"Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 10 Oct 2009, 12:31

Cum ramîne cu momentele cînd o face conştient ?
Dacă vă referiţi la păcatul malachiei, atunci acest lucru tb spovedit şi de îndeplinit canonul...
Şi dacă noaptea barbatul şi femeia "s-au cunoscut" au voie să vină la Biserică (fără ca se împărtăşe), să manince prescură, agiasmă? Cu Împărtăşania e clar, trebuie reţinere.
Pot să vină la Biserică şi să ea prescură şi aghiasmă, nu şi împărtăşanie.

ccristi
Mesaje:204
Membru din:25 Iun 2009, 13:05
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde ccristi » 12 Oct 2009, 08:45

Sigur că poate să meargă. E mai bine să stea acasă?
Va multumesc
Dar v-as ruga daca se poate sa detaliati cum trebuie sa se comporte in biserica in aceasta situatie.Ce ii este ingaduit sa faca si ce nu.
Sunt sigur ca sunt o multime de preoti care nu stiu aceste lucruri.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 12 Oct 2009, 09:50

Păi e simplu: să facă 3 închinăciuni la intrare, să intre în biserică, să-şi găsească un loc şi să stea acolo rugându-se până la sfârşit...
Dacă lumânările se aprind afară, poate aprinde şi lumânări şi transmite prin cineva chiar şi un pomelnic la altar...

ccristi
Mesaje:204
Membru din:25 Iun 2009, 13:05
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde ccristi » 12 Oct 2009, 09:54

Poate sta oriunde in biserica?
Dar se poate mirui la sfirsitul liturghiei?(bineinteles fara sa sarute icoanele)
Anafora nu poate lua?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 12 Oct 2009, 10:03

Păi nu a fost vorba mai sus, că trebuie să stea în spatele bisericii?
Anafură şi miruit - nu, decât în cazuri speciale, când e bolnavă sau ciclul nu i se termină de foarte mult timp.
Eu odată chiar am împărtăşit o femeie care avea scurgere deja câţiva ani. Seara, după ce s-a împătăşit scurgerea s-a terminat şi totul a revenit la normal...

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde Pr Haralambie » 06 Feb 2010, 13:37

Parinte Petru ce intelegeti prin termenul de "Necurăţia"scris in ghilimele? :shock:
Daca exista aceasta necuratie la femeie in perioada de menstruatie, cum fiinteaza dupa botez? :shock:
De ce nu este voie a saruta icoana ? Sf moaste ? Astept o parere a sf vs.
Ultima oară modificat 18 Apr 2011, 20:28 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 06 Feb 2010, 22:17

Parinte Petru ce intelegeti prin termenul de "Necurăţia"scris in ghilimele?
Am scris în ghilimele, pt că nu totdeauna acest termen este corect folosit. Nu văd în ce constă "necurăţia" unei femei imediat după naştere...
Daca exista aceasta necuratie la femeie in perioada de menstruatie',cum fiinteaza dupa botez?
Nu sunt medic, dar din câte îmi dau seama, Dumnezeu a legat acest ciclu menstrual de capacitatea unei femei de a deveni mamă. E normal ca această capacitate să rămână şi după botez, iar "necurăţia" constră doar în faptul că din trupul ei curge sânge care nu poate să "spurce" biserica, pt că în ea se aduce doar jertfă nesângeroasă.
si de ce nu este voie a saruta icoana ? sf moaste este voie? astept raspuns, sarut mina!
Eu un obicei care ţine de evlavie. Eu ştiu mai multe mănăstiri de maici din Grecia unde maicile în aceste perioade sărută icoanele şi iau şi anafură, numai împărtăşanie nu, pt că şi Canoanele doar aceasta interzic în mod categoric.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde IOACHIM » 24 Feb 2010, 04:03

"necurăţia" constră doar în faptul că din trupul ei curge sânge care nu poate să "spurce" biserica, pt că în ea se aduce doar jertfă nesângeroasă.
Adevarat dar sa nu se subinteleaga si ca intrarea ei acolo se face pt. jertfa, doar nu ea se jerfeste. Si daca te tai la undeget in biserica, barbat sau femeie, nu conteaza, si-ti curge sange, am spurcat biserica? Hai sa fim seriosi! era o vorba, nu mai stiu cine-o spunea: daca intra un caine in biserica, nici biserica nu se spurca, nici cainele nu se sfinteste ! CORECT este cum ati spus mai jos ca se procedeaza in grecia dar si in Ro. Scurgerea sangelui o opreste pe femeie de la Sf. Impartasanie, ATAT (dar si acolo, cum ati spus ca ati procedat deja, pot exista,iata,exceptii - insesul de pogoramant).
Eu un obicei care ţine de evlavie. Eu ştiu mai multe mănăstiri de maici din Grecia unde maicile în aceste perioade sărută icoanele şi iau şi anafură, numai împărtăşanie nu, pt că şi Canoanele doar aceasta interzic în mod categoric.
Corect!
Poate in vechime sa fi fost o problema reala, asta cu scurgerea, dar acum e rezolvata in sensul ei tehnic (avem adica tehnologia necesara :D ) - nu vezi pe nimeni lasand in urma dare sau semne ale menstruatiei.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 24 Feb 2010, 06:52

Si daca te tai la undeget in biserica, barbat sau femeie, nu conteaza, si-ti curge sange, am spurcat biserica? Hai sa fim seriosi!
Dvstră vorbiţi în conformitate cu rânduiala Bisericii sau e o părere personală? Nu vreau să fiu la moment mai tăios...
era o vorba, nu mai stiu cine-o spunea: daca intra un caine in biserica, nici biserica nu se spurca, nici cainele nu se sfinteste !
Doar că biserica trebuie cel puţin stropită cu Agheasmă...

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde IOACHIM » 24 Feb 2010, 13:41

Si daca te tai la undeget in biserica, barbat sau femeie, nu conteaza, si-ti curge sange, am spurcat biserica? Hai sa fim seriosi!
Dvstră vorbiţi în conformitate cu rânduiala Bisericii sau e o părere personală? Nu vreau să fiu la moment mai tăios...
era o vorba, nu mai stiu cine-o spunea: daca intra un caine in biserica, nici biserica nu se spurca, nici cainele nu se sfinteste !
Doar că biserica trebuie cel puţin stropită cu Agheasmă...
Ideea de baza era ca Singura problema reala, singura oprire este oprirea la Sf. Impartasanie (absolut, clar, fara dubiu). Pai spuneti dvs. care e randuiala bisericii daca se intampla asa ceva. Se pot intampla si lucruri mai grave - moartea unui om in bis. sau ...multe altele (n-au intrat unii calare in biserica?). Eu am spus ca in ceea ce priveste femeia si scurgerea cu pricina, motivul nu este SPURCAREA bisericii - probl. acoloe cu Euharistia. Dvs. considerati altfel? Femeia e spurcata (cel putin in paerioada respectiva)?

Puteti fi cat de taios vreti, nu e o problema, numai sa fie argumentat si in duhul dragostei fratesti! ;)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde maria_andreea » 24 Feb 2010, 18:05

Menstruaţia este o sângerare care se produse în uterul femeilor/fetelor. Ciclul menstrual va începe atunci când organismul este pregătit (ajunge la pubertate).
Odată cu această perioadă se consideră că organismul este pregătit pentru a da naştere copiilor.
Unii cercetători văd menstruaţia ca o curăţare naturală lunară a uterului şi a vaginului de bacteriile pe care le poartă...deci femeiea este necurată în această perioadă pt că propriul ei organism elimină bacterii şi necurăţii. De aceea odată cu noile inovaţii igienice se acceptă intratrea lor în Biserică, dar cu mare precauţie fără a se atinge de Icoane, a bea aghiasmă sau a mânca anafură, de Sfântul Trup nici nu mai e vorba şi asta mai mult din evlavie spun eu.
Ultima oară modificat 24 Feb 2010, 21:48 de către maria_andreea, modificat 1 dată în total.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

AMaria

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde AMaria » 15 Mar 2010, 01:55

Oare nu tine si de evlavia fiecarei femei daca poate sau nu sa mearga la biserica in timpul 'necuratiei' ei? Personal nu am putut si n-as putea intra in biserica in aceasta perioada iar preoteasa (mi-a fost jena sa-l intreb pe preot) mi-a spus ce stia de la niste calugarite, si anume ca in primele trei zile ale perioadei e bine ca femeia sa nu intre in biserica. De asemeni eu nu iau nici anafora si nici aghiazma (nu mi-a spus nimeni, doar asa se potriveste evlaviei mele) nici in timpul perioadei nici a doua zi dupa impreunare. Si mai am grija sa nu fie impreunare in ziua dinaintea unei sarbatori in care intentionez sa merg la biserica. Chiar daca anumite lucruri ne sint permise, totusi, parca ti-e jena de toti sfintii aia care te privesc din icoane...

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde IOACHIM » 15 Mar 2010, 14:49

Oare nu tine si de evlavia fiecarei femei daca poate sau nu sa mearga la biserica in timpul 'necuratiei' ei? Personal nu am putut si n-as putea intra in biserica in aceasta perioada iar preoteasa (mi-a fost jena sa-l intreb pe preot) mi-a spus ce stia de la niste calugarite, si anume ca in primele trei zile ale perioadei e bine ca femeia sa nu intre in biserica. De asemeni eu nu iau nici anafora si nici aghiazma (nu mi-a spus nimeni, doar asa se potriveste evlaviei mele) nici in timpul perioadei nici a doua zi dupa impreunare. Si mai am grija sa nu fie impreunare in ziua dinaintea unei sarbatori in care intentionez sa merg la biserica. Chiar daca anumite lucruri ne sint permise, totusi, parca ti-e jena de toti sfintii aia care te privesc din icoane...
Daca e chestiune de evlavie a fiecarei femei in parte atunci de acord... dar nici sa ajungem in situatia in care femeia nu mai vine DELOC la biserica (1-2 saptamani) pt. un astfel de motiv, banal. Eu nu vad de ce nu ar putea sta f. frumos IN biserica, eventual, daca vrea ea - din motive de evlavie, mai retrasa, deoparte, intr-un coltisor. Am auzit pe unii spunand ca nici nu are voie sa se spovedeasca... adica nu poate/nu are voie sa vina/sa stea sub epitrahil!!! Mi se pare cel putin o exagerare (din motive de evlavie, da, de acord, dar nu ca REGULA obligatorie; pai ce face sarmana daca are sufletul greu si vrea/trebuie neaparat sa se spovedeasca?)
Eu ma gandesc si ca omul trebuie sa fie oarecum indraznet (indrazniti, Eu am biruit lumea), adica mai curajos, mai insistent (imparatia se ia cu asalt) si SA-SI DEPASEASCA CONDITIA !!! Ma gandesc aici la Zaheu care s-a urcat in copac si la femeia cu scurgere de sange (hemoragie). Uite ca a indraznit, asa mai cu rusine, si s-a vindecat. Atunci, in cazul nostru, femeia de ce sa nu ia anafura?????????? Sau de ce sa nu se atinga de icoane si sa le sarute? Doar e un gest de evlavie!!! De unde stim noi ca prin multimea de oameni care se atingeau de Hristos sau de apostoli, mai tarziu, de stergarele (prosoapele) lor, sau peste care trecea chiar umbra lor si-i vindeca,... asa.... nu erau si oameni (barbati/femei) necurati sau spurcati, sau la vremea necuratiei, poftim, spuneti-le cum vreti. Eu cred ca mai curand altfel de necuratii sunt cele care trebuiesc discutate!

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde IOACHIM » 15 Mar 2010, 15:12

Unii cercetători văd menstruaţia ca o curăţare naturală lunară a uterului şi a vaginului de bacteriile pe care le poartă...deci femeiea este necurată în această perioadă pt că propriul ei organism elimină bacterii şi necurăţii. De aceea odată cu noile inovaţii igienice se acceptă intratrea lor în Biserică, dar cu mare precauţie fără a se atinge de Icoane, a bea aghiasmă sau a mânca anafură, de Sfântul Trup nici nu mai e vorba şi asta mai mult din evlavie spun eu.
Mi se pare cel putin dubioasa afirmatia cu cercetatorii... :D . Nu e deloc , si citez: o curăţare naturală lunară a uterului şi a vaginului de bacteriile pe care le poartă..., am incheiat citatul. Este, cum bine se stie, eliminarea ovulului nefecundat. Despre bacterii... ele (daca sunt) raman acolo si in nici un caz nu acesta este rolul menstrei. Pot ramane si exista bacterii in continuare si dupa menstruatie (e o intreaga literatura medicala la dispozitie).
Concluzie: nu elimina bacterii si necuratii. Nu e nimic rusinos , nimic vinovat in faptul ca atunci cand fecundatia nu a avut loc, nivelul de progesteron se prabuseste si mucoasa uterina, umpluta de sange, se desprinde, declansand scurgerile menstruale. Asta e randuiala firii!
E prea simplista abordarea in care cautam femeii vina sau necuratii! Mai important mi s-ar parea, daca tot vb. despre acest subiect, efectele colaterale care afecteaza femeia: - tulburari psihice si fizice (denumite sindrom premenstrual), eventuale dezechilibre hormonale, modificari hormonale sau afectiuni subiacente (endometrioza, infectie) Adica nu e saraca destul de incercata, mai punem si noi poveri in plus - daca tot e dezechilibrata (si fizic, si hormonal, si psihic) pai atunci sa stea asa si nici la biserica sa nu vina, nici la duhovnic in spovedanie ca sa gaseasca alinare.

andr3y
Mesaje:184
Membru din:14 Dec 2009, 14:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:ciclism, electronica, fizica, matematica
Localitate:Neamt, Romania
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde andr3y » 16 Mar 2010, 00:24

Aveti mai jos un extras din Pidalion 1841 (Canoanele Sfintilor Parinti) cu privire la acest subiect:
Canonul 2 al Sf. Dionisie al Alexandriei
Iar pentru muierile cele ce au rânduri, de s-ar cuveni ele aşa aflându-se să intre în Biserica lui Dumnezeu, socotesc că şi a întreba este de prisos. Căci socotesc, că nici ele fiind credincioase, şi evlavioase, ar îndrăzni aflându-se aşa, ori a se apropia la masa ce sfântă, ori a se atinge de trupul, şi de sângele lui Hristos. Că nici ceea ce avea curgerea cea de doisprezece ani s-a atins de El spre vindecare, ci de singure poalele Lui. Că a se ruga oricum ar fi cineva, şi a-şi aduce aminte de Stăpânul cum s-ar afla, şi a se ruga să dobândească ajutor, este lucru neprihănit. Iar la sfintele sfinţilor, cel ce nu-i cu totul curat şi cu sufletul, şi cu trupul, se va opri de a se apropia.

nota[Fiindcă unii pun înainte şi zic, că acestea sunt pândiri (observaţii) iudaiceşti, şi că legea darului nu pedepseşte greşalele cele fireşti, răspundem: 1. Că pricina aceasta se înţelege că o ar fi luat sfinţitul părinte din aşezământul Sfinţilor Apostoli, unde se zice, că muierile cele ce sunt întru curgerea sângelui, se socotesc pe sineşi necurate; şi că în zilele curgerii lor, sunt spurcate, şi lipsite de darul Preasfântului Duh. Pentru aceea nici a se ruga voiau, nici carte dumnezeiască a citi, încă nici a asculta. Pentru aceea ca să surpe acest prepus, au zis acolo multe Apostolii, între care şi acestea: „Că de socoteşti o muiere, că în cele şapte zile când te afli întru curgerea sângelui, că eşti spurcată şi lipsită de darul Sfântului Duh, apoi de năprasnă săvârşindu-te, şi lipsită fiind de Sfântul Duh, şi că te vei duce lipsită de nădejdea cea către Dumnezeu”. Şi iarăşi: „Deci tu, o muiere, precum zici, dacă te afli în zilele curgerii sângelui lipsită de Sfântul Duh, de cel necurat te-ai umplut. Că nerugându-te, nici citind, şi nevrând pe necuratul îl vei chema (cartea 6 cap 26 din apostoleştile aşezământuri). Pentru aceasta, depărtează-te de zadarnicile cuvinte, o muiere, şi să fii aducându-ţi aminte totdeauna de Dumnezeu, care te-a zidit pe tine, şi roagă-te lui şi celelalte”; vezi dar că dumnezeieştii Apostoli iartă unor muieri ca acesta numai a se ruga, şi a-şi aduce aminte de Dumnezeu, precum acestea amândouă anume le cuprinde şi canonul acesta, al Sfântului Dionisie. Fără a le ierta însă şi a se împărtăşi, sau a intra în Biserici.]

CANONUL 4 al aceluiasi
Iar celor ce dintre voi li se face scurgere noaptea fără de voie, şi aceştia să urmeze conştiinţei lor, şi pe sineşi, de se îndoieşte pentru aceasta, sau de nu, ei-şi să îşi ia aminte. Ca şi la mâncări: „Cel ce se îndoieşte, zice, de va mânca se osândeşte” (Romani: 14,23). Şi întru acestea fie cu bună conştiinţă, şi bine cutezători, după a sa aducere aminte, tot cel ce se apropie de Dumnezeu. Acestea tu adică cinstind pe noi (că nu-ţi sunt neştiute iubitule) întrebările le-ai adus către noi, de o cugetare pe noi, în ce chip cu adevărat suntem, şi de hotărâre cu sineţi formăluindu-ne. Iar eu, nu ca învăţător, ci ca cu toată simplicitatea fiind cuviincios lucru noi unii cu alţii a vorbi, în obşte gândul meu l-am dat. Pe care mai judecându-l şi tu, preaînţelepte fiule al meu, ceea ce ţi s-ar părea drept, şi mai bun, şi de este aşa, vei cerca, vei mai scrie pentru acestea. Mă rog lui Dumnezeu să fi sănătos iubite fiule în pace liturghisind Domnului.

Canonul al 7-lea al Sf. Timotei al Alexandriei
„Întrebare: Dacă o femeie va şti că are cele obişnuite femeilor, se cuvine a se apropia de Taine în ziua aceea, ori nu?
Răspuns: Nu se cuvine până ce se va curăţi."


CANON 6 al Sf. Ioan Postitorul
Cel ce s-a întinat în somn, cu patima scurgerii, o zi se scoate de la împărtăşire. Iar Psalmul 50 cântându-l, şi 49 de metanii făcând, aşa se crede că s-a curăţit de întinăciune.

CANON 7 al aceluiasi
Iar cel ce s-a întinat, deştept fiind cu trupul, şapte zile se opreşte de la împărtăşire, Psalmul al 50-lea în fiecare zi zicându-l, şi făcând 49 de metanii.

CANON 8 al aceluiasi
Cel ce a făcut malahie, patruzeci de zile se canoniseşte, cu mâncare uscată petrecând. Şi în fiecare zi, o sută de metanii făcând.

Canonul 17 al aceluiasi
„Femeile cele cu scurgeri de sânge obişnuite lor, să nu se atingă de cele sfinte până în a şaptea zi, dispune canonul 2 al Sf. Dionisie ca şi al 7-lea al lui Timotei. Acestea porunceşte pe legea veche, ba nici să se împreuneze cu bărbaţii, care să se întâmple ca din acestea să se nască slabi, bolnavi cei zămisliţi atunci."

Canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare
„Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune şi curate; fiindcă Cuvântul lui Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic şi necurat; că după cum zice Apostolul, „ai lui Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc" (II Corinteni 2,15). Dar fiindcă săgeţile diavolului sunt diferite şi de multe feluri, şi pe cei mai curaţi la minte se nevoieşte a-i tulbura, şi opreşte pe fraţi de la străduinţele obişnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate şi spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul Mântuitorului nostru şi să întărim mintea celor mai simpli. "Toate sunt curate celor curaţi, iar celor necuraţi şi conştiinţa şi toate le sunt spurcate" (Tit 1, 15).

Dar mă minunez de vicleşugul diavolului, căci fiind el stricăciune şi pieire, stârneşte gânduri la aparenţă curate; iar ceea ce se face este mai curând cursă ori ispitire, căci precum am zis mai înainte, pentru ca să reţină pe cei străduitori de la zelul obişnuit şi mântuitor şi pentru ca să se pară că a învins în această privinţă, întrebuinţează astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viaţă, ci provoacă întrebări şi flecării, care trebuiesc înlăturate. Căci, spune-mi mie, iubite şi prea cucernice, ce păcat, sau necurăţie, are o scurgere firească. Aceasta ar fi tot aşa ca şi cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreţia ce se elimină prin nări, şi pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să spunem încă mai multe şi despre curgerile din pântece, care sunt necesare celui viu pentru viaţă.

Şi apoi dacă credem că omul este făptura mâinilor lui Dumnezeu, după dumnezeieştile Scripturi, cum se putea face din puterea curată un lucru spurcat! "Dacă suntem neam al lui Dumnezeu, după Faptele dumnezeieşti ale Apostolilor (17, 28-29), apoi nimic necurat nu avem în noi"; fiindcă numai atunci ne spurcăm, când făptuim păcatul cel prea puturos. Iar când se întâmplă vreo scurgere firească involuntară, atunci necesitatea firei, precum am spus, pe lângă celelalte o suferim şi pe aceasta. Însă fiindcă cei ce vreau să grăiască împotriva celor ce se numesc drepte, sau mai bine zis, celor făcute de Dumnezeu, se referă şi la cuvântul evanghelic, după care "nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele care ies", trebuie să se mustre şi această nesocotinţă a lor, că nu o voi numi întrebare. Fiindcă înainte de toate, nefiind întăriţi, în neştiinţa lor, vatămă Scripturile. Iar cuvântul divin este aşa: Fiindcă iarăşi unii au asemenea îndoială asupra mâncărilor, însuşi Domnul, dezlegând neştiinţa lor, adică dând în vileag eroarea lor zice că: „Nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele ce ies; apoi adaugă: şi de unde ies? şi răspunde: din inimă; căci se ştie că acolo sunt visteriile rele ale gândurilor spurcate şi ale celorlalte păcate. Iar Apostolul învăţând mai pe scurt despre aceasta zice: "Mâncarea nu ne va pune pe noi înaintea lui Dumnezeu" (1 Corinteni 8, 18). Şi de ar zice cineva acum desluşit că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat; se poate că şi doctorii, ca măcar de la cei din afară să se ruşineze, în privinţa aceasta vor răspunde că celui ce trăieşte i s-au dat oarecari ieşiri indispensabile spre a elimina prisosinţa scurgerilor care hrănesc fiecare mădular din noi, precum cele de prisos ale capului sunt perii, şi mucoasele cele ce se elimină din cap, şi ale pântecelui ce se leapădă; deci cele de prisos ale canalelor de sămânţă este aceea. Aşadar, ce fel de păcat este în faţa lui Dumnezeu, o bătrânule prea iubitor de Dumnezeu, când însuşi Stăpânul cel ce a plăsmuit vietatea a voit şi a făcut aceste mădulare, ca să aibă acest fel de ieşiri?..."
Iertati si Doamne ajuta!

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde IOACHIM » 16 Mar 2010, 00:50

Aveti mai jos un extras din Pidalion 1841 (Canoanele Sfintilor Parinti) cu privire la acest subiect:
[................................................................................................]
Quod erat demonstrandum

Nuica Stefan
Mesaje:83
Membru din:17 Mar 2009, 00:07
Confesiune:ortodox
Localitate:Targoviste
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde Nuica Stefan » 23 Iul 2010, 13:13

Aveti mai jos un extras din Pidalion 1841 (Canoanele Sfintilor Parinti) cu privire la acest subiect...
Deci pana la urma, femeia poate intra in Biserica in perioada de ciclu, dar nu se poate impartasi. Sfantul Nicodim insa spune ca nu are voi sa intre in Biserica. (sau e o gresala de intelegere din partea mea?) sarut mana si multumim, parinte Petru.
'Un intelept chiar sclav, e liber; de unde rezulta ca, rege fiind un prost, tot sclav ramane' Sfantul Ambrozie al Milanului

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 23 Iul 2010, 19:30

Pe timpul Sf. Nicodim încă nu erau inventate absorbantele pt femei, care împiedică orice vărsare de sânge în Biserică. Şi nu cred că restricţia trebuie înţeleasă în litera ei, ci în duhul ei.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde silvestru » 16 Aug 2010, 12:11

Dacă scurgerea dureaza 2-3 zile ,când se termina se poate împartaşii femeia ? sau tr neapărat să stea 7 zile? Am vazut uni duhovnici ca aşa recomandă.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: "Necurăţia" bărbatului şi a femeii

Mesaj necititde protosinghel » 16 Aug 2010, 17:32

daca scurgerea dureaza 2-3 zile ,cind se termina se poate impartasii femeia ? sau tr neaparat sa stea 7 zile? am vazut uni duhovnici ca asa sfatuesc.
Despre asta s-a scris deja de mai multe ori pe forum. Femeia se poate împărtăşi la o zi după terminarea ciclului, pentru a fi sigură că s-a terminat. Mai multe nu e nevoie să aştepte.


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 54 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX