Păi primii care "au inventat-o" au fost athoniţii ("Duminica Sfinţilor Athoniţi"), apoi imediat au preluat-o şi au dezvoltat-o ruşii. Românii au preluat-o recent, pe când la ruşi e ceva de mare amploare, plus că în duminicile următoare, timp de aproximativ 2 luni, urmează pe rând "soboarele sfinţilor" din anumite regiuni (Moscova, Kiev, Tambov, Bielarusi etc.). În prima duminică din februarie (cu anumite excepţii), Biserica Rusă îi cinsteşte pe toţi neomartirii. Deci, se poate spune, că la români, unde nici slujba nu este introdusă în Penticostar, "Duminica Sfinţilor Români" e mai mult un snobism.Există în Biserica Rusă o duminică a sfinților ruși, așa cum avem noi Duminica Sfinților Români ?
Dar la greci ?
Când s-a început această prăznuire ?primii care "au inventat-o" au fost athoniţii ("Duminica Sfinţilor Athoniţi")
Asta ar însemna să prelungim Penticostarul cu încă o săptămână, sau chiar cu mai multe - în cazul rușilor ?la români, unde nici slujba nu este introdusă în Penticostar, "Duminica Sfinţilor Români" e mai mult un snobism.
Înapoi la “SFINŢI PĂRINŢI şi ISTORIE BISERICEASCĂ”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori