Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu
Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 18:46

Soara Doriana, am o intrebare: va intretine cineva sau munciti pentru a va castiga painea?
Muncesc pentru ca Dumnezeu mi-a spus sa muncesc; pentru ca asa e voia Lui si gaseste placere in asta. Si prin munca mea slujesc si altor sfinti.
Sau credeti ca slujirea lui Dumnezeu inseamna numai cantari si studii biblice?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:56

Muncesc pentru ca Dumnezeu mi-a spus sa muncesc; pentru ca asa e voia Lui si gaseste placere in asta. Si prin munca mea slujesc si altor sfinti.
Sau credeti ca slujirea lui Dumnezeu inseamna numai cantari si studii biblice?
Este bine ca munciti pentru ca asa a poruncit Dumnezeu: "Sase zile sa lucrezi si sa-ti faci lucrul tau".
Si, tot Dumnezeu a poruncit: "dar ziua a saptea este ziua de odihna inchnata Domnului, Dumnezeului Tau".
Apoi,ca sa intareasca aceasta porunca, prin exemplul Personal, Dumnezeu zice: "Cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o."

Eu cred ca Dumnezeu se pricepe mai bine la oameni, decat noi. Doar El este proiectantul si stie cel mai bine cum "functioneaza" omul.

Cand El ne da o porunca, eu zic sa o respectam, caci este spre binele nostru. Sa nu cautam sa fim mai sfinti ca Dumnezeu. Adica. EL se odihneste in ziua a saptea, dar noi nu avem nevoie de o astfel de odihna.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 19:07

Ne invartim in cerc. Biblia spune ca am fost chemati la slobozenie, dar sa nu facem din ea o pricina de poticnire pentru altii. Daca sunt in casa dvs nu voi munci sambata din pricina dvs, ca sa nu va poticniti, dar nu din pricina Domnului. Din punctul Lui de vedere sunt sloboda sa ma odihnesc si martea, caci mi-a dat minte sa gandesc cum e mai bine si m-a izbavit de lacomia de avere care ma facea sa muncesc non-stop.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 19:30

Ne invartim in cerc. Biblia spune ca am fost chemati la slobozenie, .
Iar Poruncile Domnului sunt o povara? Repet ce a spus Apostolul Ioan :"Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui. Iar poruncile lui nu sunt grele" (1 Ioan 5:3).

Sora Doriana, harul lui Hristos iti da si iertarea; de asemenea, harul lui Hristos iti da dorinta, bucuria si puterea de a pazi poruncile lui Dumnezeu.
Altfel, este vorba de un "har ieftin" (expresie folosita in mediul neo-protestant). Personal, am placerea si ma simt slobod sa fac voia lui Dumnezeu (aici intra si bucuria de a respecta Poruncile Lui).

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 19:43

Iar Poruncile Domnului sunt o povara? Repet ce a spus Apostolul Ioan :"Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui. Iar poruncile lui nu sunt grele" (1 Ioan 5:3).
Slobozenie inseamna ca , deoarece nu mai traiesc eu, [caci am murit in apa botezului] ci Hristos traieste in mine, El ma calauzeste pas cu pas aratandu-mi ce trebuie sa fac la un moment dat. Nu ma mai calauzesc dupa litera in principal; litera este pentru cei care vor sa afle despre Dumnezeu, Ci ma calauzesc dupa Duhul lui Dumnezeu pe care El l-a lasat in mine. Calauzirea este pentru cei care Il cunosc pe Dumnezeu. Si El ne da porunci noi in fiecare clipa, spunandu-ne ce sa facem.

"Ştiind aceasta, că legea nu este pusă pentru cel drept, ci pentru cei fără de lege şi răzvrătiţi, pentru necredincioşi şi păcătoşi, pentru necuvioşi şi spurcaţi, pentru ucigaşii de tată şi ucigaşii de mamă, pentru omorâtorii de oameni,
Pentru desfrânaţi, pentru sodomiţi, pentru vânzătorii de oameni, pentru mincinoşi, pentru cei care jură strâmb şi pentru tot ce stă împotriva sănătoase,"...

Legea nu a fost facuta pentru fii ascultatori, ci a fost facuta pentru cei carora le place pacatul. Pentru ucigas s-a zis "Sa nu ucizi", pentru hot "Sa nu furi", pentru omul lacom a fost creat sabatul ca sa nu-si piarda sufletul alergand mereu dupa avere.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 19:55

Iar Poruncile Domnului sunt o povara? Repet ce a spus Apostolul Ioan :"Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui. Iar poruncile lui nu sunt grele" (1 Ioan 5:3).
Slobozenie inseamna ca , deoarece nu mai traiesc eu, Ci ma calauzesc dupa Duhul lui Dumnezeu pe care El l-a lasat in mine.
Duhul lui Dumneze ma indeamna sa pazesc Poruncile Lui. Oare sunt inselat si un astfel de duh nu este de la Dumnezeu?
"Ştiind aceasta, că legea nu este pusă pentru cel drept, ci pentru cei fără de lege şi răzvrătiţi, pentru necredincioşi şi păcătoşi, pentru necuvioşi şi spurcaţi, pentru ucigaşii de tată şi ucigaşii de mamă, pentru omorâtorii de oameni,
Pentru desfrânaţi, pentru sodomiţi, pentru vânzătorii de oameni, pentru mincinoşi, pentru cei care jură strâmb şi pentru tot ce stă împotriva sănătoase,"...
De unde ati extras textul acesta?
Legea nu a fost facuta pentru fii ascultatori, ci a fost facuta pentru cei carora le place pacatul. Pentru ucigas s-a zis "Sa nu ucizi", pentru hot "Sa nu furi", pentru omul lacom a fost creat sabatul ca sa nu-si piarda sufletul alergand mereu dupa avere.
"Toti suntem pacatosi si suntem lipsiti de slava lui Dumnezeu"(spune Sfantul Apostol Pavel). Legea tocmai asta arata: pacatosenia noastra. Si, astfel simtim nevoia de iertare data de Crucea lui Hristos.

"Pacatul este calcarea legii (sau faradelege)." Daca nu ar fi legea, nu ar mai fi pacat. Daca nu ar fi pacat, nu ar fi nevoie de iertare, prin har. Daca nu ar fi nevoie de iertare, atunci Jertfa Domnului Iisus Hristos, pentru iertarea noastra, ar fi inutila. Aveti grija: incercand sa aratati inutilitatea legii ajungeti sa aratati inutilitatea Crucii.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 20:05

Textul era din 1Tim 1:9,10

Dvs aveti argumente destule; la fel si pro-duminicalii.
Nu sunt dintre cei care-si fac idol din Biblie, ci ma straduiesc sa imbin logosul cu rhema, cuvantul revelat. Vazand discutiile interminabile pe marginea sabatului, si vazand ca fiecare are argumente biblice, am hotarat sa cer direct de la Dumnezeu raspunsul. Eram dispusa sa merg si la azs daca mi-o cere. Insa nu mi-a spus nimic de genul acesta, asa ca raman la ce am primit.
Acesta a fost punctul meu de vedere.
Cu respect...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 20:13

Textul era din 1Tim 1:9,10

Dvs aveti argumente destule; la fel si pro-duminicalii.
Pro-duminicalii chiar nu au niciun argument. Sambatarii mai au ceva argumente, dar subtiri de tot... :roll:

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 20:20

Dvs aveti argumente destule; la fel si pro-duminicalii.
Diferenta este ca pro-duminicalii nu au nici un argument biblic. Daca citim toata Sfanta Scritura, vedem ca singura zi binecuvantata si sfintita de Dumnezeu este ziua a saptea. Faptul ca au avut loc anumite evenimente in ziua intaia, nu schimba ceea ce Dumnezeu a hotarat si a scris EL Insusi in piatra.
Eram dispusa sa merg si la azs daca mi-o cere. Insa nu mi-a spus nimic de genul acesta, asa ca raman la ce am primit.
Acesta a fost punctul meu de vedere.
Cu respect...
Asta cu mersul la azs v-as fi spus-o si eu. Confesiunea religioasa de care apartineti nu conteaza. Important este sa faceti voia Domnului, acolo unde va aflati.

P.S. Un sfat de la Sfantul Apostol Ioan: "Prea iubitilor, sã nu dati crezare oricãrui duh, ci sã cercetati duhurile."(1 Ioan 4:1)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 20:23

Eram dispusa sa merg si la azs daca mi-o cere.
Iisus vrea sa veniti la El, nu sa va duceti nu stiu pe unde...

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 21:15

scrie clar:
κυριακῇ kuriakē Lord's
ἡμέρᾳ ēmera day

adica "ziua Domnului", unde apare "duminica" ? :roll:
Dar cum e în latină? Dvstră nu aveţi nici atâta cultură generală ca să ştiţi etimologia cuvântului "duminică"? Citiţi pe wikipedia, ca să nu spuneţi că eu am inventat că duminică = Dies Dominus (sau în formă adjectivală: Dominica) = Ziua Domnului.
Iată ce spune traducerea Vulgata: "fui in spiritu in dominica die et audivi post me vocem magnam tamquam tubae"

Fiţi mai atent la postările precedente.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dumio » 29 Oct 2010, 21:36

Si aici nu este pronia divina? Se chema dies solis la pagani, ca sa fie acceptata de ei ca zi a lui Hristos, care este numit in Evanghelie ca Soarele dreptatii si Rasaritul cel de sus, caci nu degeaba a lumina a aparut in prima zi si El a inviat tot in aceasta zi.
Interesant.Dati-mi si mie versetul din Evanghelie, unde Domnul Iisus Hristos este numit "soarele dreptatii" sau "rasaritul cel de sus".

Din cate inteleg,din spusele dvs., Dumnezeu are un mod foarte ciudat de a ne comunica o schimbare radicala. Mantuitorul invie, sta printre noi 40 de zile si nu ne spune nimic despre desfiintarea Poruncii a patra si inlocuirii zilei a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului) cu ziua intaia (ziua in care a inviat Mantuitorul).

Cel inviat nu ne spune nimic tocmai pentru a ne putea lovi "pronia divina".

P.S. Am impresia ca unii isi bat joc de Poruncile lui Dumnezeu, desfiintandu-le prin tot felul de "istorisiri inchipuite" si "pronii divine".
Maleahi 3, 20 (din VT, proorocie despre venirea lui Hristos) si Luca 1, 78.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dumio » 29 Oct 2010, 21:47


Cand a spus "in ziua Domnului" (Apocalips 1:10). Ioan se referea la singura zi despre care se spune, in Sfanta Scriptura, ca este "ziua de odihna inchinata Domnului". Si aceasta este ziua a saptea. Despre ziua intaia (duminica - in limbaj actual) nu se spune nimic: nici ca ar fi sfintita, nici ca ar fi binecuvanta, nici ca ar fi zi de odihna inchinata Domnului.

Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan avea multe daruri; nu si pe cel al nascocirilor.

Dvs. ati desfiintat o Porunca Dumnezeiasca, pentru a tine o zi pagana (ziua soarelui), careia i-ati dat un invelis crestin (i-ati pus eticheta de "dies domini"). Ziceti ca tineti duminca pentru ca in aceasta zi a inviat Domnul; dar, nu credeti in invierea Domnului, care este o garantie a invierii mortilor. Cei care cred in "suflete nemuritoare" nu au de ce sa mai creada in inviere.
1. Singura zi in care Domnul S-a odihnit de lucrarile Lui a fost ziua a saptea (sambata).
2. Toata abureala asta cu "nedesavarsirea" si "intregirea semnificatiei", de ce nu ne-a fost spunsa de Domnul Iisus Hristos? Ar fi avut timp sa ne spuna. A mai stat printre noi inca 40 de zile dupa Inviere.
Ajungem sa dezbatem, mai profund, si subiectul acesta. O sa va arat niste falsuri ortodoxe (in biblia ortodoxa) grosolane, care se vad din avion si care au o tenta de falsificare a adevarului. Este vorba despre niste falsuri referitoare la ziua de odihna (subiectul in discutie).
Pana una alta, daca in sfanta Scriptura Scrie "ziua Domnului", lasati scris exact asa. Nu este nevoie sa sugerati, prin falsuri, care este acea zi.
Pana astazi, grecii denumesc ziua duminicii in calendarul lor cu termenul din Apoc. 1, 10: Kiriaki himera. Celelalte zile sunt redate exact ca la evrei: devtera, triti, tetarti, pempti, paraschevi si savato (sabbato). Deci, cine falsifica si cine nascoceste?
Tu nu intelelegi scriptura, decat rupta din context si te iei de faptul ca Scriptura nu spune explicit ca trebuie sa tinem duminica. Faptul ca NT nu spune sa tinem explicit sambata are aceasi valoare cu cel pentru care nu ne spune sa tinem duminica. Dar sunt dovezi ca trebuie sa tinem duminica, din insasi inima scripturii. Te iei de o porunca, ce avea doar rol comemorativ, dar si pedagogic, de pregatire a poporului Israel de primire a lui Hristos. Sabatul avea rol de profetic, tipologic, nu unul vesnic, de a fi tinut de catre toti oameni. Sabat inseamna odihna, asadar, putem atribui aceasta calitate oricarei zile, daca ea este consfintita de Biserica pentru a fi tinuta pentru Dumnezeu. Cu atat mai mult duminica, prin care cinstim viata, invierea, biruinta asupra morti si odihna vesnica, nu una temporara, limitata la o zi.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 30 Oct 2010, 06:27

Iată ce spune traducerea Vulgata: "fui in spiritu in dominica die et audivi post me vocem magnam tamquam tubae"

Fiţi mai atent la postările precedente.
Sfintite Protosinghel, v-am scris mai inainte destul de clar, intr-un mesaj precedent, ca nu consider Vulgata ca fiind "originalul". Vulgata este o traducere facuta in latina, si nu reprezinta un "manuscris" . In manuscrisele grecesti, scrie cat se poate de clar: "ziua Domnului", nicidecum o zi a saptamanii, care ar trebui, chipurile, sa fie declarata sfanta.

În anul 1456, Johannes Gutenberg a tipărit prima ediție a Vulgatei, iar noua tehnologie a confirmat faptul că opera avea nevoie de o nouă ediție corectată. Conciliul Tridentinum al Sf. Scaun a examinat-o și a decretat la 8 aprilie 1546 versiunea Vulgatei ca singura autentică.

Ediția revizuită a fost finalizată în timpul Papei Clement al VIII-lea și a apărut la Roma în 1592. Denumită Sixtina-Clementina, aceasta a fost revăzută și corectată în edițiile din 1593 și 1598, devenind textus receptus al Bisericii Catolice.

wiki.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 30 Oct 2010, 08:55

nu consider Vulgata ca fiind "originalul". Vulgata este o traducere facuta in latina
Nici eu nu o consider un original, dar termenul românesc e luat de acolo... Contextul creştinării şi romanizării dacilor îl cunoaşteţi.
In manuscrisele grecesti, scrie cat se poate de clar: "ziua Domnului", nicidecum o zi a saptamanii
Păi în latină tot despre "ziua Domnului" scrie şi "duminca" românească exact asta înseamnă... ;)
Iar faptul că dvstră şi majoritatea covârşitoare o înţeleg doar ca o denumire a zilei săptămânii şi nu ca o zi a Domnului, asta nu înseamnă că traducerea a fost falsificată. "Dominca (= a Domnului)" a dat "duminica" şi ea înseamnă "Ziua Domnulu": a Învierii, Cincizecimi, şi a celei de a doua Veniri.
La slavi tot e interesant: acelaşi cuvânt "voskresenie" înseamnă şi Înviere (în primul rând) şi Duminică (ca zi a săptămânii) în al doilea rând.

Deci unde-i eroarea şi falsificarea? Nu cumva la cei care uită etimologiile cuvintelor?

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde daniel tuduran » 30 Oct 2010, 10:01

Invatatura crestina insemna invatura de la Hristos si Sfintii Sai Apostoli (gasita numai in Sfanta Scriptura).
Dragul meu,nu o da la intors,ai facut afirmatii cum ca sarbatoarea Duminicii a fost tinuta doar dupa Constantin.
Ai spus ca aduci dovezi istorice ca asa este. Aici pe forum ti s-a demonstrat ca Duminica era tinuta de crestini inca din perioda apostolica si asa a ramas timp de 300 de ani pana la Constantin.
Tu intelegi ca toate izvorele istorice arata acest lucru? Recunosti ca ai fost crunt dezinformat in acesta tema?
Doar dupa ce iti recunosti aceste erori putem sa ne intoarcem la discutii despre Hristos si invatatura sa din Sfanta Scriptura.
Nu-i o jignire. Este un compliment. Tot secta iudaica era considerati si primii crestini, din vremea Sfintilor Apostoli. Daca m-as asemana cu ei ... ce bine ar fi.
Erau considerati insa crestinii nu erau o secta iudaica ci erau poporul lui Dumnezeu pe cand voi sunteti doar o secta si nici macar una crestina.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 30 Oct 2010, 10:16

Păi în latină tot despre "ziua Domnului" scrie şi "duminca" românească exact asta înseamnă... ;)
Iar faptul că dvstră şi majoritatea covârşitoare o înţeleg doar ca o denumire a zilei săptămânii şi nu ca o zi a Domnului, asta nu înseamnă că traducerea a fost falsificată. "Dominca (= a Domnului)" a dat "duminica" şi ea înseamnă "Ziua Domnulu": a Învierii, Cincizecimi, şi a celei de a doua Veniri.
La slavi tot e interesant: acelaşi cuvânt "voskresenie" înseamnă şi Înviere (în primul rând) şi Duminică (ca zi a săptămânii) în al doilea rând.

Deci unde-i eroarea şi falsificarea? Nu cumva la cei care uită etimologiile cuvintelor?
Eroarea este foarte mare, pentru ca etimologia cuvintelor ne arata ca, in timp, intelesul s-a pierdut si este doar o mica legatura cu cuvantul de baza.
De exemplu, astazi pe multi ii cheama Claudiu sau Claudia, si stim ca este un nume provenit din latina. Pe multi latini ii chema Claudus, asta insemnand "schiop". Probabil atunci erau numiti cei schiopi in felul acesta. Dar astazi, sensul initial s-a pierdut cu desavarsire.

In ceea ce priveste "ziua Domnului", apostolul Ioan nu s-a referit la o zi a saptamanii, cum lasa sa inteleaga tendentios traducerile biblice de acum, ci s-a referit la o zi in care a primit viziuni de la Dumnezeu, facand acea zi ca fiind a Domnului. Asta e intelesul care se desprinde. Ioan nu a indicat o zi a saptamanii, pentru ca atunci ar fi trebuit sa puna si luna si anul, daca vroia sa dea o indicatie privitoare la date si timp.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 30 Oct 2010, 15:18

Într-o anumită măsură aveţi dreptate, dar cum le spunem grecilor asta? Că ei de 2000 de ani numesc duminica κυριακή şi-i clar de unde au luat-o. Noi am mers pe aceeaşi tradiţie şi-i clar că un evreu din Grecia de exemplu, atunci când zice κυριακή, chiar dacă ar cunoaşte toată problematica legată de termen, nu ar accepta sensul creştin al acestuia. Asta nu înseamnă că termenul nu mai trebuie folosit doar pt că alţii i-au dat un alt sens, uitându-l pe cel primar.
La fel e şi cu Duminica. Deci nu există vreun temei pentru a spune că textul din Apocalipsă 1:10 este falsificat. El e tradus corect, iar noi trebuie să explicăm la toată lumea că Duminica=Ziua Domnului şi asta nu înseamnă DOAR o zi a săptămânii, ci ŞI o zi a săptămânii, dar în primul rând altceva.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 30 Oct 2010, 15:34

Într-o anumită măsură aveţi dreptate, dar cum le spunem grecilor asta? Că ei de 2000 de ani numesc duminica κυριακή şi-i clar de unde au luat-o. Noi am mers pe aceeaşi tradiţie şi-i clar că un evreu din Grecia de exemplu, atunci când zice κυριακή, chiar dacă ar cunoaşte toată problematica legată de termen, nu ar accepta sensul creştin al acestuia. Asta nu înseamnă că termenul nu mai trebuie folosit doar pt că alţii i-au dat un alt sens, uitându-l pe cel primar.
La fel e şi cu Duminica. Deci nu există vreun temei pentru a spune că textul din Apocalipsă 1:10 este falsificat. El e tradus corect, iar noi trebuie să explicăm la toată lumea că Duminica=Ziua Domnului şi asta nu înseamnă DOAR o zi a săptămânii, ci ŞI o zi a săptămânii, dar în primul rând altceva.
Eu raman la parerea ca Apostolul Ioan nu s-a referit la o zi a saptamanii, ci a urmat traditia profetilor biblici, care au folosit pana la el in mod frecvent sintagma "ziua Domnului". Daca ne uitam in Biblie, e plin Vechiul testament de "ziua Domnului" si nu are nicio legatura cu o zi a saptamanii, nici macar cu Sabatul.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 30 Oct 2010, 15:47

Eu raman la parerea ca Apostolul Ioan nu s-a referit la o zi a saptamanii, ci a urmat traditia profetilor biblici, care au folosit pana la el in mod frecvent sintagma "ziua Domnului". Daca ne uitam in Biblie, e plin Vechiul testament de "ziua Domnului" si nu are nicio legatura cu o zi a saptamanii, nici macar cu Sabatul.
Abia aici intervine noţiunea de Tradiţie a Bisericii, nu atunci când adventiştii veneau cu informaţii false.
Deci Biserica a perceput "ziua Domnului" ca fiind duminica (ca zi a Săptămânii), pt că în această zi a înviat Hristos. "Aceasta este ziua pe care a făcut-o Domnul, să ne bucurăm şi să ne veselim întru ea", cum zice psalmistul. Nu întâmplător cântăm asta şi la Paşti.
Ei, la anul 106, adică la aproximativ 10 ani de la scrierea Apocalipsei (!), Ignatie Teoforul vorbeşte despre duminică ca "zi a Domnului". Aceasta a fost percepţia Bisericii chiar de la început. Noi rămânem pe această poziţie recunoscută de toţi creştinii, mai puţin de unele secte iudaice care doar speculează cu elemente creştine.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 33 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron