Mulţumesc, esenin.Din anumite pdv e nasol sa imbatranesti....(din altele insa, e minunat)
Banuiesc ca esti tanar.
Cred că am primit un răspuns la topicul meu, de ce călugării nu mănâncă carne, iar mirenii da. Mulţumesc dle "esenin" ...Eu sunt vegetarian (am ajuns asa, nu de bunavoie), dar pot sa-ti confirm ca, cel putin dupa 50 de ani, „postul” continuu te elibereaza si-ti da putere. Ca gandirea creste in putere de patrundere daca trupul tau nu mai e ocupat cu digestia.
Pentru destindere. Un calugar batran e intrebat, odata, de un ateu: - Parinte, cum reusiti sa nu mancati carne o viata intreaga? Nu e foarte greu lucrul acesta? - O, fiule, asta nu e greu deloc, mult mai greu ne e sa nu "muscam" din aproapele!Cred că am primit un răspuns la topicul meu, de ce călugării nu mănâncă carne, iar mirenii da. Mulţumesc dle "esenin" ...Eu sunt vegetarian (am ajuns asa, nu de bunavoie), dar pot sa-ti confirm ca, cel putin dupa 50 de ani, „postul” continuu te elibereaza si-ti da putere. Ca gandirea creste in putere de patrundere daca trupul tau nu mai e ocupat cu digestia.
Nu, 42 este, teoretic, mijlocul vietii. De aici incolo incepe clarificarea (poti sa adaugi/scazi o toleranta de 2-3 ani). Ca sa vezi dincolo de aparenta....ortodoxia are mijloace tehnice, dar nu eu sunt in drept.....Mulţumesc, esenin.Din anumite pdv e nasol sa imbatranesti....(din altele insa, e minunat)
Banuiesc ca esti tanar.
42 tinde spre categoria seniori, ori?
Eu nu gasesc incă minunat procesul îmbătrânirii, probabil aş vrea să ştiu raţiunea de-a fi, rutina e fum.
...
Asceza?
Cum altfel m-aş putea elibera de mine şi să văd dincolo de aparenţe?
Esenin, eşti un bun partener de dialog, poate pentru că eşti (parţial) un ortodox inoficial?Nu, 42 este, teoretic, mijlocul vietii. De aici incolo incepe clarificarea (poti sa adaugi/scazi o toleranta de 2-3 ani). Ca sa vezi dincolo de aparenta....ortodoxia are mijloace tehnice, dar nu eu sunt in drept.....
M-ai nimerit, am şi-un moto: „Höre nie auf anzufangen, fange nie an aufzuhören“Ca lingvist trebuie sa cunosti din sfera germana ideea de „devenire”, trebuie sa DEVII intr-una.
Cu siguranţă m-a creat bine, nu pot însă să neglijez contribuţia mea şi-a mediului potrivnic.Nu trebuie sa te eliberezi de tine! Esti tocmai bine asa cum esti!. Dumnezeau te-a fabricat bine, nu face „marfa” proasta, nu fabrica chinezarii.
De altfel nu vreau să mă neg, ci să mă curăţesc de cele nefolositoare sau distructive.
(Numesc aici: simplificarea vieţii, redefinirea priorităţilor, un alt ritm de viaţă decât cel capitalist-egoist-materialist - mă deranjează deja!
O nu! Nu am in compozitie ceva ce ei au, uneori in exces: increderea in autoritate. Ai zice ca toti au avut copilarii fericite. E undeva, in forum o marturisiree a lui Ioan Cr., care zice ce „dor” ii e de bunici, de casa din tara...(traieste in Italia). Asta este un ortodox! Eu am fugit din tara, desi era dupa 89, de rau ce-mi era, si pana-n 2006 sau 7, nu am avut niciun „dor”, si in general nu am niciun „dor”. Nu e nimeni care sa-mi fi fost „autoritate” (iau cuvantul in sensul cel mai strans, de „a fi autor al CUIVA”). In afara de mine insumi, vreau sa zic. Ortodoxul are o complexie particulara: el are incredere, are, in trecut, cel putin, un „camin”. Un loc cald. Nu stie deci sa fie rebel, „asculta” in numele acelui „bine” trecut.Esenin, eşti un bun partener de dialog, poate pentru că eşti (parţial) un ortodox inoficial?
E just. Incepe cu CEVA! Ortodoxul ti-ar zice imediat: „vezi scara lui Ioan Scararul”. Incepe cu tara ta cea mai mica, cea mai usor de invins.De altfel nu vreau să mă neg, ci să mă curăţesc de cele nefolositoare sau distructive.
Este momentul, intr-adevar, in care prioritatile se reaseaza. Stii cand? cand nu mai ai senzatia ca o sa traiesti la infinit. (revin maine)simplificarea vieţii, redefinirea priorităţilor, un alt ritm de viaţă decât cel capitalist-egoist-materialist
Imi pare rau dar nu sunt de acord cu defintia masonului din doua motive:Und so lang du das nicht hast,
Dieses : Stirb und werde !
Bist du nur ein trüber Gast
Auf der dunklen Erd
Asta, cu exactitate, aveam in cap. (cautat in germana, din care inteleg un cuvant din 3) S-o zic si pe romaneste, sa nu pare ceva subversiv: „Mori (trupului tau, partii tale materiale) si devino ! Daca nu ucizi in tine cate ceva nu devii, nu evoluezi. E spusa de un mason, dar pare valabila si pentru „civili”.
Săracu' preot habar n-are ce bine e să mai laşi slănina măcar din când în când, să se mai odihnească şi stomacul lui. Poate va afla curând de beneficiile medicale ale renunţării la carne...O femeie strigă în curtea bisericii:
-Da părintele manâncă în post carne şi slănină!
-Aşa-i, şi carne şi slănină mănânc (răspunse preotul)...
(Întâmplare povestită de către un preot).
cum va pare?
Asceza are şi un caracter hristologic. În nevoinţe nu e numai omul, e şi Hristos prezent. În sforţările noastre e prezentă forţa din firea omenească a lui Hristos.
... oare vorbeşte aici despre asceza demonstrativă criticată de Iisus în Matei 6? Sau în general de-o atitudine smerită, opusă unei închipuiri înalte, poate o părere înaltă despre sine?Partea începătorilor este nevoinţa de a seca izvoarele patimilor din pământul inimii, precum şi grija de a nu se sui cu mintea în văzduhul părerii, căci acolo bat furtuni mari şi se rup aripile minţii.
Cred că despre smerenie este vorba în cea de-a două parte, iar în prima despre curaj, adică ASCEZA = CURAJ + SMERENIE.Partea începătorilor este nevoinţa de a seca izvoarele patimilor din pământul inimii, precum şi grija de a nu se sui cu mintea în văzduhul părerii, căci acolo bat furtuni mari şi se rup aripile minţii.... oare vorbeşte aici despre asceza demonstrativă criticată de Iisus în Matei 6? Sau în general de-o atitudine smerită, opusă unei închipuiri înalte, poate o părere înaltă despre sine?
Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori