Sambata face parte din legea veche.
Si unde scrie ca, in legea lui Cristos, cea a libertatii, apare tinerea Duminicii? Pavel vorbeste
pe larg despre un alt tip de odihna, in care intra crestinul, dar acolo nu apare nimic in legatura cu ziua Duminicii, ba chiar apare sintagma "odihna ca de Sabat" sau chiar, in unele traduceri "odihna de Sabat".
Il voi ruga pe dl MasQueNada sa-si ingrijeasca postarile, mai exact sa nu mai faca postari multiple si sa-l editeze pe cel dinainte. Multumesc.
Am sa aduc cateva argumente (mai sunt si altele):
- paradoxal sabatul chiar si in viziunea az7 este neimportant
cu toate ca ei au facut o adevarata doctrina pt asa ceva, astfel ierom Seraphim Rose int-una din lucrari amintea:
"caracterul sectar al unei confesiuni o reprezinta exagerarea unui anume aspect doctrinar", cum ar fi de ex pt az7 tinerea sambetei
In deut5, 15 avem justificarea tinerii sabatelui : Adu-ti aminte ca si tu ai fost rob in tara Egiptului, si Domnul, Dumnezeul tau, te-a scos din ea cu mana tare si cu brat intins:
de aceea ti-a poruncit Domnul Dumnezeul tau sa tii ziua de odihna.
In Legea Nouai avem asa:
Că acesta este Sângele Meu,
al Legii celei noi, care pentru mulţi se varsă spre iertarea păcatelor Mt26,27
La Ap Apvel gasim ...şi orice altă poruncă ar mai fi se cuprind în acest cuvânt: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.
Astfel sabatul a fost depasit, iar leagea nu a fost stricata ci intarita, desavarsita
In Biblia protestanta J King la Evrei 4,9 acolo este tradus odihna si nu sabat asa cum le place az7 sa spuna.
Toti ortodocsii au solicitat dovezi istorice care sa sustina doctrina az7 cu privire la tinerea sabatelui si care suspect nu au aparut. In afara de celebrele fraze "biblia imi este suficienta" "alte dovezi nu ma intereseaza" si pt ca forumul este unul ortodox iar acest subiect a fost atat de discutat, cat si cu acordul parintelui Pruteanu, va voi da 24 de ore sa aduceti acele dovezi. Daca nu subiectul se va inchide cu castig de cauza ortodocsilor.