Păi am dat linkul mai sus... Vezi şi în "Biblioteca noastră" pe PREDANIE.As dori sa vad argumentul Pr. Filotheu Bălan.
Nu e chiar aşa simplu. Pr. Stăniloae greşeşte aici şi crede că cu acest argument simplist îşi va argumenta poziţia.lipsa de utilizare a scrierilor Sf. Dionisie de catre Sfintii Parinti. Argumentul foarte clar si simplu este ca scrierile sf. Dionisie nu dadeau argumente in favoarea Sf. Treimi sau a invataturii despre Hristos.
Aceată referinţă nu face altceva decât să confirme existenţa istorică a persoanei Sf. Dionisie Areopagitul în sec. I. Dar asta nici nimeni nu putea la îndoială din moment ce îl avem amintit pe Sf. Dionisie Areopagitul amintit la Fapte 17:34.Sf. ioan Gura de Aur in omiliile la Ep. 1 Corinteni, omilia V:
"Apoi ca sa nu se creada ca el cade in contrazicere cu sine insusi, fiindca el l-a induplecat pe Antipatul Serghie Pavel, si tot el pe Dionisie Areopagitul, pe Apollo, si pe alti intelepti atrasi de dansul prin propovaduire - nu a zis ca <<niciunul nu este intelept>>, ci <<nu sunt multi intelepti>>".
Petre a scris:
Un contra-argument puternic este faptul ca Sf. Ioan Gura de Aur, a 7-a cateheza la Anna se intreaba retoric: "unde este Ignatie, casnicul lui Dumnezeu? Unde Dionisie, pasarea cerului; unde Ipolit, cel prea dulce bine-intelegator?".
Da, desigur, citatul pr. Filotheu demonstreaza cel putin faptul ca Sf. Dionisie a scris lucruri inalte. Dar nu poate fi folosita in nici un fel de a demonstra vreo legatura intre corpusul areopagitic si opera pe care o implica aceasta afirmatie a sf. Ioan Gura de Aur.Pr. Petru a scris:
Deci referinţa p. Filotheu de la Sf. Ioan Gură de Aur, avea rolul de a demonstra cumva că Sf. Dionisie a scris lucruri foarte înalte şi mistice şi nu faptul că pur şi simplu a existat.
Înapoi la “SFINŢI PĂRINŢI şi ISTORIE BISERICEASCĂ”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator