Schimbarea la faţă a Domnului Iisus Hristos ne pune înainte multe probleme de discuţie, de studiu, de cercetat, printre care:
- descoperirea evidentă a dumnezeirii lui Hristos şi a caracterului Său de Fiu al Tatălui ceresc;
- existenţa luminii necreate, şi în general a lucrărilor sau energiilor necreate ale lui Dumnezeu, şi capacitatea umană de percepe şi înţelege această lumină necreată;
- vederea însăşi a luminii necreate pune problema existenţei organelor sau organului pentru a vederea ei şi pentru înţelegerea ei, cu alte cuvinte pune problema constituţiei fiinţei umane;
- problema cunoaşterii lui Dumnezeu şi a căilor acestei cunoaşteri;
- prezenţa lui Moise şi a lui Ilie la acest eveniment;
- faptul că Hristos a ales doar trei dintre ucenici, şi anume pe Petru, Ioan şi Iacob, pentru a le face această descoperire şi nu şi pe alţii; [Ca o paranteză, chiar am văzut pe un alt forum ortodox pe o "creştină în turma Bunului Păstor" cum încerca, deşi romano-catolicii nu se folosesc de vreun asemenea argument, să demonstreze primatul petrin şi mai apoi primatul papal pe faptul că apostolul Petru ar fi fost primul şi singurul [dintre apostoli] care ar fi primit revelaţia că Hristos era Fiul lui Dumnezeu înainte de învierea Domnului şi de pogorîrea Sfîntului Duh. Este absolut evident că evenimentul botezului Domnului şi evenimentul schimbării la faţă a Domnului Iisus Hristos infirmă clar această pretenţie nejustificată a respectivei creştine originale.]
- revelaţia din nou a Sfintei Treimi, asemănătoare teofaniei ce a avut loc la botezul Domnului;
- alte aspecte care pot fi sesizate de alţi utilizatori.