Creştinii din totdeauna au făcut deosebire între "părinţi" şi "fraţi". Nu ştiu din istoria Bisericii ca vreaun laic să fi numit pe un apostol sau preot - "frate". Invers da. Şi Apostolii numeau pe laici "fraţi", iar la clerici adăugau "şi împreună-slujitor" sau "împreună-preot".
Chiar nu am intanlit asta pana acum, nici nu am facut caz(imi cer iertare). Nu imi vine in minte nici un text nici macar in patristica in care un laic scrie unui "parinte" sau cleric ca sa pot sa imi dau seama de asta (cu timpul se va largi prin Harul lui Dumnezeu si cunostinta mea)..
Imi place cand toti care sunt credinciosi in Domnul Iisus Hristos, care sunt infiati in familia lui Dumnezeu isi zic frati(fara partinire). Prin Domnul Iisus Hristos suntem logic copii ai lui Dumnezeu, daca nu suntem frati prin infiere, prin trup tot suntem. Inca odata va rog sa ma iertati..
octavian scrie:
istoricii ortodocşi susţin că posturile de Miercuri şi Vineri sunt de obârşie apostolică
Va rog sa cititi mai atent ca nu e perla mea. Eu doar mi-am dat o umila parere, chiar nu am de unde sa stiu daca istoricii Ortodocsi au luat practica asta din Didahia. Citisem Didahia si mi-am adus aminte ca era scris acolo despre post si am facut legatura zicand in mintea mea (cu siguranta istoricii Ortodocsi nu au trecut nepasatori peste Didahie).
Dar asta nu din cauza "pasajelor practice"!
Şi un alt lucru foarte important de reţinut: postul trupesc implică obligatoriu pe cel duhovnicesc, iar cel duhovnicesc pe cel trupesc. Aşa a făcut şi Hristos.
Degeaba insistă sectarii pe textul de la Isaia 58 în acest context... Prorocul nu desfiinţează prin aceasta postul în sensul de abstinenţă alimentară.
Nu desfinteaza dar nici nu infiinteaza. Daca vrei, personal sunt de acord si cu postul prin care faci abstinenta de la anumite mancaruri. Si cred intr-un post care, este format din mancare saracacioasa, este un post recomandat de Sfintele Scripturi.. Ma mir cum de nu ati mentionat postul din cartea lui Daniel prin care acesta face apel la un post de 28 de zile (si nu numai), in care el mananca numai mancare saracacioasa (si dupa acest post are o revelatie divina extraordinara). Deci sunt de acord si cu acest post si in consider Biblic, actual. Cred ca e bun totusi ca s-a facut si un program prin care oamenii sa posteasca in cultura ortodoxa, dar va rog nu fiti superficiali in a explica elemente Biblice poporului cu care impartasiti Scriptura.
Nu fiti rautacios zicand ca:
"Degeaba insistă sectarii pe textul de la Isaia 58 în acest context". Pentru ca completarea preasfintii dumneavoastra
"postul trupesc implică obligatoriu pe cel duhovnicesc, iar cel duhovnicesc pe cel trupesc" este un principiu foarte evident in Isaia 58.
Eii daca intradevar Luther a spus asa ceva despre Epistola lui Iacov atunci e mare problema. Cu toate ca nu l-am citit pe Luther, personal cred ca nu ar fi frumos sa aruncam o lumina proasta asupra lui in anumite aspecte zicand despre el ceva care nu se argumenteaza defel.
Cred ca mai simplu ar fi daca am spune exact cum zice si Iacov "credinta fara fapte nu este o credinta demonstrata(sau dovedita)". Acolo cred ca Iacov ne invita sa gustam din credinta noastra sa vedem daca este o credinta autentica, si sa descoperim daca credinta noastra are gust de fapte bune.. Si daca privim in context el chiar are o aplicatie practica prin care putem sa ne dam seama daca credinta noastra este una autentica..
Va rog sa imi spuneti cum sa ma adresez dumneavoastra, cu toate ca si eu sunt un umil slujitor ca si dumneavoastra, adevarat este ca nu am tatea grade, scoli si invatatura..