De ce ortodocsii traitorii sunt tratati ca fanatici? Aprofundeaza prea mult sau domina fatarnicia, superficialismul, crestinul de ocazie?
Uneori imi pasa ,alta data nu ,asta depinde de dispozitia care o am in ziua respectiva.Cuviosul Paisie Aghioritul zice ca nu trebuie sa ne pese ce crede lumea despre noi...
Elena, m-ai facut sa zambesc...
Inteleg ca crestinii ortodoxi s-ar clasifica in mai multe categorii.
1. Habotnicii ( persoane care respecta cu scrupulozitate exagerata prescriptiile religiei)
2.Ateii (persoane care neaga existenta lui Dumnezeu si a oricarei divinitati)
3.Crestin de ocazie (cred ca faceti referire la cerstinii care vin de Paste si Craciun la biserica)
Si ce alte categorii ....ar mai fi...?
Inseamna ca-ti incepi ziua bine ,daca o incepi cu un zambet. Totusi, cred ca stii foarte bine la ce faceam referire.Si cred ca am si specificat ce inseamna sa fi ateu.Elena, m-ai facut sa zambesc...
Inteleg ca crestinii ortodoxi s-ar clasifica in mai multe categorii.
1. Habotnicii ( persoane care respecta cu scrupulozitate exagerata prescriptiile religiei)
2.Ateii (persoane care neaga existenta lui Dumnezeu si a oricarei divinitati)
3.Crestin de ocazie (cred ca faceti referire la cerstinii care vin de Paste si Craciun la biserica)
Si ce alte categorii ....ar mai fi...?
Cum adica sa fie ateii crestini ortodocsi??? Daca sunt atei, n-au cum sa fie crestini...nu?
Cat se poate de adevarat, si eu sunt de acord cu tine.Eu cred ca credinta e in sufletul fiecaruia,in ce face, ce gandeste si felul cum actioneaza, nu in clasamente.
Dupa Pr. Ene Braniste, criteriul de baza ar fi participarea la viata bisericii, esential la Sf. Liturghie. Ar exista astfel 3 grade de prezenta trupeasca si sufleteasca:Ma interesa clasificarea care se face.
Da ce tre sa faci ca sa participi cum ziceti voi ca trebuie???III. În sfârsit, pe treapta cea mai de sus si mai aproape de perfectiune stau acei putini care au ajuns la o atitudine de participare reala, activa, efectiva la Sfânta Liturghie. Ei reprezinta acea minoritate care constituie elita parohiei, nucleul ei si punctul de rezistenta al Bisericii, madularele ei vii si fecunde, productive.
De fapt, am scris si despre asta in acel mesaj, pe care acum nu-l mai gasesc...Da ce tre sa faci ca sa participi cum ziceti voi ca trebuie???III. În sfârsit, pe treapta cea mai de sus si mai aproape de perfectiune stau acei putini care au ajuns la o atitudine de participare reala, activa, efectiva la Sfânta Liturghie. Ei reprezinta acea minoritate care constituie elita parohiei, nucleul ei si punctul de rezistenta al Bisericii, madularele ei vii si fecunde, productive.
Nu este corect. Trebuie să spunem că, conform credinţei noastre nu putem mânca, deoarece este în zi de post, rânduită de Biserică. Iar dacă vă e ruşine să fiţi o mărturisitoare, atunci spuneţi că aveţi o problemă personală şi nu puteţi. Dar în nici un caz stricarea postului nu este recomandată în asemenea situaţii.Să înțeleg că fanatizm nu exzistă?
Cineva mia zis că/dacă postesc și nimeresc la vrio masă să nu știe nimeni că eu postesc,adică să măninc din bucate,din carne.
Ca să nu fie spre laudă mindrie.Este corect?
1- in prima ordine de idei. Biserica Dreptmaritoare...pe la noi.De ce ortodocsii traitorii sunt tratati ca fanatici? Aprofundeaza prea mult sau domina fatarnicia, superficialismul, crestinul de ocazie?
Grele cuvinte, dar aducătoare de pace numai dacă le înţelegi corect. Auto-distrugerea cred că se referă doar la păcat. Şi pr. Arsenie Boca spune că "mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului", pe ruinele voii noastre rele care ne desparte de Dumnezeu.Nu-i de mirare, deci, ca este dificil sa fii crestin. nu este dificil, ci imposibil. Nimeni nu poate accepta cu buna stiinta un mod de viata care, cu cat este trait mai autentic cu atat mai mult duce spre auto-distrugere.
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori