Adică? Până acum vorbeam de pe pereţi sau eram ieşit din minţi?In sfarsit si-a mai venit in fire si protosinghelul....
Adică? Până acum vorbeam de pe pereţi sau eram ieşit din minţi?In sfarsit si-a mai venit in fire si protosinghelul....
Interesant. Se poate aplica modelul si pe Taina Hirotoniei ?Aceste 3 citate sunt toate despre Botez, că despre Cununie pur şi simplu nu am de unde să vă aduc. Ele nu există, aşa cum nici cuvântul "Cununie" nu este întâlnit niciodată în Canoane. Dar dacă cu Botezul este aşa, apoi cu atât mai mult cu Cununia.
Pe de altă parte, aşa cum spune Sf. Iustin Popovici, "fiecare Taină este în legătură organică cu Botezul". Altfel spus, "fiecare Taină este o actualizare a darului Botezului. Acestea îşi au începutul în Botez şi se desăvârşesc în Euharistie" (prof. A. Zaiţev).
Nu-i adevărat. Credinciosului "formal" ea nu trebuie făcută.Slujba se face in intregime la cel botezat, indiferent daca este credincios activ sau formal.
Sămânţa este cuvântul credinţei. Dacă însă acel om nu crede, el nu trebuie botezat. Botezul nu este sămânţă, ci altoire.Samanta semanatorului a fost aruncata peste tot.
Dacă nu e rău, înseamnă că e bun. Şi care-i, de exemplu, gândul ăla bun cu care vin câteva milioane de români să se împărtăşească doar în Postul Mare?Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Dacă dvstră vi s-ar da o carte şi o primiţi căci nu aţi cerit-o cu gând rău, dar dvstră nu ştiţi să citiţi ce valoare daţi cărţii ? Aşa e şi cu Sf. Taine date celor care nu le cunoasc frumuseţea, valoarea. Credeţi-mă că e cea mai sigură soluţie, prin analogie la subiectul discutat, aceea de a învăţa omul să prindă peşte şi nu de a-i da un peşte ca să nu moară de foame.Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Cei ce vin la sfintele Taine vad ceva benefic in ele.Sunt multi oameni care nu stiu prea bine dogme si doctrine Bisericesti si poate nici rugaciuni, dar vin sa se roage la Biserica pentru ca asa cred ei ca e bine.Din cate stiu eu Sf. Taine nu au nici o putere daca nu sunt acompaniate de credinta, in afara de Sf. Euharistie (si aici nu sunt sigur, au fost parinti care au zis si de Sf. Euharistie ca nu are nici un efect fara credinta,dar zic Sf. Euharistie pentru ca am auzit ca sunt anumite canoane care permit oprirea de la Sf. Impartasanie).Deci n-aveti grija lasati pe Dumnezeu sa judece, ca "Sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru Sabat".Dacă dvstră vi s-ar da o carte şi o primiţi căci nu aţi cerit-o cu gând rău, dar dvstră nu ştiţi să citiţi ce valoare daţi cărţii ? Aşa e şi cu Sf. Taine date celor care nu le cunoasc frumuseţea, valoarea. Credeţi-mă că e cea mai sigură soluţie, prin analogie la subiectul discutat, aceea de a învăţa omul să prindă peşte şi nu de a-i da un peşte ca să nu moară de foame.Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Cu exceptii "bolnave" nu cred ca vine cineva la Sfintele Taine cu intocmai intentia de a le batjocorii, a rade de ele si ale necinstii.Oamenii vin pentru ca, cred ca e ceva de bun augur in asta.Dacă nu e rău, înseamnă că e bun. Şi care-i, de exemplu, gândul ăla bun cu care vin câteva milioane de români să se împărtăşească doar în Postul Mare?Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Sau care-i gândul ăla bun cu care se cunună 80-90% dintre tineri, după aceea divorţând, înşelându-se, necălcând pe la biserică, bătându-şi soţia etc.?
despre asta discutam şi noi.Din cate stiu eu Sf. Taine nu au nici o putere daca nu sunt acompaniate de credinta, in afara de Sf. Euharistie
... sub formă magică. Şi uite aşa se amăgesc. Căci ei dacă merg duminică de duminică la biserică pt că văd ceva benefic acolo stau liniştiti şi mai râd de câte unul cum e îmbrăcat că doar nu îi dau în cap, mai sar peste postul de miercuri şi vineri căci soţul nu posteşte etc. şi iubirea de care vom fi întrebaţi nu se cunoaşte nicăieri: nici faţă de aproapele nici faţă de Dumnezeu...Cei ce vin la sfintele Taine vad ceva benefic in ele.
Cred ca aspetele judecatii vietii vesnice ii apartin lui Dumnezeu si Hristos.Poate ma insel euŞtiţi la ce "bun" se aşteaptă ei? Sănătate, izbăvire de vrăjmaşi (că acum toţi sunt vrăjmaşi unii altora), izbăvire de vrăji şi deochi şi altele de genul ăsta sau pur şi simplu că aşa fac toţi, aşa i-a învăţat părinţii etc.
Întrebaţii pe oamenii ăştia dacă-i interesează viaţa veşnică şi veţi primi în loc mai multe întrebări decât răspunsuri...
Iar cu privire la Împărtăşirea fără credinţă şi vrednicie, desigur ea are efect. Despre aceste "efecte" scrie Sf. Pavel al I Corinteni 11:30. Şi asta e valabil nu doar în cazul Împărtăşirii, ci şi al celorlalte Taine.
... şi faptele în baza cărora vom fi judecaţi ne aparţin. Deci să trecem la treabă .Cred ca aspetele judecatii vietii vesnice ii apartin lui Dumnezeu si Hristos.
Eu vad lucrurile mai simplu: cantitate versus calitate. Cand pui accentul pe cantitate nu ai cum sa nu ajungi la formalism. Doar daca schimbi prioritatile si incepi sa urmaresti calitatea atunci se vor schimba intr-adevar lucrurile si in Biserica. Dar e nevoie de vointa mare, mare de tot si de sus. Acum exista o situatie de compromis: manastirile incearca sa tina cu dintii de calitate si cele mai multe reusesc, pe cand Biserica tine larg portile deschise oricui si oricand. In statistici, Biserica are peste 80% din populatie ortodoxa, asta cu numele, dar real cati sunt cu adevarat crestini ortodocsi? Eu stau cu un picior intr-un lighean cu gheata si celalalt intr-unul cu apa clocotita si ma chinui sa zambesc pentru ca, statistic, e foarte bine. Tin picioarele in apa caldicea, la 50 de grade C, nu? Cam asa e cu statistica asta. Dar pare ca ne-am obisnuit cu ea si ne simtim bine.Eu cred că Biserica Ortodoxă (de pretutindeni) trebuie să-şi revizuiască măcar puţin atitudinea faţă de ortodocşii formali. Din acest punct de vedere, acuzaţiile sectarilor sunt de multe ori justificate.
Trebuie să fim foarte atenţi pe cine botezăm, pe cine cununăm şi pe cine înmormântăm.
Eu ştiu mai mulţi preoţi din Basarabia care nu înmormântează pe care în ultimul post nu s-a spovedit şi împărtăşit sau cel puţin a fost om apropiat Bisericii. Şi eu încerc să impun nişte reguli în acest sens.
Ce părere aveţi despre asta? Cum le explicăm oamenilor şi cum prevenim situaţiile de scandal?
Iar numai "taine" şi "taine". Dar CATEHIZARE? Unde sunt cei 3 ani de catehizare din vechime? Sau măcar 3 luni, sau măcar 3 săptămâni, sau măcar 3 zile, sau măcar 3 ore de catehizare?botezul se poate si trebuie refuzat familiilor care nu prezinta garantii ca vor creste copilul crestineste. chiar daca amani botezul dupa 40 de zile si spovedesti si parintii, tot nu ai garantia ca se se misca ceva in sufletul lor.
Aici aveţi dreptate. Despre asta eu am scris mai pe larg aici.argumentul ca moare copilul nebotezat nu sta in picioare, oricum harul nu rodeste singur si de la sine. in indreptarea legii de la Govora se arata clar ca oglasenicii morti inainte de botez se ingroapa crestineste si se considera ca atare. daca copilul are macar molitfa de 8 zile, se poate, e catehumen. rugaciunile de 40 de zile la prunc, sunt traduse prost, Molitfelnicul vechi vorbeste de un Botez viitor, nu unul deja faptuit, dar deh, pui un participiu unde nu trebuie si ai schimbat textul dupa obiceiul locului.
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori