Repet încă odată: Biserica Ortodoxă nu are 7 Taine şi odată ce se greşeşte în raţionalizarea acestui număr, şi alte raţionamente de săvârşirea tainelor este greşit.Puteti sa ne spuneti cum trebuie sa fie imbracat preotul atunci cand se savarseste una din cele sapte taine?
Singura excepţie - caz de moarte a primitorului Tainei!Pot exista exceptii de la regula cand preotul este in afara bisericii ? Care sunt acestea ?
Dacă-i uşă diaconească, deja nu mai contează care dintre ele este. Ar fi bine să fie şi cu felon şi să împărtăşească prin Sf. Uşi.Am vazut ca inainte de Utrenie preotii impartasesc copii doar cu epitrahilul si chiar pe la usa diaconeasca miazazi...
Sigur că da!Femeia are dreptul sa faca parte din consiliul parohial sau sa fie epitrop ?
Unde este mai mult loc, dar e de dorit ca acesta să fie un loc de cinste, adică mai lângă altar.Unde trebuiesc puse sf moaste (acolo unde exista ) in biserica ? (ex naos , pronaos , solee etc )
Va multumesc
Preotul poate impartasi doar cu epitrahilul. Aceasta situatie se intalneste mai ales la impartasirea bolnavilor.Dacă-i uşă diaconească, deja nu mai contează care dintre ele este. Ar fi bine să fie şi cu felon şi să împărtăşească prin Sf. Uşi.Am vazut ca inainte de Utrenie preotii impartasesc copii doar cu epitrahilul si chiar pe la usa diaconeasca miazazi...
Dar o greşeală capitală nu poţi spune că este...
Când merge la casa bolnvaului, desigur se poate şi numai cu epitrahilul, dar dacă e în biserică şi se poate de făcut totul după regulă, ce să transformăm totul în excepţie?!Preotul poate impartasi doar cu epitrahilul. Aceasta situatie se intalneste mai ales la impartasirea bolnavilor.
In privinta Spovedaniei, in Molitfelnicul romanesc parca exista o indrumare in care se insista ca este obligatorie purtarea felonului, desi eu tind sa cred ca se poate face si doar cu epitrahilul...
Aceste lucruri nu le vom şti niciodată, pt că vechile cărţi conţineau doar rugăciunile, fără nici o indicaţie (rubrică). Ele s-au scris destul de târziu şi nu ştim dacă reflectau o tradiţie generală sau una locală.Dar aceste randuieli le putem gasi si prin normative mai vechi ale Bisericii (canoane) sau doar in randuielile tipiconale ale cartilor de cult (care cred ca sunt mai subiective decat ar trebui)?
Ele sunt lăsate pentru a fi "administrate" de preot. Trebuie să-şi lase şi lui (şi familiei lui), dar să dea şi altora...Prinoasele ce se aseaza pe masa din stinga si care se citesc la sfirsitul liturghiei se impart saracilor de catre cei ce le-au adus sau se lasa preotului ?
Dacă ar umbla cu capul descoperit pe la cumpărături şi nu numai, ar trebui să nu mai fie numită sau văzută ca preoteasă?Se observa in BOR ca o parte din preoti au barba iar altii nu?
Cum ar trebui sa se poarte?
Este vreun temei biblic sau dogmatic pentru aceasta?
Va multumesc
... " Iar preoteasa se vede ca-i preoteasa: mereu in rochie si cu capul acoperit, fie in biserica sau dupa cumparaturi!!"
Nu înţeleg despre ce fel de "vin sfinţit" spuneţi, dar ordinea oricum este asta: împărtăşirea-anafura-agheazma (mică) / vin. În loc de anafură se poate lua şi o bucată de pâine simplă, numai că în acest caz nu se mai poate lua agheazmă, ci obligatoriu trebuie vin sau apă. Şi acestea se iau pentru ca nu cumva ceva din Sfânta Împărtăşanie să mai rămână în gură, dar nu pt că ar fi obligatoriu de le luat.Părinte Petru, după ce luăm Sfânta Împărtăşanie, ce trebuie să luâm mai întâi Anafura sau vinul sfinţit? Aici ni se dă vinul imediat după ce ne împărtăşim, iar dupa ce ne-a miruit părintele am luat şi Anafura. În prima biserică în care m-am împărtăşit, paharul cu vin se punea lângă Anafură şi lua fiecare cum credea că e bine. De-abia acum mă gândii că Anafura trebuie luată întâi. Greşesc?
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori