Unde mai gasesc in afara de ,,Cele 14 reguli de a merge la biserica" pe care le-am gasit pe internet, si care par a fi scrise de Parintele Ilie Cleopa, ca la Sf. Liturghie se merge pe nemancate?
La pct 11 scrie :,, A unsprezecea conditie canonica. Cel ce a venit la biserica dintr-o familie, se cheama apostolul familiei. El trebuie sa ia sfanta anafora pentru toti cei de acasa.
Cei de acasa n-au voie, Doamne fereste, in Duminici si sarbatori, sa manance ceva, pana nu vine cel de la sfanta biserica, sa le aduca sfanta anafora, sa se impartaseasca cu sfanta anafora in locul Preacuratelor Taine. Ca sfanta anafora pe greceste se cheama antidoron, adica contra chip, tine locul Preacuratelor Taine pentru cei ce nu pot sa se impartaseasca.
Duminica si in sarbatori, in timpul Sfintei Liturghii, n-ai voie sa faci mancare, ca este mare pacat. Fa mancarea de sambata seara si pune-o undeva la rece, ca aveti acum frigidere, si o incalzesti cand veniti de la biserica. In caz de mare nevoie, dupa ce iesi de la Sfanta Liturghie, ai voie sa faci mancare. Dar in timpul Sfintei Liturghii, cand preotul leaga cerul cu pamantul si scoate particele pentru milioane de suflete, tu sa nu te apuci atunci sa faci mancare, ca-i mare pacat !
Asa a fost la stramosii nostri. Intrebati batranii. ca asa tineau inainte ! Nu se facea mancare Duminica. Este mare pacat. Nu-i voie sa faci focul si sa faci mancare cand preotul face dumnezeiasca Liturghie pentru atatea milioane de crestini, unde mijloceste iertarea atator suflete, si pentru cei din iad si pentru cei din ceruri si pentru cei de pe pamant."
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/2 ... serica.htm
Aceasta conditie se regaseste in canoanele apostolice cumva? (ca a numit-o canonica).
Sunt oameni care iau anafura acasa, mananca (mai au de luat si pastile, cu toate ca in unele cazuri pot fi decalate pana dupa slujba) si apoi se duc la biserica.
Daca as gasi mai multe surse credibile legat de mersul la biserica pe nemancate ar fi mai bine.(Imi trebuie pentru o ruda).
Multumesc!