Cum ne rugăm pentru conducători ?
Scris: 25 Ian 2013, 13:07
În ediția nouă a cărții sf. vs., spuneți că nu pot fi pomeniți la Proscomidie, Intrarea Mare și Diptice conducătorii necredincioși, și de aceea ne putem limita cu pomenirile lor generale de la ectenii și de la Anafora. Totuși, există niște neclarități:
- La Anafora înseamnă la Diptice. De ce Biserica a pus această pomenire a lor în chiar inima Euharistiei ?
- la Proscomidie ați lăsat pomenirea conducerii la mirida a II-a (Vii-general), ceea ce implică părtășie euharistică.
N-ar fi mai bine ca sub Agneț să rămînă doar mirida ierarhului (și a clerului), așa cum este practica grecească ?
Iar la pomenirea cîrmuitorilor de la Proscomidie și Anafora să îi avem în vedere doar pe cei credincioși, care or fi, Domnul îi știe ?
- La Anafora înseamnă la Diptice. De ce Biserica a pus această pomenire a lor în chiar inima Euharistiei ?
- la Proscomidie ați lăsat pomenirea conducerii la mirida a II-a (Vii-general), ceea ce implică părtășie euharistică.
N-ar fi mai bine ca sub Agneț să rămînă doar mirida ierarhului (și a clerului), așa cum este practica grecească ?
Iar la pomenirea cîrmuitorilor de la Proscomidie și Anafora să îi avem în vedere doar pe cei credincioși, care or fi, Domnul îi știe ?