Fraţilor, am nevoie de ajutor din partea voastră, vă rog explicaţi-mi şi mie ce este cu cele scrise mai sus. Le-am căutat în biblie şi le-am găsit, chiar mă iau şi fiori când mă gândesc la aceste citate. Voi ce credeţi despre ele, este vreo explicaţie pe care eu nu am găsit-o? Vă las şi vouă site-ul să vedeţi ce spun acei tipi
http://crestinismulexpus.blogspot.be/20 ... oinic.html.
Aceste lucruri sunt scrise si nimeni nu le poate schimba. Sensul lor l-ai priceput, altfel ele nu te-ar fi tulburat. Numai ca se pare ca nu le-ai priceput decat aproximativ, deoarece Biblia trebuie pusa in contextul conflictelor care existau intre populatiile din Orientul Apropiat si Mijlociu pe durata in care au fost concepute cartile Bibliei. Probabil ai citit despre razboaiele evreilor cu filistenii, edomitii, asirienii babilonienii etc. Intr-un asemenea context nu trebuie sa ne mire caracterul razboinic al zeului suprem al evreilor. Daca il comparam, de exemplu cu zeul Ashur al Asiriei nu vom vedea mari diferente, daca trecem totusi peste faptul ca zeul asirian era reprezentat ca o divinitate solara, deci putea avea o reprezentare iconografica, spre deosebire de zeul ebraic ce nu putea fi reprezentat in niciun fel (nu era permis sa i se dea un "chip cioplit").
Toate aceste citate sunt din Vechiul Testament, si atunci pedeapsa pentru ucidere era uciderea. Atunci pentru razbunare puteai ucide pe cel ce ti-a facut rau.
Dar in Noul Testament, s-au schimbat acestea. Nu avem voie sa ucidem.
E o exceptie totusi. Vrajitorii pot fi ucisi cu pietre, caci sunt prieteni cu satana.
Deci exista totusi o exceptie. Avem voie sa ucidem... Prostii!
Îmi place Egiptul antic, apreciez civilizația lor strălucitoare dar zeii pe care ei îi venerau nu sunt decât idoli, nu se pot compara cu Dumnezeul adevărat, de ce să slujești creaturilor când poți sluji Creatorului?
Egiptenii nu-si considerau totusi zeii creaturi. Chiar daca unii nu existau de la inceputurile lumii, erau nascuti si nu facuti. La fel ar putea spune un egiptean despre crestini ca se inchina la niste idoli, desi problema idolilor nu prea ii preocupa pe egipteni.
Eu daca zic ca tentativa de omor al lui Avraam este inacceptabila si nejustificabila, deja sunt mai moral decat orice crestin care spune ca trebuie neaparat sa-ti ucizi copilul, daca Dumnezeu iti ordona. Nu vezi nici o problema aici?
Nemessis, se pare ca aici gresesti un pic. Povestea lui Avraam n-are nicio legatura cu vreun omor, ci mai degraba cu un sacrificiu ritualic. Avem vreo dovada ca evreii practicau la un moment dat sacrificiile umane? Nu, dar pasajul in care personajul vrea sa-si ucida fiul la comanda zeului sau poate lasa deschisa posibilitatea existentei la un moment dat a unor asemenea sacrificii. Si uciderea tuturor locuitorilor Ierihonului de catre Iosua poate fi interpretata intr-un asemenea sens, mai ales ca este comandata de catre Jahweh.
Mi se pare extrem de crud şi de barbar ca propriul creator să îţi ceară să îţi omori copilul, nu este ceva normal să îţi fac creaţia să sufere în halul ăsta.
Ba nu e deloc anormal. Alte religii sunt si mai ciudate. Se pare ca unele populatii celtice din Britania isi sacrificau chiar unii oameni de vaza, posibil capetenii. S-au descoperit victime ale sacrificiilor care aratau foarte ingrijite.
Ei, e prea de tot. Crestinismul nu a fost furat nici de la indieni, nici de la greci si nici de la altii. Si nici cartile Vechiului Testament. Povestea potopului care se regaseste cu detalii foarte exacte in Epopeea lui Gilgamesh nu anuleaza deloc originalitatea abordarii acestei istorii in cartea Facerii. Nici faptul ca euharistia se practica in cadrul cultului zeului Mithras nu inseamna ca la crestini practica n-are nicio valoare. Cat despre faptul ca mitul invierii apare la atatea popoare, din nou, nu inseamna ca in cadrul crestinismului el nu este abordat intr-un mod specific, diferit de alte religii. Apropo, in Bucolica a patra a poetului Latin Vergiliu apare motivul fecioarei care va naste un copil ce va stapani pamantul. O fi asta vreo profetie? Nicidecum. N-averm nicio dovada. A fost mitul acesta furat de crestini? Nicidecum.
Putini goyim sunt printre aceia care-l vor descoperi pe D-zeu vreodata si vor intelege TORA.
Dincolo de idiotenia acestei remarci a lui Ben Judah pe care il cunoastem, exista un lucru care se leaga de ceea ce am spus chiar la inceput. Poporul care a creat Torah (sau nucleul Vechiului Testament) era un popor razboinic condus de un zeu razboinic. Asadar sa nu ne mire violenta unora dintre poruncile acestui zeu.
Din pacate o mare parte din restul topicului a devenit un soi de circoteca, asa ca n-am sa comentez decat cateva chestiuni punctuale
3. Nu există nimic care Dumnezeu să nu poată să facă. I-a spune-mi, ce rezolvă Dumnezeu dacă oprește războaiele, boala și foametea?
Elimina o parte din rele. Si nu e deloc putin!
Ce inseamna sa fii bun sau rau intr-o lume ateista ? Care e modelul la care ne referim atunci cand vorbim de bunatate sau rautate ?
Cand e vorba de bunatate sau rautate nu ne referim la modele, ci la principii.
Prea multă vâlvă se face în jurul întâmplării cu Avraam. E clar ca Dumnezeu nu a vrut uciderea fiului său ci a fost pus doar la o incercare.
O asemenea interpretare e interesanta. Dumnezeu vrea sa vada cat ii este de loial Avraam. Atat. De ce insa Dumnezeu il pune sa isi ucida fiul si nu gaseste o alta solutie? Probabil pentru ca acest mit al sacrificiului ritualic impus de zeu exista deja la evrei si pur si simplu i s-a adaugat interpretarea adusa in discutie de domnul Haralambie, semn ca in perioada in care textul Facerii a avut parte de o redactare finala, evreii nu mai practicau asemenea sacrificii. E doar o ipoteza, insa ea explica contradictia intre punerea la incercare a lui Avraam si sacrificarea lui Isaac.
Pai cum iti dai seama catra suferinta provoci ? Daca ii furi unuia banii ai doar de castigat.
Da, numai ca pagubitul are de pierdut. Omul are creier sa judece binele si raul si se pare ca o mare parte a raului de pe pamant isi are sursa in lipsa de judecata a oamenilor.
Caut crestin cu bun simt. Gasitorului ofer recompensa.