Pentru mine ziua de odihna a evreilor data pt comemorarea eliberarii din robia egiptului nu inseamna nimic, dar in schimb noi crestinii, serbam duminica (adica ziua 1 sau 8 ) - prin care s-a făcut crearea din nou şi înnoirea întregii lumi - şi, totodată, ieşirea noastră din robia cea mult mai grea decât cea egipteană, adică ieşirea din robia păcatului, a satanei şi a morţii.Dvs. cum calcati porunca a patra (referitoare la pazirea zilei a saptea)? Cu voie sau fara voie? Cand aveti de gand sa va pocaiti si sa luati decizia de a nu va mai impotrivi lui Dumnezeu si de a mai calca aceasta porunca a Sa?
Incep sa ajung la concluzia ca pentru multi ortodocsi, de pe forum (printre care si dumneata), limpezimea in idei este o slabiciune/un pacat.dar in schimb noi crestinii, serbam duminica (adica ziua 1 sau 8 ) -
Dumneata nu esti ortodox? Nu stii ca duminica este prima zi a saptamanii (conform Scripturii) iar ziua a saptea este sambata?Deci ce-am calcat? Porunca a IV? Pt mine ziua a 7 este duminca. Binenteles daca numaram de luni. Sau poate gasim in Biblie cum numaram.
1. Marturia Sfantului Iustin martirul este din sec. II (nu din sec I). Sfantul s-a nascut dupa anul 100 si a murit pe la anul 162 (sau dupa).Poate vreti d-le vasinec si de la sf Iustin o dovada ca sambata era incalcata in primul secol si nu se mai tinea, v-o dau ca sa va foloseasca:
Dumneata nu esti ortodox? Nu stii ca duminica este prima zi a saptamanii (conform Scripturii) iar ziua a saptea este sambata?[/quote]Incep sa ajung la concluzia ca pentru multi ortodocsi, de pe forum (printre care si dumneata), limpezimea in idei este o slabiciune/un pacat.dar in schimb noi crestinii, serbam duminica (adica ziua 1 sau 8 ) -
Lamuriti-ma, va rog, ce este cu acesta zi intaia care este ziua a 8-a. Ziua a opta a cui? A saptamanii (sau a octomanii)?
Cine v-a invatat/poruncit sa paziti ziua 1 sau 8? Amandoi stim ca singura zi din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu (inca de la facerea lumii) si poruncita ca zi de odihna inchinata Domnului, este ziua a saptea (sambata - in ortodoxie).
De ce incalcati ceea ce Dumnezeu a binecuvantat, a sfintit si a poruncit?
Deci ce-am calcat? Porunca a IV? Pt mine ziua a 7 este duminca. Binenteles daca numaram de luni. Sau poate gasim in Biblie cum numaram.
Vasinec, nu te lamuresc cu nimic. Lamureste-te singur.P.S. Din incalcitura dumitale inteleg ca pazesti trei zile a saptamanii de 8 zile : ziua 1, 7 si 8. Nu ar fi mai simplu sa pazesti singura zi a saptamanii, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, adica ziua a saptea (sambata).
Nu dupa, ci intre anii 100 si 162, si sf reda obiceiul existent nu cel viitor, asa ca acest obicei nu s-a impus intr-un an doi la cat de conservatori sunt ortodocsii, nici in urma decretului imparatului Constantin cum afirmati voi, ci, el exista atunci, asa ca voi nu aveti ce spune, punct1. Marturia Sfantului Iustin martirul este din sec. II (nu din sec I). Sfantul s-a nascut dupa anul 100 si a murit pe la anul 162 (sau dupa).Poate vreti d-le vasinec si de la sf Iustin o dovada ca sambata era incalcata in primul secol si nu se mai tinea, v-o dau ca sa va foloseasca:
Nu are importanta ce incepuse, important este ca exista netinerea sabatului, marturie atat din partea iudeilor cat si a crestinilor ca, crestinii in secolul 1 si 2 nu tineau sabatul.2. In sec II incepuse o diferentiere intre crestini si iudeii prigoniti. Unii crestinii se fereau sa fie confundati cu iudeii si incepusera sa nu mai pazeasca sambata. Sfantul Iustin Martirul scria in "Dialoguri": "Dumnezeu a impus sabatul asupra iudeilor ca o pecete a infamiei, spre a-i deosebi pentru pedeapsa in ochii romanilor".
Daca ati fi, ati tine cont de aceste marturii, atatde apropiate crestinismului apostolic, dar nu sunteti, ci va amagiti.3. Eu sunt adeptul scrierilor Sfintilor Apostoli (scrieri ce se gasesc numai in Sfanta Scriptura). Din scrierile Sfintilor Parinti fac selectie si aleg ce-mi convine (la fel cum faceti si dvs., ortodocsii).
Degeaba, nici Hristos nu va poate convinge sunteti prea plini de sine ca sa mai incapa si Adevarul.4. Am o credinta crestin-apostolica. Daca vreti sa ma convingeti de ceva, incercati cu invataturile Domnului Iisus Hristos si ale Sfintilor Sai Apostoli.
Asta nu e nimica, anume ca folosesc apelativul de sfant! Ca sa vedeti duplicitatea lor!!! Problema si mai grava e asta: de la Sf. Iustin, de pilda, cred ce spun despre suflet, dar nu cred ce spun despre duminica. Depre suflet expune o parere personala, despre duminica expune o realitate istorica ce se intampla in vremea lui la Roma!De ce tot folosesti denumirea de sfant la adresa sfintilor daca esti protestant si nu recunosti sfintii?1. Marturia Sfantului Iustin martirul este din sec. II (nu din sec I). Sfantul s-a nascut dupa anul 100 si a murit pe la anul 162 (sau dupa).Poate vreti d-le vasinec si de la sf Iustin o dovada ca sambata era incalcata in primul secol si nu se mai tinea, v-o dau ca sa va foloseasca:
2. In sec II incepuse o diferentiere intre crestini si iudeii prigoniti. Unii crestinii se fereau sa fie confundati cu iudeii si incepusera sa nu mai pazeasca sambata. Sfantul Iustin Martirul scria in "Dialoguri": "Dumnezeu a impus sabatul asupra iudeilor ca o pecete a infamiei, spre a-i deosebi pentru pedeapsa in ochii romanilor".
3. Eu sunt adeptul scrierilor Sfintilor Apostoli (scrieri ce se gasesc numai in Sfanta Scriptura). Din scrierile Sfintilor Parinti fac selectie si aleg ce-mi convine (la fel cum faceti si dvs., ortodocsii).
4. Am o credinta crestin-apostolica. Daca vreti sa ma convingeti de ceva, incercati cu invataturile Domnului Iisus Hristos si ale Sfintilor Sai Apostoli.
Problematica în discuţie este în cadrul creştinismului. Se pune problema că eu aş discuta cu un turc ori cu un drac?Musulmanii cred in Iisus Hristos, se mantuiesc?
Diavolii cred in Iisus Hrsitos, se mantuiesc?
Nu se pune problema că "doar adventiştii", ci oricine crede cu adevărat în Iisus. De fapt, trebuia să fiu mai specific spunând care e credinţa adevărată în Iisus: credinţa LUI Iisus.Bun. Foarte permisiva afirmatia, dar de fapt cine sunt cei care cred cu adevarat? Aceea sunt doar adventistii, ei pazesc sabatul cu sfintenie, nu mananica carne de porc.
Biserica AZŞ nu se ocupă cu anateme, blesteme, afurisenii şi alungări. Oricine e binevenit în biserică şi nu va fi scos pe uşă afară. Ca să răspund direct la întrebarea dvs., în general adventista în cauză nu-şi pierde calitatea de membru, bineînţeles dacă după căsătorie păstrează în continuare principiile Bisericii.I-a spuneti-mi, daca o adventista se casatoreste cu unul de alta religie este sau nu alungata din cult. Un fel de anatema.
De fapt se întâmplă! Este unul dintre primele sfaturi pe care-l primeşte (cu mult înainte de sabat). Faceţi o probă: mergeţi la un pastor adventist şi întrebaţi-l ce să faceţi pentru a fi mântuit.Sau daca ar fi asa de nesemnificativ precum lasati sa se vada, orice ortodox, catolic ar veni la dv, i-ati spune crede in Iisus si te vei mintui. Se intimpla asta? Nu.
Cam asta spun şi eu. Mai puţin folosind formula "Taina Pocăinţei", ci simplu: pocăinţa.Fara taina pocaintei nu s-ar mantui nimeni. Caci, toti suntem calcatori (cu voie sau fara voie) ai poruncilor lui Dumnezeu.
Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori