiei euharistice sa se schimbe: painea ramane in esenta ei paine iar vinul ramane in esenta lui vin.

Totusi... spun ei (mai mult cu juma` de gura - ca altfel ar fi desfiintati ca si crestini) , ne impartasim Cu Trupul si Sangele lui Hristos deoarece painea si vinul au o functie de simbol si imagine (iote ca si astia au icoane dom`le - :) , imagini) sau mijloc, instrument sau garantie a transmiterii si impartasirii spirituale cu Domnul. Si dupa ai abaga ei un limbaj total strain de ceea ce este un fapt existential si realitatea vietii.

Hristos este prezent in Euharistie nu cu NATURA Sa trupeasca ce ramane in cer... ci numai cu puterea SA datatoare de viata .... daaaar... care se transmite exclusiv celor ce au credinta. Ceilalti primesc doar paine simpla si vin simplu... si asta spre osanda.

DECI... ce fac ei, protestantii, de fapt?

In locul unei transsubstantieri supranaturale (cum au catolicii)introduc ceva si mai sigur d.p.d.v rational la experienta individuala. DECI accentueaza si mai mult blocajul in religiozitatea individualista. Adica rup comuniunea.

Care e URMAREA?
1. Adevarul despre Biserica devine ABSTRACT (vezi... Doriana, cum e cu abstractul?) si secundar din moment ce comuniunea cu Hristos prin euharistie tine de pregatirea si credinta subiectiva (nu mai exista nici un for superior institutionalizat)
2. fagaduinat biblica a mantuirii e complet separata de peripetia existentiala a omului; ea e prefacuta in categorie JURIDICA - justificare - si este traita ca certitudine psihologica individuala si exaltare sentimentalista, avand ca rezultat practic... "imbunatatirea" morala a caracterului si a comportamentului.

CONCLUZiE -
ADEVARUL despre Dumnezeu Cei in Treime, separat de experienta euharistica a modului eclesial de existenta ramane o "dogma" abstracta, fara nici o legatura cu viata si speranta omului. Adica in afara Bisericii nu exista mantuire! Extra Ecclesia nulla salus! Sf. Ciprian al Cartaginei.
Ultima oară modificat 19 Oct 2010, 19:44 de către IOACHIM, modificat 1 dată în total.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 19 Oct 2010, 19:23

Inseamna ca pt. protestanti nu este posibil ca substanta sau natura....
Cred ca despre transsubstantiere se vorbea pe alt topic.
Ultima oară modificat 19 Oct 2010, 19:31 de către Doriana, modificat 1 dată în total.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 19:27

Inseamna ca pt. protestanti nu este posibil ca substanta sau natura
Ce anume nu e posibil?
[Cred ca despre transsubstantiere se vorbea pe alt topic.]
Ai dreptate. Urmareste insa firul logic si ai sa vezi ca are leg. cu Biserica. Si asta e doar UNA.. O definitie... in relatie cu euharistia.

Ce sa facem... eu incerc sa raspund cat mai complet. Si nu dupa mintea mea... ci dupa invatatura Bisericii

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 19 Oct 2010, 19:46

OK, cum spui tu...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 20 Oct 2010, 19:24

Staţi puţin că mai am o întrebare şi sper că mă voi lămuri şi eu... :)
Biserica Ortodoxă şi Biserica Baptistă sunt aceeaşi Biserică a lui Hristos? Aceeaşi Mireasă sau 2 Mirese diferite ("poligamie divină" - !) sau una e Mireasă şi alta e "amantă" ("adulter divin" - !)?
Ideea cu Mireasa a fost a doua parte a intrebarii mele initiale si nu am primit raspus inca. Inteleg din enuntul de mai sus ca Biserica este considerata aceeasi cu Mireasa. Gresesc?
Daca nu, stiind ca Mireasa lui Hristos este "neavând pată sau zbârcitură" si va fi cu Hristos in cer, cum poate fi aceasta Mireasa organizatia numita BO, care are intre membrii ei si credinciosi si necredinciosi, si, implicit, pete si zbarcituri? [imi cer iertare daca suna ciudat, este exprimarea Bibliei]
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde protosinghel » 20 Oct 2010, 19:45

Ideea cu Mireasa a fost a doua parte a intrebarii mele initiale si nu am primit raspus inca. Inteleg din enuntul de mai sus ca Biserica este considerata aceeasi cu Mireasa. Gresesc?
Daca nu, stiind ca Mireasa lui Hristos este "neavând pată sau zbârcitură" si va fi cu Hristos in cer, cum poate fi aceasta Mireasa organizatia numita BO, care are intre membrii ei si credinciosi si necredinciosi, si, implicit, pete si zbarcituri? [imi cer iertare daca suna ciudat, este exprimarea Bibliei]
Ideea de Mireasă e doar o comparaţie simbolică şi cum ne spun şi regulile hermeneutice, în tâlcuirea simbolismelor şi a parabolelor nu trebuie să exagerăm. Nu uitaţi şi de pilda neghinei...

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 20 Oct 2010, 19:55

Ideea de Mireasă e doar o comparaţie simbolică şi cum ne spun şi regulile hermeneutice, în tâlcuirea simbolismelor şi a parabolelor nu trebuie să exagerăm. Nu uitaţi şi de pilda neghinei...
Sunt voci care spun ca pildele sunt matematic de exacte in prezentarea adevarului. Si mie mi se par la fel. Pur si simplu totul are o semnificatie acolo. Chiar si in pilda neghinei, desi nu stiu exact la ce va referiti cand faceti trimitere la ea.

Pe de alta parte, nu sunteti de acord ca Mireasa ar trebui sa fie fara pata si fara zbarcitura pentru a vedea raiul? Oare intra in cer ceva intinat?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 20 Oct 2010, 23:18

Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel, Capitolul 5
25. Bărbaţilor, iubiţi pe femeile voastre, după cum şi Hristos a iubit Biserica, şi S-a dat pe Sine pentru ea,
26. Ca s-o sfinţească, curăţind-o cu baia apei prin cuvânt,
27. Şi ca s-o înfăţişeze Sieşi, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă şi fără de prihană.

+ Vad ca intrebi... probabil nu ca sa construiesti matrici prozelitiste... ci pt. ca nu stii care e marturia ortodoxa?

Biserica este alcatuita din 2 realitati:
1. Biserica luptatoare - cea de aici de pe pamant (si care cuprinde si pe cei pacatosi) - adica biserica aia in care oamenii incearca sa implineasca ce-a zis Hristos;: de cate ori vei cadea... scoal-te si te vei mantui!
2. Biserica triumfatoare - cea din ceruri, fara de pata sau zbarcitura (care cuprinde pe sfintii ingeri, Maica Domnului, Sf. apostoli, dreptii si toti sfintii bineplacuti lui Dumnezeu).

Nu ... nu va intra in cer nimic intinat.
+ ce nu stii tu e ca deja in Biserica fiind ..... in cer a fi ni se pare (desi INCA nu suntem.... dar virtual si ca posibilitate deja suntem; dupa cum si sfinti suntem inca de la botez... iar virtual, ca si posibilitate, ca potentialitate....toti suntem sfinti, adica avem chemarea la sfintenie).

dmas
Mesaje:181
Membru din:30 Aug 2009, 11:42
Confesiune:ortodox
Preocupări:administrator de retea de calculatoare

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde dmas » 21 Oct 2010, 05:07

Dacă admitem prin absurd (chiar dacă seamă cu o hulă) că Biserica noastră a greşit, înseamnă că şi Canonul biblic fixat de ea este greşit, căci acesta a fost fixat în baza unei doctrine apriorice (pe care noi o considerăm inspirată de Duhul Sfânt) şi care este identică cu cea a Bisericii Ortodoxe. A fost mai întâi Ortodoxia şi apoi Canonul biblic, nu invers. Şi dacă Biserica a greşit, nu-i exclus ca şi textul biblic transmis de Ea să fie unul greşit sau modificat. Ba noi chiar ştim că el a fost modificat, căci şi Septuaginta (nu doar textul ebraic) avea la început tetragrama, dar aceasta a fost înlocuită cu Kyrios. Din toate acestea reiese că protestanţii şi n.p. au un canon şi un text biblic moştenit de la o Biserica despre care spun că nu-i adevărată (chiar dacă însăşi Biblia o folosesc împotriva acestei Biserici). Dar poate oare pomul rău să dea roade bune? Iată deci că le spunem retoric şi chiar ironic protestanţilor şi neoprotestanţilor: fraţilor, Biserica Ortodoxă e greşită, Canonul biblic fixat de ea este tot greşit, iar popii ăştia au îndrăznit de au schimbat chiar şi textul biblic, aşa încât ceea ce v-am pus noi în mână sau defapt aţi furat voi din mâinile noastre, nu este chiar ceea ce au scris Apostolii. Faceţi ce vreţi. Eventual scrieţi o altă Biblie...

Logic, nu?
Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde electric77 » 21 Oct 2010, 06:06


Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.

Cred ca mai degraba Biblia a fost tinuta prin Biserica Catolica, fiind mult mai multi la numar si avand eruditi si teologi numerosi. De asemenea, BC detine multe manuscrise originale.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde protosinghel » 21 Oct 2010, 10:48

Cred ca mai degraba Biblia a fost tinuta prin Biserica Catolica, fiind mult mai multi la numar si avand eruditi si teologi numerosi. De asemenea, BC detine multe manuscrise originale.
Nimic mai fals.
1. La 1054 BC era mult mai mică numeric şi nu se remarca nici prin teologic. Abia în sec. 13 au început a se ridica şi tot din contul Răsăritului...
2. Mss originale, cele mai multe, au fost furate din Răsărit în timpul Cruciadelor.

Nu apreciaţi BC după ceea ce reprezintă ea acum (dpdv instituţional, ştiinţific etc), ci după ceea ce era ea la modul real în vechime.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 21 Oct 2010, 20:56

Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.
- Numai ca `mneata privesti reductionist si ai impresia ca Dumnezeu doar atat a facut in tot acest rastimp... a pastrat Scriptura... ca si cum asta era esential si altceva nu mai avea de facut! Nu Scriptura neaparat.... ca asa ajungem sa ne facem din ea idol (cum au si facut p/np)... ci mai degraba lucrarea Sfantului Duh in Biserica.... sau manifestarea prezentei lui Hristos IN BIserica!

- Pe de alta parte... daca tu insuti spui ca Dumnezeu a lucrat a lucrat pana acum in BO (fie ca o vezi tu failibila sau nu...), pt. ca asa a gasit cu cale... inseamna ca toata lucrarea de pana acum a BO este sub semnul prezentei LUI in BO; inseamna ca asta e instrumentul ales de Dumnezeu (dupa logica ta).
- Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia. Asa cum putea sa-si aleaga si alti apostoli... nu? TOTUSI... i-a ales pe ACEI apostoli. Lucrarea si viata lor o stim.... TOTUSi... a ales BO. Tu crezi ca Dumnezeu e naiv? alege asa... pe oricine?

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 21 Oct 2010, 21:06

Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

dmas
Mesaje:181
Membru din:30 Aug 2009, 11:42
Confesiune:ortodox
Preocupări:administrator de retea de calculatoare

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde dmas » 21 Oct 2010, 21:38

Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.
- Numai ca `mneata privesti reductionist si ai impresia ca Dumnezeu doar atat a facut in tot acest rastimp... a pastrat Scriptura... ca si cum asta era esential si altceva nu mai avea de facut! Nu Scriptura neaparat.... ca asa ajungem sa ne facem din ea idol (cum au si facut p/np)... ci mai degraba lucrarea Sfantului Duh in Biserica.... sau manifestarea prezentei lui Hristos IN BIserica!

- Pe de alta parte... daca tu insuti spui ca Dumnezeu a lucrat a lucrat pana acum in BO (fie ca o vezi tu failibila sau nu...), pt. ca asa a gasit cu cale... inseamna ca toata lucrarea de pana acum a BO este sub semnul prezentei LUI in BO; inseamna ca asta e instrumentul ales de Dumnezeu (dupa logica ta).
- Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia. Asa cum putea sa-si aleaga si alti apostoli... nu? TOTUSI... i-a ales pe ACEI apostoli. Lucrarea si viata lor o stim.... TOTUSi... a ales BO. Tu crezi ca Dumnezeu e naiv? alege asa... pe oricine?
IOACHIM, nu te supara, dar refuz sa argumentez cu tine, vazand trufia ta si tonul batjocoritor cu care te adresezi unor forumisti.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 21 Oct 2010, 22:06

Si ce... crezi ca m-ar deranja treaba asta? :D N-am nici o suferinta ... stai linistit! Da` pun pariu ca nu rezisti mult! :lol:

- Tocmai dialogam cu cineva despre argumentele pro si contra discutiei Ad-hominem :D

- Si ca sa nu-ti faci impresii gresite... daca tot te faci judecatorul meu... fii judecator pana la capat si reia TOATE postarile mele (sau macar mare parte din ele) - nu de alta, da` ca sa te edifici :D si sa poti spune indreptatit dupa aia orice poftesti. Evident ca e necesar sa vezi si... contextul, nu?
= expresii ca `mneata, bre`, matale s.a.m.d. = nu au nimic trufas sau ironic... dimpotriva. Dar poate te simti deja violentat inainte de a fi facut eu ceva la urma urmei... :D adica pleci de pe pozitii gresite....MAN.

Si mai trebe` sa pricepi un lucru: faptul ca citez si raspund la postarile tale.... nu te obliga sa fii si parte activa in dialog (dialogul cu mine) - adica esti liber sa eviti, la fel cum si eu sunt liber sa corijez/amendez ceea ce mi se pare a fi gresit in afirmatiile tale!

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 21 Oct 2010, 22:28

Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
E bine ca pana la urma te-ai lamurit!

Nu... daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat, dovedesc NU ca n-ar fi facut parte din Biserica... e alta discutie....
- Dovedesc din nou ca Dumnezeu nu incalca libertatea omului... adica nu mantuieste pe nimeni cu forta!
- Dovedesc pur si simplu ca nu s-au facut vrednici de Trupul si Sangele Mantuitorului; se aseamana lui IUDA.
- Nu uita ca HRISTOS si pentru cei pacatosi a venit. De fapt pt toti a venit si pt. ei in special! Nu cei sanatosi au trebuinta de doctor... ci cei bolnavi.

**** cultele care isi spun biserica sunt aceleasi care pana nu demult REFUZAU vehement acest termen si preferau sa spuna ADUNARE ( a nu se confunda cu.... adunatura :lol: ).
Biserica nu este un cult... B. e Trupul lui Hristos si are ca miez EUHARISTIA !!!

- Ba da... toti oamenii mor in pacate, desi impacati cu Hristos, ca numai Dumnezeu e fara de pacat. Problema e CUM si CINE iarta pacatele alora care se duc dincolo impacati! La noi se stie - ca zice Scriptura - problema e ce fac restul... !!!
.NU lipsa pacatelor draga ... nu asta cauta Dumnezeu de la om! CHIAR n-ai priceput? Nu poate omul sa fie viu si sa nu greseasca... oricat ar fi el de protestant, de pietist si anticlerical, drept si neprihanit (in proprii sai ochi :D ). Ci smerenia - care naste cainta, care naste dragostea, care naste toate virtutile. N-ai vazut ce i-a zis Hristos TALHARULUI? sau FEMEII PACATOASE care spala cu lacrimi picioarele .... ca acolo nu lipsa pacatelor sau virtutea a aratat Dumnezeu, ci dragostea LUI pt. om care cauta dragostea omului pt. EL (asta e comuniunea adevarata = sau raiul).

Deci omu` pierde raiul si se duce la iad ... nu pt. ca a fost pacatos (doar stie Dumnezeu ca suntem pacatosi) ci pt. ca a staruit in pacate si mai ales nu s-a indreptat, nu s-a pocait, nu s-a intors, nu a plans cu lacrimi. Nu stii pilda fiului risipitor? Sau mai bine zis... a TATALUI primitor?

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 21 Oct 2010, 22:29

Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat,
- sa nu-mi spui ca privesti juridic toata treaba asta cu mantuirea!! Ai lasa-ma.... nu credeam !!!

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 22 Oct 2010, 06:56

Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
Hai s-o spun mai altfel pentru cei care se fac ca nu pricep. Membrii Bisericii adevarate nu mor neimpacati cu Dumnezeu. Daca un om facand parte din BB, BO, BC, BP si alte B moare neimpacat cu Hristos face dovada ca nu a facut parte din Biserica, desi era membru cu drepturi depline in cultul lui. Chestia cu "nu stim noi daca omul nu s-a impacat cu Hristos in ultima clipa" nu tine. Cand omul moare beat in sant, sau intr-o incaierare provocata de el, sau in pat cu nevasta altuia, nu mai putem spune ca nu stim unde s-a dus. Pocainta nu e ceva ce se capata asa usor si nu vine la clipita.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Ioan Cr » 22 Oct 2010, 15:43

Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
Hai s-o spun mai altfel pentru cei care se fac ca nu pricep. Membrii Bisericii adevarate nu mor neimpacati cu Dumnezeu. Daca un om facand parte din BB, BO, BC, BP si alte B moare neimpacat cu Hristos face dovada ca nu a facut parte din Biserica, desi era membru cu drepturi depline in cultul lui. Chestia cu "nu stim noi daca omul nu s-a impacat cu Hristos in ultima clipa" nu tine. Cand omul moare beat in sant, sau intr-o incaierare provocata de el, sau in pat cu nevasta altuia, nu mai putem spune ca nu stim unde s-a dus. Pocainta nu e ceva ce se capata asa usor si nu vine la clipita.
Doriana, o intrebare pentru tine: Iuda Iscarioteanul a fost sau nu Apostol? Si daca s-a spanzurat, dupa logica dvs, nici nu facea parte din cei doisprezece? ASa si cu Biserica. (iarta-ma daca te-am interpretat gresit...)
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 47 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX