Din pacate sunt situatii in care e imposibil sa eviti persoana agresoare,deoarece traiesti cu ea in casa sau chiar in aceeasi camera...1. Eu ştiam că binecuvintează numai episcopul, preotul, stareţul/stareţa .... şi părinţii trupeşti pot binecuvânta pe copii lor pentru un pas important în viaţă, dar de alte binecuvântări nu am auzit, mai ales în situaţia pe care o aduci.
2. Când ai un conflict cu cineva e bine să te rogi şi să eviţi certurile, şi chiar prezenţa acelei persoane, până se potoleşte furtuna.
3. Apropo, am avut "fericita ocazie" să fiu binecuvântată şi de sectari, la ei binecuvintează toţi de-a valma...
Parinte, in legatura cu cartea de rugaciuni diortosita de sfintia voastra, as vrea sa va intreb: de ce dupa rugaciunile inaintea meselor ati adaugat si binecuvantarea data (de obicei) de preot (:,,Hristoase, Dumnezeule...) ?
Nu-i nici o problemă dacă acea binecuvântare o dă un mirean. Mireanul nu are dreptul să facă cruce ca preotul, dar poate să facă ca mirenii sau să nu facă deloc, ci doar să rostească cuvintele. Prea am clericalizat noi toate...
Da...totusi, un argument mai solid mi-ati putea da ? Pentru ca eu sunt traditionalist, si deci mai greu de convins...doar daca aveti timp...
ăsta nu-i tradiţionalism...
Pai na, nu am gasit pana acum vreun sfant care, nefacand parte din cler, binecuvanta masa cu aceasta formula. Aceasta practica este intalnita la Oastea Domnului, si mi se pare a fi nepotrivita, deoarece persoanele nehirotonite nu pot presta nicio actiune de sfintire...iertati
1. A binecuvânta, nu înseamnă a sfinţi.
2. Rugăciunea "Tatăl nostru" se face tocmai în vederea binecuvântării mesei, dar fără să facă o referire clară la aceasta. De aceea este nevoie de careva cuvinte care să ceară binecuvântarea lui Dumnezeu asupra celor puse pe masă. Nu mireanul binecuvintează, ci el cere ca Hristos să binecuvânteze.
3. Dacă ar fi un preot de faţă, bineînţeles acesta ar da binecuvântarea, iar dacă ar fi mai mulţi preoţi, ar face-o cel mai mare. Dacă un mirean spune "Domnul să te binecuvinteze", nu înseamnă că el e din Oastea Domnului sau din vreo sectă. Noi ortodocşii am pierdut această dimensiune şi am clericalizat totul. Dar ar trebui să revenim la vechile formule dintre creştini, pe care monahii în mănăstiri le mai folosesc, chiar dacă nu sunt hirotoniţi. Dacă sunteţi tradiţionalist, înseamnă că aţi văzut cum simplii monahi şi chiar fraţii îşi spun unii altora "blagosloviţi/binecuvântaţi". Iar într-o familie, bărbatul este "preotul familiei" şi el trebuie să invoce binecuvântarea lui Dumnezeu asupra celor puse înainte.
Multe altele se pot adăuga, dar cred că la moment s-au mai clarificat lucrurile.
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori