Stiam ca exista tendinta asta de a socoti ca David a scris doar o parte din psalmi, de aici si chestionarul. Insa pentru Sf. Parinti autorul tuturor psalmilor este Fericitul David.
Probabil ca ceea ce a creat neclaritati in timp provine din titlurile psalmilor.
Sa luam cazul psalmilor cu suprascrierea "al lui Solomon". Asa cum explica Cuv. Eftimie Zigabenul:
Precum zic, psalmul ce este suprascris al lui Moise nu este cu adevărat al lui Moise, asemenea şi ceilalţi ce sunt suprascrişi în numele celor de mai sus, nu sunt cu adevărat alcătuire a acelora, căci şi ai lui Solomon zic aceia că sunt doi psalmi, precum am spus, care de ar fi fost cu adevărat ai lui Solomon, trebuia a se pune la rânduială în urma psalmilor lui David, tatăl său, ori trebuiau a se cuprinde în cărţile cele patru ale împăraţilor, ori în Paralipomena, ori măcar a se însemna în vreo parte, precum se însemnează şi cântările şi asemănările lui: Că a grăit, zice Solomon, trei mii de asemănări [pilde], şi au fost cântările lui cinci mii (III Imp. 4: 32), iar psalm al lui Solomon nu pomeneşte Scriptura.
Un alt argument, tot pe cazul psalmilor zisi ai lui Solomon, este ca acestia sunt despre Hristos. Cine a citit psalmul 71, poate vedea ca se spune despre Solomon ca va stapani "pana la marginile pamantului". Oare nu e potrivit asta despre Hristos?
Tot cuv. Zigaben arata ca sunt psalmi fara suprascriere, dar pe care Sf. Apostoli ii socoteau ca ai lui David:
Iar despre psalmii care nu au suprascriere - şi pentru aceasta se numesc nesuprascrişi - zicem acestea: că multe variante manuscrise copiate evreieşti au unite pe întâiul psalm cu cel de-al doilea, încât amândoi acei psalmi au rămas nesuprascrişi, şi că psalmul al doilea fără împotrivă-grăire se arată a fi al lui David, despre aceasta mărturisesc Apostolii, zicând către Dumnezeu la Fapte: Cel ce prin gura lui David, slugii Tale a zis: Pentru ce s-au întărâtat neamurile şi celelalte (Fapte 4: 25).
Puteti citi intregul argument
pe blogul Psaltirea