Eu nu înţeleg de ce nu mai suntem siguri că a ierta, a iubi şi a răbda este bine. Poate că acestea par pasive, însă credeţi-mă au o activitate, o putere de a corecta omul mai mare decât mii de discursuri juridice despre dreptate.Şi eu cred cam tot aşa, dar acum nu mai sunt sigură că aşa este bine.
Este cel mai bine să iubim. A iubi nu exclude a-i spune cuiva adevărul, dacă ştii că trebuie, chiar dacă ştii că îl doare. A iubi înseamnă de multe ori şi război. Adevărul trebuie rostit şi, bine ar fi, fără supărare, fără ceartă, pe cât se poate.Eu nu înţeleg de ce nu mai suntem siguri că a ierta, a iubi şi a răbda este bine. Poate că acestea par pasive, însă credeţi-mă au o activitate, o putere de a corecta omul mai mare decât mii de discursuri juridice despre dreptate.Şi eu cred cam tot aşa, dar acum nu mai sunt sigură că aşa este bine.
Ce înseamnă ''călugărie albă'' ? N-am mai întâlnit sintagma aceasta până acum.Sfantul Ardealului - parintele Arsenie Boca a fost arestat in anii 1945, 1948, 1952 si 1955, dar nu a fost judecat pentru ca nu i s-a gasit vre-o vina. A "prestat" un an la Canal pe motiv ca agita populatia.
A fost scos din manastire si i s-a interzis sa mai slujeasca si a dus 30 de ani de calugarie alba.
In fiecare an de 28 Noiembrie zeci de mii de credinciosi merg in pelerinaj la Manastirea Prislop pentru a-l comemora si a se ruga.
La Biserica Sf. Elefterie-Nou a pictat fresca Maicii Domnului cu Pruncul, unde acesta este reprezentat intr-o zeghe de detinut. Intr-o perioada in care preoţii, intelectualii şi taranii erau intemnitati de regimul ateu pentru „vina” de a-si fi iubit Credinţa, Mantuitorul nu putea fi decat alaturi de ei.
Ce credeţi că vrea Mântuitorul să îndrăznim?"În lume necazuri veti avea; dar indrazniti. Eu am biruit lumea."
Să indrăznim să trăim, să avem curaj să trăim, să nu ne temem, să nu fim nişte fricoşi...Ce credeţi că vrea Mântuitorul să îndrăznim?
Spune părintele Dumitru Stăniloae (Mica Dogmatica vorbita. Dialoguri la Cernica):Tot părintele Nicolae Steindhardt ne-a învăţat să îndrăznim să înţelegem cât ne iubeşte Dumnezeu, din câte mai ţin eu minte.
Care, mai exact?vedeţi că există şi o pildă evanghelică în care se vorbeşte despre silirea unora să intre la nunta Fiului de împărat
Unde mai exact se spune că apostolii "puneau biciul" pe oameni?Dacă aşa făceau şi apostolii [nu-i siluiau pe oameni] nu ştiu zău cine se mai mântuia
Am înţeles. Doriana îţi împărtăşeşte ideea...Acolo mă refeream la lipsa de pasivitate a apostolilor care nu au stat să aştepte să vină vicioşii, păcătoşii, păgânii la ei, ci ei s-au dus "peste aceia" şi au făcut misiune apostolică.
Cum adică nu ştiţi de unde? Păi asta este învăţătura de facto a Bisericii Ortodoxe Strămoşeşti. De sute şi mii de ani se practică şi se învaţă aşa iar dumneavoastră aveţi "inocenţa" şi să veniţi după sute şi mii de ani de practică "apostolică" şi "patristică" să spuneţi că nu ştiţi de unde? Cum vine asta, această "neştiinţă", domnule Haralambie?din cauza prostului obicei moştenit şi aciuat, nu se ştie de unde, a rarei împărtăşiri.
V-aş ruga pe dumneavoastră, domnule Haralambie, să specificaţi de unde aveţi dumneavoastră învăţătura că dumneavoastră ca preot aţi fi administrator ale Sfintelor Taine şi în mod special aş vrea să ştiu care sunt fundamentele biblice pentru astfel de afirmaţii. Dacă dumneavoastră o să îmi spuneţi că şi Sfântul Pavel a spus asta, şi că ăsta ar fi fundamentul biblic, atunci vă rog să demonstraţi că Sfântul Pavel a spus undeva în vreo epistolă de-a sa sintagma "Sfinte Taine", dacă nu cumva a spus că el este administrator al tainelor lui Dumnezeu. Dacă însă consideraţi că Sfântul Pavel se referea, când a spus acele cuvinte, la ceea ce astăzi înţelegeţi dumneavoastră ca Sfinte Taine (la care se include şi părerea dumneavoastră neortodoxă cu privire la intrarea în monahism şi la înmormântare, şi spun neortodoxă pentru că toate Mărturisirile de Credinţă Ortodoxă oficiale ale Bisericii Ortodoxe din sec. XVII afirmă altceva decât ceea ce afirmaţi dumneavoastră) atunci vă rog să demonstraţi cu Sfânta Scriptură că Sfântul Pavel se referea la ceea ce dumneavoastră înţelegeţi ca Sfinte Taine (inclusiv deci înmormântarea). Vă mulţumesc anticipat, domnule Haralambie.Ceea ce ţine de mine ca administrator al sf Taine ...
Nu vă supăraţi, cum adică nu le prea are cu Biserica? Dar unde s-a căsătorit? Cumva la crâşmă, la vreo bodegă, pe vreun stadion de hochei, într-o piscină cu vedere la malul mării? Nu vă supăraţi dar ce ar trebui să înţelegem că Biserica Ortodoxă are ca misiune apostolică tăierea de mai multe ori a chitanţei unui "credincios" pentru aceleaşi lucruri? Părerea mea este că, dacă un om căsătorit "nu le prea are" cu biserica, preoţii care i-au căsătorit nu le prea are cu Biserica, domnule Haralambie. Cam aşa se pun lucrurile în Duhul Adevărului.Dacă un om căsătorit, care nu prea le are cu biserica
Este cumva vreo învăţătură a Bisericii Ortodoxe că regulile morale sunt stabilite doar de sinoade ecumenice? Dar de Sfânta Scriptură "credincioşii" dumneavoastră, aceia care nu prea le are cu biserica, au auzit? Nu cumva sunt ele anterioare regulilor morale stabilite de biserică prin sinoade ecumenice? Apropo, puteţi să îmi daţi câteva exemple de reguli morale care au fost stabilite de biserică la sinoade ecumenice şi care nu erau anterior cuprinse în Revelaţia Dumnezeiască a Sfintelor Scripturi?... acestor reguli morale, stabilite de Biserică prin sinoade ecumenice.
Chiar sunt curios să ştiu cam despre ce accepţiune a mântuirii vorbiţi dumneavoastră aici, domnule Haralambie? Aş vrea să ştiu şi eu ce înţelegeţi dumneavoastră mai sus când pomeniţi cuvântul mântuire. Vă mulţumesc din nou anticipat.Şi că mântuirea lui nu stă în buzunarul meu, la dispoziţia mea, ci la bună-voinţa lui Dumnezeu, dar mai cu seamă în conformarea şi îndreptarea lui.
Ce anume se practică de sute şi mii de ani şi este învăţătura de facto a Bisericii Ortodoxe Strămoşeşti? Împărtăşirea rară 1-2 ori pe an? Mai citeşte istoria şi pe sfinţii părinţi şi vezi unde te aflii cu teoriile tale.Cum adică nu ştiţi de unde? Păi asta este învăţătura de facto a Bisericii Ortodoxe Strămoşeşti. De sute şi mii de ani se practică şi se învaţă aşa iar dumneavoastră aveţi "inocenţa" şi să veniţi după sute şi mii de ani de practică "apostolică" şi "patristică" să spuneţi că nu ştiţi de unde? Cum vine asta, această "neştiinţă", domnule Haralambie?
Dacă apostolul a spus , aşa să ne considere pe noi lumea, ca economi ai Tainelor, şi dacă nu a spus Sfinte, asta nu înseamnă că nu sunt Sfinte.V-aş ruga pe dumneavoastră, domnule Haralambie, să specificaţi de unde aveţi dumneavoastră învăţătura că dumneavoastră ca preot aţi fi administrator ale Sfintelor Taine şi în mod special aş vrea să ştiu care sunt fundamentele biblice pentru astfel de afirmaţii. Dacă dumneavoastră o să îmi spuneţi că şi Sfântul Pavel a spus asta, şi că ăsta ar fi fundamentul biblic, atunci vă rog să demonstraţi că Sfântul Pavel a spus undeva în vreo epistolă de-a sa sintagma "Sfinte Taine", dacă nu cumva a spus că el este administrator al tainelor lui Dumnezeu. Dacă însă consideraţi că Sfântul Pavel se referea, când a spus acele cuvinte, la ceea ce astăzi înţelegeţi dumneavoastră ca Sfinte Taine.
Nu am timp pt ignoranţi care le este lene să citească, dar se cred mari apărători ai ortodoxiei.(la care se include şi părerea dumneavoastră neortodoxă cu privire la intrarea în monahism şi la înmormântare, şi spun neortodoxă pentru că toate Mărturisirile de Credinţă Ortodoxă oficiale ale Bisericii Ortodoxe din sec. XVII afirmă altceva decât ceea ce afirmaţi dumneavoastră) atunci vă rog să demonstraţi cu Sfânta Scriptură că Sfântul Pavel se referea la ceea ce dumneavoastră înţelegeţi ca Sfinte Taine (inclusiv deci înmormântarea). Vă mulţumesc anticipat, domnule Haralambie.
Măi Dionysie, ce sunt eu de vină că el a fost căsătorit prin altă parte. Omul a venit la Biserică, iar eu îl primesc din partea Bisericii, vrea să se îndrepte, să pună început bun, ce faci îl scoţi de spate afară? Aşa a procedat Hristos?Nu vă supăraţi, cum adică nu le prea are cu Biserica? Dar unde s-a căsătorit? Cumva la crâşmă, la vreo bodegă, pe vreun stadion de hochei, într-o piscină cu vedere la malul mării? Nu vă supăraţi dar ce ar trebui să înţelegem că Biserica Ortodoxă are ca misiune apostolică tăierea de mai multe ori a chitanţei unui "credincios" pentru aceleaşi lucruri? Părerea mea este că, dacă un om căsătorit "nu le prea are" cu biserica, preoţii care i-au căsătorit nu le prea are cu Biserica, domnule Haralambie. Cam aşa se pun lucrurile în Duhul Adevărului.
Eu nu am spus că "doar" de sinoadele ecumenice au fost stabilite regulile morale. Îmi pare rău, dar dacă tu ai probleme de înţelegere...asta e.Este cumva vreo învăţătură a Bisericii Ortodoxe că regulile morale sunt stabilite doare de sinoade ecumenice?
Dacă erai mai atent, ai fi văzut că am pomenit şi de Sfânta scriptură. Apropo, unde scrie în biblie de "Sfânta Scriptură", nu că ar fi greşit, dar văd că te deranjează termenul de "sfânt" care nu se găseşte în Biblie, cu care în mod pueril, îmi cauţi nod în papură.Dar de Sfânta Scriptură "credincioşii" dumneavoastră, aceia care nu prea le are cu biserica, au auzit?
Citeşte Canoanele. Pentru ignoranţi împotrivitori, nu am timp..Apropo, puteţi să îmi daţi câteva exemple de reguli morale care au fost stabilite de biserică la sinoade ecumenice şi care nu erau anterior cuprinse în Revelaţia Dumnezeiască a Sfintelor Scripturi?
Tu care dai lecţii pe aici, nu şti ce înseamnă mântuirea? De ce te apuci să dai lecţii, dacă nu şti nici ce înseamnă mântuirea?Chiar sunt curios să ştiu cam despre ce accepţiune a mântuirii vorbiţi dumneavoastră aici, domnule Haralambie? Aş vrea să ştiu şi eu ce înţelegeţi dumneavoastră mai sus când pomeniţi cuvântul mântuire. Vă mulţumesc din nou anticipat.
Cred că vă faceţi că nu aţi înţeles. Ceea ce vroiam să sugerez este că această practică nu vine din afara Bisericii ci din lăuntrul ei. Biserica este vinovată pentru aceasta, dacă este ceva anormal. Biserica, adică în primul rând episcopii şi preoţii. Deci nu este ceva ce vine din afara Bisericii; iconomii tainelor sunt responsabilii pentru situaţia pe care o denunţaţi dumneavoastră.Ce anume se practică de sute şi mii de ani şi este învăţătura de facto a Bisericii Ortodoxe Strămoşeşti? Împărtăşirea rară 1-2 ori pe an? Mai citeşte istoria şi pe sfinţii părinţi şi vezi unde te aflii cu teoriile tale.
Cred că din nou nu m-aţi înţeles. Nu este vorba că nu aş crede acel lucru, ci eu v-am rugat să argumentaţi cu Sfânta Scriptură că Sfântul Pavel se referă acolo la ceea ce înţelegem noi azi (mai mult sau mai puţin) prin Sfinte Taine. Altfel spus, de unde aţi dedus dumneavoastră că atunci când Sfântul Pavel a spus acele lucruri el se referea la ceea ce aţi interpretat dumneavoastră că s-ar fi referit? Mai aveţi vreo referinţă biblică de acelaşi fel, eventual chiar de la Sfântul Pavel? Aveţi cumva vreun verset din Biblie în care Botezul, Ungerea cu Duhul Sfânt ori Euharistia să fie numite Sfinte Taine? Dacă nu aveţi atunci de unde ştiţi dumneavoastră exact la ce se referea Sfântul Pavel?Dacă apostolul a spus, aşa să ne considere pe noi lumea, ca economi ai Tainelor, şi dacă nu a spus Sfinte, asta nu înseamnă că nu sunt Sfinte.
Nu vă supăraţi, domnule Haralambie, dar cine sunt ignoranţii? Din câte deduc cred că vă referiţi la cei care au compus şi au aprobat Mărturisirile de Credinţă Ortodoxă din sec. XVII. Deci cred că ignoranţii cărora le este lene să citească la care vă referiţi sunt Mitropolitul Petru Movilă al Kievului, Patriarhul Dosithei al Ierusalimului şi toţi teologii şi Patriarhii Bisericilor Ortodoxe care au aprobat şi au confirmat şi întărit Mărturisirile. Aceştia sunt ignoranţii la care vă refereaţi mai sus?, că eu asta am înţeles. Atunci dacă dumneavoastră vă consideraţi mai puţin ignorant şi mai puţin leneş, vă rog să compuneţi dumneavoastră o Mărturisire de Credinţă cu acele articole referitoare la înmormântare şi intrarea în monahism şi mergeţi cu ea la Patriarhiile Ortodoxe, cu toată argumentaţia de rigoare pe care o puteţi duce, să vedem dacă v-o aprobă cineva.Nu am timp pt ignoranţi care le este lene să citească, dar se cred mari apărători ai ortodoxiei.
Păi nu, că alţii taie.Iar eu nu tai chitanţe. Nici tu nu poţi să-mi spui că-mi plăteşti cotizaţie.
Aici v-am întrebat foarte clar cu privire la ce înţelegeţi dumneavoastră prin mântuire. Nu este vorba că nu aş şti sau că nu aş putea să caut în altă parte, dar mă interesa care este concepţia dumneavoastră despre mântuire.Tu care dai lecţii pe aici, nu şti ce înseamnă mântuirea? De ce te apuci să dai lecţii, dacă nu şti nici ce înseamnă mântuirea?
Aţi putea să fiţi un pic mai puţin laconic, aşa un pic mai direct şi la obiect. Adică unde-i arătura?Vezi Dionysie că o iei pe arătură în ultimul timp.
Nu numai clerul este vinovat, ci, şi oamenii. Ia să vezi, într-un sat ,50-60 de oameni, dacă ar cere preotului ca în fiecare Duminica să se împărtăşească, şi bineînţeles creştini trăitori, crezi că i-ar refuza? Nu cred, căci dacă s-ar întâmpla, vor pleca în altă parohie şi nu cred că vrea nici un preot să-şi piardă enoriaşii, şi chiar cei mai buni...Eu am chiar dovadă din exemplu practic la una din parohii.Biserica este vinovată pentru aceasta, dacă este ceva anormal. Biserica, adică în primul rând episcopii şi preoţii. Deci nu este ceva ce vine din afara Bisericii; iconomii tainelor sunt responsabilii pentru situaţia pe care o denunţaţi dumneavoastră.
Acolo Apostolul Pavel, vorbeşte în general despre tainele, nu doar despre Euharistie. Sf Ioan Gură de Aur, în comentariu la 1 Corinteni cap 4 vr1, spune. Aici îi numeşte ispravnici sau iconomi, arătând că tainele nu trebuie a le da tuturor ci numai celor care trebuie şi care pot a le iconomisi cu vrednicie.
eu v-am rugat să argumentaţi cu Sfânta Scriptură că Sfântul Pavel se referă acolo la ceea ce înţelegem noi azi (mai mult sau mai puţin) prin Sfinte Taine. Altfel spus, de unde aţi dedus dumneavoastră că atunci când Sfântul Pavel a spus acele lucruri el se referea la ceea ce aţi interpretat dumneavoastră că s-ar fi referit? Mai aveţi vreo referinţă biblică de acelaşi fel, eventual chiar de la Sfântul Pavel? Aveţi cumva vreun verset din Biblie în care Botezul, Ungerea cu Duhul Sfânt ori Euharistia să fie numite Sfinte Taine? Dacă nu aveţi atunci de unde ştiţi dumneavoastră exact la ce se referea Sfântul Pavel?
Dionysie, nu te mai chinui să foloseşti apelativul de domn. Spune-mi direct pe nume, căci este mai firesc şi natural, în plus nici nu sunt obişnuit cu astfel de apelative,şi cred, nici tu. Apoi, încerc să mă obişnuiesc cu idea ca să nu am pretenţii de la tine. Înafară de asta, dacă aşi fi domn, ar lucra alţii pentru mine şi eu aşi avea timp să răspund la toate întrebările de pe forum. Şi la întrebările tale cele naive sau care ispitesc făţarnic. Şi la cele ironic-arogante... etc.
Nu vă supăraţi, domnule Haralambie, dar cine sunt ignoranţii?Din câte deduc cred că vă referiţi la cei care au compus şi au aprobat Mărturisirile de Credinţă Ortodoxă din sec. XVII. Deci cred că ignoranţii cărora le este lene să citească la care vă referiţi sunt Mitropolitul Petru Movilă al Kievului, Patriarhul Dosithei al Ierusalimului şi toţi teologii şi Patriarhii Bisericilor Ortodoxe care au aprobat şi au confirmat şi întărit Mărturisirile.
Pune mâna şi citeşte, ţi-am dat şi note bibligrafice când ai cerut şi tot. Credeam că te-ai lămurit, dar văd că nici vorbă.
Aceştia sunt ignoranţii la care vă refereaţi mai sus?, că eu asta am înţeles. Atunci dacă dumneavoastră vă consideraţi mai puţin ignorant şi mai puţin leneş, vă rog să compuneţi dumneavoastră o Mărturisire de Credinţă cu acele articole referitoare la înmormântare şi intrarea în monahism şi mergeţi cu ea la Patriarhiile Ortodoxe, cu toată argumentaţia de rigoare pe care o puteţi duce, să vedem dacă v-o aprobă cineva.
Dar cu ce să trăiască, cu aer? Dacă condamn un lucru, este excesul şi luxul. Dar necesităţile trebuie asigurate. Şi ei sunt oameni cu aceleaşi necesităţi.
Păi nu, că alţii taie.
Foarte pe scurt. Mântuirea este izbăvirea din robia morţi şi a iadului, prin harul adus de Hristos şi dăruit celor ce cred în El. Aceasta începe prin o nouă naştere, din apă şi din Duh şi are un proces continu care merge spre infinit. Acest har se măreşte pe măsura implinirii tuturor poruncilor lui Hristos( care includ şi sf Taine), care implicit înseamnă despătimire, şi merge până la măsura îndumnezeirii. Mulţumit?
Aici v-am întrebat foarte clar cu privire la ce înţelegeţi dumneavoastră prin mântuire. Nu este vorba că nu aş şti sau că nu aş putea să caut în altă parte, dar mă interesa care este concepţia dumneavoastră despre mântuire.
Vezi Dionysie că o iei pe arătură în ultimul timp.
În felul tău de a te manifesta, ba cu acuzaţii şi etichetări şi neechilibrat, ba agresiv, neîngăduitor şi pripit în a judeca, se vede din lipsa de atenţie.Aţi putea să fiţi un pic mai puţin laconic, aşa un pic mai direct şi la obiect. Adică unde-i arătura?
Sunt la cunoştinţă că acest obicei de a arunca responsabilitatea de pe spatele celor cu adevărat responsabili este o obişnuită metodă de manipulare folosită de cei care au funcţii în BOR şi care nu vor pur şi simplu să îşi asume răspunderea şi nici să plătească în vreun fel pentru tot eşecul şi pentru toată deriva şi tot dezastrul în care se află BOR. E într-adevăr uşor să arunci "pisica moartă" în ograda celor mai simpli, mai puţin iscusiţi şi mai lipsiţi de apărare. Nu mă refer aici la dumneavoastră, ci la un obicei care este des, chiar straniu de des pentru nişte inşi care se pretind a fi purtători de conştiinţă, folosit de aceia care au funcţii, unele chiar bine plătite şi cu multe avantaje, în cadrul BOR. De fapt nu este decât o tentativă abjectă de manipulare la care poate o să "pună botul" alţii, dar nu eu.Nu numai clerul este vinovat, ci, şi oamenii.
Prin urmare văd foarte bine că nu puteţi identifica la concret care sunt tainele lui Dumnezeu despre care vorbeşte Pavel. V-am rugat să îmi daţi măcar o referinţă din Scripturi din care să se vadă că ceea ce azi numim Sfinte Taine erau la vremea aceea denumite şi de Pavel ori de alţii aşa. Eu când citesc acel verset vă spun sincer că nu cred că Pavel se referea în vreun fel la "Taina îngropăciunii".Acolo Apostolul Pavel, vorbeşte în general despre tainele, nu doar despre Euharistie. Sf Ioan Gură de Aur, în comentariu la 1 Corinteni cap 4 vr1, spune. Aici îi numeşte ispravnici sau iconomi, arătând că tainele nu trebuie a le da tuturor ci numai celor care trebuie şi care pot a le iconomisi cu vrednicie.
Dar nu mă refeream la Mărturisirea iniţială, care nu a fost plină de greşeli ci a avut doar câteva (vreo două) greşeli. Mă refeream la Mărurisirea corectată şi aprobată de Patriarhia ecumenică şi de ceilalţi patriarhi pe vremea când Masoneria nu era chiar aşa de infiltrată în Biserică aşa cum este de ceva vreme încoace şi cum este şi astăzi dealtfel.Mărturisirea de credinţă a lui Petru Movilă de care vorbeşti, a fost plină de greşeli, a trebuit să fie corectată. Chiar şi aşa, a rămas foarte mult influenţată de romano-catolicism. Acolo este prima menţiune în care li se recomandă creştinilor să se împărtăşească de 3-4 ori pe an, după modelul romano-catolic din vremea aceea.
Numai ăştia? S-ar auzi că şi Bartolomeu joacă la niveluri înalte; nu am dovezi. Şi că Iustinian ar fi fost pus de comunişti în fruntea BOR. Nu ştiu alţi patriarhi BOR cum au ajuns pe acolo; poate ştiţi dumneavoastră mai multe, şi poate că şi dormiţi liniştit. Cei din Rusia am înţeles că la un moment dat jucau la nivel mare cu KGB-ul; nu ştiu azi ce vor fi făcând.Poate vrei să mi-l aduci ca autoritate şi pe Patriarhul Meletie Metaxakis (1871-1935) care a fost mason şi a reuşit să dezbine biserica? Sau Athenagora I al Constantinopolului (1886-1972), de asemenea mason, care a hotărât ca Biserica Ortodoxă să se alăture Consiliului Mondial al Bisericilor (CMB) şi a ridicat anatemele de la 1054. nu cumva?
Dar lucrurile astea sunt dovedite, la noi însă mai puţin pentru că ai noştri, spre deosebire de cei din Bulgaria, au avut abilitatea (nu se ştie prin ce mecanisme, instrumente, metode pentru că noi fraierii nu avem voie să cunoaştem adevărul) să se pună la adăpost de orice cercetare a documentelor din vremea fostului regim satanic. Şi mă gândesc că bor-iştii au avut destule de ascuns de vreme ce s-a ajuns la legile actuale. Nu ştiu însă cum se simt "ortodocşii" din Bulgaria după ce au aflat că 11 din 15 mitropoliţi ai Bisericii Ortodoxe din Bulgaria au fost agenţi de Securitate Comunistă. Mie unul nu mi-ar cădea foarte bine să aflu ceva asemănător, sau poate chiar mai grav, cu privire la bor-işti. Stau şi mă întreb câţi bulgari vor părăsi Biserica Ortodoxă din Bulgaria în urma acestei veşti.Mai dăunăzi, tunai şi fulgerai cu acuzaţii la adresa clerului B.O.R. de corupţie, securitate, masonerie, delăsare, etc, de parcă Hristos şi Duhul Sfânt ar lipsi cu totul din această Biserică. Nefăcând nicio diferenţă între slujitori.
Poate n-or fi aici pe forum, în schimb vă garantez că sunt vreo câţiva, ori securişti ori foşti securişti ori foşti sau actuali informatori de Securitate şi chiar actuali agenţi masoni mai mult sau mai puţin infiltraţi care spionează acest forum. Şi ar mai fi şi vreo câţiva bor-işti care în general nu prea suportă adevărul şi stau ascunşi ca nişte şobolani aşteptând ca unul ca mine să mai facă greşeala să se dea pe faţă şi să intre în colimatorul sistemului ticăloşit.Fi mai temperat, nu-i nici un securist aici pe forum.
Asta este părerea dumneavoastră. Lucrurile nu stau însă chiar aşa. Pe de altă parte înţeleg şi eu că nu sunt foarte deranjaţi: puterea şi finanţele nu sunt pe mâinile unora ca mine sau a altora asemănători spre exemplu apostolilor şi atunci îi înţeleg că îngrijorarea nu este chiar aşa de mare. Cum spunea şi Solomon într-un proverb, când oamenii de nimic au ajuns în frunte nelegiuiţii mişună şi îşi "fac de cap" pretutindeni (vedeţi spre exemplu şi cazul cu ereticul pe care l-am semnalat la topicul de la secţiunea BOR, eretic care zburdă pe coclaurii ortodoxismului fără ca nimeni să îi facă nici măcar o minimală semnalizare; pentru mine ăsta este un semn de multă putreziciune în cadrul BOR, şi probabil că pentru cei care îşi duc bunul trai de pe spatele "ortodocşilor" nu este un mare lucru; îi înţeleg).Şi dacă ar fi, prea puţin îl deranjează zgomotul produs de tine.
Văd că demagogia şi manipularea sau tentativele de manipulare nu prea vă dau pace. Domnule Haralambie, am spus şi vă repet: cei mai mari smintitori din BOR sunt tocmai cei care, la putere fiind în diferite funcţii, duc bor-ul în direcţia în care o duc. Şi asta de multă vreme încoace. Societatea românească, din care se pretinde în mod absolut fals că ortodocşii ar fi vreo 87% (nu că procentele altora ar fi mai adevărate, dar are prea puţină importanţă) este o societate care în marea ei majoritate este caracterizată, indiferent de ceea ce vă place dumneavoastră să credeţi, de un creştinism fals, mincinos, iar această SMINTEALĂ PERPETUĂ, SISTEMATICĂ ŞI NEÎNTRERUPTĂ (şi pentru care unii îşi duc un trai bun şi încasează sume frumoase, pe când alţii sunt la limita subzistenţei) este creată, întreţinută, tolerată şi gestionată de cu totul alţii decât un forumist pe care îl citesc câţiva inşi. Deci vă rog încă o dată să o lăsaţi mai uşor cu manipularea ortodoxistă (cu care sunt obişnuit) şi să vă concentraţi, dacă tot aveţi ceva cu smintitorii, pe aceia care cu adevărat AU SMINTIT, SMINTESC ŞI VOR SMINTI ÎN CONTINUARE, propovăduind un creştinism de carton care nu mai are aproape nici o legătură cu creştinismul hristic, apostolic şi patristic.Căci oamenii vor îndrăgii mai mult ortodoxia, vorbind despre frumuseţea ei şi trăind cum se cuvine, nu făcând agitaţie scoţând în evidenţă numai mizeria şi corupţia unor slujitori din biserică. Astea nu sunt dorite şi plăcute oamenilor şi nici nu folosesc, mai degrabă smintesc.
Ce simplu ar fi dacă ar fi de fapt doar vorba despre atât. Din nefericire, factorul sistemului ticăloşit şi al putreziciunii din multe puncte de vedere al societăţii româneşti "87% ortodoxe" văd că vă scapă cu desăvârşire. Este vorba din nou de aceeaşi aruncare a "pisicii moarte" în curtea celuilalt care nu este la putere, care este un simplu "iobag" şi trebuie să îndure şmecheria stăpânilor, ba chiar să le mai şi mulţumească. Deşi poate dumneavoastră aţi scris cu bună credinţă, în cele din urmă nu a reieşit decât încă o abilă tentativă de manipulare, de care şmecherii ortodoxismului se cam folosesc destul de des, semn că au suficiente motive. Întodeauna, spun manipulatorii de meserie, "trebuie să te uiţi numai la tine însuţi, şi să nu îi judeci pe alţii că oricum nu ai nici un drept (mai ales dacă eşti un simplu pălmaş) că Dumnezeu ne va judeca pe toţi". Cu alte cuvinte, după cum am mai spus, adevăraţii smintitori îşi pot desfăşura în continuare în linişte activitatea (de pe care trăiesc, câştiga bani frumoşi iar unii chiar prosperă) iar pălmaşii "smintitori" care abia îşi duc traiul de pe o zi pe alta, şi cu multe nemulţumiri, trebuie luaţi atât în colimatorul sistemului ticăloşit cât şi în colimatorul manipulatorilor de rea credinţă şi de falsă mărturie creştină. Bogdaproste!Dionysie
Citesc cu uimire, recunosc, modul în care răspunzi la bunăvoinţa cu care ţi se răspunde. Scrii cu trufie, cu revoltă, chiar fără să-ţi dai seama. Dar te-am recunoscut. Mai sunt mulţi oameni care au meseria ta. Mai jos o să pun un text. Citind printre rânduri m-am recunoscut si pe mine. Oricum, poate e de folos. Nădăjduiesc să-ţi fie. Prea eşti îndârjit şi ştiu că te oboseşte felul ăsta de a fi. Fără supărare (...)
Recunoaşte, asta ai vrut să demonstrezi de la început, întrucât, întrebările tale au fost puse în chip ispititor, viclean, nicidecum că ai fi aşteptat un răspuns sincer, nu? Şi până acum nu m-ai convins că nu-i aşa. Dacă te învinuesc pe nedrept, cer iertare. Dar ar trebuii să fi şi tu mai atent şi mai clar.Prin urmare văd foarte bine că nu puteţi identifica la concret care sunt tainele lui Dumnezeu despre care vorbeşte Pavel.
Administrator= Persoană care administrează, este sinonim cu ispravnic( 1914), diriguitori( 1688), iconom( ediţia sinodală). de la 1 Cor, 4 ,1. Citeşte comentariu sf Ioan Gură de aur la acest capitol.1 Cor, 4 ,1 Este foarte clar. Este fundament Biblic. Sau TratatulV-aş ruga pe dumneavoastră, domnule Haralambie, să specificaţi de unde aveţi dumneavoastră învăţătura că dumneavoastră ca preot aţi fi administrator ale Sfintelor Taine şi în mod special aş vrea să ştiu care sunt fundamentele biblice pentru astfel de afirmaţii.
Acum ce faci, cauţi ca si sectarii nod în papură la literă,?Dacă dumneavoastră o să îmi spuneţi că şi Sfântul Pavel a spus asta, şi că ăsta ar fi fundamentul biblic, atunci vă rog să demonstraţi că Sfântul Pavel a spus undeva în vreo epistolă de-a sa sintagma "Sfinte Taine",
Aspus pe noi să ne creadă, nu pe el sau pe minedacă nu cumva a spus că el este administrator al tainelor lui Dumnezeu.
Nu este părerea mea neortodoxă ci a ta, că nu-i fi tu mai ortodox ca sf Maxim Mărturisitorul, Teodor Studitul şi Dionisie Areopagitul. Iar Mărturisirile de Credinţă Ortodoxă din secolul XVII, nu au scăpat de infuenţă romano-catolică, aşa precum nici tu, care evident, eşti râvnitor, dar îţi lipseşte cunoştinţa şi mărturiseşti după cum ai învăţat...Dacă însă consideraţi că Sfântul Pavel se referea, când a spus acele cuvinte, la ceea ce astăzi înţelegeţi dumneavoastră ca Sfinte Taine (la care se include şi părerea dumneavoastră neortodoxă cu privire la intrarea în monahism şi la înmormântare, şi spun neortodoxă pentru că toate Mărturisirile de Credinţă Ortodoxă oficiale ale Bisericii Ortodoxe din sec. XVII afirmă altceva decât ceea ce afirmaţi dumneavoastră) atunci vă rog să demonstraţi cu Sfânta Scriptură că Sfântul Pavel se referea la ceea ce dumneavoastră înţelegeţi ca Sfinte Taine (inclusiv deci înmormântarea). Vă mulţumesc anticipat, domnule Haralambie.
Nu eu am interpretat, eu nu mi-am pus părerea mea. Sf Ioan G de Aur aşa interpretează. Dacă el Nu-i credibil, eu nu mai am nimic de zis.Nu este vorba că nu aş crede acel lucru, ci eu v-am rugat să argumentaţi cu Sfânta Scriptură că Sfântul Pavel se referă acolo la ceea ce înţelegem noi azi (mai mult sau mai puţin) prin Sfinte Taine. Altfel spus, de unde aţi dedus dumneavoastră că atunci când Sfântul Pavel a spus acele lucruri el se referea la ceea ce aţi interpretat dumneavoastră că s-ar fi referit?
Păi, ai la Lombardo şi la mărturisirele de credinţă din secolul XVII, explicaţiile, ce-ţi mai trebuie mărturii biblice?.Mai aveţi vreo referinţă biblică de acelaşi fel, eventual chiar de la Sfântul Pavel? Aveţi cumva vreun verset din Biblie în care Botezul, Ungerea cu Duhul Sfânt ori Euharistia să fie numite Sfinte Taine? Dacă nu aveţi atunci de unde ştiţi dumneavoastră exact la ce se referea Sfântul Pavel?
Dacă tu atât ai putut înţelege dintr-o taină, doar îngopăciunea, este problema ta. Tainele nu se reduc doar la ritual şi nici doar în viaţa asta.V-am rugat să îmi daţi măcar o referinţă din Scripturi din care să se vadă că ceea ce azi numim Sfinte Taine erau la vremea aceea denumite şi de Pavel ori de alţii aşa. Eu când citesc acel verset vă spun sincer că nu cred că Pavel se referea în vreun fel la "Taina îngropăciunii".
Văd că demagogia şi manipularea sau tentativele de manipulare nu prea vă dau pace. Domnule Haralambie, Deci vă rog încă o dată să o lăsaţi mai uşor cu manipularea ortodoxistă
Poate nu aţi făcut-o intenţionat însă ceea ce ştiu destul de bine din practică este că astfel de metode sunt folosite în general, şi chiar cu multă abilitate mai ales în faţa mirenilor mai naivi, de cei care manipulează masele de "credincioşi" în numele păstrării şi perpetuării puterii lor ecleziale asupra celor "credincioşi" (adică falşi credincioşi în Hristos) şi pe spatele cărora trăiesc iar unii chiar se îmbuibă. Şi mai este şi manipularea la fel de subtilă (pentru cei naivi mă refer) în favoarea diverselor furnizoare de "caşcaval" cum sunt cei care deţin puterea lumească, putere faţă de care ortodocşii noştri cu tot ajutorul lor din transcendent nu au reuşit niciodată să fie cu adevărat independeţi şi verticali. Iar asta se reflectă în comportamentul şi în caracterul de slugă al fiecărui ortodox de la primul până la ultimul.Dacă asta este părerea ta despre mine, cred că nu mai avem ce discuta. Şi cred că este ultimul mesaj care ţi-l scriu, dacă nu mă răzgândesc. Nici prin minte nu mi-a trecut ca să manipulez pe cineva.
Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 42 vizitatori