Sunt curios să vă aflu argumentele, dar şi eu consider că filmările şi fotografierile în timpul Botezului, Cununiei şi Hirotoniei, chiar dacă se fac o dată în viaţă, împiedică "trăirea clipei". De ce să nu ne înregistrăm şi spovedaniile?Sunt de acord cu toate, mai puțin cu a doua.
Nu prea văd aici "probleme liturgice şi canonice" legate de botez.Păi asta nu era tot la subiect ?
Înseamnă că nu v-aţi confruntat serios cu fenomenul. Pe lângă faptul că reptul este incomodat să se roage, că se bagă ăştia cu camerele şi aparatele peste tine, dorind să surprindă nu ştiu ce, nici primitorii Tainei nu sunt atenţi la ce se citeşte şi se face, ci au grijă cum să arate în poze. Am întâlnit şi cazuri când fotograful a cerut preotului să repete tunderea la botez că el n-a reuşit să o surprindă...Nu prea înțeleg. Ce câștigăm noi dacă nu-i lăsăm să pozeze / filmeze ?
Cu permisiunea verbală a autorului am scanat această carte aici: http://alexandrustratan.wordpress.com/2 ... -un-botez/Iar dacă vreţi să citiţi (în engleză) cea mai tare carte la acest subiect, aparţinând pr. prof. G. Metallinos. Să nu vă speriaţi. Da, acolo într-adevăr se demonstrează clar că papistaşii trebuie rebotezaţi.
O traducere românească a cărţii ar fi foare utilă.
Dacă sunteţi convins că el trebuie (re)botezat, începeţi de la "Binecuvântată este Împărăţia" şi toate celelalte până la sfârşit.Cum trebuie făcută slujba (re)botezării unui ortodox, care are "botezul" făcut prin stropire?
Eu le văd ca pe o legătură şi un blestem. Şi nu prin cuvintele noastre, ci prin Numele lui Dumnezeu...Ce înseamnă cuvintele pe care le spune preotul către diavol: Te jur cu Numele lui Dumnezeu, cu Cinstitul lui Trup și Sânge, cu Venirea Lui, ... Este legare, blestem, înjurătură, sau altceva ?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori