Toti gresesc iar numai tu singura ai dreptate . Poate ar trebui sa te puna pe ganduri faptul ca ,,toti" iti spun o idee, numai tu spui ,,nu". Pe ce te bazezi in afirmatia ta.Cum sa se ia aghiasma mare 8 zile, cand de obicei se ia dupa minim o zi de post???Gresit mai invatati pe crestini!!!Este strigator la cer, fratilor!!!E pacat mare!Stiu ca toti preotii spun acelasi lucru, dar NU TREBUIE sa se ia asa...Spurcam tainele cu astfel de afirmatii false...Nu se ia decat in ziua de BOBOTEAZA si cand preotul nu te dezleaga la impartasanie, o iei in loc de aceasta!!!si numai dupa spovedanie!!!!!
Cere-i, te rog, duhovnicului tău argumente în sprijinul acestei învăţături. Chiar aş fi surprins să le găsească pe undeva... mă refer la izvoarele autentice ale Ortodoxiei, nu pe la alţi duhovnici (cu sau fără ghilimele) care sunt după chipul şi asemănarea lui...Eu stiu de la duhovnicul meu asa: se poate lua agheazma mare si miercuri si vineri daca ajunezi pana la ora 15:00. Adica nu mananci pana atunci si poti bea agheazma mare.
Mi-ar placea sa aiba mai mult timp liber si pentru dileme de genul asta. Din nefericire, este foarte ocupat, abia are timp sa spovedeasca, atatia oameni vin la el... Orisicum, daca mi-a recomandat asa, sunt sub ascultare si nu am de ce sa ma tem. Insa pentru voi, poate ca e mai bine sa beti agheazma mare numai dupa spovedanie si in cele opt zile dupa Boboteaza.Cere-i, te rog, duhovnicului tău argumente în sprijinul acestei învăţături. Chiar aş fi surprins să le găsească pe undeva... mă refer la izvoarele autentice ale Ortodoxiei, nu pe la alţi duhovnici (cu sau fără ghilimele) care sunt după chipul şi asemănarea lui...Eu stiu de la duhovnicul meu asa: se poate lua agheazma mare si miercuri si vineri daca ajunezi pana la ora 15:00. Adica nu mananci pana atunci si poti bea agheazma mare.
Ar fi super sa fie cum spuneti. N-as mai tine post negru pana la 15:00 ca sa beau un pahar de agheazma mare (am facut asta mai demult, un fel de cura de apa sfintita pentru sanatate). Insa chiar si de-ar fi asa, as face neascultare de duhovnic - ceea ce nu e bine.Nu, pentru noi e mai bine să bem "aghiasmă mare" chiar şi în fiecare zi. Nu văd motive pt a impune reguli peste reguli pt aghiasmă. Atunci ce mai impunem pt împărtăşire?
E un subiect controversat, tocmai pentru că se fac uneori abuzuri.Aghiasma mare se poate ''inmulti'' ?
Stai liniştită şi bea Agheasmă...M-am mai întrebat deseori dacă nu greşesc, întrebuinţând-o astfel. Credeţi că în cazul meu e altfel, că greşesc ?
Iar eu voi face un test. Să văd dacă "teologia românească" (fără apel la cea de alte limbi) este în stare să răspundă la această întrebare....sper sa aiba cineva timp si sa ma lamureasca cu un raspuns.
La noi în Ardeal şi cred cam peste tot în România, Aghiazma mare îi spune la apa care se sfinţeşte în 6 ianuarie, de Botezul Domnului. Din această zi femeile cinstesc chiar şi apa de la robinet în sensul că nu spală rufe timp de 7 zile, tot timp de 7 zile se bea înainte de toate din ea, iar apoi numai la nevoie pentru a nu-i minimaliza importanţa."Mare" pentru că se posteşte de către marea majoritate în 5 ianuarie (Ajunul Bobotezei) pentru a bea "cu vrednicie" din ea în 6 ianuarie, cu post primesc şi cei din Grecia Aghiasma din 6 ianuarie.In functie de ce se numeste mica si/sau mare [Aghiazma]?
Multumesc, Maria-Andreea, cred ca acesta e raspunsul la intrebarea mea.Deci se numeşte "mare" dintr-o foarte mare evlavie faţă de actul botezului cu apă al Domnului. Sigur ea e aceeaşi pt că Sfântul Duh chemat să o sfinţească acelaşi este.
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori