Caracterul juridic este unul dintre aspectele sub care trebuie inteleasa "dreptatea divina" (a se vedea pagina 27 din lucrarea citata mai sus, paragraful III)....dreptatea lui Dumnezeu nu trebuie înţeleasă dpdv juridic...
Păi este unul, dar singurul, aşa cum e la papistaşi.Caracterul juridic este unul dintre aspectele sub care trebuie inteleasa "dreptatea divina" (a se vedea pagina 27 din lucrarea citata mai sus, paragraful III)....dreptatea lui Dumnezeu nu trebuie înţeleasă dpdv juridic...
Oare Adam si Eva, prin neascultarea lor, au devenit fii ai satanei (oare de ce ii scrii satanei numele cu majuscula???)Neascultand de Dumnezeu te infiaza Satana...
Exprimarea ta arata ca Fiul lui Dumnezeu a platit pentru pacat! El nu a avut pacat, iar plata ce sustii ca a facut-o, nu s-a facut conform dreptatii lui Dumnezeu ci milei Sale; pentru ca Hristos a platit pacatul nostru (deci din mila) si nu al Sau (deci nu din dreptate).Dumnezeu nu tolereaza pacatul, sub nici o forma... Dumnezeu este nemilos in privinta asta, si nu a crutat pe singurul sau Fiu
Dumnezeu nu avea nevoie de o satisfactie a dreptatii... asta suna mult a doctrina catolica.Priveste la jertfa Domnului Iisus... El a satisfacut (daca vreti) dreptatea lui Dumnezeu in locul nostru.
Daca Dumnezeu ar fi avut nevoie de satisfactia dreptatii, ar fi cerut-o de la Adam si de la Eva... Asta ar fi fost dreptate! Am eu vina ca Eva a fost cam incuiata si s-a lasat pacalita de un animal vorbitor? Am eu vina ca Adam a fost cu capul in nori, ascultand de femeie si nu de Dumnezeu? Asta e dreptate? NU!!! Din punctul meu de vedere, asta e mila; datorita acestei mile omenirea exista!Curiosule... Iisus a platit pentru tine satisfacand dreptatea lui Dumnezeu...
Vrei versete sa arate mila?Uite si unul din multitudinea de versete care certifica ca Dumnezeu este drept: Proverbe 17:15 Cel care achită pe cel vinovat şi cel ce osândeşte pe cel drept, amândoi sunt urâciune înaintea Domnului.
E prea "juridic", cum a remarcat Curiosul si pr. Petru. Reciteste pasajul de la Ioan 3:16 (probabil il stii pe-de-rost): "Pentru ca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea..." - nici urma de manie, intelegi. Este Tatal care vine in intampinarea fiului ratacit - Adam cel cazut. Este Pastorul care pleaca in cautarea oii pierdute - Adam cel pierdut. Este Gospodina care se bucura pentru drahma pe care o regaseste - Adam cel tavalit in gunoi. Este Dumnezeu care nu vrea moartea pacatosului - cum si-ar dori El moartea Fiului Sau cel fara de pacat?Si ce am scris e gresit?
Interesant "mod de abordare" a "dualismului" dreptate divina - mila divina. De aici se naste dilema codului moral propriu, dupa care judecam, masura cu care masuram... este ea "morala" raportat la morala divina? - Acesta ar putea fi un topic separat, sa nu-l dezvoltam aici.Iata un alt verset: "Cu masura cu care masurati, vi se va masura". Cu alte cuvinte, si intr-un fel, judecata ne-a fost data noua, si plata o vom lua dupa masura pe care noi insine o stabilim.
Capitolul LIII este intr-adevar o expunere a Patimilor lui Hristos; ele totusi nu sunt reprezentare a dreptatii, ci a milei... nu?Bine dar nu putem citi numai pasajele care ne convin.
Ce sa ma intrebe pe mine?Aletheia, intreaba-l pe ddc , care a inteles chestia, (desi vorbeste marlaneste) ce vrea sa zica citatul asta.
se refera la razboiul interior pe care crestinul va trebui sa il dea impotriva patimilor sale.Dacă tot s-a deschis acest topic interesant despre Dumnezeu, am şi eu o întrebare.
Ce trebuie să înţelegem din cuvintele Mîntuitorului care zice: " Mulţi vor fi chemaţi, dar puţin aleşi", şi "...N-am venit să aduc pace pe pămînt, ci dezbinare".
celprost spune: Dumnezeul meu este AtotBun.Cum e Dumnezeul vostru, al ortodocşilor? Drept sau milostiv?
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori