Părintele Petru încă nu a început să vieţuiască călugăreşte ca să poată (sau chiar să aibă dreptul) să spună ceva...Parintele Petru poate vorbi mai mult despre viata monahala, parinti, etc.
Părintele Petru are un bagaj enorm de cunoştinţe pe care le poate pune în slujba oamenilor. Viaţa fiecărui pământean anulează orice drept de a deschide gura, dar ceea ce cunoaştem de la alţii, de la noi, dar din alte perioade ale vieţii trebuie spus spre întărire şi folos. Trebuie să ne întărim unii pe alţii ca să nu devenim nişte smiorcăiţi de care să-şi râdă vrăjmaşul.Părintele Petru încă nu a început să vieţuiască călugăreşte ca să poată (sau chiar să aibă dreptul) să spună ceva
Dumnezeu l-a creat pe om apoi ia facut o pereche potrivita. Astfel a luat nastere familia.Doamne, ajuta!
Am foarte multe intrebari in ceea ce priveste voia lui Dumnezeu pentru viata unui om. Cum ne putem da seama daca avem chemare pentru o viata monahala, data in intregime Domnului, sau pentru o viata de familie? Cum am putea stii ce decizie sa luam, ce sa alegem? Si daca aflam raspunsul, cum putem sa-i dam curs? Daca vrem sa-l urmam pe Dumnezeu si suntem prinsi in obligatiile lumii, ce sa facem? Si daca cei din jur, parintii mai ales, se vor intrista pentru copiii care vor alege manastirea, cum vor fi ei mangaiati?
Va multumesc!
Aceste versete care exprima parerea lui Pavel (care era neinsurat), se refera la posibilitatea de a ramane celibatar pentru a putea sluji liber lui Dumnezeu, nicidecum la a te calugari, a te retrage dintre oameni, intr-o chilie sau manastire.Cel neînsurat se îngrijeşte de ale Domnului cum să placă Domnului, dar cel însurat se îngrijeşte cum să placă femeii şi iată-l împărţit 1 Corinteni (7, 32-33)
Vă recomand însă întreg capitolul 7.
Văd că aici lumea nu are habar ce înseamnă monahismul, de aceea e mai bine să tacă. Nu evaluaţi monahismul după propria minte, ca după aceea să vă daţi cu părerea dacă este sau nu conform cu Scriptura.Aceste versete care exprima parerea lui Pavel (care era neinsurat), se refera la posibilitatea de a ramane celibatar pentru a putea sluji liber lui Dumnezeu, nicidecum la a te calugari, a te retrage dintre oameni, intr-o chilie sau manastire.
Ba da, pe cont propriu o iei, pentru ca este alegerea ta, nu a lui Dumnezeu. Nu zice Pavel: "daca unul crede ca virginitatea este nepotrivita, sa faca ce doreste...sa se casatoreasca, nu pacatuieste"
Pana la urma, decizia se ia dupa multa rugaciune, impreuna cu duhovnicul. Nicio decizie majora nu se ia pe cont propriu.
Intrebarea mea,la ce va foloseste ca sa stiti?dar ce se poate spune despre pustnici sau schimnici? aceia traiesc complet singuri prin pesteri. Este oare bine asa?
orice fenomen cu conotatii religioase ma preocupa.Intrebarea mea,la ce va foloseste ca sa stiti?
Schima este o consacrare ,ceruta de cel care o doreste.dar ce se poate spune despre pustnici sau schimnici? aceia traiesc complet singuri prin pesteri. Este oare bine asa?
si nu mai vorbeste cu nimeni stand complet izolat, sau periodic se intoarce in comunitatea umana din care a plecat?Schima este o consacrare ,ceruta de cel care o doreste.
Depinde ,nu toti care se retrag in pustie se si folosesc de ea,unora le este de folos altora nu,daca ii ajuta pe calea desavirsirii si a unirii prin rugaciune cu Dumnezeu ,atunci e f bine daca nu ,nu.
Totul este facultativ ,la libera alegere , izolarea si evitarea vorbirii nu este un scop in sine ci un mijloc de aceea nu este ceva anume stabilit,aici totul se ezuma la un act personal,care poate fi modificat oricind tot de persoana in cauza.Mai sunt si exceptii care au un motiv intemeiat,dar asta e alta problema.si nu mai vorbeste cu nimeni stand complet izolat, sau periodic se intoarce in comunitatea umana din care a plecat?Schima este o consacrare ,ceruta de cel care o doreste.
Depinde ,nu toti care se retrag in pustie se si folosesc de ea,unora le este de folos altora nu,daca ii ajuta pe calea desavirsirii si a unirii prin rugaciune cu Dumnezeu ,atunci e f bine daca nu ,nu.
bine, si daca toata aceasta autoizolare voita nu aduce rezultatul scontat (comunicarea cu Dumnezeu prin vedenii sau auzirea glasului Domnului), ce va face schimnicul?Totul este facultativ ,la libera alegere , izolarea si evitarea vorbirii nu este un scop in sine ci un mijloc de aceea nu este ceva anume stabilit,aici totul se ezuma la un act personal,care poate fi modificat oricind tot de persoana in cauza.Mai sunt si exceptii care au un motiv intemeiat,dar asta e alta problema.
Putem spune ca nu si-a atins scopul,dar poate macar a fost ferit de pacate ceea ce e tot un pas in plus,iar daca a lucrat rele iadul /chinurile vesnice il primesc si pe el ,privegheati si va rugati in toata vremea si in ce te voi gasi in aceea te voi judeca este valabil si pt el.bine, si daca toata aceasta autoizolare voita nu aduce rezultatul scontat (comunicarea cu Dumnezeu prin vedenii sau auzirea glasului Domnului), ce va face schimnicul?Totul este facultativ ,la libera alegere , izolarea si evitarea vorbirii nu este un scop in sine ci un mijloc de aceea nu este ceva anume stabilit,aici totul se ezuma la un act personal,care poate fi modificat oricind tot de persoana in cauza.Mai sunt si exceptii care au un motiv intemeiat,dar asta e alta problema.
Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 51 vizitatori