Sunt de acord cu dvs. si totusi... chiar daca exista asemanari, una este Taina iar cealalta nu. O sa-mi raspundeti ca trebuia trecuta si intrarea in monahism intre Sfintele Taine.
Dacă ştiţi şi dvstră, de ce mai pomeniţi de prostia care s-a făcut cu referire la această schemă absurdă a "celor 7 Taine"?
De acord insa am in continuare rezerve in ceea ce priveste OBLIGATIILE in sensul nud al termenului. Nu vi se pare ca termenul poate fi usor susceptibil de formalisme juridice sau poate fi inteles in sensul uor sarcinii, poveri exterioare, neasumate? De aceea prefer m. curand sa vorbim despre responsabilitati, adica implicit asumarea acestor obligatii (care nu mai raman exterioare), indatoriri, sarcini etc.
Deşi alegerea termenului potrivit este un lucru important, nu trebuie să ne blazăm...
Nu cred nici eu ca sunt temeiuri pt. a respinge ideea de fagaduinta
Mă bucur!
Este oare, totusi , posibil, si va intreb ca un necunoscator, nespecialist, sa fie o reactie la felul cum inteleg unii Taina Cununiei? Adica cine oficiaza taina, Mirii? Ma gandesc ca poate acetsa ar fi unul din motivele pt. care noi nu le avem, tocmai pt. a nu se face confuzia aceasta.
Bine, dar călugăria cine o oficiază? Haideţi să fim serioşi. Şi ştiţi cine oficiază Tainele în Ortodoxie? - BISERICA!
trebuie deci sa spun cum vad eu lucrurile iar dvs. la randu-va sa ma corectati, indrumati acolo unde credeti de cuviinta, in ideea unui dialog, si veti vedea ca nu sunt nici cartitor, nici de rea-credinta.
Foarte bine că vă expuneţi punctul de vedere. Doar că mi-ar plăcea să fie mai argumentate...
Nu am inteles ce anume a introdus Molitvelnicul BOR. Daca va referiti la cuvantul imediat de dupa scoaterea cununiilor, eu de acolo am inteles ca tine loc de predica (cuvantare) si in nici un caz nu il rostesc mirii ci preotul, deci nu prea seamana a fagaduinta.
Molitfelnicul subînţelege o "făgăduinţă" prin sărutarea şi punerea mâinii pe Evanghelie (ceea ce confirmă acele cuvinte ale preotului), dar acest gest nu este prevăzut în alte Biserici.