Cred ca despre transsubstantiere se vorbea pe alt topic.Inseamna ca pt. protestanti nu este posibil ca substanta sau natura....
Ai dreptate. Urmareste insa firul logic si ai sa vezi ca are leg. cu Biserica. Si asta e doar UNA.. O definitie... in relatie cu euharistia.Ce anume nu e posibil?Inseamna ca pt. protestanti nu este posibil ca substanta sau natura
[Cred ca despre transsubstantiere se vorbea pe alt topic.]
Ideea cu Mireasa a fost a doua parte a intrebarii mele initiale si nu am primit raspus inca. Inteleg din enuntul de mai sus ca Biserica este considerata aceeasi cu Mireasa. Gresesc?Staţi puţin că mai am o întrebare şi sper că mă voi lămuri şi eu...
Biserica Ortodoxă şi Biserica Baptistă sunt aceeaşi Biserică a lui Hristos? Aceeaşi Mireasă sau 2 Mirese diferite ("poligamie divină" - !) sau una e Mireasă şi alta e "amantă" ("adulter divin" - !)?
Ideea de Mireasă e doar o comparaţie simbolică şi cum ne spun şi regulile hermeneutice, în tâlcuirea simbolismelor şi a parabolelor nu trebuie să exagerăm. Nu uitaţi şi de pilda neghinei...Ideea cu Mireasa a fost a doua parte a intrebarii mele initiale si nu am primit raspus inca. Inteleg din enuntul de mai sus ca Biserica este considerata aceeasi cu Mireasa. Gresesc?
Daca nu, stiind ca Mireasa lui Hristos este "neavând pată sau zbârcitură" si va fi cu Hristos in cer, cum poate fi aceasta Mireasa organizatia numita BO, care are intre membrii ei si credinciosi si necredinciosi, si, implicit, pete si zbarcituri? [imi cer iertare daca suna ciudat, este exprimarea Bibliei]
Sunt voci care spun ca pildele sunt matematic de exacte in prezentarea adevarului. Si mie mi se par la fel. Pur si simplu totul are o semnificatie acolo. Chiar si in pilda neghinei, desi nu stiu exact la ce va referiti cand faceti trimitere la ea.Ideea de Mireasă e doar o comparaţie simbolică şi cum ne spun şi regulile hermeneutice, în tâlcuirea simbolismelor şi a parabolelor nu trebuie să exagerăm. Nu uitaţi şi de pilda neghinei...
Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.Dacă admitem prin absurd (chiar dacă seamă cu o hulă) că Biserica noastră a greşit, înseamnă că şi Canonul biblic fixat de ea este greşit, căci acesta a fost fixat în baza unei doctrine apriorice (pe care noi o considerăm inspirată de Duhul Sfânt) şi care este identică cu cea a Bisericii Ortodoxe. A fost mai întâi Ortodoxia şi apoi Canonul biblic, nu invers. Şi dacă Biserica a greşit, nu-i exclus ca şi textul biblic transmis de Ea să fie unul greşit sau modificat. Ba noi chiar ştim că el a fost modificat, căci şi Septuaginta (nu doar textul ebraic) avea la început tetragrama, dar aceasta a fost înlocuită cu Kyrios. Din toate acestea reiese că protestanţii şi n.p. au un canon şi un text biblic moştenit de la o Biserica despre care spun că nu-i adevărată (chiar dacă însăşi Biblia o folosesc împotriva acestei Biserici). Dar poate oare pomul rău să dea roade bune? Iată deci că le spunem retoric şi chiar ironic protestanţilor şi neoprotestanţilor: fraţilor, Biserica Ortodoxă e greşită, Canonul biblic fixat de ea este tot greşit, iar popii ăştia au îndrăznit de au schimbat chiar şi textul biblic, aşa încât ceea ce v-am pus noi în mână sau defapt aţi furat voi din mâinile noastre, nu este chiar ceea ce au scris Apostolii. Faceţi ce vreţi. Eventual scrieţi o altă Biblie...
Logic, nu?
Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.
Nimic mai fals.Cred ca mai degraba Biblia a fost tinuta prin Biserica Catolica, fiind mult mai multi la numar si avand eruditi si teologi numerosi. De asemenea, BC detine multe manuscrise originale.
- Numai ca `mneata privesti reductionist si ai impresia ca Dumnezeu doar atat a facut in tot acest rastimp... a pastrat Scriptura... ca si cum asta era esential si altceva nu mai avea de facut! Nu Scriptura neaparat.... ca asa ajungem sa ne facem din ea idol (cum au si facut p/np)... ci mai degraba lucrarea Sfantului Duh in Biserica.... sau manifestarea prezentei lui Hristos IN BIserica!Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.
IOACHIM, nu te supara, dar refuz sa argumentez cu tine, vazand trufia ta si tonul batjocoritor cu care te adresezi unor forumisti.- Numai ca `mneata privesti reductionist si ai impresia ca Dumnezeu doar atat a facut in tot acest rastimp... a pastrat Scriptura... ca si cum asta era esential si altceva nu mai avea de facut! Nu Scriptura neaparat.... ca asa ajungem sa ne facem din ea idol (cum au si facut p/np)... ci mai degraba lucrarea Sfantului Duh in Biserica.... sau manifestarea prezentei lui Hristos IN BIserica!Este o problema grava in argumentatia dumneavoastra. Dumneavoastra presupuneti ca daca Dumnezeu a tinut providential Biblia de-alungul secolelor prin Biserica Ortodoxa, inseamna ca trebuie sa avem incredere ca Biserica Ortodoxa nu a gresit de-alungul secolelor. Dar aceasta este o mare greseala. Dumnezeu n-a fost obligat sa tina Biblia in istorie prin Biserica Ortodoxa; daca El a ales sa lucreze asa, este pentru ca asa a gasit El cu cale sa faca, iar nu neaparat pentru infailibilitatea sau calitatea de Biserica pe care si-o da sie insasi Biserica Ortodoxa. Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia.
- Pe de alta parte... daca tu insuti spui ca Dumnezeu a lucrat a lucrat pana acum in BO (fie ca o vezi tu failibila sau nu...), pt. ca asa a gasit cu cale... inseamna ca toata lucrarea de pana acum a BO este sub semnul prezentei LUI in BO; inseamna ca asta e instrumentul ales de Dumnezeu (dupa logica ta).
- Putea sa-si aleaga foarte simplu alt instrument, daca vroia. Asa cum putea sa-si aleaga si alti apostoli... nu? TOTUSI... i-a ales pe ACEI apostoli. Lucrarea si viata lor o stim.... TOTUSi... a ales BO. Tu crezi ca Dumnezeu e naiv? alege asa... pe oricine?
E bine ca pana la urma te-ai lamurit!Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
- sa nu-mi spui ca privesti juridic toata treaba asta cu mantuirea!! Ai lasa-ma.... nu credeam !!!Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat,
Hai s-o spun mai altfel pentru cei care se fac ca nu pricep. Membrii Bisericii adevarate nu mor neimpacati cu Dumnezeu. Daca un om facand parte din BB, BO, BC, BP si alte B moare neimpacat cu Hristos face dovada ca nu a facut parte din Biserica, desi era membru cu drepturi depline in cultul lui. Chestia cu "nu stim noi daca omul nu s-a impacat cu Hristos in ultima clipa" nu tine. Cand omul moare beat in sant, sau intr-o incaierare provocata de el, sau in pat cu nevasta altuia, nu mai putem spune ca nu stim unde s-a dus. Pocainta nu e ceva ce se capata asa usor si nu vine la clipita.Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
Doriana, o intrebare pentru tine: Iuda Iscarioteanul a fost sau nu Apostol? Si daca s-a spanzurat, dupa logica dvs, nici nu facea parte din cei doisprezece? ASa si cu Biserica. (iarta-ma daca te-am interpretat gresit...)Hai s-o spun mai altfel pentru cei care se fac ca nu pricep. Membrii Bisericii adevarate nu mor neimpacati cu Dumnezeu. Daca un om facand parte din BB, BO, BC, BP si alte B moare neimpacat cu Hristos face dovada ca nu a facut parte din Biserica, desi era membru cu drepturi depline in cultul lui. Chestia cu "nu stim noi daca omul nu s-a impacat cu Hristos in ultima clipa" nu tine. Cand omul moare beat in sant, sau intr-o incaierare provocata de el, sau in pat cu nevasta altuia, nu mai putem spune ca nu stim unde s-a dus. Pocainta nu e ceva ce se capata asa usor si nu vine la clipita.Comparatia Bisericii cu mireasa este intr-adevar simbolica, dar cert este ca Biserica trebuie sa fie "fara pata si zbarcitura" in momentul intalnirii cu Hristos. Acest moment este de obicei moartea. Daca membri ai unei anumite confesiuni mor in pacat dovedesc ca nu au facut parte din Biserica, desi au facut parte dintr-un cult care isi spune Biserica. Membrii Bisericii adevarate nu mor in pacat, ci in impacare cu Hristos.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 47 vizitatori