Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
vasinec
Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 14:10

Pai Ioan, ca un ucenic fidel ce era, cum ati putea crede ca el atunci cand "era in ziua Domnului", s-ar fi putut referi la "ziua Domnului" ca fiind "ziua Soarelui"...?!
Cand a spus "in ziua Domnului" (Apocalips 1:10). Ioan se referea la singura zi despre care se spune, in Sfanta Scriptura, ca este "ziua de odihna inchinata Domnului". Si aceasta este ziua a saptea. Despre ziua intaia (duminica - in limbaj actual) nu se spune nimic: nici ca ar fi sfintita, nici ca ar fi binecuvanta, nici ca ar fi zi de odihna inchinata Domnului.

Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan avea multe daruri; nu si pe cel al nascocirilor.
Cum, dar, vi se pare că Învierea Domnului e un fapt divers şi lipsit de importanţă pentru autorul Apocalipsei?
Invierea Domnului este pentru Sfantul Apostol Ioan exact la fel cum este si pentru Sfantul Apostol Pavel. Iar Sfantaul Apostol Pavel ne vorbeste, cu mare putere, despre inviere si insemnatatea ei, in 1 Corinteni cap. 15. Invierea Domnului si credinta in invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice, la revenirea Mantuitorului, sunt puncte de baza ale credintei crestine. Invierea face parte din credinta noastra de zi cu zi. Nici Mantuitorul, dupa ce a inviat si a mai stat 40 de zile pe pamant, nici vre-un Sfanta Apostol nu ne-a invatat sa desfiintam o Porunca Dumnezeiasca pentru a sarbatori invierea.

Dvs. ati desfiintat o Porunca Dumnezeiasca, pentru a tine o zi pagana (ziua soarelui), careia i-ati dat un invelis crestin (i-ati pus eticheta de "dies domini"). Ziceti ca tineti duminca pentru ca in aceasta zi a inviat Domnul; dar, nu credeti in invierea Domnului, care este o garantie a invierii mortilor. Cei care cred in "suflete nemuritoare" nu au de ce sa mai creada in inviere.

Sâmbăta a fost ziua în care Domnul s-a odihnit în mormânt; ziua în care a triumfat asupra morţii este Duminica. Sâmbăta stă aşadar sub semnul nedesăvârşirii: abia Duminica îi întregeşte semnificaţia, aşa cum abia Hristos dă adevăratul sens Legii celei vechi.
1. Singura zi in care Domnul S-a odihnit de lucrarile Lui a fost ziua a saptea (sambata).
2. Toata abureala asta cu "nedesavarsirea" si "intregirea semnificatiei", de ce nu ne-a fost spunsa de Domnul Iisus Hristos? Ar fi avut timp sa ne spuna. A mai stat printre noi inca 40 de zile dupa Inviere.
Apropo cine a modificat Biblia?
Ajungem sa dezbatem, mai profund, si subiectul acesta. O sa va arat niste falsuri ortodoxe (in biblia ortodoxa) grosolane, care se vad din avion si care au o tenta de falsificare a adevarului. Este vorba despre niste falsuri referitoare la ziua de odihna (subiectul in discutie).

Pana una alta, daca in sfanta Scriptura Scrie "ziua Domnului", lasati scris exact asa. Nu este nevoie sa sugerati, prin falsuri, care este acea zi.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 14:45


Dacă Vasinec cunoaşte atât de bine istoria acestor manuscrise, inclusiv celui al Apocalipsei, atunci îl rog din tot sufletul să-mi demonstreze că aceste texte au fost falsificate, dar cu argumente ştiinţifice incontestabile, nu cu "teorii conspirative".

Iar dacă el nu va face acest lucru timp de 24 de ore, atunci subiectul se încheie (şi se închide) în favoarea noastră, a tuturor celor care de la Învierea lui Hristos încoace ţinem duminica.
1. Am alte studii de facut. Maine, sambata (ziua a saptea) avem de discutat la Scoala de Sabat, pe grupe, o anumita tema. Trebuie sa ma pregatesc pentru aceasta.
2. Vad ca nu ma contraziceti despre faptul ca "sfantul" Constantin cel Mare, in anul 321, se exprima cu "dies solis" (ziua soarelui), cand se referea la prima zi a saptamanii; asta arata ca denumirea de "dies domini"(duminca) in ca nu a fost data primei zile a saptamanii;
3. Vad ca sunteti de acord cu mine, cu faptul ca denumirea de "dies solis" a fost schimbata, in mod oficial, cu denumirea de "dies domini" (duminica), abia in anul 386, la sinodul de la Aquilea. In mod neoficial, aceasta schimbare a fost facuta de catre Silvestru (episcop de Roma din timpul lui Constantin cel mare).
4. Va grabiti sa "defiintati frumos o Porunca lui Dumnezeu pentru a tine datina voastra" (Domnul Iisus Hristos - Evanghelia dupa Marcu).
5. In conluzie, orice scriere din sec. I, II, sau III, in care apare cuvantul "duminica", este un fals.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 15:19

Vad ca nu ma contraziceti despre faptul ca "sfantul" Constantin cel Mare, in anul 321, se exprima cu "dies solis" (ziua soarelui), cand se referea la prima zi a saptamanii; asta arata ca denumirea de "dies domini"(duminca) in ca nu a fost data primei zile a saptamanii;
El da, dar Biserica încă de la sfârşitul sec. 1 şi începutul sec. 2 folosea denumirea de duminică. Am adus mărturii care sunt contestate doar de proşti, mai ales dacă avem în vedere şi Apocalipsa la care ţineţi atât de mult.
In conluzie, orice scriere din sec. I, II, sau III, in care apare cuvantul "duminica", este un fals.
Concluzia este absurdă şi nu a fost demonstrată. Nu mă interesează sabatul dvstră, că în porunca a 4 nu-i interzis să tapezi la PC (din moment ce este permis să foloseşti PC-ul, proiectoare, microfoane şi alte tehnici). Şi totuşi, vă dau 48 de pentru a aduce argumente de falsificare, iar dacă nu le aduceţi, ar fi corect să părăsiţi formului, pentru că aţi adus o acuzaţie destul de gravă Bisericii lui Hristos, aceea că a falsificat textul biblic.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde daniel tuduran » 29 Oct 2010, 15:24


Dacă Vasinec cunoaşte atât de bine istoria acestor manuscrise, inclusiv celui al Apocalipsei, atunci îl rog din tot sufletul să-mi demonstreze că aceste texte au fost falsificate, dar cu argumente ştiinţifice incontestabile, nu cu "teorii conspirative".

Iar dacă el nu va face acest lucru timp de 24 de ore, atunci subiectul se încheie (şi se închide) în favoarea noastră, a tuturor celor care de la Învierea lui Hristos încoace ţinem duminica.
1. Am alte studii de facut. Maine, sambata (ziua a saptea) avem de discutat la Scoala de Sabat, pe grupe, o anumita tema. Trebuie sa ma pregatesc pentru aceasta.
2. Vad ca nu ma contraziceti despre faptul ca "sfantul" Constantin cel Mare, in anul 321, se exprima cu "dies solis" (ziua soarelui), cand se referea la prima zi a saptamanii; asta arata ca denumirea de "dies domini"(duminca) in ca nu a fost data primei zile a saptamanii;
3. Vad ca sunteti de acord cu mine, cu faptul ca denumirea de "dies solis" a fost schimbata, in mod oficial, cu denumirea de "dies domini" (duminica), abia in anul 386, la sinodul de la Aquilea. In mod neoficial, aceasta schimbare a fost facuta de catre Silvestru (episcop de Roma din timpul lui Constantin cel mare).
4. Va grabiti sa "defiintati frumos o Porunca lui Dumnezeu pentru a tine datina voastra" (Domnul Iisus Hristos - Evanghelia dupa Marcu).
5. In conluzie, orice scriere din sec. I, II, sau III, in care apare cuvantul "duminica", este un fals.
Eu ti-as propune sa faci efortul sa demonstrez ca aceste scrieri sunt niste falsuri ,nu de alta citindu-i pe acei autori o sa descoperi lucruri mult mai mari decat tinerea Duminicii,o sa descoperi ca ei in acesta zi se adunau sa savarsesca Sf Liturghie unde se impartaseau in mod real nu simbolic cu Trupul si Sangele Domnului.
Un lucru mai mare ca asta nu cred sa fi auzit tu pana acum,ca omul cel muritor sa manance din Dumnezeu cel Vesnic.
Iata ce zice Sfântul Iustin Martirul care s-a născut în jurul anului 100 în localitatea Flavia Neapolis (vechiul oraş Sichem al Samariei) din Palestina.

În aşa-zisă zi a soarelui, se face adunarea tuturor celor ce trăiesc la oraşe sau sate şi se citesc memoriile apostolilor sau scrierile profeţilor, câtă vreme îngăduie timpul. Apoi, după ce cititorul încetează, întâistătătorul ţine un cuvânt prin care sfătuieşte şi îndeamnă la imitarea acestor frumoase învăţături. Apoi, ne ridicăm în picioare toţi laolaltă şi înălţăm rugăciuni; după care, încetând noi rugăciunea, aşa cum am arătat mai înainte, se aduce pâine şi vin şi apă, iar întâistătătorul înalţă deopotrivă rugăciuni şi mulţumiri, cât poate mai multe, la care poporul răspunde într-un singur glas rostind Amin. (Apologia I, LXVII, p.95).

„Nimeni nu poate participa la ea decât numai cel care crede că cele propovăduite de noi sunt adevărate şi care a trecut prin baia iertării păcatelor şi a renaşterii, trăind mai departe aşa cum ne-a transmis Hristos. Căci noi nu primim aceasta ca pe o pâine comună şi nici ca pe o băutură comună; ci, după cum prin Cuvântul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, Mântuitorul nostru S-a întrupat şi a avut în vederea mântuirii noastre trup şi sânge, tot astfel şi hrana transformată în Euharistie, prin rugăciunea cuvântului celui de la El, hrana aceasta, din care se hrănesc sângele şi trupurile noastre prin schimbare, am fost învăţaţi că este atât trupul, cât şi sângele Acelui Iisus întrupat“ (Apologia I, LXVI, p.94)

Sper ca maine o sa aveti la ce medita,si poate o sa intelegeti cat de departe sunteti de invattura crestina.
Nu vreau nici pe departe sa te jignesc,o spun cu durere,adventistii sunt o secta iudaica. Asta-i concluzia.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 17:09


Pana una alta, daca in sfanta Scriptura Scrie "ziua Domnului", lasati scris exact asa. Nu este nevoie sa sugerati, prin falsuri, care este acea zi.
Da, asta asa este, ortodocsii au facut un fals grosolan, punanad "zi de duminica" dar textul biblic scrie "ziua Domnului" aici nefiind vorba de Sabat ci de ziua judecatilor lui Dumnezeu, peste tot apare in vechiul testament, "ziua lui Yahwe", o zi in care Dumnezeu isi exercita judecata.


ἐγενόμην egenomēn 1096 V-2ADI-1S I became
ἐν en 1722 PREP in
πνεύματι pneumati 4151 N-DSN Spirit
ἐν en 1722 PREP on
τῇ tē 3588 T-DSF the
κυριακῇ kuriakē 2960 A-DSF Lord's
ἡμέρᾳ ēmera 2250 N-DSF day
καὶ kai 2532 CONJ and
ἤκουσα ēkousa 191 V-AAI-1S I heard
ὀπίσω opisō 3694 ADV behind
μου mou 3450 P-1GS me
φωνὴν phōnēn 5456 N-ASF voice
μεγάλην megalēn 3173 A-ASF loud
ὡς ōs 5613 ADV like
σάλπιγγος salpingos 4536 N-GSF trumpet

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 17:37

Iata si parerea mea:
Sabatul nu a fost desfiintat, ci a fost extins . In vechime era doar o zi inchinata Domnului, acum este o viata intreaga. Cand ne pocaim intram in odihna Domnului si nu mai iesim ca a venit duminica sau lunea. Sabatul era o prefigurare a odihnei ce urma sa vina.

Pentru orice porunca Domnul a adaugat"dar Eu va spun...", completandu-le si implinind astfel Legea. Orice porunca din Decalog are o completare sub har, pentru ca oamenilor li se cere azi mai mult, avand si un har mai mare.
Porunca I "Sa nu ai alti Dumnezei" -> in NT noi stim ca nu exista alti dumnezei
Porunca II Sa nu-ti faci chip cioplit ->sa nu-ti faci idol din nimic, nu numai din obiectele de cult
Porunca III Sa nu iei Numele Domnului in desert-> ramane valabila, dar Domnul a adaugat invatatura despre juraminte si faptul ca vom da socoteala de orice cuvant nefolositor
Porunca IV - toata viata trebuie sa fie inchinata Domnului si cand muncesti "tot ce faceti sa faceti ca pentru Domnul"
Porunca V Sa-ti cinstesti parintii -> sa priviti pe toti fratii vostri mai presus decat pe voi ( nu numai pe parinti) si sa va slujiti unii altora.
Porunca VI - Sa nu ucizi -> dar nici macar sa te manii pe fratele tau
Porunca VII - Sa nu preacurvesti -> dar nici sa te uiti la o femeie poftind-o.
Porunca VIII Sa nu furi -> e mai ferice sa dai decat sa primesti, sa faceti milostenie, sa fiti primitori de oaspeti, etc. Deci nu numai sa nu iei, ci sa dai mai mult.
Porunca IX -> Sa nu marturisesti stramb impotriva aproapelui -> , sa nu va vorbiti de rau deloc
Porunca X - Sa nu poftesti la ce are aproapele tau -> ba, mai mult, celui ce iti cere da-i, celui ce se judeca cu tine sa-ti ia haina lasa-i si camasa.

E probabil o expunere stangace, dar cred ca intelegeti ideea si puteti spune mai bine ceea ce eu poate nu reusesc.

Legea veche nu era completa; ara atat cat puteau sa duca oamenii de atunci, din pricina impietririi inimii lor. Acum ni s-a aratat dragostea, care este implinirea Legii si ne invata sa facem mai mult decat atunci.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 17:47

Nu mă interesează sabatul dvstră,
Este sabatul lui Dumnezeu. Stiu ca nici de acesta nu va intereseaza pentru ca l-ati schimbat, prin hotarari pur omenesti.
Şi totuşi, vă dau 48 de pentru a aduce argumente de falsificare, iar dacă nu le aduceţi, ar fi corect să părăsiţi formului, pentru că aţi adus o acuzaţie destul de gravă Bisericii lui Hristos, aceea că a falsificat textul biblic.
Ati grabit lucrurile. Avand in vedere ca clipeleimi sunt numarate (oricum voi fi dat afara de pe forum), ma grabesc sa aduc niste dovezi de falsificari grosolane ale Sfintei Scripturi, in traducerea ortodoxa:

Evrei 4:8. "Caci daca le-ar fi dat Iosua odihna, Dumnezeu nu ar mai vorbi, dupa aceea de o alta zi de odihna."(traducerea ortodoxa falsa)

Traducerea corecta este :
Caci daca le-ar fi dat Iosua odihna, Dumnezeu nu ar mai vorbi, dupa aceea de o alta zi. Punct.

In versunea ortodoxa adaugirea "de odihna". In acel verset, se vorbeste despre o alta zi cand vom intra in odihna lui Dumnezeu, pentru ca poporul evreu (poporul ales), condus de Iosua, a ratat intrarea in odihna promisa de Dumnezeu, din cauza neascultarii.

Tot legat de acest verset, va supun atentiei originalul in limba greaca, plus alte traduceri. Veti constata ca doar traducerea dvs. adauga la sfarsit expresia "de odihna" (stiti dvs. de ce a fost aduagata).

Evrei 4:8
Greaca transliterat:
ei gar autous iēsous katepausen ouk an peri allēs elalei meta tauta ēmeras.

Biblia Vulgata:
nam si eis Iesus requiem praestitisset numquam de alio loqueretur posthac die (Punct)

International Standard Version 2008:
For if Joshua had given them rest, he would not have spoken later about another day.(Punct)

King James Version:
For if Jesus had given them rest, then would he not afterward have spoken of another day. (Punct)

Darby Bible
Car si Josué leur avait donné le repos, il n'aurait pas parlé après cela d'un autre jour.(PUNCT)


Dupa cum vedeti, celelalte confesiuni care sarbatoresc ziua intaia (ca si dvs) nu au avut indrazneala sa adauge la Sfanta Scriptura, pentru a le folosi teologiei lor.

Alt verset falsificat (si mai grosolan):

Evrei 4:9
"Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu."(traducerea falsificata ortodoxa).


Iata cum suna versetul in limba greaca si traducerea lui, cuvant cu cuvant:
"Ara [ Deci ] apoleipetai [ ramane inca ] Sabatismos [ sarbatoarea Sabatului ] to lao [ poporului ] tu Theu [ lui Dumnezeu ]."

Adica:"Deci, ramane inca, sarbatoarea sabatului , pentru poporul lui Dumnezeu"

Nu se vorbeste despre nici o schimbare. Nu stiu de unde a scos traducatorul dvs. expresia "alta", cand originalul grecesc spune "ramane".

Iata si traduceri vechi ortodoxe ale aceluiasi verset (Evrei 4:9):

"Iata dara au ramas serbarea sambetei narodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Bucuresti, 1688.

"Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905.

Luati aminte la vechii ortodocsi, care, desi serbau duminica, nu au falsificat Scriptura ca sa-si justifice teologia.

Aveti vre-o indoiala referitor la falsificarea acestor versete din Biblie, de catre traducatorul ortodox (probabil este vorba despre Bartolomeu Anania)?
Ultima oară modificat 31 Oct 2010, 07:23 de către vasinec, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 17:56

Da, asta asa este, ortodocsii au facut un fals grosolan, punanad "zi de duminica" dar textul biblic scrie "ziua Domnului" aici nefiind vorba de Sabat ci de ziua judecatilor lui Dumnezeu, peste tot apare in vechiul testament, "ziua lui Yahwe", o zi in care Dumnezeu isi exercita judecata.
Cuvântul "duminică" este o calchiere foarte evidentă a adjectivului latinesc "dominica" adică "a Domnului". Şi e clar că e vorba de "ziua Domnului".
Iar dacă vă referiţi la "ziua judecăţii", să ştiţi că încă din vremea apostolică se vorbeşte despre faptul că a doua venire va avea loc anume în zi de duminică. Adică această zi este "a Domnului" din toate punctele de vedere.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 17:59

ma grabesc sa aduc niste dovezi de falsificari grosolane ale Sfintei Scripturi, in traducerea ortodoxa
Dvstră vă daţi seama ce prostie spuneţi?
Eu nu vorbesc de traduceri, ci de original. Cuvântul "duminica" îl avem în textul grecesc al Apocalipsei şi nu există nici un mss care să nu-l aibă.
Problema traducerilor e cu totul alta şi traducerea ortodoxă este cu mult mai bună decât cea a lui Cornilescu. Asta se poate urşor demonstra, dar nu ţine de acesto topic. Eu vă întreb lucruri de care adventiştii nu s-au ocupat niciodată...

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 18:02

Cuvântul "duminica" îl avem în textul grecesc al Apocalipsei şi nu există nici un mss care să nu-l aibă.

scrie clar:
κυριακῇ kuriakē Lord's
ἡμέρᾳ ēmera day

adica "ziua Domnului", unde apare "duminica" ? :roll:

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:14

Iata si parerea mea:
Sabatul nu a fost desfiintat, ci a fost extins . In vechime era doar o zi inchinata Domnului, acum este o viata intreaga. Cand ne pocaim intram in odihna Domnului si nu mai iesim ca a venit duminica sau lunea.
Daca tu ai reusit sa intri in odihna Domnului, traind un sabat continuu, atunci nu mai ai nevoie de sabat.

Eu am nevoie de aceasta zi binecuvanta si sfintita de Dumnezeu. Dupa sase zile de munca, abia astept ziua a saptea cand las la o parte absolut toate problemele, ma odihnesc si-mi umplu mintea si sufletul cu hrana duhovniceasca.

In ceea ce priveste lucrarile: in cele sase zile de munca incerc sa fac totul ca pentru Domnul (desi, muncesc mai mult pentru mine). In ziua a saptea ma odihnesc sau lucrez numai pentru Domnul.
Sabatul era o prefigurare a odihnei ce urma sa vina.
Eu consider ca inca mai prefigureaza odihna lui Dumnezeu, ce va urma sa o primim o data cu intoarcerea Domnului Iisus Hristos.
Pentru orice porunca Domnul a adaugat"dar Eu va spun...", completandu-le si implinind astfel Legea. Orice porunca din Decalog are o completare sub har, pentru ca oamenilor li se cere azi mai mult, avand si un har mai mare.


Nu consider ce a spus Domnul ca find o adaugire ci o explicare clara a modului cum trebuiesc pazite poruncile. Intra-adevar, harul lui Hristos ne da puterea sa pazim aceste porunci asa cum vrea Dumnezeu.
Porunca I "Sa nu ai alti Dumnezei" -> in NT noi stim ca nu exista alti dumnezei
"Dumnezeul lor este pîntecele" (Filipeni 3:19). Si, cati "dumnezei" la care ne inchinam nu sunt pe lumea asta!? Banul este cel mai cunoscut.
Porunca II Sa nu-ti faci chip cioplit ->sa nu-ti faci idol din nimic, nu numai din obiectele de cult
Sunt persoane care nu stiu prea multe despre Dumnezeu si il mai pomenesc doar cand excalama . Dar, au pe perete poster cu Michael Jackson, cunosc toata viata lui, toate cantecele lui, etc. Este un mod de a idolatriza. Acesta a fost doar un exemplu marunt.
Legea veche nu era completa; ara atat cat puteau sa duca oamenii de atunci, din pricina impietririi inimii lor. Acum ni s-a aratat dragostea, care este implinirea Legii si ne invata sa facem mai mult decat atunci.
Este gresit sa spunem "legea veche" daca ne referim la Cele 10 Porunci Dumnezeiesti. Diferenta este ca acum, prin harul luiHristos, noi trebuie sa avem aceste legi scrise in inima. "Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui. Si poruncile Lui nu sunt grele" (1 Ioan 5:3)

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 18:20

Da, sunt intr-o odihna [spirituala] continua si nu mai am nevoie de sambata sau duminica sa-mi amintesc de Dumnezeu , caci o fac in fiecare clipa. Nu mai traiesc pentru mine, ci pentru El, asa ca nu se mai pune problema ca "sase zile sa fac lucrul meu", caci tot ce fac fac pentru El. Iar dragostea este implinirea Legii, inclusiv a poruncilor ...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 18:22

Da, sunt intr-o odihna [spirituala] continua si nu mai am nevoie de sambata sau duminica sa-mi amintesc de Dumnezeu , caci o fac in fiecare clipa. Nu mai traiesc pentru mine, ci pentru El, asa ca nu se mai pune problema ca "sase zile sa fac lucrul meu", caci tot ce fac fac pentru El. Iar dragostea este implinirea Legii, inclusiv a poruncilor ...
Asa este, nu exista o zi de odihna, nici sambata nici duminica, insa cultele serbeaza fie sambata fie duminica, dar sunt gresite ambele variante.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:24

Dvstră vă daţi seama ce prostie spuneţi?
Eu nu vorbesc de traduceri, ci de original. Cuvântul "duminica" îl avem în textul grecesc al Apocalipsei .
Unde vezi dumneata ca scrie "duminica", in Apocalipsa (in originalul grecesc)? Lasati, domnule, Scriptura asa cum a fost scrisa. Scrie "ziua Domnului", atunci "ziua Domnului" sa ramana. Nu hoatarati dvs. cum trebuie sa se numesca aceasta zi a Domnului.

Iar denumirea de duminica vine din latinescul (nu grecescul) "dies domini".

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 18:26


Iar denumirea de duminica vine din latinescul (nu grecescul) "dies domini".
Exact, versiunea Vulgata nu reprezinta "originalul"

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:30

Da, sunt intr-o odihna [spirituala] continua si nu mai am nevoie de sambata sau duminica sa-mi amintesc de Dumnezeu , caci o fac in fiecare clipa. Nu mai traiesc pentru mine, ci pentru El, asa ca nu se mai pune problema ca "sase zile sa fac lucrul meu", caci tot ce fac fac pentru El. Iar dragostea este implinirea Legii, inclusiv a poruncilor ...
Din ceea ce spuneti, inteleg ca subestimati ceea ce inseamna o zi numai pentru Domnul. Si eu ma straduiesc sa duc o viata crestina si ma gandesc foarte des la Domnul (mai ales cand am de luat decizii, si trebuie sa iau destule). Dar, nici o zi nu se compara cu acea zi in care numai Domnul este preocuparea mea. Si, consider ca-L bucur pe Domnul daca aceasta zi este tocmai cea hotarata de EL.

Zicem ca noi nu avem nevoie de o anume zi pentru odihna. Ne consideram mai presus decat Dumnezeu? El S-a odihnit in ziua a saptea (desi nu oboseste nicicand) tocmai pentru a ne arata (cum arata un Tata copilului Sau) cum trebuie sa facem.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Doriana » 29 Oct 2010, 18:33

Din ceea ce spuneti, inteleg ca subestimati ceea ce inseamna o zi numai pentru Domnul. Si eu ma straduiesc sa duc o viata crestina si ma gandesc foarte des la Domnul (mai ales cand am de luat decizii, si trebuie sa iau destule). Dar, nici o zi nu se compara cu acea zi in care numai Domnul este preocuparea mea. Si, consider ca-L bucur pe Domnul daca aceasta zi este tocmai ce hotarata de EL.
Eu zic ca ar fi vai de mine daca , dupa ce am zis ca-i dau Domnului toata viata mea, as pastra pentru mine sase zile din sapte si in acele zile as avea alte preocupari decat Domnul. Nu, frate vasinec, tot ce am este al Domnului: viata, zilele familia ,banii...El dispune de ele cum doreste iar eu ma straduiesc sa ii multumesc pentru toate.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:38

Asa este, nu exista o zi de odihna, nici sambata nici duminica, insa cultele serbeaza fie sambata fie duminica, dar sunt gresite ambele variante.
Pazirea zile de odihna inchinata Domnului (ziua a saptea) nu are nici o legatuara cu vre-un cult. Eu, chiar daca as fi exclus sau as parasi biserica adventista, si nu voi frecvenata nici o biserica, tot voi pazi Poruncile lui Dumnezeu. Fac acest lucru din inima, cu toata dragostea. Este vorba de relatia mea cu Dumnezeu, fara implicarea vre-unui cult.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:40

Eu zic ca ar fi vai de mine daca , dupa ce am zis ca-i dau Domnului toata viata mea, as pastra pentru mine sase zile din sapte si in acele zile as avea alte preocupari decat Domnul. Nu, frate vasinec, tot ce am este al Domnului: viata, zilele familia ,banii...El dispune de ele cum doreste iar eu ma straduiesc sa ii multumesc pentru toate.
Soara Doriana, am o intrebare: va intretine cineva sau munciti pentru a va castiga painea?

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 18:46

Sper ca maine o sa aveti la ce medita,si poate o sa intelegeti cat de departe sunteti de invattura crestina.
Invatatura crestina insemna invatura de la Hristos si Sfintii Sai Apostoli (gasita numai in Sfanta Scriptura).
Nu vreau nici pe departe sa te jignesc,o spun cu durere,adventistii sunt o secta iudaica. Asta-i concluzia.
Nu-i o jignire. Este un compliment. Tot secta iudaica era considerati si primii crestini, din vremea Sfintilor Apostoli. Daca m-as asemana cu ei ... ce bine ar fi.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 31 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX