Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
vasinec
Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 25 Feb 2011, 15:19

Sa-L iubesti pe Dumnezeu din toata inima ta si tot cugetul tau , iar pe aproapele ca pe tine insuti. Daca sunt repsectate astea, celelalte nu mai au rost.
Floryan, Ioan Cr. si alti asa-zisi ortodocsi (ca nici voi nu stiti ce sunteti), voi cunoasteti invatatura corecta ortodoxa referitoare la legatura stransa dintre Decalog si cele doua porunci ale iubirii (de Dumnezeu si de semeni)?

Iata ce spune Catehismul Ortodox: """""""""""""""Poruncile au fost scrise de insusi Dumnezeu, pe doua table de piatra. Prima tabla cuprinde cele dintai patru porunci, despre datoriile catre Dumnezeu, iar a doua tabla cuprinde celelalte sase porunci, despre datoriile fata de aproapele. Legea morala a Vechiului Testament incepe, deci, cu Dumnezeu si cu datoria de a-L iubi, si se incheie cu pofta rea a inimii si cu datoria de a nu o lasa sa prinda stapanire in om. Cu aceasta se spune ca toata plinirea legii pleaca din dragostea catre Dumnezeu, iar calcarea ei, din pofta rea a inimii care uita de Dumnezeu.
Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.

21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunc
i.""""""""" (Catehismul Ortodox: cap. "Legea morala"). Vedeti aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-orto ... 80574.html

Vedeti ce frumos ne invata Catehismul Ortodox despre dragoste si Decalog (cele 10 Porunci)? Voi ce rasa de corcitura sunteti? Ca ortodocsi nu sunteti. Cred ca sunt eu (adventistul) mai ortodox decat voi.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 25 Feb 2011, 15:59

Stiu bine care este pozitia ortodocsilor despre ziua in care s-a inceput creatia. Si acea zi a fost Duminica din nou doar ca punct de reper.
Prima zi a creatiei(duminica) a fost o zi de lucru. O fi si punct de reper: sa stim cand este ziua a saptea, cea sfintita si binecuvantata de Dumnezeu, cand EL S-a odihnit.
Sau acum imi spuneti ca v-ati inspirat din canoanle noastre ortodocse? Parca stiam ca ele sunt "erezie" pentru credinta dumneavoastra.
Sunt multe invataturi ortodoxe foarte bune, in armonie cu invataturile Sfintei Scripturi. Eu nu am nici o prejudecata in acest sens. Orice invatatura buna este de primit.
Spuneti ca Dumnezeu s-a odihnit?
Asa spune Cuvantul lui Dumnezeu. Sa credem asa ceva?
Un Dumnezeu care oboseste
Dumnezeu nu S-a odihnit pentru ca a obosit ("Dumnezeu nu oboseste nicicand - spune profetul Isaia). Dumnezeu S-a odihnit casa ne fie noua o pilda (asa cum face un tata care vrea sa-si invete copilul).
este un Dumnezeu care are nevoie de odihna si hrana. Deci rezumand si in concluzie Dumnezeu are si gura si dinti in viziunea adventista


Hai ca ati luato pe aratura. Vedeti ce face bautura?
daca eu ar trebui sa lucrez Duminica duhovnicul meu mi-ar da dezlegare sa fiu sambata liber fara dor si poate.
Duhovnicul nu are ce lega si dezlega acolo unde Dumnezeu a poruncit si scris pe piatra.
Ati incercat vreodata sa-l convingeti pe un doctor chirurg de la reanimare in Floreasca sa nu lucreze Sambata ca se duce in iad?
Unii doctorii adventisti lucreaza si sambata, dar fara a fi platiti. Sambata trebuie sa faci binele (mai ales cand este vorba despre sanatate - ar fi absurd sa lasi omul sa zaca sau sa moara).

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Ioan Cr » 25 Feb 2011, 16:06

Sa-L iubesti pe Dumnezeu din toata inima ta si tot cugetul tau , iar pe aproapele ca pe tine insuti. Daca sunt repsectate astea, celelalte nu mai au rost.
Floryan, Ioan Cr. si alti asa-zisi ortodocsi (ca nici voi nu stiti ce sunteti), voi cunoasteti invatatura corecta ortodoxa referitoare la legatura stransa dintre Decalog si cele doua porunci ale iubirii (de Dumnezeu si de semeni)?

Iata ce spune Catehismul Ortodox:
Personal, nu am invatat Ortodoxia din "Catehism", ci din Sf. Scriptura, din Sf. Liturghie, din Rugaciuni, Acatiste, din Omiliile si Predicile Sf. Parinti, din Canoane, din Post si din Fapte Bune... V-am spus ca au existat si exista zeci de Catehisme (multe au fost respinse) asa-zis "ortodoxe", insa nici unul nu poate cuprinde toata masura Ortodoxiei (si nici nu s-a pronuntat vreo "anatema" pentru cei care nu il respecta la litera). Dar ce pot sa va zic, din interior se vede mai bine...

Oricum, chiar si in Catehism, daca tot l-ati pomenit, intelegerea Decalogului este mai mult patristica decat mozaica.

P.S. Aveti ceva de comentat la citatul pe care vi l-am adus?
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 25 Feb 2011, 16:16

Exemplele din Sfanta Scriptura, despre adunarile crestine din ziua sambetei, le gasiti si singur.
Nu le pot găsi şi cred că nici nu le voi găsi. Vreau măcar unul. Unul singurel...
"si iesind ei din sinagoga iudeilor , îi rugau neamurile (nu iudeii) ca sâmbãta viitoare sã li se grãiascã cuvintele acestea. Dupã ce s-a terminat adunarea, multi dintre iudei si dintre prozelitii cucernici au mers dupã Pavel si dupã Barnaba, care, vorbind cãtre ei, îi îndemnau sã stãruie în harul lui Dumnezeu. Iar în sâmbãta urmãtoare, mai toatã cetatea s-a adunat ca sã audã cuvântul lui Dumnezeu. Dar iudeii, vãzând multimile, s-au umplut de pizmã (Fapte 13:42-45)

Cand se adunau sa asculte Cuvantul? Raspuns: sambata. Multumit. Este valabil versetul (este din Biblia Ortodoxa)?

Acum, la randul meu, am si eu o rugaminte la dvs.: despre ziua a saptea (sambata) Sfanta Scriptura ne spune clar (fara subanteles), de mai multe ori, ca este ziua binecuvanta si sfintita de Dumnezeu. Rugamintea mea este sa-mi aratati un singur verset unde se spune acelasi lucru despre ziua intaia (duminica).

Daca nu-mi puteti arata asa ceva, imi dati voie sa consider ziua a saptea (sambata) ca fiind singura zi din sapatamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Ioan Cr » 25 Feb 2011, 16:17

Hai ca ati luato pe aratura. Vedeti ce face bautura?
Iata si cel cu piatra! Rusine!!!
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dumio » 25 Feb 2011, 19:00

Exemplele din Sfanta Scriptura, despre adunarile crestine din ziua sambetei, le gasiti si singur.
Nu le pot găsi şi cred că nici nu le voi găsi. Vreau măcar unul. Unul singurel...
"si iesind ei din sinagoga iudeilor , îi rugau neamurile (nu iudeii) ca sâmbãta viitoare sã li se grãiascã cuvintele acestea. Dupã ce s-a terminat adunarea, multi dintre iudei si dintre prozelitii cucernici au mers dupã Pavel si dupã Barnaba, care, vorbind cãtre ei, îi îndemnau sã stãruie în harul lui Dumnezeu. Iar în sâmbãta urmãtoare, mai toatã cetatea s-a adunat ca sã audã cuvântul lui Dumnezeu. Dar iudeii, vãzând multimile, s-au umplut de pizmã (Fapte 13:42-45)

Cand se adunau sa asculte Cuvantul? Raspuns: sambata. Multumit. Este valabil versetul (este din Biblia Ortodoxa)?

Acum, la randul meu, am si eu o rugaminte la dvs.: despre ziua a saptea (sambata) Sfanta Scriptura ne spune clar (fara subanteles), de mai multe ori, ca este ziua binecuvanta si sfintita de Dumnezeu. Rugamintea mea este sa-mi aratati un singur verset unde se spune acelasi lucru despre ziua intaia (duminica).

Daca nu-mi puteti arata asa ceva, imi dati voie sa consider ziua a saptea (sambata) ca fiind singura zi din sapatamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu?
Acolo nu era vorba de sinaxa euharistica, pentru ca ar fi absurd ca Sf. Pavel sa faca liturghia la care sa participe evreii, care nu erau botezati. Este vorba de o tactica pastorala pe care o foloseste Insusi Mantuitorul: de a predica intai la evrei, pentru ca ei sa afle primii de venirea lui Hristos si sa creada in El. Se vede din context, totusi, ca evreii l-au respins pe Pavel (cu exceptia catorva), asa cum s-a intamplat si cu Hristos, si umplandu-se de pizma, chiar voiau sa-l omoare. Deci, nu tine treaba cu sambata! Din context se vede ca Pavel ii "vana" pe evrei, predicandu-le (unde??) in sinagoga!

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 03 Mar 2011, 10:40




"si iesind ei din sinagoga iudeilor , îi rugau neamurile (nu iudeii) ca sâmbãta viitoare sã li se grãiascã cuvintele acestea. Dupã ce s-a terminat adunarea, multi dintre iudei si dintre prozelitii cucernici au mers dupã Pavel si dupã Barnaba, care, vorbind cãtre ei, îi îndemnau sã stãruie în harul lui Dumnezeu. Iar în sâmbãta urmãtoare, mai toatã cetatea s-a adunat ca sã audã cuvântul lui Dumnezeu. Dar iudeii, vãzând multimile, s-au umplut de pizmã (Fapte 13:42-45)

Cand se adunau sa asculte Cuvantul? Raspuns: sambata. Multumit. Este valabil versetul (este din Biblia Ortodoxa)?

Acum, la randul meu, am si eu o rugaminte la dvs.: despre ziua a saptea (sambata) Sfanta Scriptura ne spune clar (fara subanteles), de mai multe ori, ca este ziua binecuvanta si sfintita de Dumnezeu. Rugamintea mea este sa-mi aratati un singur verset unde se spune acelasi lucru despre ziua intaia (duminica).

Daca nu-mi puteti arata asa ceva, imi dati voie sa consider ziua a saptea (sambata) ca fiind singura zi din sapatamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu?
Acolo nu era vorba de sinaxa euharistica, pentru ca ar fi absurd ca Sf. Pavel sa faca liturghia
Daca ar auzi Sfantul Apostol Pavel expresii de genul "sinaxa euharistica", "liturghie" (si multe alte inventii) cred ca ar incepe sa-si faca cruce (spun asta pentru ca nu exista nici o marturie ca vreun Sfant Apostol si-a facut vreodata semnul crucii, sau vreun alt semn).

Crestinismul apostolic nu avea la baza misticismul sau ritualurile. Crestinismul din vremea Sfintilor Apostoli se baza pe multa invatatura crestina (spusa pe intelesul oamenilor) si vietuire crestina (ma refer la viata de zi cu zi).

Cocluzie: in ziua binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si poruncita ca zi de odihna inchinata Domnului (ziua a saptea), Sfintii Apostoli nu se tineau de scamatorii si inventii mistice (gen: sinaxa euharistica, liturghii, vecernii, denii, utrenii, etc) ci propovaduiau invatatura crestina (asa cum a facut si Hristos).
Crestinismul nu este o religie a misticismului ci a invataturii si a vietuirii dupa invatatura primita.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 03 Mar 2011, 13:51

Crestinismul nu este o religie a misticismului ci a invataturii si a vietuirii dupa invatatura primita.
Sigur, "crestinismul" inseamna secolu XIX SUA. Desigur mai inseamna acceptarea adventistumului. Adică să spunem că nu există suflet conştient după moarte nici chinurile veşnice ale Iadului cum învăţat adventiştii tăi, să nu o mai cinstim pe Fecioara Maria şi pe sfinţii. Sa spunem sola scriptura,sa spunem ca nu mai exista preoti, sa nu mai mancam carne de porc, pt ca asa invata Lenuta Albu, sa spunem ca Hristos a venit, dar pe nori, sa spunem de Imparatia de 1000 de ani, sa punem ce virgule vrem la citate din Sf Sciptura facandu-ne vrajmasi ai Cuvantului lui Dumnezeu, sa spunem ca Trupul si Sangele Domnului sunt simboluri etc. etc
În schimb să cinstim “spiritul profetic” Lenutei fondatoarea sectei adventiste, citindu-i cărţile plagiate şi respectându-i doctrina pentru că e “biblică” :lol:
Toate aceste comicarii, reprezinta in opinia dumitale, crestinismul???
Dle vasinec, usa iadului e larg deschisa, pt dumneata si pt unii ca dumneata. Aveti sansa de 101% sa nu o ratati.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 03 Mar 2011, 14:59

Crestinismul nu este o religie a misticismului ci a invataturii si a vietuirii dupa invatatura primita.
Sigur, "crestinismul" inseamna secolu XIX SUA.


Vorbeam de cristinismul pur, din vremea Sfintilor Apostoli (pazitori ai sambetei - ca sa revenim la subiect).
Dle vasinec, usa iadului e larg deschisa, pt dumneata si pt unii ca dumneata. Aveti sansa de 101% sa nu o ratati.
Daca cunoasteti asa de bine (si precis) sansele noastre, nu se poate sa nu le cunoasteti si pe ale dvs. Spuneti-ne, dvs. ce sanse aveti de a nu rata usa iadului (daca se poate sa va exprimati tot in procente precise).

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 03 Mar 2011, 15:26

Vorbeam de cristinismul pur, din vremea Sfintilor Apostoli (pazitori ai sambetei - ca sa revenim la subiect).


Faceti o confuzie mare. Vorbeati de doctrina AZ7 nu de crestinism. Apostolii nu ai tinut nicio sambata. Gasiti o multime de dovezi in scrierile Sf Parinti ai primelor veacuri, dar care binenteles ati spus ca nu va intereseaza. Iar Sf SCriptura nu mentioneaza ca Sf APostoli au mai tinut sambata. SI nu veti gasi nicio dovada scrisa in favoarea sambetei. Asta ar da de gandit oricui, din moment ce dovezile spun altceva, insamna ca Sf Scriptura e inteleasa prost. Daca dv nu vreti sa vedeti asta, e problema dv

Daca cunoasteti asa de bine (si precis) sansele noastre, nu se poate sa nu le cunoasteti si pe ale dvs. Spuneti-ne, dvs. ce sanse aveti de a nu rata usa iadului (daca se poate sa va exprimati tot in procente precise).
Sansa mea e mai mare ca a dv,spre deosebire de dv care nu aveti nicio sansa. Dar asta face subiectul unei alte discutii, ati putea sa postati pe un topic nou daca va intereseaza..
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

laodiceean

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde laodiceean » 03 Mar 2011, 16:40

Apostolii nu ai tinut nicio sambata.
Aveţi dumneavoastră vreo informaţie că ar fi ţinut duminica ori joia? Nenumăratele menţionări ale sâmbetei în care apostolul Pavel a participat la închinare vă contrazic. De asemenea, menţionarea sabatului la un scriitor ne-evreu precum sf. Ev. Luca ar trebui să vă dea serios de gândit... Toate acele texte v-au fost amintite, însă continuaţi să le ignoraţi.
Gasiti o multime de dovezi in scrierile Sf Parinti ai primelor veacuri [...]
În locul acelei "mulţimi de dovezi" din Patristică, veniţi cu o singură dovadă scripturistică că duminica ar fi fost poruncită. Una (1) singură...

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Dionysie » 03 Mar 2011, 17:26

Nenumăratele menţionări ale sâmbetei în care apostolul Pavel a participat la închinare vă contrazic.
Sfântul Paul mergea sâmbăta la sinagogă pentru că atunci îi găsea pe evrei acolo. Cât despre faptul că s-ar fi şi închinat, te poţi închina lui Dumnezeu în fiecare zi.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 03 Mar 2011, 19:21

Gasiti o multime de dovezi in scrierile Sf Parinti ai primelor veacuri [...]
În locul acelei "mulţimi de dovezi" din Patristică, veniţi cu o singură dovadă scripturistică că duminica ar fi fost poruncită. Una (1) singură...
Legea Veche a ţinut numai până la Ioan Botezătorul
Acest pahar este Legea cea Nouă, întru Sângele Meu, care se varsă pentru voi (Luca 22, 20) Care Lege? Noua? Care este Legea cea Noua?

Da-ti un verset din Faptele Apostolilor in care sa reiasa clar ca ei serbau sabatul. PT ca dupa spusele dv, incalcarea sabatului este ceva foarte grav. Sa nu uitam ca si Hristos a calcat sabatul si din acest motiv era cautat sa fie omorit. Mai mult in traducerea protestanta King James gasim
"Therefore the Jews sought the more to kill him, because he not only had broken the sabbath, but said also that God was his Father, making himself equal with God."
Acelaşi verb e folosit si la Fapte 27.41 cu sensul de a sfărâma:
"au înţepenit corabia şi partea dinainte, înfigându-se, stătea neclintită, iar partea dinapoi se sfărâma de puterea valurilor. "
Ce inseamna a sfarama?
sau
De exemplu, despre Sărbătoarea Corturilor (Suchot) citim în versetul 41: "Să prăznuiţi sărbătoarea aceasta a Domnului şapte zile în an: acesta este aşezământ veşnic în neamul vostru". De ce nu observă adventiştii Sărbătoarea Corturilor? Nu este ea instituită de Domnul prin aşezământ "veşnic", ca şi şabatul săptămânal?
Ultima oară modificat 03 Mar 2011, 21:25 de către Floryan, modificat de 2 ori în total.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

laodiceean

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde laodiceean » 03 Mar 2011, 19:37

Legea Veche a ţinut numai până la Ioan Botezătorul
"Legea şi proorocii au fost până la Ioan; de atunci împărăţia lui Dumnezeu se binevesteşte şi fiecare se sileşte spre ea." (Luca 16,16)
Nu are nicio legătură cu ce discutăm noi. Ba dimpotrivă: versetul următor zice:

"Dar mai lesne e să treacă cerul şi pământul, decât să cadă din Lege un corn de literă." (Luca 16,17)
Încă n-a trecut nici cerul, nici pământul şi deja aşteptaţi să cadă litere din Lege... Fiţi sigur: nu o să cadă, Hristos ne garantează!

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 03 Mar 2011, 19:44

Legea Veche a ţinut numai până la Ioan Botezătorul
"Legea şi proorocii au fost până la Ioan; de atunci împărăţia lui Dumnezeu se binevesteşte şi fiecare se sileşte spre ea." (Luca 16,16)
Care Ioan? Care lege?

Nu lepăd harul lui Dumnezeu; căci dacă dreptatea vine prin Lege, atunci Hristos a murit în zadar (Gal. 2, 19-21)
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

laodiceean

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde laodiceean » 04 Mar 2011, 00:42

Care Ioan? Care lege?
Care le-aţi invocat dumneavoastră.
Nu lepăd harul lui Dumnezeu; căci dacă dreptatea vine prin Lege, atunci Hristos a murit în zadar (Gal. 2, 19-21)
Dar cine a zis că dreptatea vine prin Lege? Nici dreptatea, nici mântuirea nu vine prin Lege. Nu vine nici prin mijlocirea sfinţilor ori a maicii Domnului, nici prin sforţări omeneşti ori nevoinţi, ci doar prin Harul lui Dumnezeu. Aşa cum zice textul citat de dvs. Acum sper că nu vă deziceţi şi de acesta, întrebându-mă "care Har?"...

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 04 Mar 2011, 08:53

Nici dreptatea, nici mântuirea nu vine prin Lege. Nu vine nici prin mijlocirea sfinţilor ori a maicii Domnului, nici prin sforţări omeneşti ori nevoinţi, ci doar prin Harul lui Dumnezeu. Aşa cum zice textul citat de dvs. Acum sper că nu vă deziceţi şi de acesta, întrebându-mă "care Har?"...
Chiar aia era prima intrebare. :)

Despre ce mantuire vorbiti ? Ce inseamna mantuire?
Harul lui Dumnezeu se da la tot pacatosul? Daca nu, care este acel criteriu? Ce trebuie sa facem ca sa ne mantuim?
Sau spuneti cumva de aceasta (mantuirea) este predestinta?

Daca nu e nevoie de nici o sfortare, atunci apostolul de ce-si mai raceste gura, daca oricum nu conteaza:
Fericit este bărbatul care rabdă ispita, căci lămurit făcându-se va lua cununa vieţii, pe care a făgăduit-o Dumnezeu celor ce Îl iubesc pe El. Iacov 1,11.
asta de ce? gasim mai jos
14.Ci fiecare este ispitit când este tras şi momit de însăşi pofta sa.
15. Apoi pofta, zămislind, naşte păcat, iar păcatul, odată săvârşit, aduce moarte.
Deci este nevoie ed multa sfortare, dar binenteles nu e cazul despre voi care sunteti sfinti si aveti viata ingereasca si nu aveti ispita si nu tb sa va sfortati
Mai departe gasim
Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Iacov 2,14.


Şi marea a dat pe morţii cei din ea şi moartea şi iadul au dat pe morţii lor, şi judecaţi au fost, fiecare după faptele sale Apoc 20,13

Aici sunt mai multe lucruri, odata arata ca au fost judecati dupa fapte, si inca ceva, daca aceia oricum sunt morti si dorm dupa cum marturisiti voi, de ce sunt judecati sau totusi pe cine judeca?

Si pot continua si cu alte versete, dar am impresia ca oricum nu conteaza. Tot ce conteaza este doctrina AZ7 si ce spune "profetesa" pe care unii o dezaproba iar altii o venereaza, dar din pacate, toti ii urmati intocmai invataturile, pe care le socotiti "biblice". Deci un raspuns ar fi, mantuirea vine prin profetesa, caci dupa doctrina Az7 daor adventistii se mantuiesc.Corect, nu? Iata deci cum "mijloceste"pt voi E White. :).

Deci dle Loadicean mi-ati last impresia ca sunteti mai ponderat si mai intelept cind faceti anumite comentarii. Nu-mi schimbati parerea.
S-a afirmat ca AZ7 au facut greseli, dar le-aucorectat ulterior, va intreb este posibil ca acum in tot ce ati afimati, sa va aflati intr-o astfel de greseala? Daca da, oare nu e mai elegant sa o corectati decit sa staruiti in ea. Ar fi un punct de plecare.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

laodiceean

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde laodiceean » 04 Mar 2011, 09:36

Harul lui Dumnezeu se da la tot pacatosul?
Bineînţeles. Dacă s-ar da doar oamenilor perfecţi, ar beneficia de el doar 1/10.000.000.000 dintre pământeni (realizaţi Cine ar fi beneficiarul).
Ce trebuie sa facem ca sa ne mantuim?
"... Domnilor, ce trebuie să fac ca să mă mântuiesc? Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus şi te vei mântui tu şi casa ta." (Fapte 16,30-31)
Daca nu e nevoie de nici o sfortare
E nevoie, însă aceste sforţări nu ne mântuiesc. Dacă ar fi aşa, n-am mai avea nevoie de Hristos; ar fi suficient să fim doar nişte oameni forţoşi! ;)
voi care sunteti sfinti si aveti viata ingereasca si nu aveti ispita si nu tb sa va sfortati
Mulţumim că aveţi o asemenea părere bună despre noi, dar nu e cazul...
dupa doctrina Az7 daor adventistii se mantuiesc.Corect, nu?
Incorect. Se mântuiesc toţi cei ce cred cu adevărat în Iisus Hristos, dovedind prin faptele lor că-L şi iubesc şi-L ascultă (aşa cum aţi încercat să mă lămuriţi prin textele postate). După acest principiu (pe care-l veţi afla informându-vă direct de la sursă), se mântuiesc şi alţi creştini, iar privind cealaltă faţă a monedei: se pot pierde adventişti...
va intreb este posibil ca acum in tot ce ati afimati, sa va aflati intr-o astfel de greseala? Daca da, oare nu e mai elegant sa o corectati decit sa staruiti in ea. Ar fi un punct de plecare.
[/quote]
Este posibil ca eu să greşesc, doar sunt om supus greşelilor. Şi atunci:
- mântuirea s-ar acorda fără credinţa "credinciosului" (ce credincios ar mai fi acela?)
- mântuirea s-ar obţine fără Harul lui Dumnezeu
- călcători ai poruncilor lui Dumnezeu să moştenească viaţa veşnică

Dumneavoastră ce părere aveţi? E posibil aşa ceva?

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 04 Mar 2011, 11:26

Este posibil ca eu să greşesc, doar sunt om supus greşelilor. Şi atunci:
- mântuirea s-ar acorda fără credinţa "credinciosului" (ce credincios ar mai fi acela?)

- mântuirea s-ar obţine fără Harul lui Dumnezeu
Cine spune asta? Eu unul nu am spus asa ceva, dar am spus ca ne vom mantui dupa fapte si nu la gramada.

Insusi apostolul spune credinta fara fapte este moarta, dar si faptele fara dreapta credinta sunt moarte.
E destul de clar? Adica una fara cealalta nu se poate.
"... Domnilor, ce trebuie să fac ca să mă mântuiesc? Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus şi te vei mântui tu şi casa ta." (Fapte 16,30-31)
Musulmanii cred in Iisus Hristos, se mantuiesc?
Diavolii cred in Iisus Hrsitos, se mantuiesc?
Se mântuiesc toţi cei ce cred cu adevărat în Iisus Hristos, dovedind prin faptele lor că-L şi iubesc şi-L ascultă
Bun. Foarte permisiva afirmatia, dar de fapt cine sunt cei care cred cu adevarat? Aceea sunt doar adventistii, ei pazesc sabatul cu sfintenie, nu mananica carne de porc. I-a spuneti-mi, daca o adventista se casatoreste cu unul de alta religie este sau nu alungata din cult. Un fel de anatema. ;)
Sau daca ar fi asa de nesemnificativ precum lasati sa se vada, orice ortodox, catolic ar veni la dv, i-ati spune crede in Iisus si te vei mintui. Se intimpla asta? Nu. Ati mai fi dv si vasinec pe toate forumurile ortodoxe, sa "propavaduiti"? Bineteles, nu.
- călcători ai poruncilor lui Dumnezeu să moştenească viaţa veşnică

Dumneavoastră ce părere aveţi? E posibil aşa ceva?
Fara taina pocaintei nu s-ar mantui nimeni. Caci, toti suntem calcatori (cu voie sau fara voie) ai poruncilor lui Dumnezeu.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 13:13

Fara taina pocaintei nu s-ar mantui nimeni. Caci, toti suntem calcatori (cu voie sau fara voie) ai poruncilor lui Dumnezeu.
Dvs. cum calcati porunca a patra (referitoare la pazirea zilei a saptea)? Cu voie sau fara voie? Cand aveti de gand sa va pocaiti si sa luati decizia de a nu va mai impotrivi lui Dumnezeu si de a mai calca aceasta porunca a Sa?


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX