Nu contest aceste lucruri adevarate, dar sa ne amintim ca si pe vremea lui Pavel erau biserici care tineau zile, iar Pavel nu a fost prea incantat de acest lucru.Deci Biserica a perceput "ziua Domnului" ca fiind duminica (ca zi a Săptămânii), pt că în această zi a înviat Hristos. "Aceasta este ziua pe care a făcut-o Domnul, să ne bucurăm şi să ne veselim întru ea", cum zice psalmistul. Nu întâmplător cântăm asta şi la Paşti.
Ei, la anul 106, adică la aproximativ 10 ani de la scrierea Apocalipsei (!), Ignatie Teoforul vorbeşte despre duminică ca "zi a Domnului". Aceasta a fost percepţia Bisericii chiar de la început. Noi rămânem pe această poziţie recunoscută de toţi creştinii, mai puţin de unele secte iudaice care doar speculează cu elemente creştine.
Gal. 4:9 Acum însă, după ce aţi cunoscut pe Dumnezeu, sau mai degrabă după ce aţi fost cunoscuţi de Dumnezeu, cum vă întoarceţi iarăşi la înţelesurile cele slabe şi sărace, cărora iarăşi voiţi să le slujiţi ca înainte?
10 Ţineţi zile şi luni şi timpuri şi ani?
11 Mă tem de voi, să nu mă fi ostenit la voi, în zadar.
Rom: 14: 5 Unul deosebeşte o zi de alta, iar altul judecă toate zilele la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui.
6 Cel ce ţine ziua, o ţine pentru Domnul; şi cel ce nu ţine ziua, nu o ţine pentru Domnul. Şi cel ce mănâncă pentru Domnul mănâncă, căci mulţumeşte lui Dumnezeu; şi cel ce nu mănâncă pentru Domnul nu mănâncă, şi mulţumeşte lui Dumnezeu.
deci cine vrea sa tina o zi, duminica sau sambata, poate sa o tina, dar nu e obligatoriu.