Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Fiecare scrie ce doreşte şi discuta cu cine vrea, dar pe teme teologice (ce nu se încadrează la vreunul din compartimentele de mai sus)
Avatar utilizator
Florina
Mesaje:515
Membru din:02 Apr 2008, 06:16
Confesiune:ortodox
Preocupări:profesor de religie
Localitate:Bucuresti
Contact:
Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Florina » 06 Mar 2010, 22:22

Mâine este a treia duminică din Postul Mare, a Sfintei Cruci.

Sfânta Cruce este altarul de jertfă al lui Hristos. Mântuitorul Iisus Hristos S-a răstignit pentru a ne duce în Împărăţia Cerurilor. Şi cum putem ajunge acolo? Urmând Lui. Iar Mântuitorul spune: “Oricine voieşte să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să-mi urmeze Mie.” (Sfântă Evanghelie după Marcu 8, 34).

Deci, ispitele şi greutăţile sunt inerente în această viaţă. Trebuie să luptăm cu ispitele şi să acceptăm cu bucurie greutăţile pe care le întâmpinăm, ştiind că Hristos, fără păcat fiind, a suferit multe chinuri şi moarte pe cruce. Iar noi, păcătoşi fiind, fugim de suferinţă! Şi cum vrem atunci să ne mai mântuim?

Fuga de cruce, de suferinţă este caracteristica epocii noastre. Oamenii sunt egoişti şi mândri, vor să scape repede şi prin orice mijloace de suferinţă, chiar dacă acceptarea acesteia i-ar curăţi. Foarte mulţi au intrat pe acest blog căutând “ghicitoare”, “vrăjitoare”, “paranormal”. Aceştia ar trebui să ştie că ghicitul şi vrăjitoria reprezintă un păcat. În Vechiul Testament, Dumnezeu îi spune lui Moise: ” Să nu se găsească la tine de aceia care trec pe fiul sau fiica lor prin foc, nici prezicător, sau ghicitor, sau vrăjitor, sau fermecător, nici descântător, nici chemător de duhuri, nici mag, nici de cei ce grăiesc cu morţii. Căci urâciune este înaintea Domnului tot cel ce face acestea”. (Deuteronomul 18, 10-12).

Iar în Noul Testament, în Apocalipsă, Mântuitorul refuză categoric primirea celor păcătoşi în Împărăţia Cerurilor: “Afară câinii şi vrăjitorii şi desfrânaţii şi ucigaşii şi închinătorii de idoli şi toţi cei ce lucrează şi iubesc minciuna!” (22,15).

Pe cei ce doresc să aprofundeze ceea ce spune Sfânta Scriptură despre vrăjitorie, îi invit să citească mai multe aici: http://bibliaortodoxa.ro/cautare-rezult ... vr%E3jitor.

Mai mult, în Vieţile Sfinţilor vedem cum Sfânta Cruce a biruit puterile demonilor şi ale vrăjilor. Un exemplu, viaţa Sfinţilor Ciprian şi Iustina.

Noi, în necazuri şi ispite, să ne rugăm Bunului Dumnezeu, Maicii Domnului şi tuturor sfinţilor şi îngerilor şi, făcând cu evlavie semnul Sfintei Cruci, să răbdăm cu bucurie totul, căci privirea noatră trebuie aţintită la Hristos şi la viaţa cea veşnică.

Sursa: http://florina.megablog.ro/2010/03/06/s ... rajitoria/


Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde maria_andreea » 07 Mar 2010, 15:13

Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Petrus

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Petrus » 26 Mar 2010, 16:47

Daca Sfanta Crice e atat de puternica de ce cand o faci nu te vindeca sau nu te scapa de pacate? Nu-ti rezolva problemele in familie. Pentru la tot pasul vezi credinciosi care-si fac cruce.

Victor
Mesaje:187
Membru din:02 Apr 2008, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Victor » 26 Mar 2010, 17:14

Daca Sfanta Crice e atat de puternica de ce cand o faci nu te vindeca sau nu te scapa de pacate? Nu-ti rezolva problemele in familie. Pentru la tot pasul vezi credinciosi care-si fac cruce.
Este aceasi explicatie ca la intrebarea: de ce la tot pasul trebuie sa te rogi, pentru ca nu vezi un efect imediat. Prin a face semnul Crucii tu invoci puterea sfintei Cruci, dar asta nu il obliga pe Dumnezeu sa te ajute.

Avatar utilizator
Florina
Mesaje:515
Membru din:02 Apr 2008, 06:16
Confesiune:ortodox
Preocupări:profesor de religie
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Florina » 26 Mar 2010, 22:17

”Eram cu Părintele Arsenie şi l-am întrebat: „Ce să facem Părinte, că acum este foarte rău”. Părintele zice: „Va veni şi mai rău”. Zic: „Parcă toate sunt otrăvite. Nici nu ne mai vine să mâncăm”. „Mă, faceţi semnul sfintei cruci pe tot ce mâncaţi: apă, ceai, cafea, prăjitură, fructe, băutură, mâncare, pâine. De ar fi dat chiar şi cu otravă, Sfânta Cruce anulează tot ce este otrăvit”.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde maria_andreea » 26 Mar 2010, 22:32

Daca Sfanta Cruce e atat de puternica de ce cand o faci nu te vindeca sau nu te scapa de pacate? Nu-ti rezolva problemele in familie.
Dacă spunem Crezul în fiecare zi de ce nu mutăm munţii ?

Păi dacă ne rezolvă problemele noi cum ne mai mântuim ? adică chiar aşa gratis se ia Împărăţia Cerurilor. Şi apoi dacă noi nu suntem capabili să ne dezlipim aici de cele materiale (trai bun, trup sănătos), înseamnă că le luăm cu noi (adică pe dorinţele trupeşti) şi vai ce greu va fi celui lacom că nu are averi. Deci dacă nu ne sunt de folos Dumnezeu de ce să ni le-ar da ? Ni le dă, dar cât ne este necesar...
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Petrus

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Petrus » 27 Mar 2010, 07:45

”Eram cu Părintele Arsenie şi l-am întrebat: „Ce să facem Părinte, că acum este foarte rău”. Părintele zice: „Va veni şi mai rău”. Zic: „Parcă toate sunt otrăvite. Nici nu ne mai vine să mâncăm”. „Mă, faceţi semnul sfintei cruci pe tot ce mâncaţi: apă, ceai, cafea, prăjitură, fructe, băutură, mâncare, pâine. De ar fi dat chiar şi cu otravă, Sfânta Cruce anulează tot ce este otrăvit”.
Desi faci semnul crucii pe mancare si bautura lumea e din ce in ce mai bolnava. Cred ca problema trebuie cautata in alta parte. Cred ca Dumnezeu e cel care curata bucatele, nu semnul crucii. Dar daca omul continua sa-si bata joc de regulile sanatatii, oricate cruci ar face si oricata credinta ar avea tot bolnav ramane. Cred ce e aici vorba de o colaborare om-Dumnezeu. Omul asculta de legile sanatatii si de Dumnezeu iar Dumnezeu intervine la nivelul sanatatii omului.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde maria_andreea » 27 Mar 2010, 09:36

Cred ca Dumnezeu e cel care curata bucatele, nu semnul crucii.
Nu a spus nimeni că semnul crucii curăţeşte ceva. Când faci semnul cruci spui În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Deci Treimea curăţă şi ajută.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

andr3y
Mesaje:184
Membru din:14 Dec 2009, 14:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:ciclism, electronica, fizica, matematica
Localitate:Neamt, Romania
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde andr3y » 27 Mar 2010, 15:42

Totul tine de credinta celui care face semnul Sfintei Cruci. Crezi in puterea Celui ce s-a rastignit pe ea? Crezi ca Cel care s-a rastignit pe ea a inviat, s-a inaltat si ca va reveni in slava? Daca da, atunci toate iti sunt cu putinta!

Petrus

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Petrus » 27 Mar 2010, 16:24

Totul tine de credinta celui care face semnul Sfintei Cruci. Crezi in puterea Celui ce s-a rastignit pe ea? Crezi ca Cel care s-a rastignit pe ea a inviat, s-a inaltat si ca va reveni in slava? Daca da, atunci toate iti sunt cu putinta!
Acum m-ati mai linistit cand a-ti afirmat ca Cel care a murit pe cruce e mai important decat crucea pe care a murit. Mai ales ca crucea a fost un obiect de tortura oribil. Dar, stau si ma gandesc, daca crucea i-a cauzat moartea fizica lui Iisus de ce indragim asa de mult acest obiect si simbol criminal? El poate doar sa ne aduca aminte de Calvarul lui Iisus si atat. cum poate un obiect si semn criminal sa-mi faca bine, cand el a cauzat moartea fizica a Isasi Mantuitorului lumii? Nu pare un nonsens? E ca si cum as lauda pe un criminal ca la omorat pe tata si sa ma incred in el.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde maria_andreea » 27 Mar 2010, 16:59

Dar, stau si ma gandesc, daca crucea i-a cauzat moartea fizica lui Iisus de ce indragim asa de mult acest obiect si simbol criminal?
Pentru că este simbol al vieţii noastre, al învierii noastre. Întradevăr pare a fi egoistă închinarea la sfânta Cruce (noi înviem, Iisus se pogoară în iad pentru a rupe porţile, adică moare trupeşte), însă nu este dacă o privim ca pe jertă, iubirea supremă a Lui Dumnezeu pentru noi oamenii. Sfânta Cruce ne responsabilizează, ne aminteşte cu ce preţ am fost răscumpăraţi pentru a nu cădea în laxitate. Şi deci ce motive am avea să nu ne amintim mereau că sub acest semn am ieşit din robia păcatului şi pentru acest semn suntem datori să nu slăbim credinţa.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
Florina
Mesaje:515
Membru din:02 Apr 2008, 06:16
Confesiune:ortodox
Preocupări:profesor de religie
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Florina » 27 Mar 2010, 18:17

Sfânta Cruce este altarul pe care S-a jertfit Hristos, devenind astfel unealta mântuirii noastre.

andr3y
Mesaje:184
Membru din:14 Dec 2009, 14:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:ciclism, electronica, fizica, matematica
Localitate:Neamt, Romania
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde andr3y » 27 Mar 2010, 21:48

Acum m-ati mai linistit cand a-ti afirmat ca Cel care a murit pe cruce e mai important decat crucea pe care a murit. Mai ales ca crucea a fost un obiect de tortura oribil. Dar, stau si ma gandesc, daca crucea i-a cauzat moartea fizica lui Iisus de ce indragim asa de mult acest obiect si simbol criminal? El poate doar sa ne aduca aminte de Calvarul lui Iisus si atat. cum poate un obiect si semn criminal sa-mi faca bine, cand el a cauzat moartea fizica a Isasi Mantuitorului lumii? Nu pare un nonsens? E ca si cum as lauda pe un criminal ca la omorat pe tata si sa ma incred in el.
Noi ortodocsii avem o rugaciune frumoasa in biserica; suna cam asa: "Doamne arma asupra diavolului Crucea Ta o ai dat noua, ca se ingrozeste si se cutremura nesocotind a cauta spre puterea ei..." de unde putem desprinde faptul ca diavolul nu se teme de materia crucii in sine si chiar si de semn, ci de Cel care a fost adus jerta pe ea; pentru ca acest semn a primit oarecum putere prin aceste evenimente : rastignirea si invierea. Ii aduce aminte ca prin intremediul ei a fost posibila coborarea la iad a Mantuitorului si biruinta asupra sarpelui care oarecand a amagit pe Adam si Eva.
Chiar daca a fost un mijloc de tortura, pentru noi crestinii a devenit un semn al biruintei, un simbol al invierii, deoarece Hristos dupa ce si-a dat duhul pe cruce a inviat a treia zi. Ori invierea noi stim ca e mai mare ca rastignirea, in sensul ca e mai importanta, ca daca HRistos nu invia, in zadar era toata lucrarea Sa. Pentru necredinciosi normal ca va fi un nonsens, pentru ca ei vad numai rastignirea, uitand, sau poate neputand, privi si la inviere.
Este o rugaciune pe care o citeste preotul la Sf. Liturghie; suna cam asa "Aducându-ne aminte, aşadar, de această poruncă mântuitoare şi de toate cele ce s-au făcut pentru noi: de cruce, de groapă, de învierea cea de a treia zi, de suirea la ceruri, de şederea cea de-a dreapta, şi de cea de a doua şi slăvită iarăşi venire." de unde putem desprinde faptul ca acest semn "Crucea" a stat la baza intregii lucrari a Mantuitorului; e cum spunea Florina mai sus " altarul pe care S-a jertfit Hristos". Hristos pentru asta a si venit: sa sufere moarte pe cruce si sa invie a treia zi. Foarte importanta invierea!

Iertati si Doamne ajuta!

Petrus

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Petrus » 28 Mar 2010, 15:29

[quote="andr3y"][quote="Petrus"]
Noi ortodocsii avem o rugaciune frumoasa in biserica; suna cam asa: "Doamne arma asupra diavolului Crucea Ta o ai dat noua, ca se ingrozeste si se cutremura nesocotind a cauta spre puterea ei..." de unde putem desprinde faptul ca diavolul nu se teme de materia crucii in sine si chiar si de semn, ci de Cel care a fost adus jerta pe ea; pentru ca acest semn a primit oarecum putere prin aceste evenimente : rastignirea si invierea. Ii aduce aminte ca prin intremediul ei a fost posibila coborarea la iad a Mantuitorului si biruinta asupra sarpelui care oarecand a amagit pe Adam si Eva.
Chiar daca a fost un mijloc de tortura, pentru noi crestinii a devenit un semn al biruintei, un simbol al invierii, deoarece Hristos dupa ce si-a dat duhul pe cruce a inviat a treia zi. Ori invierea noi stim ca e mai mare ca rastignirea, in sensul ca e mai importanta, ca daca HRistos nu invia, in zadar era toata lucrarea Sa. Pentru necredinciosi normal ca va fi un nonsens, pentru ca ei vad numai rastignirea, uitand, sau poate neputand, privi si la inviere.
Este o rugaciune pe care o citeste preotul la Sf. Liturghie; suna cam asa "Aducându-ne aminte, aşadar, de această poruncă mântuitoare şi de toate cele ce s-au făcut pentru noi: de cruce, de groapă, de învierea cea de a treia zi, de suirea la ceruri, de şederea cea de-a dreapta, şi de cea de a doua şi slăvită iarăşi venire." de unde putem desprinde faptul ca acest semn "Crucea" a stat la baza intregii lucrari a Mantuitorului; e cum spunea Florina mai sus " altarul pe care S-a jertfit Hristos". Hristos pentru asta a si venit: sa sufere moarte pe cruce si sa invie a treia zi. Foarte importanta invierea!

Cred ca si rastignirea (moartea lui Iisus pentru pacatele noastre, fara de care n-ar fi posibila iertarea lor) si invierea (dovada biruintei lui Iisus asupra mortii ) sunt egal importante. Nu se poate una fara alta.
Crucea nu face dacat sa ne conduca imaginativ la momentul rastignirii si atat. Cel care a murit pe cruce iti schimba viata. Se pare ca se inalta mai mult crucea decat Cel care a murit pe ea. De aici, omul devine idolatru adorand un obiect sau un simbol, si nu pe CEL care e in spatele lor.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde maria_andreea » 28 Mar 2010, 15:58

D-le Petrus dvstră aveţi o cruce de dus zi de zi ? adică nişte sarcini, nişte canoane de îndeplinit ? dacă da: ele vă amintesc numai de sudoarea cu care le-aţi obţiut ? sau ele sunt o bucurie pt că prin ele a venit bucuria de a împlini ceva, de a crea cea... ?
Se pare ca se inalta mai mult crucea decat Cel care a murit pe ea.
"Se pare" numai în mintea dvstră lipsită de receptivitate.

Mă iertaţi!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Petrus

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Petrus » 30 Mar 2010, 07:12

D-le Petrus dvstră aveţi o cruce de dus zi de zi ? adică nişte sarcini, nişte canoane de îndeplinit ? dacă da: ele vă amintesc numai de sudoarea cu care le-aţi obţiut ? sau ele sunt o bucurie pt că prin ele a venit bucuria de a împlini ceva, de a crea cea... ?
Se pare ca se inalta mai mult crucea decat Cel care a murit pe ea.
"Se pare" numai în mintea dvstră lipsită de receptivitate.

Mă iertaţi!
Haideti sa facem o diferenta intre crucea ca sarcina personala pe care o purtam fiecare si crucea ca obiect de inchinare. Prima e strans legata de fiecare dintre noi. Nu ne putem desparti de ea orice am face. Iisus spune sa ne purtam aceasta cruce (a suferintei ,a poverilor personale-vezi Luca 9.23 si Galateni 6.14 unde se vorbseste de crucea suferintelor nu de un obiect de purtau la gat ). Dar , nicaieri in Sfanta Scriptura nu spune sa purtam o cruciulita la gat sau sa facem semnul crucii. Si cum Sfanta Scriptura e norma de conduita a fiecarui crestin ar trebui sa tinem cont de ce spune ea daca vrem sa fim mantuiti. Practica adorarii Sfintei Cruci ca simbol si obiect a aparut in crestinism de la Constantin cel Mare un pagan, care abia pe patul de moarte s-a crestinat. Biserica oficiala de atunci l-a preluat si l-a transmis mai departe contrazicand afirmatiile Cuvantului lui Dumnezeu.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde maria_andreea » 30 Mar 2010, 11:48

Haideti sa facem o diferenta intre crucea ca sarcina personala pe care o purtam fiecare si crucea ca obiect de inchinare.
V-am prezentat situaţia în consecinţa afirmaţiei dvstră:
Crucea nu face dacat sa ne conduca imaginativ la momentul rastignirii si atat.
Dar , nicaieri in Sfanta Scriptura nu spune sa purtam o cruciulita la gat sau sa facem semnul crucii.
Nicăieri în scriptură nu se spune câte rugăciuni să face, câte închinăciuni să facem etc şi totuşi Dumnezeu le primeşte. Sola Scriptura nu cred că este singura varianta de raportare la Dumnezeu mai ales că El vorbeşte în toate timpurile prin sfinţii săi. Riscaţi să deveniţi prea rigid. E ok rămâneţi rigid pe mine nu mă supără, însă nu aruncaţi cu noroi în ceilalţi dacă nu cunoaşteţi cultul.
Practica adorarii Sfintei Cruci ca simbol si obiect a aparut in crestinism de la Constantin cel Mare un pagan
Şi cum a apărut ? nu cumva pentru că Dumnezeu i-a arătat puterea Crucii şi astfel a fost brodată pe steaguri ? Deci a început să fie reprezentată în obiecte ?
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

andr3y
Mesaje:184
Membru din:14 Dec 2009, 14:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:ciclism, electronica, fizica, matematica
Localitate:Neamt, Romania
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde andr3y » 30 Mar 2010, 17:54

Dar , nicaieri in Sfanta Scriptura nu spune sa purtam o cruciulita la gat sau sa facem semnul crucii. Si cum Sfanta Scriptura e norma de conduita a fiecarui crestin ar trebui sa tinem cont de ce spune ea daca vrem sa fim mantuiti. Practica adorarii Sfintei Cruci ca simbol si obiect a aparut in crestinism de la Constantin cel Mare un pagan, care abia pe patul de moarte s-a crestinat.
Sa stiti ca inainte sa apara imparatul Constantin, crestinii purtau la dansii diferite semne cu ajutorul carora se identificau; printre acestea era si crucea. Asta a fost prima ei intrebuintare, daca pot sa spun asa. Apoi se stie ca unele case de crestini aveau pe case inscriptionat acest semn. Repet asta inainte de aparitia in istorie a imparatului Constantin. Acest semn s-a mai descoperit si in alte situatii: in altarele bisericilor vechi, in casele crestinilor, in morminte s.a.

Petrus

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde Petrus » 31 Mar 2010, 12:33

Dar , nicaieri in Sfanta Scriptura nu spune sa purtam o cruciulita la gat sau sa facem semnul crucii.
Nicăieri în scriptură nu se spune câte rugăciuni să face, câte închinăciuni să facem etc şi totuşi Dumnezeu le primeşte. Sola Scriptura nu cred că este singura varianta de raportare la Dumnezeu mai ales că El vorbeşte în toate timpurile prin sfinţii săi. Riscaţi să deveniţi prea rigid. E ok rămâneţi rigid pe mine nu mă supără, însă nu aruncaţi cu noroi în ceilalţi dacă nu cunoaşteţi cultul.
Practica adorarii Sfintei Cruci ca simbol si obiect a aparut in crestinism de la Constantin cel Mare un pagan
Şi cum a apărut ? nu cumva pentru că Dumnezeu i-a arătat puterea Crucii şi astfel a fost brodată pe steaguri ? Deci a început să fie reprezentată în obiecte ?
Porunca a doua din Decalog la Iesirea ,capitolul 20.4-6 spune sa nu-ti faci vreo asemanare (imagine, icoana, obiect) cu cele ce sunt sus in cer, pe pamant sau de sub pamant ,sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti.
Crucea ca obiect e o "asemanare" a crucii lui Iisus. Icoana c obiect si imagine e o asemanare...

Daca crucea e un simbol pagan (apare in mai toate culturile lumii antice) introdus in crestinism prin Constantin, dar neasporbat de Scripturi, cum poate fi el considerat un obiect si semn sfant?

Crestinii apostolici nu-si faceau cruce si nu adorau crucea. Daca el e un semn atat de important pentru credinta crestina de ce Iisus si ceilalti apostoli nu ne-au lasat nimic scris despre ea pe paginile bibliei?

andr3y
Mesaje:184
Membru din:14 Dec 2009, 14:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:ciclism, electronica, fizica, matematica
Localitate:Neamt, Romania
Contact:

Re: Sfânta Cruce şi vrăjitoria

Mesaj necititde andr3y » 31 Mar 2010, 16:37

Porunca a doua din Decalog la Iesirea ,capitolul 20.4-6 spune sa nu-ti faci vreo asemanare (imagine, icoana, obiect) cu cele ce sunt sus in cer, pe pamant sau de sub pamant ,sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti.
Crucea ca obiect e o "asemanare" a crucii lui Iisus. Icoana c obiect si imagine e o asemanare...

Daca crucea e un simbol pagan (apare in mai toate culturile lumii antice) introdus in crestinism prin Constantin, dar neasporbat de Scripturi, cum poate fi el considerat un obiect si semn sfant?

Crestinii apostolici nu-si faceau cruce si nu adorau crucea. Daca el e un semn atat de important pentru credinta crestina de ce Iisus si ceilalti apostoli nu ne-au lasat nimic scris despre ea pe paginile bibliei?
O parte din raspunsuri le gasesti aici


Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 59 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX