Să vedem în biblie avem: un șarpe vorbitor; un potop la nivel global și alte urgii; despărțirea unei mări în 2 cu crearea unui pasaj; reînvieri și alte miracole/minuni; semnificația curcubeului și altele asemenea, existența unui zeu care a creat tot.
În STARGATE avem: tehnologii care permit călătoria rapidă în interiorul unei galaxii, iar în episoadele mai noi chiar la marginile universului; tehnologii care permit care permit reînvieri și alte videcări miraculoase; tehnologii care permit existența vieții artificiale; tehnologii care permit crearea unor dezatre pe scară largă; tehnologii care permit crearea unor obiecte din molecule; existența extratereștrilor și abuzul "poziției lor dominante" prin înfățișarea acestora ca zei.
Observ că ţi se par mai plauzibile cele din stargate pt că se explică prin tehnologii (element vizibil, tangibil) pe când cele din biblie se explică prin existenţa unui om care se roagă şi atinge marea, prin existenţa unor oameni care nu făceau nimic bun şi au fost ucişi de un potop etc
Tehnologiile pot face aceste lucruri
numai dacă deţii un produs: îţi trebuie
rachete, nave spaţiale pt călătoria în interiorul unei galaxii, îţi trebuie
o bombă atomică pt crearea unui dezastru pe scară mare etc sau dacă deţii cunoştinţe şi resurse financiare, materiale, umane pt a le implementa. Altfel spus ele sunt condiţionate. Dacă condiţiile nu sunt îndeplinite nici tehnologia nu există şi nici produsul ei: călătorii rapide, viaţă artificială, catastrofe etc.
Cam la fel e şi în biblie. Pentru a despărţi marea în două a fost nevoie de un om
blând, smerit ca Moise, pentru a se întâmpla un dezastru a fost nevoie
de nepăsarea, ignoranţa, folosire timpului în
beţii şi alte bicisnicii. Dacă Moise nu ar fi avut aceste atribute mersul pe uscatul mării nu ar fi fost posibil, dacă oamenii nu ar fi făcut lucruri lipsite de valoare şi distrugătoare (medical e dovedit că alcoolul omoară celulele nervoase) dezastrul nu s-ar fi petrecut.
De ce crezi că copiii care sunt cuminţi, ascultători, buni, atenţi, responsabili, harnici, cu bun simţ etc au performanţe şcolare, pe când copii neascultători, neatenţi, neruşinaţi, leneşi au probleme la învăţătură. Aceste calităţi care pot crea şi aceste defecte care pot distruge cum le explici ? Ele
există şi pot fi observate la orice şcoală.