Pagina 14 din 18

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 15 Dec 2010, 08:50
de Floryan
2. De ce alţi np care merg tot pe principiul "Sola Scriptură" admit mai multe sau mai puţine lucruri, despre care spun că sunt "perfect biblice"?
Cu tot respectul vă atrag atenţia că vis a vis de Tradiţie cam toţi np au o viziune unitară: resping acele învăţături contrare Scripturii!
Cu amărăciune constat apariţia lăcăţelului exact pe sensibilele topice în care se discutau aceste învăţături contrare... Vorba aceea: "Am pus lacătul pe sala de conferinţe - Polemică câştigată de ortodocşi!!!" Imagine
Nu resping invataturile contrare Scripturii, ci resping invataturile contrare doctrinei sectei repective.
SI logi daca o iei, zic logic, Sf Scriptura provine din traditie ;)
Iar polemica a fost cistigata intr-adevar de ortodocsi si de mai multe ori. Dece? Pt ca np nu au adus nici argumente scripturistice nici istorice. Doar teoria conspiratiei si pareri proprii.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 08:38
de laodiceean
1. Dumneata mai întâi ar trebui să recunoşti hotărârile Sinodului de la Laodiceea, dacă tot te numeşti aşa, şi apoi să scrii.
Nick-ul meu nu e legat de sinodul de la Laodiceea (care apropos nu prea a fost ortodox), ci de Biserica amintită în Sfânta Scriptură.
2. La acel subiect se scrie de mai bine de un an de zile şi nimeni nu e de vină că dumneata ai intrat aşa de târziu pe forum. Şi nu ştiu de ce ai impresia (greşită) că ai avea mai multe de spus şi că ai putea şi să răspunzi la întrebările lui "protosinghel". Citeşte toate mesajele şi dacă ai ceva important de spus, anuntă administraţia forumului şi cu siguranţă "îţi va deschide lacătul".
De unde deduci dumneata că am "impresia", ba încă şi "greşită" înainte de a o exprima? E cam peste mână să fie deranjat administratorul să vină cu cheia pentru fiece nou venit, oricum mulţumesc pentru sugestie.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 08:53
de Floryan
Nick-ul meu nu e legat de sinodul de la Laodiceea (care apropos nu prea a fost ortodox), ci de Biserica amintită în Sfânta Scriptură.
Serios, daca nu prea a fost ortodox, atunci cum a fost? I-a sa te vedem.Voi np suneti renunmiti pentru aruncatul gogosii, apoi pauza lamuriri.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 09:01
de laodiceean
Nu resping invataturile contrare Scripturii, ci resping invataturile contrare doctrinei sectei repective.
SI logi daca o iei, zic logic, Sf Scriptura provine din traditie ;)
Iar polemica a fost cistigata intr-adevar de ortodocsi si de mai multe ori. Dece? Pt ca np nu au adus nici argumente scripturistice nici istorice. Doar teoria conspiratiei si pareri proprii.
La urma urmei, şi acesta este un punct de vedere ce merită a fi luat în considerare. În ce priveşte botezul pruncilor, argumentele istorice ţin mai mult de practica Bisericii, singurul argument demn de luat în considerare ar fi argumentul scripturistic, or acesta nu există. Nu s-a adus nici măcar un (1) exemplu de botez al pruncilor în NT. S-a adus doar lacătul ;)

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 09:02
de laodiceean
Serios, daca nu prea a fost ortodox, atunci cum a fost? I-a sa te vedem.Voi np suneti renunmiti pentru aruncatul gogosii, apoi pauza lamuriri.
A fost mai mult catolic.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 09:13
de Floryan
Serios, daca nu prea a fost ortodox, atunci cum a fost? I-a sa te vedem.Voi np suneti renunmiti pentru aruncatul gogosii, apoi pauza lamuriri.
A fost mai mult catolic.
Serios? Si cel face atit de catolic? Sau cit a fost catolic si cit ortodox?

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 09:14
de Floryan
Nu s-a adus nici măcar un (1) exemplu de botez al pruncilor în NT. S-a adus doar lacătul ;)
Ba da, mai multe. Insa nu s-a adus niciiun exemplu scripturistic cum ca botezul pruncilor nu este valid.S-a pus lacat ca discutia devenise inutila, iar argumentele np caraghioase.
Topicul este despre Scriptra vs Traditie

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 12:29
de vasinec
Nu s-a adus nici măcar un (1) exemplu de botez al pruncilor în NT. S-a adus doar lacătul ;)
Ba da, mai multe. Insa nu s-a adus niciiun exemplu scripturistic cum ca botezul pruncilor nu este valid.S-a pus lacat ca discutia devenise inutila, iar argumentele np caraghioase.
Topicul este despre Scriptra vs Traditie
1. Vi se par caraghioase conditii botezului crestin, lasate de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli?

2. Conform Sfintei Scripturi, poate fi botezata acea persoana care crede Evanghelia lui Hristos si marturiseste aceasta credinta (cu gura sa - Romani 10:9) si se pocaieste.
Conform "sfintei traditii" poate fi botezat (cu voie, fara voie) oricine, fara a fi respectate conditiile botezului crestin.

Si subiectul botezului crestin este on-topic. Pot fi puse in antiteza Sfanta Scriptura (invataturile mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli) si "sfanta traditie"(invataturile omenesti).

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 12:50
de Floryan
1. Vi se par caraghioase conditii botezului crestin, lasate de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli? .
N-am zis asta. Ai o obsesie bolnava ca nu pot spune altfel sa o dai la intors. Eu am zis argumentele voastre sunt caraghioase, nu ca argumetele voastre sunt scripturistice. Pina acolo e departe.
Dle vasinec, sl apostoli au botezat si copiii. CInd spune ca a botezat toata casa, cumva copiii sunt afara de casa, sau 3000 de suflete, scrie 3000 de adulti? Sau scrie ca botezul este exclusiv adultilor? Atunci esti in ratacire. BIserica marturiseste de 2000 de ani botezul copiilor, chiar si Luther (tatuca sectarilor) l-a practicat, numai voi sectarii prin "profetii" vostrii l-ati desfiintat.
2. Conform Sfintei Scripturi, poate fi botezata acea persoana care crede Evanghelia lui Hristos si marturiseste aceasta credinta (cu gura sa - Romani 10:9) si se pocaieste.
Conform "sfintei traditii" poate fi botezat (cu voie, fara voie) oricine, fara a fi respectate conditiile botezului crestin..
Deci dupa mintea dumitale, mutii nu se pot boteza, ca nu pot marturisi credinta cu gura. Vai de voi!
Si subiectul botezului crestin este on-topic. Pot fi puse in antiteza Sfanta Scriptura (invataturile mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli) si "sfanta traditie"(invataturile omenesti).
E problema dumitale.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 12:57
de daniel tuduran
Nu s-a adus nici măcar un (1) exemplu de botez al pruncilor în NT. S-a adus doar lacătul ;)
Ba da, mai multe. Insa nu s-a adus niciiun exemplu scripturistic cum ca botezul pruncilor nu este valid.S-a pus lacat ca discutia devenise inutila, iar argumentele np caraghioase.
Topicul este despre Scriptra vs Traditie
1. Vi se par caraghioase conditii botezului crestin, lasate de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli?

2. Conform Sfintei Scripturi, poate fi botezata acea persoana care crede Evanghelia lui Hristos si marturiseste aceasta credinta (cu gura sa - Romani 10:9) si se pocaieste.
Conform "sfintei traditii" poate fi botezat (cu voie, fara voie) oricine, fara a fi respectate conditiile botezului crestin.

Si subiectul botezului crestin este on-topic. Pot fi puse in antiteza Sfanta Scriptura (invataturile mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli) si "sfanta traditie"(invataturile omenesti).
Vasinesc,lasa balivernele si concentreaza-te pe intrebarile serioase.Nu te abate de la tema topicului si nu evita sa raspunzi cand esti intrebat! Straduieste-te sa dai raspuns punctual la intrebarile lui protosinghel.

Adventistii de ziua a saptea nu au adus nimic nou. Practic, au copiat ceea ce au considerat ca este biblic.
1. Pe ce criterii ei au stabilul că un lucru este biblic sau nu?
2. De ce alţi np care merg tot pe principiul "Sola Scriptură" admit mai multe sau mai puţine lucruri, despre care spun că sunt "perfect biblice"?
3. Nu consideraţi că criteriul este în afara Scripturii?
4. El este al unor persoane singulare sau a unei comunităţi în care s-a născut Scriptura? Sau Scriptura naşte comunitatea? Argumente!

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 13:06
de vasinec
Adventistii de ziua a saptea nu au adus nimic nou. Practic, au copiat ceea ce au considerat ca este biblic.

1. Pe ce criterii ei au stabilul că un lucru este biblic sau nu?
Criteriul este urmatorul: orice invatatura trebuie sa fie in armonie cu toata Sfanta Scriptura.

Exemplu personal: am vrut sa vad ce spune Sfanta Scriptura despre "moarte". Avand la indemana o Biblie (cu trimiteri) un pix si un carnetel, m-am apucat de lucru. Am gasit un verset despre subiectul meu. Acel verset ma trimitea la alte versete. Acele alte versete ma trimiteau la multe alte versete (s.a.m.d). Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
2. De ce alţi np care merg tot pe principiul "Sola Scriptură" admit mai multe sau mai puţine lucruri, despre care spun că sunt "perfect biblice"?
Eu nu v-am intrebat nimic despre biserica catolica. Nici dvs. sa nu ma intrebati despre altii.
3. Nu consideraţi că criteriul este în afara Scripturii?
Poate ca unii au si criterii din afara Scripturii.
4. El este al unor persoane singulare sau a unei comunităţi în care s-a născut Scriptura? Sau Scriptura naşte comunitatea? Argumente!
1. Criteriul (daca la el va referiti) este a lui Hristos. Mantuitorul obisnuia sa-si argumneteze invataturile cu "este scris" (in Sfanta Scriptura). Arata ca nu vorbeste de pe pereti (sau din "sfanta traditie").

2. Scriptura (data de Dumnezeu - nu de vreo biserica) naste comunitatea crestina. Aceasta (comunitatea) trebuie sa aiba la baza (temelie) adevarul Scripturii. Altfel, nu poate fi numita comunitate crestina. Se poate numi "traditionala", "locala", etc.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 13:09
de vasinec
Vasinesc,lasa balivernele si concentreaza-te pe intrebarile serioase.Nu te abate de la tema topicului si nu evita sa raspunzi cand esti intrebat! Straduieste-te sa dai raspuns punctual la intrebarile lui protosinghel.
Linisteste-te stimabile. In timp ce dumneata te agitai (de parca ai fi maimuta protosinghelului), eu tocmai raspundeam la intrebari.

P.S. Credeti ca sunt baliverne invataturile Domnului Iisus Hristos si ale Sfintilor Apostoli, referitoare la botez? Nu merita bagat in seama faptul ca "sfanta traditie" desconsidra aceste invataturi scripturistice?

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 13:17
de daniel tuduran
Linisteste-te stimabile. In timp ce dumneata te agitai (de parca ai fi maimuta protosinghelului), eu tocmai raspundeam la intrebari.
Domnule,daca vrei sa dialoghezi cu noi incerca sa-ti stapanesti pornirile. Eu nu te-am facut maimuta sau in alt fel.
Daca esti in stare sa porti un dialog civilizat porta-l iar daca nu vezi de treaba dumitale!
P.S. Credeti ca sunt baliverne invataturile Domnului Iisus Hristos si ale Sfintilor Apostoli, referitoare la botez?
Eu cred la modul cel mai sincer cu putinta ca invataturile Domnului Iisus Hristos si ale Sfintilor Apostoli sunt invataturile Bisericii Ortodoxe iar baliverne sunt doar lucrurile pe cale le pui tu in seama Domnului nostru Iisus Hristos si a apostolilor.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 13:18
de Floryan
2. Scriptura (data de Dumnezeu - nu de vreo biserica) naste comunitatea crestina. Aceasta (comunitatea) trebuie sa aiba la baza (temelie) adevarul Scripturii. Altfel, nu poate fi numita comunitate crestina. Se poate numi "traditionala", "locala", etc.
NU scriptura naste vreo comunitate crestina. Ci jertfa Mantuitorului pe Cruce. Caci Dumnezeu ne-a mantuit prin cruce, nu prin BIblie.
Sfânta Scriptură nu ne poate călăuzi ea singură pe calea mântuirii, atât pentru că ea n-a fost dată omenirii de la început, cât şi pentru că, atunci când a fost dată, ea n-a fost singura autoritate în această privinţă, ci a avut înaintea ei şi apoi odată cu ea Sfânta Tradiţie.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 13:20
de Floryan
Exemplu personal: am vrut sa vad ce spune Sfanta Scriptura despre "moarte". Avand la indemana o Biblie (cu trimiteri) un pix si un carnetel, m-am apucat de lucru. Am gasit un verset despre subiectul meu. Acel verset ma trimitea la alte versete. Acele alte versete ma trimiteau la multe alte versete (s.a.m.d). Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
Incercati sa faceti la fel si cu versetele legate de Trupul si Sangele Domnului

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 13:33
de vasinec
Exemplu personal: am vrut sa vad ce spune Sfanta Scriptura despre "moarte". Avand la indemana o Biblie (cu trimiteri) un pix si un carnetel, m-am apucat de lucru. Am gasit un verset despre subiectul meu. Acel verset ma trimitea la alte versete. Acele alte versete ma trimiteau la multe alte versete (s.a.m.d). Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
Incercati sa faceti la fel si cu versetele legate de Trupul si Sangele Domnului
Asta si fac.

Dvs. luati literar faptul ca Domnul Iisus Hristos spune (prezent fiind si EL, in carne, oase si sange) ca "acesta este trupul meu care se frange pentru multi" (referindu-se la paine) si "acesta este sangele meu" (facand referire la paharul cu vin)? Sau va ganditi ca acestea sunt niste simboluri care prefigureaza/intruchipeaza jertfa Mantuitorului (trupul frant si sangle varsat, pe cruce)?

P.S. Pentru lamururi, apelati la "explicatiile" Sfantului Apostol Pavel, din 1 Corinteni cap. 11:23-29.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 20:35
de daniel tuduran
Exemplu personal: am vrut sa vad ce spune Sfanta Scriptura despre "moarte". Avand la indemana o Biblie (cu trimiteri) un pix si un carnetel, m-am apucat de lucru. Am gasit un verset despre subiectul meu. Acel verset ma trimitea la alte versete. Acele alte versete ma trimiteau la multe alte versete (s.a.m.d). Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
Incercati sa faceti la fel si cu versetele legate de Trupul si Sangele Domnului
Asta si fac.

Dvs. luati literar faptul ca Domnul Iisus Hristos spune (prezent fiind si EL, in carne, oase si sange) ca "acesta este trupul meu care se frange pentru multi" (referindu-se la paine) si "acesta este sangele meu" (facand referire la paharul cu vin)? Sau va ganditi ca acestea sunt niste simboluri care prefigureaza/intruchipeaza jertfa Mantuitorului (trupul frant si sangle varsat, pe cruce)?

P.S. Pentru lamururi, apelati la "explicatiile" Sfantului Apostol Pavel, din 1 Corinteni cap. 11:23-29.
Toti crestinii pana la aparitia lui Ulrich Zwingli au inteles literal aceste texte,inclusiv Calvin si Luther parintii vostri spirituali.In toate locuri din NT,si sunt multe,se vorbeste de impartasanie in mod real cu trupul si sangele lui Hristos.
Inclusiv in textul la care faci referinta intelegerea este cat se poate clara

29. Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea,nesocotind trupul Domnului.
30. De aceea, mulţi dintre voi sunt neputincioşi şi bolnavi şi mulţi au murit.

Deci in pahar este Trupul Domnului iar cine mananca cu nevrednicie din acest Trup osanda isi mananca,unii sunt neputinciosi si bolnavi iar altii mor din acesta cauza.Daca ar fi doar simboluri cum cred unii np (sunt si np care cred ca mananca Trupul si Sangele Domnului) atunci aceste simboluri nu ar putea sa ucida oameni dar noi vedem ca mor oameni dupa Sf Impartasanie,un lucru cat se poate de clar ca in pahar este in mod real Trupul si Sangele Domnului.
Se vede cat de fidel sunt adventistii invataturii evanghelice!

"Sfanta impartasanie, pe care o numim Sfanta Cina, este o impartasire cu simbolurile trupului si sangelui lui Isus Hristos, o expresie a credintei in El ca Domn si Mantuitor."
http://www.adventist.ro/index/convinger ... z18IhKrW2G

Unde scrie in NT despre simboluri,mai ales ca sunt atate locuri in care se vorbeste despre Sf Impartasanie.
Niciunde!

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 20:42
de ioana89
Exemplu personal: am vrut sa vad ce spune Sfanta Scriptura despre "moarte". Avand la indemana o Biblie (cu trimiteri) un pix si un carnetel, m-am apucat de lucru. Am gasit un verset despre subiectul meu. Acel verset ma trimitea la alte versete. Acele alte versete ma trimiteau la multe alte versete (s.a.m.d). Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
Asa au facut si altii si au ajuns la alte concluzii.

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 22:37
de Ioan Cr
Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
Da... Daca ati fi utilizat Google, "se armonizau" mai repede. Ce se intampla daca totusi ati scapat vreun verset - pierdeti mantuirea? Acum ma intreb daca ati putea fi crestin fara Biblie (eu cred ca nu).

Re: Scriptura vs Traditia

Scris: 16 Dec 2010, 22:42
de Floryan
Si asa, am "colectat" toate versetele (sper sa nu-mi fi scapat vreo unul) din Sfanta Scriptura, referitoare la ceea ce ma interesa. Le-am analizat si am ajuns la niste concluzii care se armonizau cu toate versetele.
Da... Daca ati fi utilizat Google, "se armonizau" mai repede. Ce se intampla daca totusi ati scapat vreun verset - pierdeti mantuirea? Acum ma intreb daca ati putea fi crestin fara Biblie (eu cred ca nu).
Bravo. Si eu m-am intrebat daca a existat Sola Scriptura intr-adevar, atunci turcii si alte popoare pagine, ardeau toate bibliile si gata terminau cu crestinismul. Ce simplu ar fi fost?!