Dumnezeu nu i-a binecuvantat pe protoparinti in rai sa se inmulteasca prin nici un fel de pacat: mintal, cu vorba, cu gandul, etcDumnezeu i-a binecuvantat pe Adam si pe Eva sa se inmulteasca, in Rai, dar nu prin pacat trupesc.
Dar asta spune si fratele Catalin.Sigur ca mi se pare corect si imi sustin afirmatia (preluata din manuale) ca Dumnezeu nu a vrut ca oamenii sa se inmulteasca prin pacat trupesc sau sufletesc sau de oricare fel, ci in feciorie!
siDumnezeu i-a binecuvantat pe Adam si pe Eva sa se inmulteasca, in Rai, dar nu prin pacat trupesc
nu spun acelasi lucru. A doua pot spune ca e corecta.Dumnezeu nu a vrut sa se inmulteasca prin niciun pacat oamenii
Sexul, ca actiune trupeasca, este rezultatul unui gand. Daca pornirea spre sex are ca punct de plecare pofta trupeasca si nu "nasterea de prunci", eu consider ca este pacat. Totusi, relatiile intime nu au de fiecare data ca urmare nasterea de prunci; acest tip de "sex" nu poate fi considerat pacat decat atunci cand noi intervenim pentru a opri procreerea.sexul este neaparat un pacat trupesc?
Si in cazul cuplului steril - sexul ar fi pacat intotdeauna?Sexul, ca actiune trupeasca, este rezultatul unui gand. Daca pornirea spre sex are ca punct de plecare pofta trupeasca si nu "nasterea de prunci", eu consider ca este pacat. Totusi, relatiile intime nu au de fiecare data ca urmare nasterea de prunci; acest tip de "sex" nu poate fi considerat pacat decat atunci cand noi intervenim pentru a opri procreerea.
Nu cred ca zamislirea in sine este faradelegea la care se refera psalmistul. "Intru" poate desemna si "spre", indicand urmarea caderii protoparintilor de care nimeni nu este scutit. (e bine sa consultam si Sf. Traditie la acest punct)In mod normal, relatia trupeasca intre soti nu e pacat. Dar in Psalmul 50 spune:"ca intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea." Fata de curatia desavarsita a lui Dumnezeu, pofta care ii impinge pe soti unul catre celalalt e o necuratie. La asta ma refeream.
Nu intotdeauna, ci atunci cand se face pentru satisfactia unei pofte si nu a unei necesitati. Cred ca am pus accentul destul de mult pe faptul ca sexul ca potolire a poftei este pacat.Si in cazul cuplului steril - sexul ar fi pacat intotdeauna?
Si cum iti dai seama daca vrei sa faci copii, sau vrei numa asa, sa... faci sexe???Daca pornirea spre sex are ca punct de plecare pofta trupeasca si nu "nasterea de prunci", eu consider ca este pacat. Totusi, relatiile intime nu au de fiecare data ca urmare nasterea de prunci; acest tip de "sex" nu poate fi considerat pacat decat atunci cand noi intervenim pentru a opri procreerea.
Da ce, vrei sa zici ca io nu stiu sa ma exprimez???Ajungi la exprimarea Pisoiului in tratate de teologie?
Acu, cred ca tre sa ma acceptati cum sunt, momentan... O sa incerc sa mai citesc neste almanahe...Draga Pisoi! nu te supara dar iti tecomand sa citesti niste literatura (nu neaparat cu tenta religioasa) care ti-ar largi orizontul gindirii, nu pentru ca numi place cum te exprimi dar esti cea mai activa persoana de pe forum si tre sa poti sa faci fata!!!!
SUCCESE
Nu este vorba ca nu s-ar fi "apelat" la acele organe, ci ca ar fi fost ceva lipsit de placere. Chiar se spune acest lucru intr-o postare:Nu uitati ca Dumnezeu i-a facut pe Adam si Eva ca fiinte sexuate.Deci le-a dat organele de reproducere(interne si externe).Acum vine cineva si zice ca poate Dumnezeu ar fi gasit alte metode de a se inmulti oamenii!
Inmultirea oamenilor ar fi avut loc in aceleasi conditii "tehnice". Diferenta ar fi fost ca impreunarile nu ar fi avut loc pentru satisfacerea poftelor si a placerilor trupesti, ci doar pentru "perpetuarea speciei". Ar fi fost ceva de genul inmultirii animalelor acum; ele au sezon de imperechere, in care se impreuneaza pentru inmultire (putine animale fac sex de placere).
Daca noi nu intelegem ceva, nu inseamna ca este fara sens. Organele acelea puteau fi create (si poate chiar sunt) pentru altceva; Adam si Eva nu au primit si manual cu instructiuni de folosire pentru trupul lor.Asta ar insemna ca Dumnezeu a creat oamenilor organe de inmultire(sexuale)in mod inutil!Asta inseamna sa-l acuzi pe Dumnezeu de lucrare fara sens.Este imposibil.pt ca Dumnezeu nu lucreaza nimic inutil!
Zici tu! De unde stii ca acesta a fost planul lui Dumnezeu?ORGANE SEXUALE TI S-AU DAT pt a te inmulti!
Revine intrebarea lui Ioan Cr: Si in cazul cuplului steril - sexul ar fi pacat intotdeauna?Chiar in casatorie barbatul si femeia ar trebui sa intretina relatii sexuale doar cu scopul de a se inmulti!
Sunt foarte curios de unde ai aceasta idee, conceptie. Pare a fi ceva specific celor care vor "sa pastreze averea in familie".Deci daca esti casatorit,daca este in zi fara oprire,daca poti,este mare pacat ca pt incapatinarea ta sau suparare ta sa nu ai relatie sexuala cu sotia ta sau invers pt sotie!Scopul: nastere de prunci!
Dreptul la incest??? In primul rand incestul este pacat. Atunci nu exista notiunea de incest. Legaturile intime dintre rude (frati, surori, cumnati) aveau si atunci, ca si acum, riscuri genetice (diferenta este ca Dumnezeu veghea pentru inmultirea oamenilor).L-a inceput s-a tolerat incestul intre frati... el a pierdut libertatea initiala, dreptul la incest...
Sacrificiul personal exista si acum; se face prin darul adus Dumnezeului nostru: dar la biserica, dar oferit pentru cei adormiti (pomana), etc....dreptul la oficierea sacrificiului in temeiul preotiei universale(de aceea a aparut preotia harica, pt a reprimi in dar doar oameni curati dreptul de a sacrifica pt divinitate)
Mergand pe rationamentul acesta mai-mai ca as crede ca masturbarea si imbuibarea sunt cam de aceeasi gravitate. Dar daca te imbeti impreuna cu un prieten e ca si cum ai desfrana? Iar daca sunt doi prieteni cu tine cand te imbeti... in cazul asta e mult mai grav decat curvia, ca de! sunt mai multi!Acum de ce este mai mare pacatul desfranarii decat cel al imbuibarii?Simplu:Imbubarea te priveste pe tine numai. Desfranarea implica pe cel putin inca o persoana.
Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator