Vin vs Must

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox
Re: Vin vs Must

Mesaj necititde dumio » 28 Dec 2010, 16:23

BO, dupa randuiala canonica, nu foloseste drojdie la prepararea prescurii, ci dospitura, asa cum se exprima Insusi Mantuitorul sau Sf. Ap. Pavel, care dospeste intreaga framantatura.
Ia auziti ce va spune Sfantul Apostol Pavel, referitor la laudarosenia dvs., cu folosirea dospelii (simbol al pacatului) la Sfanta Impartasanie:

"Nu vã lãudati bine. Nu stiti cã putin aluat dospeste toatã plãmãdeala? Mãturati aluatul cel vechi, ca sã fiti o plãmãdealã nouã, cum si sunteti fãrã aluat; cãci Hristos, Pastele noastre, a fost jertfit. Sã prãznuim dar praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de rãutate si viclenie, ci cu azimile curãtiei si adevãrului."(1 Corinteni 5:6-8)

"Semetia voastrã nu e bunã. Oare nu stiti cã putin aluat dospeste toatã frãmântãtura? Curãtiti aluatul cel vechi, ca sã fiti frãmântãturã nouã, precum ti sunteti fãrã aluat; cãci Pastile nostru Hristos S-a jertfit pentru noi. De aceea sã prãznuim nu cu aluatul cel vechi, nici cu aluatul rãutãtii ci al viclesugului, ci cu azimele curãtiei si ale adevãrului."(varianta sinodala)
"Va rataciti pentru ca nu cunoasteti Scripturile" si de aceea praznuiti Sfanta Impartasanie cu simbolurile pacatului (dospeala, fermenti) in loc de simboluri ale curatiei (azimi). Ce fel de preot sunteti?
Daca tu intelegi prin acest verset ca trebuie sa te impartasesti cu azima in loc de artos, te inseli amarnic! Iata ce spune Mantuitorul, insa, de dospitura: „Asemenea este Împărăţia cerurilor aluatului pe care, luându-l, o femeie l-a ascuns în trei măsuri de făină, până ce s-a dospit toată”(Mat.13,33).

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde dumio » 28 Dec 2010, 16:41

Chiar daca e off-topic, pentru ca tema discutiei este vin vs must, o sa redau mai pe larg argumentele pentru folosirea artosului si nu a azimei la euharistie, desi in acest spirit trebuie inteleasa si folosirea vinului fermentat si nu a sucului de struguri. Dupa Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie, intrebuintarea painii dospite este singura practica indreptatita si pastrata de la intemeietorul ei. Caci instituirea Sfintei Euharistii s-a facut cu paine dospita si cu acest fel de paine s-a savarsit dumnezeiasca Euharistie in toata Biserica in primele veacuri, asa cum se practica si astazi in toata Biserica Ortodoxa.
Dupa invatatura ortodoxa practica de a folosi azima in loc de paine dospita este o inovatie fara temei scripturistic si nici traditional. Ea s-a introdus tarziu in Apus, si anume, in veacul al VII-lea in Spania, in vea­cul al VIII-lea in Anglia, iar in veacul al IX-lea in Germania, generali-zandu-se in tot Apusul abia in secolul al XI-lea. In veacul al IX-lea, patriarhul Fotie al Constantinopolului nu stia de ea, caci ar fi enume­rat-o si pe aceasta intre abaterile papale care au dus la Marea schisma a Bisericii din 1054.
Temeiul doctrinar al practicii ecumenice ortodoxe cu paine dospita il constituie insusi modul serbarii Pastilor de catre Hristos, cand a insti­tuit, la Cina cea de Taina, Sfanta Euharistie. La Cina cea de Taina Man­tuitorul n-a serbat Pastile iudaic, care incepea in seara de 14 Nisan, caci inca nu venise vremea ; era, de fapt, in seara zilei de 13 Nisan, si deci nu se putea manca azima, ci un Paste deosebit. Si atunci, painea euharistica a fost paine dospita si nu azima.
Romano-catolicii sustin ca Mantuitorul a mancat Pastile iudaic in care timp nu se manca decat azima si deci, pretind ei, painea euharistica, binecuvantata si impartita apostoli­lor, a fost azima.
Daca Evangheliile sinoptice (Matei, Marcu si Luca) spun ca Man­tuitorul a trimis pe Petru si Ioan "sa pregateasca Pastile" (Marcu, 14, 13-16; Luca, 22, 8-13), nu inseamna ca s-ar fi junghiat mielul pascal, adica s-ar fi serbat Pastile iudaic, caci evanghelistii ar fi notat in mod sigur daca ar fi avut loc jertfirea mielului pascal. Daca Hristos a serbat in seara de 13 Nisan Cina cea de Taina, aceasta n-a putut sa fie Pastile iudaic si deci n-a mancat azima.
Versiunea greceasca a Evangheliilor sinoptice, care este de fapt ver­siunea initiala (daca nu si pentru Evanghelia dupa Matei, in mod sigur pentru celelalte doua Evanghelii sinoptice, dupa Marcu si dupa Luca), ne arata, de asemenea, si ea acelasi lucru prin termenii folositi. Astfel, daca Mantuitorul ar fi serbat la Cina cea de Taina Pastile iudaic, masa ar fi trebuit sa fie numita Pasti, dar ea este numita cina, iar painea de la ea este paine dospita, nu azima.
Apoi, sunt o serie de amanunte care sprijina folosirea painii dospite de catre Hristos la Cina cea de Taina. Astfel, spalarea picioarelor uce­nicilor nu ar fi putut avea loc la aceasta Cina daca ar fi fost unita cu Pastile iudaic, caci la Pasti toti trebuiau sa-si tina incaltamintele in pi­cioare, avand mijlocul incins si toiag in mana, gata de calatorie. Iuda Iscarioteanul intinge in blid, de unde rezulta ca la masa era si mancare lichida, ceea ce nu era ingaduit la Pasti.
Dupa obiceiul iudaic, nimeni nu putea parasi casa in care a mancat pastile pana a doua zi ; or, Iuda Iscarioteanul, fiind descoperit de Iisus, a si plecat, noaptea, de la Cina. In noaptea aceea nu erau Pasti, fiindca Hristos iese cu ucenicii Sai si merge cu ei in Gradina Ghetsimani sa Se roage, unde va fi prins, fi­ind aratat ostasilor de catre Iuda insusi (Matei, 26, 48-49). Apoi Vine­rea Patimilor si mortii Mantuitorului a fost zi de lucru, ajun de Pasti.
Aceasta se vede din faptul ca Simon Cireneanul, cel silit sa duca crucea Domnului spre Golgota, se intoarcea de la munca campului, iar femeile purtatoare de mir pregatesc, in seara aceleiasi zile de Vineri, aromate, stiind ca Domnul a si fost inmormantat, si nu merg la mormant a doua zi, sambata, caci era Pastile iudaic, ci numai a treia zi dis-de-dimineata, Duminica, gasind mormantul gol si fiind instiintate ca a inviat Hristos (Matei, 28, 1, 5-11 , Marcu, 16, 1-9 , Luca, 24, 1-6, 9-10).
Dar si rostul pentru care a fost instituita Euharistia cerea sa fie fo­losita paine dospita. Sfanta Euharistie a fost oranduita pentru toti oa­menii, si iudei si pagani, si pentru totdeauna, avand sa se impartaseasca in orice timp, nu numai la Pasti. Si era deci firesc ca Mantuitorul sa fo­loseasca painea, obisnuita la toate popoarele, si nu painea folosita numai la iudei.
Practica Bisericii primare a fost cu paine dospita. Faptele Apostoli­lor (2, 42-46; 20, 7) si sfantul apostol Pavel (I Cor., 11, 21) vorbind despre Euharistie sau Cuminecatura, numesc painea euharistica artos, adica paine dospita, si nu azima. Sfintii parinti si scriitori bisericesti ne ofera bogate marturii despre folosirea painii dospite si a vinului cu­rat de struguri la pregatirea materiei pentru Jertfa euharistica.

Avatar utilizator
iulianbracau
Mesaje:80
Membru din:17 Sep 2010, 23:25
Confesiune:ortodox

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde iulianbracau » 29 Dec 2010, 03:21

[quote="vasinec"][quote="Ioan Cr"][quote="vasinec"]Cand a instituit Sfanta Impartasanie, Domnul Iisus Hristos nu a facut niciodata referire la vin (oinon - in greaca). S-a referit la "rodul vitei" despre care spunea ca-l va bea in Imparatia lui Dumnezeu."pentru cã vã spun cã nu voi mai bea de acum încolo din rodul vitei, pînã cînd va veni Împãrãtia lui Dumnezeu."(Luca 22:18) Ce inseamna "rodul vitei"? Must. Vinul este "rodul vitei" fermentat.

:lol: Domnul meu se pare ca aveti nevoie sa cititi Biblia
facerea cap 14 vs.18. Iar Melhisedec, regele Salemului, i-a adus pâine şi vin.
Iaca aceast verset preinchipuie Taina Sfintei Impartasanii
ai vazut nu must si piine ci vin si piine . ;)
Si ca sa vedem ca Sfintii Aposstoli foloseau vin si nu must precum afirma citva sectari care cer respect :lol: ii indemn sa citeasca mai intii Biblia apoi sa vorbeasca

ICorinteni cap11 vs.20. Când vă adunaţi deci laolaltă, nu se poate mânca Cina Domnului;
21. Căci, şezând la masă, fiecare se grăbeşte să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbată.
te imbeti cu must cumva domnule sectar :o

laodiceean

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 09:18

Daca tu intelegi prin acest verset ca trebuie sa te impartasesti cu azima in loc de artos, te inseli amarnic! Iata ce spune Mantuitorul, insa, de dospitura: „Asemenea este Împărăţia cerurilor aluatului pe care, luându-l, o femeie l-a ascuns în trei măsuri de făină, până ce s-a dospit toată”(Mat.13,33).
În vremurile Vechiului Testament, aluatul era un simbol al răului. Înainte de serviciul Paştelui, fiecare urmă de aluat trebuia să fie îndepărtată din casele oamenilor ca preînchipuind păcatul (Levitic 23,6). Hristos Însuşi se referea la aluat în înţelesul acesta, vorbind de „aluatul Fariseilor şi al Saducheilor” (Matei 16,6.2; cf. 1 Corinteni 5,6-8). Dar aluatul nu poate simboliza păcatul în parabola rostită cu ocazia aceasta, deoarece cu timpul „s-a dospit toată plămădeala” şi Hristos cu siguranţă nu voia să spună că Împărăţia Sa va ajunge să fie cu totul pătrunsă de rău. „Pâinea” ar fi fost prăpădită. În plus, este un raţionament greşit a gândi că acelaşi simbol trebuie totdeauna să se refere la acelaşi lucru. De pildă, atât Satana (1 Petru 5,8), cât şi Hristos (Apocalipsa 5,5) sunt pomeniţi sub simbolul unul leu.

vasinec

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde vasinec » 29 Dec 2010, 10:26

Cand a instituit Sfanta Impartasanie, Domnul Iisus Hristos nu a facut niciodata referire la vin (oinon - in greaca). S-a referit la "rodul vitei" despre care spunea ca-l va bea in Imparatia lui Dumnezeu."pentru cã vã spun cã nu voi mai bea de acum încolo din rodul vitei, pînã cînd va veni Împãrãtia lui Dumnezeu."(Luca 22:18) Ce inseamna "rodul vitei"? Must. Vinul este "rodul vitei" fermentat.
Domnul meu se pare ca aveti nevoie sa cititi Biblia
Recunosc. Am mare nevoie sa citesc si sa cercetez Cuvantul lui Dumnezeu. Imi da invatatura care duce la mantuire.
facerea cap 14 vs.18. Iar Melhisedec, regele Salemului, i-a adus pâine şi vin.
Iaca aceast verset preinchipuie Taina Sfintei Impartasanii
ai vazut nu must si piine ci vin si piine
Faptul ca pasajul din Facerea 14:18 "preinchipuie Taina Sfintei Impartasanii" este de la iulianbracau zicere. Sfintii Apostoli (in special Sfantul Apostol Pavel) analizeaza si discuta mult despre acest pasaj. Dar, niciodata nu il interpreteaza ca fiind "preinchipuirea Sfintei Impartasanii".

Ex:" În adevãr, Melhisedec acesta, împãratul Salemului, preot al Dumnezeului Prea Înalt, care a întîmpinat pe Avraam cînd acesta se întorcea de la mãcelul împãratilor, care l-a binecuvântat, care a primit de la Avraam zeciuialã din tot, care dupã însemnarea numelui sãu, este întîi, "Împãrat al neprihãnirii", apoi si "Împãrat al Salemului", adicã "Împãrat al pãcii", fãrã tatã, fãrã mamã, fãrã spitã de neam, neavînd nici început al zilelor, nici sfîrsit al vietii, dar care a fost asemãnat cu Fiul lui Dumnezeu, rãmîne preot în veac.(Evrei 7:1-3)

Gasiti inca vre-o 10 referiri ale Sfintilor Apostoli, la pasajul din Facerea cap. 14. Nu au vorbit niciodata despre Sfanta Impartasanie. Probabil, dvs. sunteti mai intelept decat Sfintii Apostoli.

A oferi paine si vin este un gest de intampinare/primire a oaspetelui. Gasim multe astfel de exemple in Sfanta Scriptura, unde paine si vinul erau folosite ca hrana si bautura (nu ca Sfanta Impartasanie).
Si ca sa vedem ca Sfintii Aposstoli foloseau vin si nu must precum afirma citva sectari care cer respect :lol: ii indemn sa citeasca mai intii Biblia apoi sa vorbeasca
In primul rand, dumneata nu stai de vorba cu niste sectari.
In al doilea rand, am marturisit faptul ca intelegerea despre vin si must este personala si nu am nimic impotriva consumarii vinului la mese (desi nu as sfatui pe cineva sa o faca).

ICorinteni cap11 vs.20. Când vă adunaţi deci laolaltă, nu se poate mânca Cina Domnului;
21. Căci, şezând la masă, fiecare se grăbeşte să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbată.
te imbeti cu must cumva domnule
Sfantul Apostol Pavel tocmai asta condamna: betia (chiar cu ocazia Sfintei Impartasanii - la mesele de partasie). Iar eu consum si ma impartasesc cu un "rod al vitei"(asa cum s-a exprimat Domnul Iisus Hristos) care nu imbata. Problema este la dvs. Consumand din "rodul butoiului" riscati sa va imbatati.

Aveti ceva impotriva alegerii mele (si a celor de aceeasi credinta cu mine) de a consuma si a ne impartasi cu "rodul vitei", nefermentat si neimbatator? Gresesc cu ceva?

Dvs. nu aveti decat sa va impartasiti si sa consumati din "rodul butoiului". Dar aveti grija ca o sa va imbatati, o sa alunecati si o sa faceti buba.

laodiceean

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 11:54

Caci instituirea Sfintei Euharistii s-a facut cu paine dospita
Fraza aceasta şi tot sulul ce urmează este desfiinţat simplu de un singur verset:

"Şapte zile să nu se afle dospitură în casele voastre; tot cel care va mânca dospit, sufletul acela se va stârpi din obştea lui Israel, fie străin sau băştinaş al pământului aceluia." (Ieşirea 12,19)

Dacă Hristos ar fi folosit pâine dospită, conform legii ar fi trebuit să fie ucis (El şi toţi ucenicii) zădărnicindu-se astfel întreg Planul de Mântuire. Urâtă imagine: un Hristos ucis ca păcătos notoriu înainte de a ajunge la cruce! Nici nu mai merită comentate celelalte argumente (precum părăsirea casei de Iuda "dreptcredinciosul")...

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde dumio » 29 Dec 2010, 17:39

Caci instituirea Sfintei Euharistii s-a facut cu paine dospita
Fraza aceasta şi tot sulul ce urmează este desfiinţat simplu de un singur verset:

"Şapte zile să nu se afle dospitură în casele voastre; tot cel care va mânca dospit, sufletul acela se va stârpi din obştea lui Israel, fie străin sau băştinaş al pământului aceluia." (Ieşirea 12,19)

Dacă Hristos ar fi folosit pâine dospită, conform legii ar fi trebuit să fie ucis (El şi toţi ucenicii) zădărnicindu-se astfel întreg Planul de Mântuire. Urâtă imagine: un Hristos ucis ca păcătos notoriu înainte de a ajunge la cruce! Nici nu mai merită comentate celelalte argumente (precum părăsirea casei de Iuda "dreptcredinciosul")...
Da, desteptule, asa este! Dar uiti un lucru! Daca citeai bine acolo, vedeai ca Hristos nu se afla in zilele azimelor, chiar daca cei trei sinoptici asa se exprima, ci inainte de Pasti cu o zi. Se considera ziua pregatirii azimelor ca si cum a fi a azimelor, ca doar nu faceau evreii azima in ziua consumarii ei, ci cu o zi sau doua inainte. Si noi, de Craciun sau Pasti, facem mancarea de dulce (cozonaci, sarmale etc.), nu in ziua Pastilor, ci cu o zi sau doua inainte. Asta nu inseamna ca Hristos a consumat Pastile cu azima, ci a folosit artos, asa cum se exprima Scriptura si Traditia Bisericii de 2000 de ani!

laodiceean

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 20:07

Da, desteptule, asa este! Dar uiti un lucru! Daca citeai bine acolo, vedeai ca Hristos nu se afla in zilele azimelor, chiar daca cei trei sinoptici asa se exprima, ci inainte de Pasti cu o zi. Se considera ziua pregatirii azimelor ca si cum a fi a azimelor, ca doar nu faceau evreii azima in ziua consumarii ei, ci cu o zi sau doua inainte. Si noi, de Craciun sau Pasti, facem mancarea de dulce (cozonaci, sarmale etc.), nu in ziua Pastilor, ci cu o zi sau doua inainte. Asta nu inseamna ca Hristos a consumat Pastile cu azima, ci a folosit artos, asa cum se exprima Scriptura si Traditia Bisericii de 2000 de ani!
Dumneata ai înţeles ceva din ce mi-ai scris? Că eu "deştept" cum sunt n-am înţeles decât "uite popa, nu e popa!" Aşa se exprimă sinopticii că erau zilele azimilor, dar Sf. Tradiţie zice ba! Ei bine, în cazul acesta se cade să ascultăm de ce zice Dumnezeu, nu de ce zic oamenii. Fapte 5,29.

Danie1

Rodul vietei

Mesaj necititde Danie1 » 29 Dec 2010, 20:29

de fapt sint strugurii. Ce pacat ca sectantii n-au inteles si mai "bine" lucru asta si ei sa fi baut ciorchini!!!!
Tare curios sint eu cam cum se putea pastra mustul fara frigider timp mai indelungat ca sa nu devina vin!? Ca sa nu mai vorbim de tot anul! Si daca la nunta din Cana s-a servit must care era diferenta dintre mustul bun si cel rau?
Dar e la moda la neo-protestantii de toate curentele ca si la protestantii initiali sa se inlocuiasca vinul cu mustul (sucul de struguri) Am trait o astfel de "impartasanie"! Cind am intrebat de ce o fac mi s-a raspuns ca sint multi fosti alcolici care daca gusta doar o picatura de vin se pot intoarce la patima lor. Si le-am dat dreptate! Le-am dat dreptate pentru ca ei se impartasesc cu vin iar revenirea la patima este posibila. Noi ne impartasim cu Singele lui Iisus asa ca nu-i nici un pericol!

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde dumio » 29 Dec 2010, 20:53

Da, desteptule, asa este! Dar uiti un lucru! Daca citeai bine acolo, vedeai ca Hristos nu se afla in zilele azimelor, chiar daca cei trei sinoptici asa se exprima, ci inainte de Pasti cu o zi. Se considera ziua pregatirii azimelor ca si cum a fi a azimelor, ca doar nu faceau evreii azima in ziua consumarii ei, ci cu o zi sau doua inainte. Si noi, de Craciun sau Pasti, facem mancarea de dulce (cozonaci, sarmale etc.), nu in ziua Pastilor, ci cu o zi sau doua inainte. Asta nu inseamna ca Hristos a consumat Pastile cu azima, ci a folosit artos, asa cum se exprima Scriptura si Traditia Bisericii de 2000 de ani!
Dumneata ai înţeles ceva din ce mi-ai scris? Că eu "deştept" cum sunt n-am înţeles decât "uite popa, nu e popa!" Aşa se exprimă sinopticii că erau zilele azimilor, dar Sf. Tradiţie zice ba! Ei bine, în cazul acesta se cade să ascultăm de ce zice Dumnezeu, nu de ce zic oamenii. Fapte 5,29.
Si Sf. Ev. Ioan ce spune la cap. XIII, 1? Ca sa vezi ce este Traditia Bisericii! Esti, oricum, prea destept, de e bine 'sa nu ma pun cu tine', ca nu cumva sa ma "destept" si eu!

laodiceean

Re: Rodul vietei

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 21:11

de fapt sint strugurii. Ce pacat ca sectantii n-au inteles si mai "bine" lucru asta si ei sa fi baut ciorchini!!!!
Ce păcat că n-aţi trăit pe vremea apostolilor, aveaţi ocazia să-L corijaţi pe Hristos!
Tare curios sint eu cam cum se putea pastra mustul fara frigider timp mai indelungat ca sa nu devina vin!? Ca sa nu mai vorbim de tot anul!
Prin cea mai veche şi sigură metodă inventată odată cu focul: fierberea. Mustul fiert şi pus în amfore de lut sigilate cu ceară se păstrează zeci de ani, nu tot anul. Însă la cele două recolte pe an din Palestina nu e nevoie conservare atât de îndelungată...
Si daca la nunta din Cana s-a servit must care era diferenta dintre mustul bun si cel rau?
Nu ştiu ce vin au băut înainte nuntaşii, însă după consumarea vinului lui Hristos au fost în stare să facă diferenţa. Dacă ar fi fost vin alcoolic, cu siguranţă n-ar mai fi putut nici să vorbească. Imagine

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Rodul vietei

Mesaj necititde dumio » 29 Dec 2010, 21:22

de fapt sint strugurii. Ce pacat ca sectantii n-au inteles si mai "bine" lucru asta si ei sa fi baut ciorchini!!!!
Ce păcat că n-aţi trăit pe vremea apostolilor, aveaţi ocazia să-L corijaţi pe Hristos!
Tare curios sint eu cam cum se putea pastra mustul fara frigider timp mai indelungat ca sa nu devina vin!? Ca sa nu mai vorbim de tot anul!
Prin cea mai veche şi sigură metodă inventată odată cu focul: fierberea. Mustul fiert şi pus în amfore de lut sigilate cu ceară se păstrează zeci de ani, nu tot anul. Însă la cele două recolte pe an din Palestina nu e nevoie conservare atât de îndelungată...
Si daca la nunta din Cana s-a servit must care era diferenta dintre mustul bun si cel rau?
Nu ştiu ce vin au băut înainte nuntaşii, însă după consumarea vinului lui Hristos au fost în stare să facă diferenţa. Dacă ar fi fost vin alcoolic, cu siguranţă n-ar mai fi putut nici să vorbească. Imagine
Daca la voi consumul de vin se reduce doar la patima betiei, va inteleg! Chiar va indemn ca in veac sa nu va atingeti de vin!
Ultima oară modificat 29 Dec 2010, 21:22 de către dumio, modificat 1 dată în total.

laodiceean

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 21:22

Si Sf. Ev. Ioan ce spune la cap. XIII, 1? Ca sa vezi ce este Traditia Bisericii! Esti, oricum, prea destept, de e bine 'sa nu ma pun cu tine', ca nu cumva sa ma "destept" si eu!
Aşa mă gândeam şi eu ;) În consecinţă renunţ să vă explic, ar dura prea mult şi probabil ar încurca mai rău lucrurile...

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde dumio » 29 Dec 2010, 21:24

Si Sf. Ev. Ioan ce spune la cap. XIII, 1? Ca sa vezi ce este Traditia Bisericii! Esti, oricum, prea destept, de e bine 'sa nu ma pun cu tine', ca nu cumva sa ma "destept" si eu!
Aşa mă gândeam şi eu ;) În consecinţă renunţ să vă explic, ar dura prea mult şi probabil ar încurca mai rău lucrurile...
Tu chiar nu ai inteles ca nu ai ce sa imi explici? Invata de la Biserica ce inseamna lucrurile duhovnicesti!

laodiceean

Re: Rodul vietei

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 21:26

Daca la voi consumul de vin se reduce doar la patima betiei, va inteleg! Chiar va indemn ca in veac sa nu va atingeti de vin!
Drăguţă explicaţia dvs. cu privire la "maturitatea" vinului... de ce aţi şters-o?

laodiceean

Re: Vin vs Must

Mesaj necititde laodiceean » 29 Dec 2010, 21:28

Tu chiar nu ai inteles ca nu ai ce sa imi explici? Invata de la Biserica ce inseamna lucrurile duhovnicesti!
Prefer să învăţ de la Hristos. O seară plăcută!

Danie1

laodiceean

Mesaj necititde Danie1 » 30 Dec 2010, 13:11

Daca se bea numai must fiert (sau cum spuneti voi pocanitii oprit) asta insemna ca nu i-ar fi putut nimeni acuza pe Apostoli ca sint plini de must (adica beti) pentru ca orici must ai bea poti eventual sa faci o diaree dar in niciun caz nu te poti imbata! Daca dintr-un must te poti imbata acesta este vin sau in orice caz mai mult vin decit must. Si daca la vin i se mai spunea si must atunci inseamna ca de fapt se bea vin si nu must.

Daca preferi sa inveti de la Hristos si noi ortodocsii nu avem nimic in comun cu El atunci ce cauti aici? Ai invatat deja tot si te plictisesti? Probabil ca nu! Mai repede e de crezut ca sufletul tau care spre deosebire de minte nu s-a atrofiat de tot simte nevoia sa stea in preajma adevarului si asa se face ca iti "pierzi" mai mult timp cu ratacitii de ortodocsi decit cu luminatii de pocaniti!

Rog administratia sa nu considere cuvintul pocanit o jignire pentru ca nu este! O jignire este sa spui ca acesti oameni sint pocaiti. Pocainta este altceva. Pocanit este pentru mine termenul care descrie cel mai bine starea in care se afla ei. Adica cumva pocniti in cap, capii. Avind o dioda, tranzistor scurt-circuitat...pocanit! Iar daca considereati cuvintul totusi jignire (astazi e modern sa aperi dreptul minoritatilor calcind pe drepturile majoritatii) puteti sa ma excludeti, pentru ca nu voi da inapoi!

Avatar utilizator
iulianbracau
Mesaje:80
Membru din:17 Sep 2010, 23:25
Confesiune:ortodox

Re: laodiceean

Mesaj necititde iulianbracau » 30 Dec 2010, 13:15

Daca se bea numai must fiert (sau cum spuneti voi pocanitii oprit) asta insemna ca nu i-ar fi putut nimeni acuza pe Apostoli ca sint plini de must (adica beti) pentru ca orici must ai bea poti eventual sa faci o diaree dar in niciun caz nu te poti imbata! Daca dintr-un must te poti imbata acesta este vin sau in orice caz mai mult vin decit must. Si daca la vin i se mai spunea si must atunci inseamna ca de fapt se bea vin si nu must.

Daca preferi sa inveti de la Hristos si noi ortodocsii nu avem nimic in comun cu El atunci ce cauti aici? Ai invatat deja tot si te plictisesti? Probabil ca nu! Mai repede e de crezut ca sufletul tau care spre deosebire de minte nu s-a atrofiat de tot simte nevoia sa stea in preajma adevarului si asa se face ca iti "pierzi" mai mult timp cu ratacitii de ortodocsi decit cu luminatii de pocaniti!

Rog administratia sa nu considere cuvintul pocanit o jignire pentru ca nu este! O jignire este sa spui ca acesti oameni sint pocaiti. Pocainta este altceva. Pocanit este pentru mine termenul care descrie cel mai bine starea in care se afla ei. Adica cumva pocniti in cap, capii. Avind o dioda, tranzistor scurt-circuitat...pocanit! Iar daca considereati cuvintul totusi jignire (astazi e modern sa aperi dreptul minoritatilor calcind pe drepturile majoritatii) puteti sa ma excludeti, pentru ca nu voi da inapoi!
:lol: :lol: :lol:
Bine zis Domnule Daniel . De astia sunt pocanitii nebunia lor ii va pierde .

Danie1

multumesc

Mesaj necititde Danie1 » 30 Dec 2010, 13:37

dar te rog: frate Daniel :D

laodiceean

Re: laodiceean

Mesaj necititde laodiceean » 30 Dec 2010, 13:59

Daca se bea numai must fiert (sau cum spuneti voi pocanitii oprit) asta insemna ca nu i-ar fi putut nimeni acuza pe Apostoli ca sint plini de must (adica beti) pentru ca orici must ai bea poti eventual sa faci o diaree dar in niciun caz nu te poti imbata! Daca dintr-un must te poti imbata acesta este vin sau in orice caz mai mult vin decit must. Si daca la vin i se mai spunea si must atunci inseamna ca de fapt se bea vin si nu must.
Acuzatorii cu pricina făceau parte din tagma batjocoritorilor, deci nu putem pune nici o bază în ce spuneau ei. Ce autoritate morală poate prezenta unul ce-i numeşte pe creştini: beţi, pocăniţi, oameni cu mintea atrofiată, pocniţi în cap?
Daca preferi sa inveti de la Hristos si noi ortodocsii nu avem nimic in comun cu El atunci ce cauti aici?
Ce caut aici? Din întâmplare locuiesc şi eu pe această planetă.
puteti sa ma excludeti, pentru ca nu voi da inapoi!
Stai liniştit, nu te va exclude nimeni, doar eşti ortodox. Mai bine îngrijeşte-te să nu fi exclus din împărăţia lui Dumnezeu. Mat.5,22.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX