Copiez si aici ce am mai scris pe alt topic despre acest subiect. Cei care contesta autenticitatea minunii Sfintei Lumini din Sambata Pastelui ortodox, aduc in discutie doua argumente: ca s-a descoperit ca exista substante (fosforul alb) care se poate autoaprinde, si ca din insasi sanul Bisericii ortodoxe exista contestatii (delaratia unui episcop de acum doua secole).
Despre
lumina fosforului alb, s-a demonstrat ca se poate auto-aprinde, dar ce nu s-a precizat este ca ea
se aprinde la o temperatura de 60 de grade Celsius si se aprinde doar la putin timp (cateva minute) de contact cu aerul. http://www.referatele.com/referate/chim ... le-com.php
CONTRAARGUMENT 1: Dar Sf. Mormant e sigilat cu cateva ore inainte, iar la intrarea in Sf.Mormant, Patriarhul este controlat si nu are la el decat camasa alba cu care este imbracat (doar nu a inmuiat-o pe aceasta, ca ar fi luat foc pe el)... Sunt mii de declaratii date independent una de alta, de pelerinii ale caror lumanari (care nu contin fosfor alb) s-au aprins spontan fara vreo posibila explicatie dupa vreo cel putin 2 ore (de cand asteapta in Biserica cu lumanarile in mana, pt ca Biserica Sf.Mormant este plina cu cateva ore inainte), iar fosforul arde la putin timp dupa contactul cu aerul (ca nu le tin in vid). Astea cum se mai "explica" (daca tot despicam firul in 4 la analiza) ? Dar fulgerul de lumina care apare si globul de lumina sau flacara albastra care apare in Biserica?
CONTRAARGUMENT 2: In plus, fosforul alb la aprindere produce un fum alb dens (pentoxidul de fosfor rezultat din combinarea fosforului cu oxigenul) si care (spre regretul celor care contesta Minunea de al Sf. Mormant) nu se observa iesind de la lumanarile aprinse cu Sfanta Lumina.
Se mai aduce iar argument de catre sceptici ca episcopului rus Porfirie Uspenski (1804-1885) care a publicat (daca cumva el a facut-o si nu e o facatura) in volumele sale niste grave afirmatii in care contesta minunea Sfintei Lumini.
Una, cum ca un diacon care
"s-a nimerit" in Templul Sfantului Mormant ar fi descoperit cu oroare ca Lumina Sfanta se aprinde de la o candela aflata chipurile in spatele unei icoane din spatele lespezii Sfantului Mormant - o minciuna sfruntata, pentru ca:
CONTRAARGUMENT 3: in Sfantul Mormant atunci cand se aprinde Lumina Sfanta nu intra decat Patriarhul Ortodox al Ierusalimului insotit de un episcop dupa care inchide usa si o redeschide dupa ce se aprinde Lumina. In plus, intotdeauna Sf. Mormant este perchezitionat in dimineata Sambetei Pastelui de catre sa determine daca nu este nimic in camera Ediculului care sa poata fi folosit la aprinderea unei flacari si sa vada daca fiecare candela a fost stinsa. Perchezitia dureaza o ora incepand de la 10 sambata dimineata si implica trei inspectii separate ale Mormantului. Ea este condusa de un paznic musulman stabilit pentru Sfantul Mormant si are loc in prezenta clericilor armeni, copti si iacobiti. La ora 11 Mormantul este sigilat de catre garda musulmana puntr-o banda alba printre cele doua manere ale usii si o sigileaza cu ceara. Patriarhul ortodox este Patriarhul isi scoate vesmintele si mitra si se supune perchezitionarii din partea oficialitatilor civile, incluzand pe "primarul orasului Ierusalim si seful politiei", in scopul de a se determina faptul ca nu are chibrituri ori alte dispozitive cu care sa poata aprinde o lumanare.
Deci cum ar fi putut fi aceste afirmatii veridice, cand mereu s-a controlat si sigilat mormantul de necrestini? Asta se intampla de 2000 de ani incoace, deci e o stupizenie sa inventezi asa o minciuna. De mentionat ca Episcopul Porfirie Uspenski nu a fost martor ocular direct.
Cea de a doua afirmatie falsa luata din zvonistica este rastalmacirea unei intamplare mai vechi. El descrie cum in trecut un anume Pasa turc, Ibrahim Pasa, care dorea sa participe la Slujba de aprindere a Luminii Sfinte pentru a verifica autenticitatea fenomenului, si este chipurile implorat de catre Misael al Petrei, Daniel al Nazaretului si Dionisie al Filadelfiei sa nu participe ca sa nu se faca publica asa-zisa "minciuna" si sa nu se intristeze tarul rus Nicolae...
CONTRAARGUMENT 4: In realitate lucrurile s-au petrecut in felul urmator (de fapt este o intamplare faimoasa si cunoscuta de lumea crestina si musulmana): in 1832, dupa ce printul Ibrahim Pasa, fiul lui Mohammed Ali Pasa, a cucerit Ierusalimul si Siria, l-a invitat pe Papa copt Petru al VII-lea sa viziteze Ierusalimul si sa slujeasca in timpul aparitiei Sfintei Lumini din Sfantul Mormant al Mantuitorului in Sambata Mare, asa cum face Patriarhul ortodox grec in fiecare an. Patriarhul-Papa copt a acceptat invitatia si cand a ajuns, a fost primit cu onoruri si cinste si a intrat in Ierusalim printr-o mare procesiune si o celebrare splendida, la care au participat guvernatorul, conducatorii si capii diferitelor factiuni crestine prezente. Cu intelepciunea sa, si-a dat seama nu va putea sluji in Sfantul Mormant fara sa starneasca animozitati intre copti si greci. Papa i-a cerut Pasei sa nu-l sileasca la aceasta ci sa-l lase sa participe impreuna cu patriarhul grecilor ca tert, pentru ca se indoieste de autenticitatea luminii. In Sambata Mare, biserica Sfantului Mormant s-a umplut de credinciosi, dar Pasa a ordonat ca toti sa fie scosi afara din biserica in curtea spatioasa din fata acesteia. Cand a venit vremea inceperii slujbei, cei doi patriarhi si Pasa au intrat in Sfantul Mormant ca sa spuna rugaciunile cuvenite acestui moment. La momentul potrivit, lumina a tasnit din Sfantul Mormant astfel incat l-a ingrozit pe Pasa, lasandu-l uimit si confuz, Papa avand grija de el pana si-a revenit. Oamenii care asteptau afara nu au fost lipsiti de binecuvantarea luminii deoarece unul din stalpii portii vestice a bisericii s-a crapat si lumina a tasnit din el. Aceasta minune l-a facut pe Pasa sa-l cinsteasca pe Papa si mai mult. Papa Petru al VII-lea a facut multe reparatii si renovari in biserica Invierii. Iar Sursele Ben-Anieh din 1846 zic: ”Femeile arabe, turcii insisi, musulmanii, cadeau în genunchi şi strigau, Alah Dumnezeule, si Lumina Sfanta se revarsa mereu!”
Iata si foto cu stalpul crapat al Bisericii Sf. Mormant, ramas marturie peste vremuri (si de asemenea nu poate fi explicata de sceptici):
O explicatie posibila a sustinerii de catre episcopul Uspenski a acestor false zvonuri, in afara unei posibile naivitati de a crede in spusele unui singur om, sau Doamne fereste de aceea de rea-vointa, ar fi ca acest episcop misionar rus a dorit sa discrediteze o minune care se petrece in Biserica Sf. Mormant
datorita si faptului ca aceasta era sub patronajul Patriarhiei Grecesti a Ierusalimului.
Dumnezeu sa il ierte daca el a scris acestea, si daca nu a scris el acestea atunci sa ne ierte pe noi ca l-am pomenit sau pe cei care au fabricat aceasta minciuna.