Pagina 2 din 2

Re: Despre miride şi cele nouă cete la Proscomidie

Scris: 03 Sep 2011, 15:39
de presviter
Eu propun să se rămână la sistemul de 9 cete (chiar dacă e abia de prin sec. 16-17), dar cetele să fie numărate şi împărţite altfel:
1. Sf. Ioan Botezătorul;
2. Ceilalţi proroci şi drepţi ai Vechiul Testament (măcar la general, pt că-i avem pomeniţi şi în Anafora);
3. Apostolii (12+70);
4. Ierarhii (obişnuiţi)* şi sfinţiţi mucenici (care au fost uitaţi: Ignatie, Irineu, Ciprian ş.a.);
5. Mucenicii şi Muceniţele;
6. Cuvioşii şi Cuvioasele;
7. Împăraţii, cnejii şi domnitorii binecredincioşi: Constantin şi Elena, Iustinina, Irina şi Teodora; Olga şi Vladimir, Ştefan cel Mare, Neagoie Basarab şi Constantin Brâncoveanu cu cei dimpreună cu el;
8. Sfinţii Doctori fără de arginţi;
9. Ioachim şi Ana + sfinţii zilei.
Sfinţii din cetele 2-8 e bine să fie pomeniţi individual, pe numele lor, - şi în acest caz, cît de mult să se scurteze lista - sau doar general ?

Re: Despre miride şi cele nouă cete la Proscomidie

Scris: 04 Sep 2011, 14:08
de protosinghel
Depinde de evlavia fiecăruia, dar şi de timpul rezervat Proscomidiei. Au fost cazuri, când aveam mult de spovedit, şi la toate 9 cete am pomenit doar numele cetei, fără nici un nume. Şi chiar nu cred că am greşit cu ceva, pt că exact aşa avem la Anofora, iar pomenirile de acolo sunt mult mai importante.

Re: Despre miride şi cele nouă cete la Proscomidie

Scris: 12 Ian 2012, 11:16
de Administrator3
Discutia continua aici.