În Athos, după ecfonisul "Că tu eşti învierea şi viaţa şi odihna..." se cântă "Fie numele Domnului" şi Otpustul Liturghiei. În acest caz nu se pune nici "Veşnica pomenire", căci nici obiceiul ridicării colivei nu este foarte răspândit, ci doar în timpul ecfonisului preotul binecuvântează coliva, făcând cruce asupra ei.în calitate de preot slujitor al altarului, as dori sa aflu daca, incluzand Trisaghionul dupa Rugaciunea Amvonului, trebui să îl închei cu otpust sau rămân cu otpul Liturghiei
Este o slujbă mai scurtă de pomenirea a celor adormiţi, care-şi trage denumirea de la faptul că începe cu "Sfinte Dumnezeule..." (cântat de 3 ori), = în greceşte Trisaghion. Parastasul deplin pentru cei adormiţi începe cu "Aliluia" şi are mult mai multe cântări şi ectenii.Ce se intelege prin Slujba Trisaghionului
Da, bineînţeles.Ar părea normal ca în Sâmbete când se face parastastul, el să fie inclus în utrenie şi apoi să se facă liturghia fără ectenia pentru morți şi fără "veşnica pomenire", şi ... atât! ?
Da. Încep cu rostirea Sf. Dumnezeule, cântă troparele şi zic ectenie. "Veşnica pomenire" nu cântă, ci o spun înainte de a mânca coliva la trapeză.Atonitii, la Trisaghionul pentru adormiți, care este după rugăciunea de după amvon, pun și troparele Cu duhurile dreptilor...? Inclusiv ectenia întreita?
Cum anume?["Veşnica pomenire" nu cântă, ci o spun înainte de a mânca coliva la trapeză.
Da, se face o cădire mică specială...În timpul Trisaghionului se cadeste?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator